Συγκριτικό: Jeep Compass Vs Nissan Qashqai


ΤΑ SUV ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΔΥΝΑΤΑ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΚΑΘΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΞΟ ΑΓΟΡΑΣΤΗ, ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΣΤΥΛ ΕΝΟΣ 4X4, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟΥ JEEP COMPASS, ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΤΗΝ ΠΙΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΝΟΣ NISSAN QASHQAI.

  • 3/6/2008

Τα SUV έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και η μεγάλη ποικιλία τα κάνει δυνατά να ικανοποιήσουν κάθε διαφορετικό επίδοξο αγοραστή, από εκείνους που ψάχνουν το παραδοσιακό στυλ ενός 4x4, όπως αυτό του Jeep Compass, μέχρι εκείνους που θα ήθελαν την πιο διακριτική εμφάνιση ενός Nissan Qashqai.Το Qashqai δύσκολα κατηγοριοποιείται για τους περισσότερους, κι αυτό εξαιτίας των όμοιων με compact επιβατικό διαστάσεών του, σε συνδυασμό με τις απαλές γραμμές του. Το μοναδικό ίσως στοιχείο που προδίδει την καταγωγή του είναι το ψηλό μπροστινό του τμήμα, το οποίο παραμένει το ίδιο ακόμη και στην προσθιοκίνητη έκδοσή του.

Το Compass, λίγο πιο μακρύ και πιο τετραγωνισμένο σε σχέση με το Qashqai, δείχνει από την αρχή ότι διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός Jeep, με μόνη διαφορά το μικρότερο ύψος, που μπορεί να αποπροσανατολίσει. Στο κάτω κάτω είναι βασισμένο πάνω στο πάτωμα ενός κλασικού επιβατικού, του Dodge Caliber, με το οποίο μοιράζεται, πέρα από το πάτωμα, σχεδόν ολόκληρο το εσωτερικό.

Καθόμαστε στη θέση του οδηγού και είναι δύσκολο να διακρίνουμε αν πρόκειται για ένα απλό επιβατικό ή για «κάτι παραπάνω». Όμορφα, ευρύχωρα και με επίπεδο εξοπλισμού που μας κάνουν να ξεχνάμε τα 4x4 του παρελθόντος, με τα πολύπλοκα συστήματα αλλαγής διαφορικού. Στην περίπτωση των δύο αυτών πρωταγωνιστών δύο μόνο διακόπτες τα ξεχωρίζουν από ένα επιβατικό, κι αυτοί είναι για το κεντρικό μπλοκέ 4x4.

Πετρελαιοκινητήρας, σημείο αναφοράς

Για την ολοκλήρωση των δύο μοντέλων ήταν απαραίτητος ένας 4κύλινδρος turbo diesel κινητήρας, που στην περίπτωση του Jeep είναι δανεισμένος από το γκρουπ Volkswagen-Audi και αποδίδει 140 ίππους. Ο κινητήρας είναι δυνατός, με ικανοποιητικές επιδόσεις και εξαιρετικά μικρή κατανάλωση, που όμως δυσκολεύεται στα χαμηλά, ενώ στις υψηλές στροφές αποδεικνύεται αρκετά θορυβώδης.

Το Nissan χρησιμοποιεί έναν υπέροχο κινητήρα 2,0 λίτρων, ο οποίος επίσης χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της Renault και ο οποίος αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, εξαιτίας της απίστευτης ομαλότητας και των χαμηλών επιπέδων θορύβου. Απ την άλλη, καταναλώνει λίγο περισσότερο από το γερμανικό κινητήρα, ακόμη κι αν αυτή δεν ξεπερνά το μισό λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα. Προσφέρει δέκα ίππους παραπάνω, οι οποίοι όμως δεν μεταφράζονται σε επιδόσεις, καθώς τα 150 παραπανίσια κιλά σε σχέση με το αμερικανικό μοντέλο το ρίχνουν στην ίδια αφετηρία. Και τα δύο διαχειρίζονται τη δύναμή τους μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι ταχυτήτων, πιο απαλού και ευχάριστου στο Qashqai, αλλά με σωστότερη θέση του επιλογέα στο Compass. Επιπροσθέτως, το Nissan προσφέρει την εναλλακτική ενός αυτόματου κιβωτίου έξι ταχυτήτων, με επιπλέον μικρό χρηματικό αντίτιμο.

Έξυπνη τετρακίνηση

Αν και η πλειοψηφία των αγοραστών τους θα τα κατέτασσαν στα 4x4, πολύ λίγες φορές θα χρησιμοποιήσουν τη διαθέσιμη τετρακίνηση. Και το Nissan και το Jeep διαθέτουν το γνωστό σύστημα έξυπνης τετρακίνησης, το οποίο χρησιμοποιείται σε όλα τα οχήματα αυτής της κατηγορίας και είναι υπεύθυνο για την παροχή δύναμης στους πίσω τροχούς, όταν αυτό θεωρηθεί απαραίτητο, όταν δηλαδή οι μπροστινοί τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους. Σε κανονικές συνθήκες η μετάδοση είναι μόνο στους εμπρός τροχούς, με τους πίσω να μη λαμβάνουν καθόλου από τη δύναμη του κινητήρα, υπό κανονικές συνθήκες.

Το Nissan διαθέτει ένα σύστημα επιλογής τετρακίνησης, με τρεις θέσεις: στην πρώτη η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, στη δεύτερη (auto) ενεργοποιείται το έξυπνο σύστημα, το οποίο αποφασίζει ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, ενώ στην τρίτη θέση η ροπή μοιράζεται και στους τέσσερις τροχούς. Το Compass διαθέτει ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ο οποίος μπλοκάρει το διαφορικό και στους τέσσερις τροχούς. Και στις δύο περιπτώσεις, για να μην καταστραφεί το σύστημα μετάδοσης, το μπλοκέ απενεργοποιείται όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 30 χλμ./ώρα. Σε κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και, όταν θεωρηθεί απαραίτητο, μέρος αυτής μεταφέρεται στους πίσω. (Το Compass δεν έχει διακόπτη για τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, όπως το Qashqai.)

Σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του συστήματος μετάδοσης, όταν περνάμε σε εκτός δρόμου διαδρομές, διαδραματίζουν οι αναρτήσεις. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν το ίδιο σύστημα αναρτήσεων, με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι διαφορές εμφανίζονται εδώ εξαιτίας των ρυθμίσεων του καθενός, με τις αναρτήσεις του Qashqai πιο άνετες, σε αντίθεση με τις πιο σκληρά ρυθμισμένες και μικρότερης διαδρομής του Compass.

Εντός ή εκτός δρόμου;

Κανένας από τους δύο ανταγωνιστές δεν εμφανίζει καλύτερα σημάδια στη μία ή την άλλη περίπτωση, κι αυτό κάνει ακόμη πιο δύσκολη την επιλογή μας. Και τα δύο λειτουργούν άψογα στην άσφαλτο, είναι άνετα, σταθερά, χωρίς σχεδόν καμία διαφορά με ένα κανονικό επιβατικό αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, το Nissan έχει πιο μαλακή ανάρτηση, αλλά το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και ακριβές, δίνοντάς του ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στο Jeep.

Εκτός δρόμου τα πράγματα δεν αλλάζουν ιδιαίτερα. Το Nissan διατηρεί την άνεση εξαιτίας των καλορυθμισμένων αναρτήσεών του, που απορροφούν οποιαδήποτε ανομοιομορφία του δρόμου. Κανένα από τα δύο δεν είναι πάντως για μεγάλες περιπέτειες εκτός δρόμου, καθώς και τα δύο διαθέτουν την ίδια απόσταση από το έδαφος, όπως και την ίδια γωνία προσέγγισης, ενώ από την άλλη διατηρούν μια εξαιρετική συμπεριφορά σε γλιστερές και ανώμαλες διαδρομές.

Τέλος, όσον αφορά τα επίπεδα εξοπλισμού, κατά τη διάρκεια των δοκιμών είχαμε στα χέρια μας την έκδοση Limited του Jeep, η οποία διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, με βασικές όμως ελλείψεις, όπως η ρύθμιση του τιμονιού κατά μήκος καθώς και οι πλευρικοί αερόσακοι. Η έκδοση του Qashqai ήταν η Acenta, η οποία είναι κάπου στη μέση από επίπεδο εξοπλισμού, αλλά διαθέτει όλα τα σημαντικά συστήματα-ανέσεις, ιδιαίτερα αυτά που αφορούν τον τομέα της ασφάλειας.-

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP COMPASS 2008   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ,   ΚΑΥΣΙΜΟ

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm   ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 L/100km, g/km

JEEP COMPASS 2008

ΥΠΕΡ

ΚΑΤΑ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 2008   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ,   ΚΑΥΣΙΜΟ

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm   ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 L/100km, g/km

NISSAN QASHQAI 2008

ΥΠΕΡ

ΚΑΤΑ