Test Drive: 2018 Volkswagen Touareg


Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη «γενιά» του αποτελεί μια προηγμένη τεχνολογική βάση, δίνοντάς του επιπλέον πλεονεκτήματα.

  • 9/5/2018

Τα πλεονεκτήματα αυτά αφορούν σε βάθος, δηλαδή στη δομή του νέου Touareg. Σύμφωνα με την εταιρεία, η χρήση της πλατφόρμας «MLB» (Modular Longitudinal Matrix) -δηλαδή αυτής που προορίζεται για τη δημιουργία μεγάλων σε διαστάσεις ή/και τετρακίνητων μοντέλων του Ομίλου VAG, όπου ο κινητήρας τοποθετείται κατά τον διαμήκη άξονα- είχε θετικό όφελος στη μείωση του βάρους.

Οι διαστάσεις του καινούργιου Touareg είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με πριν. Το μήκος του είναι αυξημένο κατά 7,7 cm (φτάνει τα 4.878 mm), το πλάτος του κατά 4,4 cm ενώ μόνο το ύψος είναι λίγο χαμηλότερο, κατά 0,7 cm. Σε ό,τι αφορά στο μεταξόνιό του έχει παραμείνει ταυτόσημο (σημ.: 2.904 mm),ενώ χάρη στην καλύτερη διευθέτηση του εσωτερικού χώρου, το πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 113 λίτρα σε σχέση με πριν. Πλέον, είναι τουλάχιστον 810 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.800 λίτρα εάν διπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR 

Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία, το βάρος του έχει μειωθεί έως και 106 kg συγκριτικά με πριν. Εντούτοις, το καινούργιο Touareg δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «ελαφρύ». Για παράδειγμα, η έκδοση με τον V6 3.0 TDI ζυγίζει 1.995 kg, χωρίς τον οδηγό και υγρά.

 

 

 

Τεχνολογικά

Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο του επέτρεψε τη δημιουργία ενός οχήματος με καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά εντός δρόμου αλλά και τη βελτίωση της ικανότητας κίνησης εκτός αυτού. Ας μην ξεχνάμε ότι το Touareg είναι ένα καθ’ αυτό SUV όχημα με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «4MOTION». Σύμφωνα με όσα ανακοινώνονται από την εταιρεία, στον εμπρός άξονα μπορεί να μεταφερθεί έως το 70% της ροπής και στον πίσω έως το 80% αυτής, αναλόγως των απαιτήσεων πρόσφυσης κάθε φορά.

Το Touareg διαθέτει και το σύστημα «4MOTION Active Control» το οποίο διαθέτει συνολικά 10 διαφορετικά προγράμματα παραμετροποίησης του τρόπου μετάδοσης της ροπής στους τροχούς, της λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και της αερανάρτησης (προαιρετικός εξοπλισμός). Τα πέντε αφορούν την κίνηση εντός δρόμου και τα υπόλοιπα πέντε σε αυτή εκτός δρόμου. Επίσης, το αυτοκίνητο, στην έκδοση με το εξοπλιστικό πακέτο «Off-Road» διαθέτει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (90 έναντι 75 λίτρων) και προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του.

Καινοτομία για το Touareg είναι η ύπαρξη συστήματος τετραδιεύθυνσης ώστε να κάνει το μεγάλο όχημα πιο ευέλικτο και να δίνει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό εντός δρόμου. Όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα έως 37 km/h οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη διεύθυνση από αυτή που κατευθύνει ο οδηγός το όχημα. Όταν ξεπεραστεί αυτή η ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν κατά την ίδια διεύθυνση.

Το Touareg, προαιρετικά θα διατίθεται και με αερανάρτηση η οποία συνδυάζεται με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, η λειτουργία των οποίων ελέγχεται ηλεκτρονικά και πραγματοποιείται με συνδρομή ηλεκτροκινητήρων. Εντός δρόμου, αποτρέπουν τις μεγάλες κλίσεις του αυτοκινήτου στις στροφές ενώ στην εκτός δρόμου κίνηση επιτρέπουν τη αύξηση διαδρομής της ανάρτησης για να υπάρχει πάντα επαφή των τροχών με το έδαφος.

Όπως ανακοινώθηκε, το νέο Touareg μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κλίση έως 60% και παράλληλη κίνηση σε πλαγιά με κλίση έως 35 μοίρες. Με την αερανάρτηση, την οποία ο οδηγός χειρίζεται μέσω περιστροφικού διακόπτη, αυξάνεται το ύψος του οχήματος από το έδαφος στα 57 cm (από τα 49 cm της έκδοσης με μόνο τη μοχλική διάταξη ανάρτησης), δίνοντας μεγαλύτερη δυνατότητα διάβασης υδάτινου ή άλλου εμποδίου.

Αναφορικά με τους κινητήρες, αρχικά θα διατίθεται με τον τρίλιτρο V6 TDI (πετρελαιοκινητήρας) σε δύο εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη απόδοσή του: 231 PS και 286 PS, αντίστοιχα. Αργότερα, μετά το καλοκαίρι, θα διατίθεται και με τον τρίλιτρο V6 TSI (βενζινοκινητήρας) μέγιστης ισχύος 340 PS καθώς και με τον V8 4.0 TDI μέγιστης ισχύος 421 PS. Επίσης, θα διατίθεται και σε έκδοση «Plug-in Hybrid» μέγιστης ισχύος 367 PS.

 

Εσωτερικά

Το νέο Touareg είναι ευρύχωρο και καλοκατασκευασμένο. Το ταμπλό εξακολουθεί να είναι λιτό και η αισθητική του παραπέμπει σε αυτή που υπάρχει στα υπόλοιπα, σύγχρονα μοντέλα της Volkswagen. Στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις υπάρχει το σύστημα «Innovision Cockpit», δηλαδή η οθόνη ψηφιακής απεικόνισης 12 ιντσών στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων και η έγχρωμη οθόνη αφής 15 in στο κέντρο της κονσόλας για το σύστημα ενημερωδιασκέδασης «Discover Premium». Γενικά, έχει δοθεί έμφαση στο «ψηφιακό περιβάλλον» και αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα μπεις στο αυτοκίνητο.

Στον εξοπλισμό του, μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται και το σύστημα «Night Vision» το οποίο μέσω θερμικής κάμερας αναγνωρίζει στο σκοτάδι την ύπαρξη ανθρώπου ή ζώου εμπρός από το όχημα, απεικονίζοντάς το στην κεντρική οθόνη. Επίσης, υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το «Roadwork Lane Assist» (διατηρεί αυτόματα το όχημα εντός της λωρίδας κυκλοφορίας και ακολουθεί τη ροή της κίνησης του δρόμου μέχρι την ταχύτητα των 60 km/h) καθώς και το «Front Cross Traffic Assist» το οποίο ενημερώνει τον οδηγό για διασταυρούμενα οχήματα εμπρός από το Touareg.

 

Πρώτες εντυπώσεις

Το αμάξωμα του καινούργιου Touareg θυμίζει (σε σχεδιαστική «φιλοσοφία») αυτό του T-ROC και αυτό έχει γίνει σκόπιμα. Στόχος ήταν να δείχνει από την πρώτη στιγμή στιβαρό, δυναμικό και πειστικό ως SUV αλλά παράλληλα να έχει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. Η εικόνα του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη και δείχνει περισσότερο πολυτελής από ποτέ ως τώρα. Οδηγικά, το νέο Touareg είναι ένα άνετο, μεγάλο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι η ανάρτησή του είναι σχετικά μαλακή, στη ρύθμιση Comfort. Όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Sport, αναμενόμενα η ανάρτησή γίνεται αισθητά σφιχτότερη, συγκριτικά. Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο αλλά καταλαβαίνεις τον όγκο του και το βάρος του. Το επίπεδο θορύβου του  V6 3.0 TDI είναι χαμηλό, όπως και αυτό από την κύλιση, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση.

Όπως ανακοινώθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία, το νέο Touareg θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας ενδεχομένως και εντός του καλοκαιριού. Προς το παρόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι τιμές πώλησής του.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR