Test Drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line 140 PS


Αν αναζητάτε ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, το οποίο ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην sportive οδική συμπεριφορά, δεν έχετε πολλές επιλογές. Μία από τις λίγες και καλές, πάντως, είναι το Ford Fiesta ST-Line, που εφοδιάζεται με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 140 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ > ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 16/6/2018

Χάρη στο πολύ καλά στρωμένο... οπλοστάσιό της, η Ford είναι σε θέση να παρουσιάζει προτάσεις, οι οποίες συνδυάζουν με μπόλικη επιτυχία πολλούς διαφορετικούς τύπους και χαρακτήρες αυτοκινήτων, κάτι που συμβαίνει και με το αντικείμενο της δοκιμής μας, το Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line των 140 PS. Θέλεις... γκάζια; Τα έχεις! Θέλεις άνεση; Την έχεις! Ό,τι (βασικό, βέβαια) και να ζητήσεις, το έχεις!

Ξεκινώντας από τα της εμφάνισης, θα πούμε απλώς ότι αντικειμενικά, το σύγχρονο Fiesta είναι μία ελκυστική πρόταση, είτε ως 5θυρο είτε ως 3θυρο. Μάλιστα, οι αυξημένες διαστάσεις του ίσως κάνουν πολλούς να σκεφτούν αν τελικά θέλουν να αποκτήσουν όντως το μικρομεσαίο Focus ή αν θα κάνουν τις δουλειές τους και με το Fiesta. Εμείς είμαστε σαφώς υπέρ της 2ης άποψης.

Πραγματικά, αν και πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας Β, το Fiesta είναι ικανό να φιλοξενήσει με άνεση τον οδηγό και άλλους 4 επιβάτες, ενώ χωρίς δυσκολία θα τοποθετηθούν και οι αποσκευές στον προβλεπόμενο χώρο, που έχει όγκο, ο οποίος ξεκινά από τα 292 λίτρα. Η αίσθηση, που εισπράττουν οι επιβάτες στο εσωτερικό, παραπέμπει οπωσδήποτε σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, καθώς παρέχονται όλες οι ανέσεις, ενώ και ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος.

Από πλευράς άνεσης, είναι αδύνατο να μη γίνει λόγος για το σύστημα πολυμέσων SYNC3 με το εξαιρετικό ηχοσύστημα της B&O, το οποίο -στην κυριολεξία- τα... σπάει! Η απόδοσή του τόσο σε ισχύ όσο και σε ποιότητα είναι πρωτόγνωρη για τα δεδομένα ενός καθημερινού αυτοκινήτου. Όσο για το εσωτερικό σε συνολικό επίπεδο οι αλλαγές φαίνονται στις επενδύσεις, στα καθίσματα, στα μεταλλικά πεντάλ και στο δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και την παχιά στεφάνη, τη μεταλλική λαβή του επιλογέα και τη μαύρη επένδυση της οροφής.

 

Οδική συμπεριφορά

Αναφερόμενοι στον κινητήρα, θα πούμε με ευκολία, πως πρόκειται για έναν από τους καλύτερους και βάση ισχύος τον πιο δυνατό 1.000άρη downsized βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνδυάζει απόδοση αλλά και κατανάλωση, που συγκρατείται πολύ χαμηλά. Σημαντικός παράγοντας εδώ είναι και η τιμή της ροπής, η οποία φτάνει τα 180 Nm και εμφανίζεται πολύ νωρίς, ήδη από τις 1.500 rpm και σταθερά έως και τις 5.000 rpm ενώ αγγίζει στο overboost τα 210 Nm. Το... πάντρεμα κινητήρα-ανάρτησης εξασφαλίζει στο συγκεκριμένο Fiesta μία τουλάχιστον ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Μαζί με τα ελαστικά διαστάσεων 205/45 R17, το Fiesta ST-Line είναι σε θέση να κινείται τόσο σαν μία υπερπολυτελής λιμουζίνα όσο και σαν το Fiesta RS WRC. Μάλιστα, το ESP δεν απενεργοποιείται, ωστόσο οι επεμβάσεις του είναι σαφέστατα διακριτικές και δεν.... απογοητεύουν τον ενθουσιώδη οδηγό.

Πάντως, οδηγός και επιβάτες δε θα ταλαιπωρηθούν καθόλου από τη ρύθμιση της -χαμηλωμένης κατά 1 cm- ανάρτησης ή το χαμηλό προφίλ των ελαστικών και θα κινηθούν ή θα ταξιδέψουν πολύ άνετα. Βέβαια, αν ο οδηγός βρεθεί χωρίς... παρέα μέσα στο Fiesta του, θα μπορέσει με ευκολία να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, βασιζόμενος τόσο στον 1.000άρη turbo κινητήρα με τον ακριβέστατο εξάρη επιλογέα (έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης από τα απλά αδέλφια του για πιο σπορτίφ αλλαγές) όσο και στο εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST 140 PS «ST-LINE»

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ77

Η αίσθηση, που παρέχει το τιμόνι στον οδηγό, είναι απολαυστική με όποια ταχύτητα κι αν κινείται κανείς. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η αμεσότητα και η ακρίβεια, αφού το Fiesta πηγαίνει εκεί που σημαδεύεις. Όσο για τα φρένα, κι αυτά αποτελούν μέρος αυτού του ευχάριστου... παιχνιδιού, αφού συμμετέχουν στην προσπάθεια επιβράδυνσης του αυτοκινήτου με απόλυτα αποτελεσματικό τρόπο, παραμένοντας αποδοτικά και ακούραστα.

Πηγαίνοντας στο... ταμείο, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής του Ford Fiesta 1.0 ST-Line των 140 PS θα κληθεί να καταβάλλει το ποσό των 17.345 ευρώ. Πολλοί μπορεί να πουν ότι αυτό το τίμημα είναι υψηλό για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Β. Εμείς ανταπαντούμε ότι ακριβότερα μοντέλα με αυτόν τον κινητήρα είναι η 5θυρη έκδοση ST-Line και η -επίσης 5θυρη- εκδοχή Vignale. Εσείς, τι λέτε; Αρχίσατε να το σκέφτεστε καλύτερα; Ή μήπως να αφήσετε το αναμενόμενο Fiesta ST να περιμένει λίγο περισσότερο; Μην πείτε ότι δε σας ενημερώσαμε σχετικά...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST 140 PS «ST-LINE» 2019   TIMH €17.908   ΤΕΛΗ €119,76

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 180/1.500-5.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 202 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 112 g/km

FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST 140 PS «ST-LINE» 2019

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ