Αν και παραμένει εντέλει άγνωστο το τι μέλλει γενέσθαι με τον χρονικό ορίζοντα της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση (το σχέδιο «fit for 55» της EE έχει ως ορόσημο το 2035), έπειτα από τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ουκρανία, ωστόσο οι κατασκευαστές ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, χωρίς να εγκαταλείπουν και τις συμβατικές εκδόσεις.
Η Mercedes-Benz, εν προκειμένω, διαθέτει ομογενοποιημένα μοντέλα με διαφορετικά powertrains, προκειμένου ο δυνητικός αγοραστής να επιλέξει εκείνη την κινητήρια μονάδα που του ταιριάζει. Και η περίπτωση της EQA είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ως γνωστόν, αφορά στην εξηλεκτρισμένη έκδοση της GLA, υπό την έννοια ότι βασίζεται στην πλατφόρμα της, έχει παραπλήσιες εξωτερικές διαστάσεις και πανομοιότυπο εσωτερικό, με τη μόνη διαφοροποίηση να έχει να κάνει με τη μονάδα κίνησης.
Εκεί οι επιλογές έχουν να κάνουν με την entry level έκδοση EQA 250 (ισχύς 140 kW) και κίνηση στους εμπρός τροχούς που είναι περισσότερο γνωστή, την EQA 300 4MATIC με απόδοση 168 ΚW και τετρακίνηση, αλλά και την κορυφαία EQA 350 με 215 kW και επίσης μετάδοση της ισχύος και σε όλους τους τροχούς.
Ο επιπλέον ηλεκτροκινητήρας
Η μεσαία έκδοση της EQA απευθύνεται σε εκείνους που επιθυμούν τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης (βελτιωμένη πρόσφυση, σταθερότητα), μεγαλύτερη ισχύ και καλύτερη αυτονομία. Από την άλλη, η EQA 300 4MATIC αποτελεί μια απάντηση σε μοντέλα όπως το Volvo XC40 Recharge, συνδυάζοντας την εικόνα ενός αληθινά premium αυτοκινήτου που πιστοποιεί στην ούγια το τριάκτινο αστέρι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για το τεχνολογικό του επίπεδο.
Σε σχέση με την απλή έκδοση EQA 250, τη διαφορά κάνει η τοποθέτηση ενός ακόμα κινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος και πλαισιώνει τον εμπρός ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα. Πρόκειται για συμπαγών διαστάσεων μόνιμα διεγερμένο «σύγχρονο» ηλεκτροκινητήρα, όπου ο ρότορας διαθέτει μόνιμους μαγνήτες. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι μαγνήτες –και κατά συνέπεια και ο ρότορας– ακολουθούν το περιστρεφόμενο πεδίο εναλλασσόμενου ρεύματος στις περιελίξεις του στάτορα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας χαρακτηρίζεται «σύγχρονος», επειδή ο ρότορας περιστρέφεται με τον ίδιο ρυθμό, όπως το μαγνητικό πεδίο του στάτορα, ενώ η συχνότητα προσαρμόζεται στην ταχύτητα που επιθυμεί ο οδηγός στους μετατροπείς συχνοτήτων των ηλεκτρονικών ισχύος. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συνδυασμού περιλαμβάνουν την υψηλή πυκνότητα ισχύος, και τη σταθερότητα στην απόδοση.
Στον εμπρός άξονα υπάρχει ένα ένας ασύγχρονος κινητήρας. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός, συνδυάζεται με ένα κιβώτιο σταθερής αναλογίας με διαφορικό, ενώ το σύστημα ψύξης και τα ηλεκτρονικά ισχύος δημιουργούν μία ολοκληρωμένη και πολύ συμπαγή μονάδα, το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που η Mercedes ονομάζει eATS.
Ο εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρας, προσομοιώνουν ένα σύστημα τετρακίνησης, (προνόμιο των εκδόσεων EQA 300 4MATIC και EQA 350 4MATIC), το οποίο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, καθώς η μετάδοση της ισχύος ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα μπορεί να ελεγχθεί έως και 100 φορές το δευτερόλεπτο, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ένας ακόμα στόχος του συνδυασμού αυτού, εκτός του προφανέστατου (σ.σ. ανάκτηση πρόσφυσης), είναι και η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης με τη χρήση του πίσω ηλεκτροκινητήρα όσο το δυνατόν πιο συχνά, καθώς ο εμπρός κινητήρας έχει ελάχιστες απώλειες πρόσφυσης σε κανονικές συνθήκες κίνησης.
Η φόρτιση της μπαταρίας, χωρητικότητας 66,5 kWh μπορεί να γίνει εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC). Στην περίπτωση της φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα και με τη συνδρομή του βασικού φορτιστή οχήματος των 11kW, ο χρόνος φόρτισης σε ένα wallbox ή σταθμό φόρτισης είναι λίγο λιγότερο από 6 ώρες (10-100% SoC). Με φόρτιση συνεχούς ρεύματος και σε σταθμό ταχείας φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να επιτύχει μια γρήγορη φόρτιση περίπου στα 30 min (10-80% SoC).
Οδηγικές εντυπώσεις
Η EQA 300 4MATIC οδηγικά είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βγάζει έναν δυναμικό πιο χαρακτήρα σε σχέση με την EQA 250. Δεν είναι μόνον η διαφορά του 1,2 sec στη διαδικασία της επιτάχυνσης (7,7΄΄ έναντι 8,9΄΄, αντίστοιχα), αλλά και η συνολικότερη καλύτερη απόδοση στις ρεπρίζ αποτέλεσμα της περισσότερης δύναμης που εξασφαλίζει η ύπαρξη του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Παράλληλα, το αμάξωμα δείχνει καλύτερα «ζυγισμένο» και αυτό θα το αντιληφθεί κανείς, κατά την πέδηση (δεν παρουσιάζει βύθισμα) ή στην απότομη επιτάχυνση. Κατά τα λοιπά, η EQA 300 4ΜΑΤΙC δικαιώνει όλες τις προσδοκίες με τον οδηγικό χαρακτήρα της, σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση στο ταξίδι, όντας αρκούντως πρακτική σε αστικό περιβάλλον. Το ίδιο και με την αυτονομία που προσφέρει, η οποία είναι πολύ κοντά στα επίπεδα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, καθώς σχετικά εύκολα ο χρήστης μπορεί να φτάσει δτα 380-400 km. Το εσωτερικό παραμένει πανομοιότυπο, με τις δύο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών να προσφέρουν όλες τις πληροφορίες σε επιβάτες και οδηγό, ενισχύοντας τον υψηλό τεχνολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνεπώς, πρόκειται για την πιο «ισορροπημένη» έκδοση της EQA, καθώς προσφέρει έναν καλύτερο συνδυασμό επιδόσεων/πρόσφυσης, λόγω του επιπλέον ηλεκτροκινητήρα και βελτιωμένη αυτονομία, τη στιγμή που δεν απεμπολεί και τον αστικό της χαρακτήρα.
Τιμές και εξοπλισμός
Η νέα EQA 300 4MATIC είναι διαθέσιμη με €59.550 και προσφέρεται σε μια ειδική εξοπλιστική έκδοση λανσαρίσματος, με οπτικό πακέτο AMG στον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμ,ό καθώς και το πακέτο εξοπλισμού Advanced. Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, προβολείς LED High Performance με το σύστημα προσαρμογής ακτίνας προβολέων Adaptive Highbeam Assist, πορτμπαγκάζ με σύστημα EASY-PACK, με ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμο, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 αποχρώσεις, καθίσματα με ρυθμιζόμενη πλευρική υποστήριξη τεσσάρων σημείων, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικός, αυτόματος κλιματισμός THERMOTRONIC και πολυλειτουργικό, σπορ δερμάτινο τιμόνι. Επίσης, στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) με δυνατότητα εκμάθησης και διαισθητικό χειρισμό, όπως και το σύστημα πλοήγησης με σύστημα «ηλεκτρικής νοημοσύνης».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_421702_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-EQ EQA 300 4MΑΤΙC 2022 TIMH €60.400 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΜΠΡΟΣ: ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ASM)/ΠΙΣΩ: ΜΟΝΙΜΑ ΔΙΕΓΕΡΜΕΝΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (PSM), Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 163(228) ΡΟΠΗ Nm/rpm 390
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17,5 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ, LUXURY ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.
ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΒΑΡΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ.