Τest drive: Ford Fiesta Active 1.5 DCI 120 PS


Αρκούν δυο δάχτυλα µεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για να κάνουν ένα αυτοκίνητο το hit του ελληνικού καλοκαιριού που ακόμα συνεχίζεται απτόητο. Το Fiesta Active µας επιβεβαιώνει ότι αρκούν και µε το παραπάνω.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 4/11/2018

Αχ το ελληνικό καλοκαιράκι! Με τα φουσκωτά φλαµίνγκο του, τις άψογα τριµαρισµένες ρακέτες του, τα δερµατο-στιγµατισµένα Brazilian του και τα αφόρητα στοιβαγµένα SUV του. Γιατί, εκτός και ήσασταν σε κώµα εδώ και µία δεκαετία (τα... καλύτερα χάσατε!), θα έχετε πλέον αντιληφθεί ότι ένα ψηλωµένο τετράτροχο είναι εξίσου απαραίτητο για την εγχώρια παραλία όσο και το αντηλιακό. Μπορεί και παραπάνω.

Για την Ford πάντως τα πράγµατα είναι µάλλον πιο ξεκάθαρα: ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πουλά είναι SUV. Kαι η τάση είναι να γίνουν ακόµα περισσότερα, ιδίως στην µικρή κατηγορία. Εκεί που «ρίχνει» στην αγορά µία ακόµα πρόταση, το Fiesta Active. Ή µάλλον, για να είµαστε πιο ακριβείς, ολόκληρη την οικογένεια Active, καθώς θα ακολουθήσουν αντίστοιχες εκδόσεις τόσο για το Κa όσο και για το ολοκαίνουργιο Focus.

To concept δεν είναι καινούργιο. Όµως είναι σίγουρα η πιο εκλεπτυσµένη και µε διαφορά η πιο ολοκληρωµένη εκτέλεσή του µέχρι σήµερα. Και αρκεί ένα Σαββατοκύριακο στο ελληνικό καλοκαίρι για να καταλάβεις ότι οι µηχανικοί στην Ford δεν έκαναν το χρέος τους µόνο µε 18 χιλιοστά µεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος µε ολίγη από off road πλαστική χειρουργική. Αλλά προχώρησαν ακόµα πιο βαθιά, φτιάχνοντας ένα Fiesta που δεν θα ήταν υπερβολή να πούµε ότι είναι κοµµένο και ραµµένο για χρήση στην ελληνική κυκλοφοριακή πραγµατικότητα.

 

Ενδιαφέρουσα ιδέα

Τα 18 χιλιοστά είναι λοιπόν η αρχή. Και στην πράξη αρκούν για να σου δώσουν αυτό το κάτι παραπάνω σε σιγουριά όταν βρεθείς αντιµέτωπος στον χωµατόδροµο για την παραλία, και πέφτεις σε κατάθλιψη και συζυγική µουρµούρα βλέποντας τα SUV να σε αφήνουν πίσω. Με το Active θα έχεις εκείνο το ψυχολογικό boost για να µπεις και εσύ στην διαδικασία, και αν προσέξεις τα χαµηλοπρόφιλα ελαστικά και αποφύγεις τις ταρζανιές, θα φθάσεις όπου και οι άλλοι.

Σ’ αυτή την προσπάθεια δεν έχεις αρωγό κάποιο σύστηµα τετρακίνησης, αλλά ένα ηλεκτρονικό πακέτο βοήθειας το οποίο σου παρέχει τρεις επιλογές: normal για... νορµάλ οδήγηση, eco για οικονοµία, και ένα τρίτο σκαλί, για δύσκολες οδικές συνθήκες (χώµα, πάγο, χιόνι). Στην τελευταία περίπτωση, τα ηλεκτρονικά συστήµατα του αυτοκινήτου αναλαµβάνουν δράση, µε διαφορετικές ρυθµίσεις στο ESP, κατ’ επιλογήν χρήση των φρένων ανάλογα την κατάσταση του δρόµου και µεταβαλλόµενη στην πίεση του πεντάλ του γκαζιού, έτσι ώστε το Active να µπορεί -στο µέτρο του εφικτού- να ξεφεύγει από δύσκολες καταστάσεις. 

Τι άλλο έχει το Fiesta Active; Πολλά και ενδιαφέροντα, τα οποία δεν φαίνονται µε την πρώτη µατιά. Τα νέα αµορτισέρ έχουν υδραυλικά stop στο επάνω µέρος τους, σε µια προσπάθεια να µην τερµατίζει η ανάρτηση. Το µετατρόχιο έχει αυξηθεί ελάχιστα (10 χιλιοστά), όµως είναι αρκετό για αυτοκίνητο των διαστάσεων του Fiesta. H εµπρός ανάρτηση έχει διαφορετική στήριξη και γεωµετρία, καινούργια ελατήρια, ενώ υπάρχει νέα ηλεκτρική κρεµαγέρα και ένα ESP το οποίο είναι σεταρισµένο για πολλά και διαφορετικά οδηγικά «σενάρια».

 

Μοντέρνο και νεανικό

Εµφανισιακά διαφοροποιείται από το απλό Fiesta χάρη στα πλαστικά που καλύπτουν περιµετρικά το αµάξωµα, τη νέα µάσκα και τους ελαφρά αλλαγµένους προφυλακτήρες, τις προστατευτικές ποδιές εµπρός και πίσω, τις ράγες οροφής καθώς και µια σειρά νέων χρωµατισµών αλλά και ένα καινούργιο σετ από ζάντες 17 ιντσών στις ακριβές εκδόσεις. 

Το σύνολο πάντως κρίνεται επιτυχηµένο, καθώς όχι µόνο διαφοροποιείται από την υπόλοιπη γκάµα του Fiesta, αλλά όπως διαπιστώσαµε στην καλοκαιρινή µας εξόρµηση, τραβάει τα βλέµµατα και αρέσει. Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση στο σαλόνι, µε την Ford να έχει προσπαθήσει να δώσει ένα πιο νεανικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, µε αποκλειστικά καθίσµατα για την έκδοση (δεν τα είχε το αυτοκίνητο της δοκιµής µας), µικρές διαφοροποιήσεις στον διάκοσµο, και νέα υλικά, αρκετά από τα οποία έχουν περάσει από επεξεργασία ώστε να αντέχουν στις κακουχίες και να ταιριάζουν µε τον διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ο εξοπλισµός είναι ο ίδιος που γνωρίζουµε από το κανονικό Fiesta, και κλιµακώνεται σε τρία επίπεδα, µε το κορυφαίο εξ’ αυτών να διαθέτει όλα τα προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης του οδηγού. Στα «συν» η εξαιρετική εργονοµία, οι πολλές θήκες για αντικείµενα, το σύστηµα infotainment Sync 3 νέας γενιάς µε την κορυφαίας ανάλυσης οθόνη των 8 ιντσών, καθώς και το εξαιρετικό ηχοσύστηµα µε την συνεργασία της B&O.

Οι χώροι δεν ήταν ποτέ το δυνατό σηµείο του Fiesta αυτής της γενιάς, κάτι που παραµένει και στο Active, αν και η µεγαλύτερη ευκολία στην είσοδο (λόγω της αύξησης του ύψους) καθώς και η crossover µυθοπλασία, δηµιουργούν µία αίσθηση αν όχι ευρυχωρίας, τουλάχιστον µιας πιο ευχάριστης µετακίνησης.

 

Fiesta... αφ' υψηλού

Για την πρώτη επαφή µας µε το Fiesta Active επί ελληνικού εδάφους είχαµε στην διάθεσή µας την έκδοση µε τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων µε τους 120 ίππους και το εξατάχυτο µηχανικό κιβώτιο. Πρόκειται για ένα πολύ σύγχρονο µηχανικά σύνολο, αρκετά «ψαγµένο» στις λεπτοµέρειές του (τουρµπίνα µεταβλητής γεωµετρίας, εξελιγµένος ψεκασµός, σύστηµα ανάκτησης της ενέργειας) και µε εξαιρετική απόδοση στον δρόµο.

Αν εξαιρέσει κανείς ότι «ακούγεται» λίγο παραπάνω απ’ ότι θα θέλαµε, είναι ένας κινητήρας µε χαρακτήρα και γεµάτη απόδοση από χαµηλά και «καθαρές» υψηλές στροφές, παρά το πολύ µακρύ κιβώτιο, ιδίως στις τελευταίες σχέσεις. Κάτι βέβαια που επιδρά θετικά στην οικονοµία σε καύσιµο, καθώς σε σβέλτο (αλλά νόµιµο) ταξίδι προς Πάτρα, είδαµε οριακά να αγγίζει τα 5,5 l/100 km, ενώ µέσα στην πόλη, και ανάλογα την πίεση στο γκάζι, σπάνια θα ξεπεράσει τα 6,5 l/100 km. 

Από εκεί και πέρα, και αν δεν γνωρίζεις τα περί 18 χιλιοστών αυξηµένου ύψους, νιώθεις αµέσως σαν να βρίσκεσαι σε ένα κανονικό Fiesta. Ή µάλλον σε ένα ελαφρώς καλύτερο Fiesta σε ό,τι έχει να κάνει µε τις καθηµερινές µετακινήσεις, καθώς η ανάρτηση του Active απορροφά καλύτερα τις ανωµαλίες, δείχνει µεγαλύτερη ενδοτικότητα στις λακκούβες, και γενικά δηµιουργεί έναν πιο ολοκληρωµένο περιβάλλον άνεσης. Όλα αυτά συνδυάζονται µε απόλυτο έλεγχο των κλίσεων του αµαξώµατος, που αν και ελαφρά αυξηµένες (ιδίως στην µπροστόβαρη πετρελαιοκίνητη έκδοση), σπάνια θα ξεφύγουν από τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του απλού Fiesta.

Στο ταξίδι είναι εξίσου ευθύβολο και καλοζυγισµένο, µε την ελαφρά ψηλότερη θέση οδήγησης να είναι µία ευπρόσδεκτη προσθήκη στην διοσυγκρασία του Fiesta. Αν για κάτι θα πρέπει να γκρινιάξουµε είναι για την επιλογή των χαµηλοπρόφιλων ελαστικών, που παρά το ό,τι προσθέτουν σε εµφάνιση και µια έξτρα ακρίβεια στο τιµόνι, κάνουν το αυτοκίνητο να αντιδρά λίγο ξερά στις ανωµαλίες στις χαµηλές ταχύτητες (φταίνε σ’ αυτό για άλλη µια φορά και τα run flat ελαστικά). Θα θέλαµε επίσης λίγο καλύτερη αίσθηση στα µάλλον απότοµα φρένα και ίσως και ένα τιµόνι λιγότερο τεχνητό σε πληροφορία και ίσως να κόβει και λίγο περισσότερο, τώρα πια που το Fiesta έχει ξανοιχτεί σε πιο δύσβατα πεδία.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford FIESTA ACTIVE 1.5 DCI 120 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ79

Σε κάθε περίπτωση πάντως, έχουµε να κάνουµε µε µία ευχάριστη έκπληξη από ένα αυτοκίνητο που εκ πρώτης όψεως οι προδιαγραφές και τα επίµαχα 18 επιπλέον χιλιοστά δεν σου αφήνουν και πολλά να ελπίζεις. Παρ’ όλα αυτά το Active καταφέρνει κάτι πολύ σηµαντικό: να διατηρεί τον χαρακτήρα του Fiesta και πάνω σ’ αυτό να προσθέτει έξτρα στοιχεία, τα οποία αποδεικνύονται και στην πράξη άκρως λειτουργικά.

Όµορφο και ξεχωριστό σε εµφάνιση, προσθέτει έναν τόνο περιπέτειας και µία εσάνς έξτρα λειτουργικότητας (αν πάει ο νους σας στα παρκάρισµα στα αστικά πεζοδρόµια κάτι τέτοιο εννοούµε...) που λείπει από το «απλό» αδελφάκι του, την ίδια στιγµή που αποφεύγει την βαρετή οδηγική εµπειρία ενός SUV. Η εµπορική του πορεία, ακόµα και για την ίδια την Ford, δεν προδιαγράφεται να σπάσει τα ταµεία. Έξυπνα τοποθετηµένο µεταξύ απλού Fiesta και Ecosport, απευθύνεται σ’ εκείνους που θέλουν κάτι πιο πρακτικό από το πρώτο και κάτι λιγότερο ογκώδες και οδηγικά πιο ενδιαφέρον από το δεύτερο.

Για εµάς πάντως αποτελεί την κορυφαία µέχρι στιγµής εκτέλεση µιας πολύ καλής ιδέας όντας παράλληλα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Ford που οδηγήσαµε εσχάτως. Και µε διαφορά το καλύτερο αυτοκινητικό hit-άκι του φετινού ελληνικού καλοκαιριού για να χωρέσεις και εσύ και το φλαµίνγκο σου στην αξεπέραστη (µα τόσο πηγµένη...) παραλία των crossover ονείρων σου. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford FIESTA ACTIVE 1.5 DCI 120 PS 2018   TIMH €16.500   ΤΕΛΗ €182

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499cc , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/3.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 94 g/km

Ford FIESTA ACTIVE 1.5 DCI 120 PS 2018

ΥΠΕΡ Οδική συμπεριφορά, Ενδιαφέρον concept, Ποιότητα-εξοπλισμός

ΚΑΤΑ Χώροι για πίσω επιβάτες, Μακρύ κιβώτιο ταχυτήτων