Συγκρίνουμε τα Audi Q3 Sportback 35 TFSI Stronic και DS7 1.5 BlueHDi 130 EAT8


Η πρόσφατη αναβάθμιση του DS 7 του γαλλικού premium SUV αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να θυμηθούμε τις μικρές γαλλικές απολαύσεις της αυτοκίνησης και να τις συγκρίνουμε με αυτές του «αθλητικού» Audi Q3 Sportback.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/5/2023

Είναι πρωί, και στην «πηγμένη» Λεωφόρο Μεσογείων, το κατάμαυρο (κυριολεκτικά!) Audi Q3 Sportback 35 S tronic του συγκριτικού μας, προσπαθεί να… συρθεί εν μέσω χιλιάδων άλλων αυτοκινήτων (και μερικών βιαστικών ηλεκτρικών πατινιών). Ξάφνου ακούγεται από το διπλανό αυτοκίνητο η κραυγή ενός fan της Audi: «Αμαξάρα!». Όντως, έτσι δείχνει και αυτό είναι το γερμανικό μοντέλο σε τούτη την S-Line έκδοση. Πριν πούμε, όμως, τι είναι το Q3 και το DS 7 αξίζει μια διαπίστωση:

Είναι διαφορετικό από πολλά γερμανικά SUV, κυρίως γιατί η συνολική του σχεδίαση είναι από τις πιο σπορ της γκάμας της Audi, με το σαν-κουπέ σβήσιμο της οροφής και της ουράς. Προτιμήστε το σε κάποιο πιο ανοικτό χρώμα, μιας κι έτσι αναδεικνύονται καλύτερα οι γραμμές του (και απαιτούν λιγότερο καθάρισμα). Κι έτσι, όμως, η… αμαξάρα σε full μαύρο χρώμα δείχνει δυναμική στα όρια του… Batmobile. Από την άλλη, η DS επιταχύνει τον ηλεκτρικό μετασχηματισμό της και μαζί ανανεώνεται. Κάτι που χρειαζόταν. Ήταν το παρθενικό, κανονικό DS Automobiles μοντέλο, το DS 7, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 κι έφερε στην πρώτη γραμμή την άνεση, την πολυτέλεια, τις τεχνολογίες, αλλά κυρίως εκείνη την αποστομωτική ελιτίστικη ανωτερότητα του savoir-faire των Γάλλων.

Δεν υπήρχαν, βέβαια, πολλά που χρειάστηκε να γίνουν στην ανανέωσή του κι έτσι απέκτησε νέα σχεδίαση που θυμίζει το άλλο πανέμορφο μοντέλο της φίρμας, το DS 4, με τα DS Light Veil, που δημιουργούν την οπτική ψευδαίσθηση του φωτός που αναδύεται από το αμάξωμα για το φώτα ημέρας εμπρός και βέβαια τις νέες τεχνολογίες (βάζουμε μέσα και την ηλεκτροκίνηση). Και μη σας φαίνεται περίεργο, αλλά πλέον το DS 7 διατίθεται εξηλεκτρισμένο plug-in και μόνο η 1.5 BlueHDi 130 έκδοση diesel δοκιμής (χωρίς μάλιστα κάποια μικροϋβριδική επικούρηση) είναι πλέον διαθέσιμη αμιγώς με θερμικό κινητήρα. Πάντως, καθένα από τα δύο μοντέλα έχει οπτικές γωνίες που το κολακεύουν περισσότερο. Πίσω και στο πλάι ξεχωρίζει το Q3, εμπρός σαγηνευτικό το DS 7. Θα δώσουμε, όμως, ένα μικρό, ποιοτικό προβάδισμα στο μοντέλο της Audi λαμβάνοντας υπόψη και την παραμικρή λεπτομέρεια (γνωστοί ψυχαναγκαστικοί οι Γερμανοί), ενώ θα θέλαμε περισσότερη σχεδιαστική φινέτσα στα πίσω κρύσταλλα του DS 7 και μια κάποια διαφορετική ισορροπία στις αναλογίες.

Luxury lounge

Audi Q3 Sportback 35 TFSI Stronic

Το εσωτερικό σαφώς και διαχωρίζει τα πράγματα με πιο εμφατικό τρόπο. Η Audi με το ψηφιακό περιβάλλον να θυμίζει άλλα, μεγαλύτερα μοντέλα, καυχάται για τον παραμετροποιήσιμο «σταθμό εργασίας» του οδηγού της που επικοινωνείται μέσω δύο ψηφιακών οθονών, του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25” με έξτρα εδώ το πακέτο Audi virtual cockpit, και μιας ακόμη στραμμένης προς τον οδηγό 10,1” με ευανάγνωστα γραφικά.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI Stronic

Από την άλλη, η DS διατήρησε την αίσθηση της πολυτέλειας (κορυφαίο σε σχεδίαση και αύρα) και αύξησε τη διασύνδεση οχήματος-οδηγού. Το νέο σύστημα infotainment Iris System, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι διαισθητικό, φαίνεται να είναι πιο εργονομικό, σαφώς προσαρμόσιμο μέσω widgets και προσφέρει πλέον, όπως όλο και περισσότεροι κατασκευαστές, τον προσωπικό βοηθό, με όνομα Iris, με την οποία ο οδηγός επικοινωνεί φωνητικά ή διά της αφής.

DS7 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Απαρτίζεται από οθόνη αφής 12” υψηλής ανάλυσης, ενώ και ο πίνακας οργάνων 12” επανασχεδιάστηκε και αυτός, έχοντας όμορφα γραφικά και πλούτο απεικονιστικής παραμετροποίησης. Οι χώροι επαρκείς στο Audi, υπερπλήρεις στο DS 7 (το κατά 58 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο και η καμπίνα πίσω δίνουν πολλούς πόντους, κυριολεκτικά και μεταφορικά, στο γαλλικό μοντέλο) και οι ανέσεις/ευκολίες είναι αρκετές (αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες, παροχές USB κ.λπ.).

Η επιλογή υλικών είναι, επίσης, ανώτερου επιπέδου και για τα δύο, αλλά θα σταθούμε στην τελική μας κρίση: η ατμόσφαιρα εντός του DS 7 είναι σαφώς υπέρτερη για όλους τους επιβαίνοντες, ενώ την ίδια στιγμή το αυστηρό αλλά κορυφαίο σε φινίρισμα εσωτερικό του Q3 είναι πιο τεχνοκρατικό, ψυχρό και σαφώς δομημένο γύρω από τον οδηγό και όχι όλους τους επιβάτες.

Δύο διαφορετικοί κόσμοι

Και μιας και γράψαμε για τον οδηγό, ας δούμε τι έχει στα χέρια του και πώς η μηχανολογία μεταφράζεται σε απόδοση και οδήγηση. Το Q3 βασίζεται στο τετρακύλινδρο turbo μοτέρ 1,5 L απόδοσης 150 PS του VW Group. Όσο γράφονταν αυτές οι γραμμές, διαπιστώσαμε την έλευση στη χώρα μας και τη mild hybrid έκδοση του εν λόγω κινητήρα, αλλά, για την ώρα, μένουμε στην «παλιά φρουρά». Η οποία συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς. Είναι ένας συνδυασμός δοκιμασμένος που μπορεί και στροφάρει αγόγγυστα. Αυτό δείχνουν, άλλωστε, και οι επιδόσεις του, αλλά και η συνολική του διαγωγή υπό πίεση. Η οποία πίεση φέρνει το αυτοκίνητο στο πρώτο οδηγικό μας σενάριο, αυτό της ανάβασης σε ορεινή διαδρομή.

Εκεί το γερμανικό μοντέλο τα πηγαίνει περίφημα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η έκδοση S line εξοπλίζεται με τη σπορ ανάρτηση στο βασικό εξοπλισμό. Επίσης, υπάρχει πλούσιο ρεπερτόριο παραμετροποίησης, με τον οδηγό να μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων όχι μόνο μέσω του επιλογέα, αλλά και μέσω του Audi drive select και των έξι οδηγικών προφίλ που διαθέτει, συμπεριλαμβανομένης λειτουργίας offroad. Πατώντας στα κορυφαία Continental SportContact 6 255/45-R19, στρίβει με απόλυτη πειθαρχία, ακόμα και με… 2 τροχούς έχοντας ανάρτηση από γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και προσφέροντας αυτή την άριστη στιβαρότητα και την ομοιογένεια με βάση τον SUV χαρακτήρα του. Σκληρό, μάλιστα, δεν το λες ούτε σε κακό ανάγλυφο, αλλά ούτε και κουραστικό στον αυτοκινητόδρομο σε υψηλές ταχύτητες. Ένα πράγμα μονάχα είναι λίγο απογοητευτικό: η επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας, η οποία είναι σοκαριστικά απότομη.

Μπαίνοντας από το ένα μοντέλο στο άλλο, δεν χρειάζεσαι πολλή ώρα για να αντιληφθείς τις διαφορές των δύο μοντέλων. Το DS 7 από τα πρώτα μέτρα σε κάνει να νιώθεις σαν να παρακολουθείς κάποιο πρόγραμμα ευεξίας. Οι μικρές και μεγάλες πτυχές κίνησης «δείχνουν» γαλλικό μοντέλο. Προσπερνώντας σχετικά γρήγορα το ελαφρύ κροτάλισμα του τετρακύλινδρου diesel κινητήρα με turbo μεταβλητής γεωμετρίας, αντιλαμβάνεσαι ότι το σύνολο είναι πιο ήπιο στους τρόπους του, ζητώντας αντίστοιχες συναναστροφές. Οι ρυθμοί του DS 7 είναι βραδύτεροι (κι ας είναι η ροπή πιο πλούσια) και με τα τρία προγράμματα παραμετροποίησης (Eco, Normal και Sport) μπορείτε να παίξετε λίγο με το σύνολο, που συμπληρώνει το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι αναρτήσεις με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μαζί με τα ελαστικά Michelin Primacy 4 235/50-R19, αναλαμβάνουν την ευθύνη να προσδώσουν την –στα όρια Π.Ο.Π.– αίσθηση προέλευσης του αυτοκινήτου.

Οι κλίσεις είναι μεγαλύτερες εδώ από ό,τι στο Q3 και, ναι, κάποιοι τριγμοί μπορεί να περάσουν στην καμπίνα. Όμως, αν δεν αποζητάτε την έκκριση αδρεναλίνης ή δεν είστε από εκείνους που υπεραναλύουν το παραμικρό, τότε το νέο DS 7 είναι μια μοναδικά όμορφη δημιουργία και δεν αναφερόμαστε στη αισθητική, αλλά στον τρόπο που εντέλει κινείσαι σε κάθε μικρή ή μεγάλη διαδρομή. Αμφότερα, δε, είναι πλήρως εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλείας από το «επάνω ράφι» (Audi presense και DS Advanced Safety Pack), όπως, άλλωστε, οφείλουν λόγω ονόματος και ειδικού βάρους. Για το τέλος να σημειώσουμε ότι παρά τη διαφορετικότητά τους σε ό,τι αφορά στο καύσιμο, αμφότερα κατανάλωσαν πέριξ των 8,1 L/100 km.

Εν ολίγοις

Θα αναφέρουμε μόνο το εξής: Ένα αυτοκίνητο που έχει υπάρξει προεδρικό αυτοκίνητο της Γαλλίας (και όχι απλώς για λόγους marketing) δεν μπορεί παρά να είναι ένα αυτοκίνητο άλλου επιπέδου. Ο λόγος για το DS 7, που πλέον έρχεται αναβαθμισμένο σε μια εκδοχή πιο ραφιναρισμένη και πιο θωρακισμένη στις τεχνολογικές απαιτήσεις μιας νέας γενιάς χρηστών/οδηγών. Και, από την άλλη, έχουμε το Q3 Sportback που δεν έγινε και ούτε θα γίνει αυτοκίνητου του… καγκελάριου της Γερμανίας. Προσφέρει σε σωστές δόσεις τεχνολογία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και μια νότα πολυτέλειας που ξεχωρίζει χωρίς να «τινάζει την μπάνκα» καθώς είναι φτηνότερο του γαλλικού μοντέλου (ναι, ναι, το ένα είναι βενζίνη, το άλλο diesel) αλλά ο κύριος λόγος που μπορεί κανείς να προτιμήσει το γερμανικό SUV είναι αυτός της γερμανικής αίσθησης. Για όλους τους άλλους τομείς που κάνουν την καθημερινότητά σας… VIP, προτιμήστε το DS 7.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q3 Sportback 35 TFSI S tronic 2023   TIMH €41.900   ΤΕΛΗ €159

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 204 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 159 g/km

AUDI Q3 Sportback 35 TFSI S tronic 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS Automobiles DS 7 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 2023   TIMH €45.500   ΤΕΛΗ €100,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 144 g/km

DS Automobiles DS 7 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 2023

ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΟΡΙΟ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΤΙΜΗ.