Test drive: BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS


Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο «προσγειωμένες» προτάσεις της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/1/2019

Ο λόγος για την 118i η οποία κουβαλά πολλά γονίδια από την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας με μεγάλο εμπρός τμήμα με «τραβηγμένη» προς τα πίσω καμπίνα επιβατών και σχετικά συμπαγείς διαστάσεις. Στην εικόνα αυτή που αρχικά θύμιζε πολύ έντονα μια βαριά, βιομηχανική σχεδόν υλοποίηση βλέπει κανείς μια προσεγμένη κατασκευή με εμφανή σημάδια πολυτελείας και ψαγμένης τεχνολογίας, ειδικά στα εμπρός φωτιστικά σώματα. Συνολικά μπορεί οι όγκοι του αυτοκινήτου να μην είναι «αεράτοι» είναι όμως καλλίγραμμοι.

Η εικόνα της καμπίνας δεν είναι τίποτε λιγότερο από άρτια. Μπορεί οι χώροι για τους πίσω επιβάτες να μην είναι πρώτης γραμμής, (φταίει γι αυτό και το τούνελ για τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα) όμως η ποιότητα υλικών, η κλασική πλέον εργονομία και το οδηγοκεντρικό περιβάλλον «δίνουν ρέστα». Οι θέσεις εμπρός αγγίζουν το ιδανικό ενώ υπάρχουν και χώροι για μικροαντικείμενα.  Στο αυτοκίνητο δοκιμής μας το σπέσιαλ «Μ» τιμόνι , ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων με τις σπορ προδιαγραφές για πιο γρήγορες αλλαγές και το νέο ConnectedDrive περιβάλλον πολυμέσων στη μεγάλη κεντρική οθόνη εκσυγχρονίζουν το σύνολο. 

Μαζί και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνουν επιπλέον το Driving Assistant με Προειδοποίηση Προσέγγισης και Πεζών με λειτουργία φρεναρίσματος στην πόλη, Προειδοποίηση Εγκατάλειψης Λωρίδας ενώ η Υποστήριξη Επαγρύπνησης προτείνει διάλειμμα εάν παρουσιάσετε σημάδια κόπωσης.

Το πάτωμα και το βάρος του αυτοκινήτου έχουν δομηθεί με ικανότητα διαχείρισης υπερδιπλάσιας ισχύος από πολύ πιο δυνατούς κινητήρες σε σχέση με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης που παρέχει 136 ίππους. Κι όμως, το ιδανικό 50/50 ζύγισμα του αυτοκινήτου, η πίσω κίνηση, το Sport πρόγραμμα με πιο σπορ χαρτογράφηση κινητήρα και πιο γρήγορες αλλαγές (υπάρχουν ακόμη Sport, Comfort και Eco Pro) και το άμεσο τιμόνι (ένα κλικ πιο ακριβές και θα ήταν ασύγκριτο) βοηθούν να κινηθείτε πραγματικά γρήγορα σε οποιαδήποτε διαδρομή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW Σειρά 1 118i

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ76

Ο κινητήρας μάλιστα γουργουρίζει ευχάριστα και αποδίδει 220 Nm ροπής σε ένα μεγάλο εύρος στροφών. Είναι μια «καλή αρχή» για όποιον θέλει την παλιά καλή συνταγή σπορ οδήγησης σε βασική –και όχι μικρή- συσκευασία. Το κράτημα είναι επίσης εξαιρετικό αν και τα run-flat ελαστικά για μια ακόμη φορά στερούν πόντους άνεσης. Όσο για τα φρένα γνωρίζουμε την απόδοση και αντοχή της φίρμας στον συγκεκριμένο τομέα, οπότε ουδέν παράπονο.

Κοντολογίς έχουμε μπροστά μας ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει όσους θέλουν να πάρουν το 100% της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει η φίρμα, με κάποιες υποχωρήσεις σε χώρους και άνεση αλλά και με «τρόπους» σε ό,τι αφορά το κόστος χρήσης με χαμηλά τέλη και συμπαθητική κατανάλωση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 1 118i 2019   TIMH €27.754   ΤΕΛΗ €153,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/4.400  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.250-4.300

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 128 g/km

BMW Σειρά 1 118i 2019

ΥΠΕΡ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ PREMIUM ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, FUN TO DRIVE

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ