Test Drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS


Το Honda Civic συνεχίζει την πορεία του στην αγορά, αυτήν τη φορά με τον turbodiesel κινητήρα των 1,6 lt και των 120 PS, ο οποίος έλειπε μέχρι σήµερα από τη γκάμα των διαθέσιµων κινητήρων, μιας και οι Ιάπωνες ήθελαν το χρόνο τους προκειµένου να δηµιουργήσουν κάτι ανταγωνιστικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/11/2018

Μετά λοιπόν από τους αποδοτικότατους βενζινοκινητήρες 1.0 και 1.5 VTEC, µε 129 και 182 PS, αντίστοιχα µε τους οποίους εξοπλίστηκε το νέας γενιάς Civic, σειρά είχε η έκδοση diesel του πολύ αθλητικού σε εµφάνιση ιαπωνικού hatchback. Ο diesel κινητήρας του Civic είναι εντυπωσιακά χαµηλών τόνων και συνολικά ραφιναρισµένος.

Ενσωµατώνει τεχνικές κατασκευής και υλικά που ως σκοπό έχουν τη µείωση τριβών, κραδασµών αλλά και τη µείωση των εκπεµπόµενων ρύπων. Οι 120 ίπποι ίσως να ακούγονται λίγοι, αλλά στα diesel µηχανικά σύνολα το βάρος πέφτει στη ροπή, η οποία φτάνει τα 300 Nm ήδη από τις 2.000 rpm.

Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό είναι ένα µηχανικό 6 σχέσεων, το οποίο έχει σωστή κλιµάκωση για οικονοµική οδήγηση (η µέση κατανάλωση της δοκιµής ήταν µόλις 6,0 lt/100 km), ενώ τα ελαστικά είναι διαστάσεων 215/55 R16, τα οποία κάνουν το Civic να δείχνει πιο άνετο σε σχέση µε τις εκδόσεις, που «φορούν» τα 235/45 R17. Κατά τα λοιπά, το Civic αποσπά τα θετικά σχόλιά µας για πολλούς τοµείς ακόµη. 

 

Πλούσιος εξοπλισμός

Για παράδειγµα, για το µεγάλο αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας, για το σύστηµα πλοήγησης, αλλά και για το ακό ταχύµετρο, στοιχεία που ενσωµατώνονται όλα σε ένα πολύ καλοφτιαγµένο σαλόνι, ενώ το σύστηµα πολυµέσων είναι πλήρως εξελληνισµένο (αν ξεχάσετε να βάλετε ζώνη, σας προειδοποιεί στα ελληνικά ότι πρέπει να προσδεθείτε!).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC 120 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Σε ό,τι αφορά τη σχέση που έχει το Honda Civic µε την αυτόνοµη οδήγηση, η νέα turbodiesel εκδοχή εφοδιάζεται µε το σύστηµα SENSING, που περιλαµβάνει την «Αποφυγή Πρόσκρουσης µέσω Αναγνώρισης Πεζού», την «Προειδοποίηση για Πρόσκρουση εµπρός», το «Σύστηµα Υποβοήθησης Προβολέων», το «Προσαρµοζόµενο Cruise Control, µε σύστηµα πρόβλεψης απότοµης παρεµβολής άλλου οχήµατος, τον «Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας», το «Σύστηµα Προειδοποίησης ακούσιας Αναχώρησης από τη Λωρίδα, αλλά και από το ίδιο το Οδόστρωµα», το «Σύστηµα ?ιατήρησης της Λωρίδας», το «Σύστηµα Παρακολούθησης της Χαµηλής Ταχύτητας της Κυκλοφορίας (µόνο σε συνδυασµό µε το κιβώτιο CVT), αλλά και το «Σύστηµα Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας». 

Οδική συμπεριφορά

Οδηγικά είναι ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο, προβλέψιµο σε κάθε περίπτωση και µε µεγάλη άνεση µπορεί να στρίβει σε µια απαιτητική διαδροµή µε ακρίβεια και ασφάλεια. Η απόδοση του κινητήρα είναι άριστη, ενώ συνοδεύεται από µια ευχάριστη µπάσα νότα από την εξάτµιση που δε θυµίζει diesel αλλά κάποιο σπορ µοντέλο. Επίσης, όπως συνήθως συµβαίνει µε τα Honda, υπάρχει και ειδικό Econ πρόγραµµα για µεγαλύτερη οικονοµία καυσίµου, έστω κι αν αυτό είναι εις βάρος των επιδόσεων.

Το 5θυρο Honda Civic 1.6 i-DTEC ξεκινά από τα 22.120 ευρώ (έκδοση Comfort, που διαθέτει και σύστηµα πλοήγησης). Η έκδοση Elegance κοστίζει 25.250 ευρώ και συνδυάζεται µε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστηµα πλοήγησης. Σε κάθε περίπτωση είναι ένας συνδυασµός δυναµικής εµφάνισης και πολιτισµένης λειτουργίας που τιµά την παράδοση της Honda στην αποδοτική τεχνολογία.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC 120 PS 2018   TIMH €22.120   ΤΕΛΗ €114,66

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.597cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 110 g/km

HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC 120 PS 2018

ΥΠΕΡ KATANΑΛΩΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ​.

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ, ΤΙΜΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ.