Test Drive: Ford Kuga 2.0 TDCi 180PS PowerShift ST-Line AWD


Τα διαπιστευτήρια του Kuga σε αυτή την κατηγορία έχουν να κάνουν με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, αλλά και τις οδηγικές του αρετές που παραδοσιακά ο χρήστης αυτοκινήτου Ford βιώνει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/5/2018

Το μεσαίο SUV της Ford είναι ίσως το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας και αυτό δεν είναι απλώς μια υποκειμενική άποψη, αλλά κοινή ομολογία…Ιδίως στην έκδοση της δοκιμής με τον δυνατό δίλιτρο ντίζελ των 180 ίππων και στο επίπεδο εξοπλισμού ST-Line, όπου έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Η αισθητική του αμαξώματος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μοντέρνα παρά το προ 2ετίας φρεσκάρισμα, εν τούτοις είναι διαχρονική με το body kit της έκδοσης αυτής να δίνει ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα. Σε διαστάσεις κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας με το μήκος να φθάνει τα 4,541 mm, το πλάτος τα 1.856 mm και το μεταξόνιο τα 2.690 mm. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με ένα SUV που για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς είναι μεγάλο…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR 

Στο εσωτερικό οι χώροι και οι ανέσεις βρίθουν. Πολύ άνετα θα φιλοξενηθεί μια τυπική οικογένεια, η οποία και θα εκτιμήσει τον πολιτισμένο διάκοσμο όπως και όλα τα σύγχρονα συστήματα infotainment που προσφέρει η Ford (από τα καλύτερα και πιο φιλικά της αγοράς το SYNC 3). Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι αξίζει κανείς να δώσει το κάτι παραπάνω για την ST-Line προκειμένου να έχει έναν διάκοσμο πολύ προσεγμένο και με τα εξαιρετικά σε στήριξη και επενδυμένα με άψογης ποιότητας δέρμα καθίσματα του σαλονιού. Ποιοτικά υλικά, εξαιρετικό φινίρισμα και γενικά ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την οικογένεια (χώρος αποσκευών από 456 μέχρι 1.603 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, άφθονες θήκες, κ.α.) και πολύ περισσότερο για το οδηγό. Η θέση οδήγησης που προσφέρει είναι από τις καλύτερες στη κατηγορία με άψογη στήριξη του καθίσματος, άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά και άμεση πρόσβαση στα χειριστήρια.

 

Κινητήρας

Βεβαίως ο οδηγός θα το χαρεί περισσότερο μόλις πιέσει το μπουτόν της εκκίνησης και θα κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα. Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας διαθέτει άφθονη ροπή ώστε να μπορεί να «κρύψει» τα 1.716 κιλά του αμαξώματος. Μόλις από τις 2.000 rpm είναι διαθέσιμα 400 Nm ενώ η ισχύς του 2.0 TDCi είναι στα 180 PS στις 3.500 rpm. Ο κινητήρας είναι δυνατός και αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα αν και το αυτόματο κιβώτιο PowerShift δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος.

Ανεβάζει γρήγορα ρυθμούς έχοντας ένα ωφέλιμο εύρος μεταξύ των 1.500-4.500 rpm στο οποίο και ικανοποιεί με την ελαστικότητά του αλλά και την ευκολία με την οποία μπορεί να κινήσει το ευμέγεθες και βαρύ αμάξωμα. Η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 200 km/h, επίδοση που μπορεί να έρθει χωρίς προσπάθεια, όπως επίσης ελάχιστη θα χρειαστεί για να διατηρήσει υψηλές ωριαίες ταχύτητες. Όσο για τη διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 km/h απαιτεί 10 δευτερόλεπτα…Δυνατό και ελαστικό το κινητήριο σύνολο, αλλά και οικονομικό καθώς μετρήσαμε 6,8 λίτρα κατά μέσο όρο. Η μόνη παραφωνία είναι ο θόρυβος (κροτάλισμα) στη χαμηλή κλίμακα, ο οποίος όσο οι στροφές ανεβαίνουν σιγά-σιγά απαλείφεται.

Στον δρόμο το SUV της Ford είναι όπως ακριβώς περιμένεις ένα όχημα με το «μπλε οβάλ» σηματάκι στο καπό. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και αυτό έχει να κάνει αφενός με την ηχομόνωση, αλλά και με τον σχετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου. Το 2λιτρο Kuga είναι αυτό που λέμε το κατάλληλο όχημα για "αποδράσεις" καθώς μπορείς να κάνεις τα πολύωρα ταξίδια πολύ άνετα και εξίσου οικονομικά, έχοντας το αίσθημα της ασφάλειας, ότι δηλαδή βρίσκεσαι σε ένα στιβαρό όχημα. Επιπλέον, το σύστημα της αυτόματης τετρακίνησης AWD (με μετατροπέα ροπής) προσφέρει και το κάτι παραπάνω για τον οδηγό εκείνον που θα θελήσει να πάει λίγο πιο μακριά, να κατέβει σε μια παραλία, να μπει σε έναν δασικό δρόμο, να πατήσει σε λάσπη και χιόνι. Η μετάδοση στον πίσω άξονα γίνεται άμεσα και από εκεί και ύστερα (στις off-road δυνατότητες αναφερόμαστε) είναι στο χέρι του οδηγού, αλλά και στον τύπο του ελαστικού το πόσο μακριά θα πάει. Πάντως η διάσταση 235/50-R18 και με δείκτη ταχύτητας V «φωνάζει» για μια έκδοση που διαπρέπει στην άσφαλτο και πράγματι για το Kuga 2.0 TDCi ST-Line έτσι ακριβώς είναι.Έχοντας ένα εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι και με «κοντή» κρεμαγιέρα (2,6 στροφές από άκρη σε άκρη), αλλά και ένα σφικτό set-up στη ρύθμιση των αναρτήσεων, το Kuga θα στρίψει σαν ένα καλοστημένο… Focus με τον πίσω άξονα (multilink) να ακολουθεί τις γραμμές του αυτοκινήτου λες και είναι σε ράγες, κάτι βεβαίως που έχει να κάνει και με την μετάδοση της κίνησης πίσω…Συμπερασματικά έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία έκδοση του Kuga την οποία και εφοδιάζει ο αποδοτικός 2λιτρος ντίζελ των 180 PS και την «εξοπλίζει» το πολύ σπορτίφ πακέτο ST-Line. Με 36.407 ευρώ η Ford προσφέρει ένα πληρέστατο και εξίσου ικανό σε άσφαλτο και χώμα SUV το οποίο ο premium ανταγωνισμός προσφέρει καμιά 15.000 ευρώ πιο ακριβά.

YΠΕΡ

  • Κορυφαίο οδικά χαρακτηριστικά
  • σπορτιφ αίσθηση από ένα ικανό SUV

              KATA

  • Το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο δεν «εξαντλεί» τα άφθονα αποθέματα ροπής του κινητήρα, ενώ παρουσιάζει και ένα «σκαλοπάτι» μεταξύ της 2ης και 3ης σχέσης…

 

TECH INFO

Ford Kuga 2.0 TDCi 180 PS PowerShift ST-Line AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                      4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                          ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                 1.997

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]   132(180)/3.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)         400/2.000-2.500

ΚΙΝΗΣΗ                                   ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                        4.541x1.838x1.694

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                2.690

ΒΑΡΟΣ (kg)                                          1.716

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max           456/1.603

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                   60

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                         10,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                         200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                           5,5/4,9

ΜEΙΚΤΗ*                                                  5,2

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                       6,8

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                            134

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)        36.407

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)   160,8

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                        8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                         8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                     9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ      9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                     8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                           9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ              9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                       9

VALUE FOR MONEY            8     

ΣΥΝΟΛΟ                             87

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR