Test Drive: Δοκιμάζουμε το θηριώδες EarthRoamer LTi Expedition Vehicle


Αυτή είναι μια απόδραση στο Κολοράντο, σαν να είμαστε δισεκατομμυριούχοι, με το τροχόσπιτο από ανθρακονήματα της EarthRoamer αξίας $837.597, το οποίο ξεκίνησε τη ζωή ως Ford F-550.

  • KEIMENO: AUSTIN IRWIN (CAR AND DRIVER, USA), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: MARC URBANΟ
  • 27/2/2023

Από το κάμπινγκ στην κορυφή του λόφου στον Εθνικό Δρυμό Pike-San Isabel, 55 km νοτιοδυτικά του Ντένβερ, μπορούσαμε να ακούσουμε τον βόμβο μιας αποικίας από ATV που ξεπρόβαλαν μέσα από τα έλατα. Ένα γρήγορο μπουλούκι αναβατών Polaris ήρθε μέχρι τον κόκκινο βράχο όπου βρισκόμασταν ουρλιάζοντας σαν παιδιά σχολείου που ορμούσαν σε μια γούρνα γεμάτη αναψυκτικά. Ένας γενειοφόρος άντρας σήκωσε το smartphone του από τη θέση του οδηγού σε ένα φορτωμένο με LED Polaris αναφωνώντας: «Φίλε, έχω πολλά εντυπωσιακά αυτοκίνητα που είναι σκ@#$ αλλά αυτό το πράγμα είναι το κάτι άλλο!». Αυτό, μεταξύ άλλων αντιδράσεων απόλυτης σύγχυσης από οποιονδήποτε, συνέβαινε συνεχώς όταν βρισκόμασταν πίσω από το τιμόνι του EarthRoamer LTi.

Το EarthRoamer LTi είναι απλώς κάτι που δεν μπορείς να αγνοήσεις. Με μήκος περίπου 8,8 m και ύψος 3,6 m, το LTi 52 ζυγίζει περίπου 7,7 τόνους ή περίπου όσο το τυπικό σας μεγάλο αυτοκινούμενο. Το να βλέπεις ένα να σπάει τα δέντρα σε ένα μονοπάτι αποκλειστικά για off-road είναι σαν να βλέπεις το δάσος να γεννά έναν γίγαντα. Είναι κατασκευασμένο για χρήση σε απομακρυσμένες περιοχές για μεγάλα χρονικά διαστήματα ως υποκατάστατο ενός σπιτιού ή κέντρου διοίκησης ως στρατιωτικό όχημα. Η EarthRoamer λέει ότι η εργοστασιακή δεξαμενή καυσίμου diesel 151 L της Ford, σε συνδυασμό με την πρόσθετη μονάδα 208 L, μπορεί να σας μεταφέρουν έως και 1.600 km μακριά. Το οδηγήσαμε μέσα από το Εθνικό Πάρκο Rocky Mountain και μέχρι το Devil’s Playground στο Pikes Peak κινούμενοι κατά μήκος μονοπατιών για off-road με μέσο όρο κατανάλωσης 26,1 L/100 km συνολικά.

Εν αρχή ην Ford

Ενώ κάθε LTi ξεκινά τη ζωή του ως ένα τετρακίνητο Ford F-550 Lariat με διπλούς τροχούς πίσω, μετά από εννέα φάσεις παραγωγής, μια βαρετή καμπίνα πλαισίου εντέλει μετατρέπεται στο Jason Momoa των RV. Το LTi παράγεται στο χέρι στα κεντρικά της EarthRoamer στο Dacono του Κολοράντο. Όπως μια Singer Porsche, κάθε EarthRoamer κατασκευάζεται κατά παραγγελία και με πάνω από 330 που έχουν κατασκευαστεί μέχρι στιγμής, κανένα δεν είναι πανομοιότυπο με άλλο. Περισσότεροι από 110 τεχνίτες χειρίζονται κάθε λεπτομέρεια. Η ομάδα τρίβει και βάφει τα έπιπλα της καμπίνας, κατασκευάζει το λουτρό από υαλοβάμβακα και τραβάει με το χέρι τις καλωδιώσεις. Ένας τεχνίτης συγκολλά όλα τα κομμάτια αλουμινίου. Ένας άλλος συγκολλά κάθε κομμάτι χάλυβα. Δεν είναι ο ίδιος τεχνίτης.

Με τα 837.597 $ που κοστίζει το pick-up δοκιμής μας μπορείτε να αποκτήσετε 1.200 στρέμματα στην κομητεία Arapahoe, αλλά τα όρια ιδιοκτησίας του EarthRoamer εκτείνονται απ’ άκρου σε άκρο της Αμερικανικής Ηπείρου. Και είναι τόσο ένα όχημα για περιπέτεια εκτός δρόμου, όσο και ένα απίστευτο μέρος για να μείνετε. Το LTi 52 που δοκιμάσαμε είχε τη διαρρύθμιση εσωτερικού Breckenridge (σ.σ. γνωστό θέρετρο στο Κολοράντο). Από τις έξι εκδόσεις που προσφέρονται, η Breckenridge είναι η πιο δημοφιλής, με καθίσματα και κλίνες για έως και τέσσερις επιβάτες, χάρη σε ένα τραπεζάκι που μπορεί να μετατραπεί σε κρεβάτι. Το σαλόνι του LTi 52 είναι φινιρισμένο με ανθρακί ξύλο βελανιδιάς , με μια φωτιζόμενη σχάρα κρασιού, ενθέσεις με φυσητό γυαλί και πόμολα στα συρτάρια από σατινέ νίκελ. Τα συρτάρια χρησιμοποιούν μαγνήτες για να συγκρατούν κάθε μαχαίρι και πιρούνι στη θέση τους, ενώ τα κεραμικά πιάτα και τα μπολ είναι τοποθετημένα με τσόχα και δεν κροτάλισαν ποτέ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, απόστασης σχεδόν 800 km.

Αναβαθμίσεις

Ένα μεγάλο μέρος της μετατροπής του pick-up σε EarthRoamer περιλαμβάνει την αναβάθμιση του υπάρχοντος υλικού του δημοφιλούς στις ΗΠΑ Super Duty. Η EarthRoamer εγκαθιστά ένα πίσω σύστημα αερανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων στην καμπίνα του πλαισίου και αφαιρεί τους εργοστασιακούς διπλούς πίσω τροχούς. Η αερανάρτηση με αυτόματη ρύθμιση ύψους μπορεί να ελεγχθεί από το κάθισμα του οδηγού, κάνοντας την ευθυγράμμιση του τροχόσπιτου τόσο εύκολη όσο το πάτημα μερικών κουμπιών. Η εργοστασιακή σκάλα του πλαισίου επεκτείνεται για να υποστηρίξει το τεράστιο αμάξωμα από ανθρακονήματα και ο σχεδιασμός του επιτρέπει στο τροχόσπιτο να κινείται ανεξάρτητα από την καμπίνα του αυτοκινήτου. Η πρόσβαση από την καμπίνα στο τροχόσπιτο σημαίνει ότι η EarthRoamer έπρεπε, επίσης, να αντικαταστήσει τον πίσω πάγκο με ανεξάρτητα καθίσματα. Έτσι, οι επιβάτες μπορούν να κινούνται ελεύθερα μεταξύ της τραπεζαρίας και των καθισμάτων χωρίς να χρειάζεται να βάζουν τα παπούτσια τους.

Σαν μια γιγάντια σιδερένια σφαίρα από συνεργείο κατεδαφίσεων τσακίσαμε στενά και τεχνικά μονοπάτια κοντά στο Rainbow Falls στο Manitou Springs. Κάποια στιγμή, αυτό σήμαινε να κρατιόμαστε από την κεντρική κονσόλα μόνο και μόνο για να μείνουμε στη θέση μας, καθώς γλιστρούσαμε με μπόλικη αισιοδοξία ότι θα περάσουμε μέσα από δασικούς δρόμους όχι πολύ φαρδύτερους από ένα Miata. Μέρος της γοητείας της τεράστιας αξίας του LTi είναι ότι η μάζα του το κάνει συναρπαστικό να οδηγείς οπουδήποτε. Δεν είναι γρήγορο, αλλά εξακολουθεί να είναι απόλυτο στην οδήγηση. Δεν υπάρχει μέρος που θα σταματήσετε, όπου κάποιος δεν θα έρθει κοντά σας και θα σας ρωτήσει κάτι για δαύτο.

Περνώντας σε αυτοκινητόδρομο, απαιτεί εξοικείωση, αλλά, εντέλει, η οδήγηση ενός EarthRoamer δεν είναι τόσο τρομακτική όσο φαίνεται. Το πιο χρήσιμο κομμάτι εξοπλισμού εδώ είναι η πίσω κάμερα που είναι τοποθετημένη αρκετά ψηλά, ώστε να βλέπετε πάνω και πέρα από το αυτοκίνητο ακριβώς πίσω σας και να εκτελεί χρέη καθρέφτη. Στον αυτοκινητόδρομο, τα 105 km/h είναι η ιδανική ταχύτητα κίνησης, αλλά τα τεράστια ελαστικά Goodyear έχουν δείκτη για έως και έως 130 km/h.

Τα King Off-Road Racing Bypass αμορτισέρ διατίθενται στάνταρ και αποτελούν απλώς ένα κομμάτι σε μια πλήρως ενισχυμένη ανάρτηση και ανάλογα ενισχυμένο σύστημα διεύθυνσης. Το EarthRoamer, με τη βοήθεια της Kelderman Manufacturing, προσθέτει ειδικά κατασκευασμένες ράβδους στέψης, βάσεις αντιστρεπτικής ράβδου και σταθεροποιητή τιμονιού. Μια aftermarket αντιστρεπτική της Carli εμποδίζει το EarthRoamer από το να κινείται σαν φορτηγό. Κάθε heavy duty όχημα έχει ως προϋπόθεση να αντέχει στα δύσκολα. Και παρά τις καλύτερες προσπάθειες της φύσης, το κέλυφος του τροχόσπιτου από ανθρακονήματα άντεξε κάθε γρατζουνιά χωρίς βαθούλωμα ή τρύπημα. Τα τραύματα της μάχης του καθαρίστηκαν αργότερα σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων, επιστρέφοντας το χρώμα X-Guard στην αρχική του πράσινη δόξα.

Οδηγικώς

Αν και είναι εξοπλισμένο με μπροστινό και πίσω βαρούλκα της Warn με ικανότητα ρυμούλκησης 7 τόνων, μπορείτε να αποτρέψετε τη χρήση της μιας ίντσας πλεξούδας καμωμένης από συνθετικό σχοινί κουμπώνοντας το transfer case σε 2LO. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα κίνησης με χαμηλή ταχύτητα σε συνδυασμό με καλύτερη άρθρωση του συστήματος διεύθυνσης, όταν ο μπροστινός άξονας είναι αποσυνδεδεμένος. Μπορέσαμε να αναρριχηθούμε προς τα πάνω και να βγούμε από μια φουρκέτα με το ένα ελαστικό να κρέμεται στον αέρα. Ούτε ένα συρτάρι δεν άνοιξε και τα μπουκάλια του κρασιού δεν βγήκαν από το ντουλάπι σαν γυάλινες τορπίλες. Εντέλει, ξεπερνάς την παράνοια να νομίζεις πώς πρόκειται να ακούσεις 7,7 τόνους να πέφτουν πάνω στα δέντρα.

Κατεβαίνοντας από το Devil's Playground στο Pikes Peak (περίπου 3.900 πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας), το σύστημα πέδησης μέσω κινητήρα του Super Duty ήταν ο πραγματικός ήρωας. Το να αφήσετε τον κινητήρα να επιβραδύνει την κατάβαση από ένα βουνό αντί να φρενάρετε βάζοντας τα φρένα σε θερμοκρασίες…κόλασης ήταν η καλύτερη στρατηγική. Όταν φτάσαμε στο σημείο ελέγχου θερμοκρασίας, ο δασοφύλακας του Πάρκου μας είπε ότι τα φρένα ήταν σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Μυρίσαμε το… μεταλλικό μπάρμπεκιου κάτω από ένα Chevrolet Suburban μπροστά μας. δεν ήταν τόσο προσεκτικοί.

Ο κατάλογος του κολασμένου εξοπλισμού του LTi είναι τόσο μακρύς όσο ο ποταμός Κολοράντο, αλλά όπως συμβαίνει το να μην ξέρεις πώς να τον χειριστείς μπορεί να γίνει γρήγορα επικίνδυνο. Το μπάνιο χρησιμοποιεί μια τουαλέτα με κασέτα χωρίς χημικά, με δεξαμενή που μπορεί να αφαιρεθεί και να αδειάσει. Μια συμβουλή που μάθαμε είναι ότι όταν το αδειάζετε σε τουαλέτα βενζινάδικου, βεβαιωθείτε ότι η αποχέτευση είναι στραμμένη προς την τουαλέτα πριν πατήσετε το κουμπί απελευθέρωσης.

Ο υπερτροφοδοτούμενος 6,7 L Power Stroke V8 330 PS κυκλοφορεί ψυκτικό σε όλη την υπόλοιπη κατασκευή, ώστε να έχετε άμεση θέρμανση και ζεστό νερό όταν φτάσετε. Δύο μικρότεροι θερμαντήρες diesel διατηρούν το ψυκτικό υγρό τόσο ζεστό όσο η ψηστιέρα της Traeger που υπάρχει στην καμπίνα, λειτουργώντας ως θερμαντήρας του κινητήρα μεταξύ των κύκλων ανάφλεξης.

Περάσαμε περίπου 12 ώρες σε κάθε στάση του ταξιδιού μας μέσα στο ανθρακονημάτινο απαρτμάν, ζώντας πλουσιοπάροχα. Μετά το μαγείρεμα με την επαγωγική εστία, τη χρήση του νεροχύτη, του ντους και του φούρνου μικροκυμάτων και τη διατήρηση της θερμότητας, η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 11,0 kWh του φορτηγού εξαντλήθηκε σε μόλις 70 τοις εκατό. Αυτό αναπληρώθηκε γρήγορα κατά την οδήγηση, αλλά αν απομακρυνθείτε από τον πολιτισμό, τέσσερις ηλιακοί συλλέκτες 330 watt στην οροφή βοηθούν να κρατάτε τις μπαταρίες σε καλή κατάσταση.

Είναι μεγάλο

Είναι πανίσχυρο. Είναι κάτι παραπάνω από ένα αντίσκηνο. Είναι περισσότερο μια σουίτα πολυτελούς ξενοδοχείου που μπορείτε να παρκάρετε δίπλα σε βάλτο. Το EarthRoamer LTi έχει κατασκευαστεί για να προσφέρει περισσότερα από όσα θα χρειαστείτε ποτέ, ώστε να έχετε πάντα αρκετά. Ακόμη και με το εκπληκτικό κόστος των προεπιλογών που προστίθεται στα 695.000 $ της βασικής τιμής του, ένα LTi εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από τη μέση τιμή ενός σπιτιού στην Καλιφόρνια. Εντέλει, εξαρτάται από το ποιον θα προτιμούσατε να έχετε στην μπροστινή σας βεράντα. Αρκούδες ή έναν ιδιοκτήτη;