Test Drive: 2022 BMW i4 M50 - Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Gran Coupe με τον μοναδικό χαρακτήρα


To λογότυπο «Μ» μπαίνει για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BMW. Όπως είναι λογικό η i4 M50 συγκεντρώνει το ενδιαφέρον και το ερώτημα είναι αν υποστηρίζει τον θόρυβο που έχει ήδη δημιουργήσει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 16/7/2022

Πριν από οτιδήποτε, κάντε έναν κόπο και μπείτε στην ιστοσελίδα της BMW και σκρολάρετε χαζεύοντας την γκάμα μοντέλων της μάρκας. Για τους φίλους της γαστρονομίας είναι σαν να βρίσκεσαι στο εστιατόριο Νόμα της Κοπεγχάγης, που το 2021 ψηφίστηκε ως το καλύτερο στον πλανήτη. Διαφορετικά, είναι κάτι σαν την Disneyland των ενηλίκων. Εξαιρετικές premium κατασκευές, ουσιαστικά για κάθε γούστο σε ποικιλία μεγεθών, τύπων αμαξώματος και μηχανικών συνόλων. Είναι λες και η πίεση που ασκείται τα τελευταία χρόνια στις αυτοκινητοβιομηχανίες δίνει δύναμη στην BMW για δημιουργία ακόμα καλύτερων μοντέλων. Μία από τις τελευταίες προσθήκες σε αυτή την υπέροχη γκάμα είναι η i4, που στην ανώτερη της μορφή ονομάζεται Μ50.

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας, του i3. Μέχρι τώρα η συλλογή εμπειρίας και εξέλιξης ήταν συνεχής, ωστόσο η BMW δεν έπεσε στην παγίδα να τοποθετήσει πρώιμα το ιερό σύμβολο «Μ» απλώς για να κερδίσει σε πωλήσεις χωρίς να είναι σίγουρη ότι το προϊόν θα αντεπεξέρχεται στο βαρύ όνομα. Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε στο πρόσωπο της i4 M50. Ακόμα, όμως, και τώρα γνωρίζει πως δεν πρόκειται για μια ολοκληρωμένη «Μ» οπότε και σοφά το γράμμα προλογίζει την έκδοση. Ωστόσο, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του μοντέλου το τοποθετούν πάνω από τα περισσότερα μοντέλα «Μ» στην ιστορία της μάρκας! Σημειώστε, λοιπόν, πως η ροπή φτάνει τα 795 Nm, ενώ τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,9 sec., νούμερα που ανήκουν περισσότερο σε super car παρά σε ένα κομψό πεντάθυρο coupé.

Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως αυτή η BMW κάνει αυτές τις εξωπραγματικές επιδόσεις προσιτές σε ένα ευρύτερο κοινό. Τη στιγμή που μια Μ3 (με παρόμοιες επιδόσεις) ξεκινά από τις €122.000, η i4 M50 ξεκινά από τα μόλις €69.750. Κοστίζει, δηλαδή, περίπου όσο η 430i Gran Coupé (€66.250) που έχει δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με 245 άλογα. Δεν είναι τυχαίο πως όσες φορές χρειάστηκε να πούμε την τιμή του μοντέλου, κανείς δεν μας πίστευε. Η i4 M50 είναι η πιο προσιτή γρήγορη BMW και ένα από τα πιο προσιτά μοντέλα παγκοσμίως με τέτοιου επιπέδου επιδόσεις. Ωστόσο, μια γνήσια BMW που σέβεται το σήμα στο καπό, δεν στέκεται μόνο στα νούμερα. Ξέρει να συγκινεί τον οδηγό ποικιλοτρόπως.

Lovefromfirstsight

Εξωτερικά, δύσκολα θα καταλάβεις τη διαφορά σε σύγκριση με μια «συμβατική» Gran Coupé εφοδιασμένη με το πακέτο M Sport, αφού βασίζεται και στο ίδιο πάτωμα αλλά με πολλές ενισχύσεις. Μόνον η απουσία εξατμίσεων ουσιαστικά θα την προδώσει. Από εκεί και πέρα, η γοητεία είναι δεδομένη. Γεμάτη όμορφες λεπτομέρειες, ρευστές γραμμές και όσο πρέπει επιθετική (ειδικά στην μπλε απόχρωση Μ Portimao Blue) σε τσιγκλάει να την οδηγήσεις. Ιδιαίτερη πινελιά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας οι extra τροχοί των 20 ιντσών (στάνταρ τροχοί 18 ιντσών) που αρχικά μας προβλημάτισαν, μιας και λανθασμένα πιστέψαμε ότι θα χαλούσαν την ποιότητα κύλισης.

Η εξαιρετικά προσεγμένη εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης δεν αποτελεί έκπληξη για τα μοντέλα της BMW, αλλά, όπως και να το κάνουμε, σου φτιάχνουν τη διάθεση όταν βρίσκεσαι μέσα και αυτό είναι ένα στοίχημα που έχουν κερδίσει με το σπαθί τους. Η εικόνα θα ήταν όμοια με μια 4 Series Gran Coupé, αν στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό δεν υπήρχε η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου iDrive που τοποθετείται για πρώτη φορά στην BMW i4. Αποτελείται από δύο οθόνες τοποθετημένες σε μία ενιαία κυρτή επιφάνεια. Σε αυτήν ο πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 12,3 ιντσών και η οθόνη πολυμέσων 14,9 ιντσών. Στην πραγματικότητα, είναι λες και βρίσκεσαι πίσω από μια μικρή θεατρική σκηνή υψηλής ευκρίνειας, με εντυπωσιακές δυνατότητες εξατομίκευσης. Αν μας έλειψε κάτι από το παρελθόν είναι τα ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό, που πλέον είναι ενσωματωμένα στην οθόνη πολυμέσων.

Ψυχή από άλλο πλανήτη

Την ψυχή του μοντέλου αποτελούν δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία. Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός σύγχρονου μοτέρ με ρεύμα διέγερσης για αποφυγή χρήσης επιβλαβών σπάνιων γαιών. Χαρακτηριστικό, η πλούσια ροπή που είναι άμεσα διαθέσιμη και διατηρείται σε μεγάλο εύρος στροφών. Ο κινητήρας που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς έχει ισχύ 258 PS ενώ ο κινητήρας των πίσω τροχών έχει ισχύ 313 PS. Η συνολική ισχύς φτάνει τα 544 PS και η ροπή το απίστευτο νούμερο των 795 Nm. Όπως δηλώνει η BMW, η i4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που δίνει έμφαση από την αρχή στις δυναμικές επιδόσεις και γίνεται εμφανές από τα νούμερα που ανακοινώνει η εταιρεία. Ωστόσο, ανακοινώνει και βάρος 2215 kg, τιμή που θυμίζει περισσότερο μεγάλο SUV.

Άξια

Έχοντας στο μυαλό όλα τα παραπάνω, οι προσδοκίες όταν κάθεσαι στα υπέροχα καθίσματα της i4 M50 είναι μεγάλες. Γρήγορα οι οθόνες του iDrive ζωντανεύουν και ξεκινάμε. Η ησυχία κυριαρχεί, ενώ ξεκινώντας με το πρόγραμμα Eco Pro σε κερδίζει η γραμμική απόκριση στο γκάζι, αλλά και η κατανάλωση που κρατά την αυτονομία σε καλά νούμερα (510 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή). Το επόμενο που σε εκπλήσσει είναι η ποιότητα κύλισης, παρά τους τεράστιους τροχούς. Καταφέρνει με περισσή άνεση να στρογγυλεύει τις ανωμαλίες του δρόμου κρατώντας τις κακοτεχνίες μακριά από την ιδιαιτέρως στιβαρή καμπίνα. Παράλληλα, σε κερδίζει η αίσθηση των χειριστηρίων που δεν είναι αποκομμένη, όπως σε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα. Η καθημερινή μετακίνηση γίνεται με εξαιρετική άνεση και ευκολία και πιάνεις τον εαυτό σου να παραμένει χαλαρός, ακόμα και στο μποτιλιάρισμα. Το μεσαίο πρόγραμμα Comfort ήδη σου δίνει μια πολύ καλή γεύση των δυνατοτήτων του μοντέλου.

Η ονομασία το αδικεί, μιας και στα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν αντιστοιχεί ούτε καν στη ρύθμιση Sport! Αρκεί ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού για να κολλήσει το κεφάλι σου στο προσκέφαλο. Καλά διαβάσατε. Ακόμα και ο οδηγός που γνωρίζει ότι θα πατήσει το γκάζι δεν μπορεί να κρατήσει το κεφάλι του από το να κολλήσει στο προσκέφαλο! Τα μάτια γουρλώνουν και καταλαβαίνεις πως αυτή η BMW δεν αστειεύεται. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική, όπως και η γενικότερη διαχείριση αυτής της εντυπωσιακής ροπής. Παρά, λοιπόν, τις απίστευτες επιδόσεις, δημιουργεί ένα «πλέγμα προστασίας» και μια φιλική συμπεριφορά που, μετά από λίγο, σε ωθεί να δοκιμάσεις και το πρόγραμμα Sport. Η οθόνη κοκκινίζει και τα ηχεία παίζουν έναν απόκοσμο ήχο που έχει επιμεληθεί ο διάσημος συνθέτης Hans Zimmer. Εδώ η επιτάχυνση είναι καταιγιστική. Νιώθεις λες και σε ρουφάει ο χωρόχρονός. Η ορμή είναι απίστευτη. Αφήνεις το γκάζι για λίγο και προσπαθείς να αναλύσεις τι συνέβη.

Εκτός από την εντυπωσιακή δύναμη, σου κάνει εντύπωση ο τρόπος που ελέγχει το αμάξωμα όλο αυτό το σκηνικό. Οι ευθείες φεύγουν με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ στις στροφές σού κάνει εντύπωση η σταθερότητα, αλλά και η ουδέτερη συμπεριφορά με μηδενική υποστροφή. Παραμένει τόσο φιλική, που αποφασίζεις να απενεργοποιήσεις ακόμα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Πολύ σπάνια ένα αυτοκίνητο με 80 kg ροπή σού βγάζει τέτοια αυτοπεποίθηση. Εδώ η εικόνα είναι ένα μείγμα προστασίας από τη μεριά του αυτοκινήτου, αλλά και διασκέδασης, από την άλλη. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, παρά την ένδειξη «DSC off», τα ηλεκτρονικά παραμένουν σε επιφυλακή και επεμβαίνουν διακριτικά, με σκοπό να προλάβουν την υπερβολή και κατά την άποψη μας καλά κάνουν. Από την άλλη, σε κερδίζει η υπερστροφική ρύθμιση, αλλά και η απουσία υποστροφής, ακόμα και αν είσαι πολύ επιθετικός στην είσοδο της στροφής. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ διασκεδαστικό μοντέλο που εντέλει σε βοηθάει να κινηθείς ευχάριστα και σε κάθε περίπτωση καταιγιστικά, διατηρώντας, όμως, πάντα ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Εκεί κάπου καταλαβαίνεις πως ούτε το υψηλό βάρος έκαμψε την δουλειά των τεχνικών της BMW. Πραγματικά δεν χορταίνεις να την οδηγείς και είναι η πρώτη φορά που πιάσαμε τον εαυτό μας με κλειδιά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο χέρι να ονειρεύεται ορεινές φιδίσιες διαδρομές!

Oneofakind

Ξέραμε ότι η BMW είναι εξαιρετικά ικανή, αλλά με την i4 M50 ξεπέρασε τις πολύ υψηλές προσδοκίες που είχαμε και με συνοπτικές διαδικασίες κατάφερε να την τοποθετήσει μέσα μας ανάμεσα στα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής. Εκπληκτικές επιδόσεις σε ένα αμάξωμα που καταφέρνει να χαλιναγωγεί την εντυπωσιακή ιπποδύναμη και ταυτόχρονα να σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση, που όμοια της δεν έχουμε συναντήσει σε άλλο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Όλα τα παραπάνω δεν θα μας ξεσήκωναν τόσο, αν δεν συνδυάζονταν με μια εξαιρετική τιμή απόκτησης. Μόλις την οδηγήσεις, τα 69.750€ που κοστίζει δείχνουν λίγα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW i4 M50 2022   TIMH €69.750   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 400(544)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 795

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,9 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 24 kw/100km, 0

BMW i4 M50 2022

ΥΠΕΡ ΤΙΜΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ, ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ “DSC OFF”.