Test Drive: Honda Civic e:HEV - Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό ιαπωνικό μεσαίο hatchback


Το νέο Civic εντυπωσιάζει με τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και την οικονομία του, χωρίς να κάνει εκπτώσεις, όταν του ζητήσεις να κινηθεί σβέλτα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/11/2022

H Honda μάλλον είναι η εταιρεία από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με το φανατικότερο κοινό. Δύσκολα θα βρεις κάτοχο Honda που να μην πίνει νερό στο όνομα της εταιρείας και αυτό δεν είναι τυχαίο. Κτισμένα με εξαιρετικά μηχανικά μέρη, ξέρουν πώς να αντέχουν στον χρόνο, αλλά και πώς να κρατούν τους κατόχους τους ευχαριστημένους. Οδηγώντας το νέο Civic, καταλαβαίνεις πως αυτή η μαγιά υπάρχει και στο τελευταίο δημιούργημα της μάρκας πλαισιωμένη από πρωτοποριακές τεχνολογίες, όμοιες με τις οποίες δεν είχαμε συναντήσει μέχρι σήμερα! Προφανώς, μιλάμε για το υβριδικό σύστημα του μοντέλου.

Η αρχιτεκτονική που ακολουθεί η Honda δεν είναι η πεπατημένη. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης που η Honda ονομάζει eCVT. Η συνδυασμένη απόδοση φτάνει τα 184 PS και η μέγιστη ροπή τα 315 Nm. Παρά την υβριδική φύση της κατασκευής, οι επιδόσεις θυμίζουν σπορ μοντέλο, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 7,8 sec για την έκδοση Elegance. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση μένει σε πολύ χαμηλά νούμερα, στοιχείο πολύ σημαντικό για την εποχή. Ο κατασκευαστής δίνει μέση κατανάλωση 4,7 L/100 km. Εμείς είχαμε μέση τιμή 5,7 L/100 km, χωρίς, όμως, να είναι αυτοσκοπός η καλή επίδοση. Συνάδελφος του περιοδικού, που είναι γνωστός για τις πολύ καλές επιδόσεις του στην οικονομία, πέτυχε μέση τιμή 3,7 L/100 km στο κέντρο της Αθήνας!

Ξεχωριστό από κάθε γωνία

Το βέβαιον είναι πως στον δρόμο δεν το μπερδεύεις με κάποιο άλλο μοντέλο. Σε αυτή την γενιά είναι εμφανές ότι έχουν πέσει οι τόνοι, μιας και πλέον η σχεδίαση του μοντέλου είναι πιο διακριτική. Ωστόσο, οι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ξεχωριστό σχήμα. Το εμπρός μέρος είναι αιχμηρό και ξεχωρίζουν τα λεπτά, αλλά μακριά φωτιστικά σώματα. Το καπό ακολουθεί μια παράξενη γραμμή όντας μακρύ αλλά και επίπεδο, λες και από κάτω του βρίσκεται ένας εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας! Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται και από την έντονη κλίση της πέμπτης πόρτας (κατασκευασμένη από ρητίνη με -20% βάρος σε σχέση με το παρελθόν) που σβήνει στο τέλος του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φώτα σε σχήμα “C”, που πλέον έχουν μια πιο εύπεπτη σχεδίαση. 

Στη βασική έκδοση, οι τροχοί είναι 17”, ενώ στην κορυφαία έκδοση Advance της δοκιμή μας είναι 18”, με ελαστικά χαμηλού προφίλ 235/40 και πολύ ωραίο σχέδιο. Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι, συνολικά, πληθωρικές και δεν θυμίζουν ακριβώς αυτό που είχαμε στο μυαλό μας παλαιότερο όταν ακούγαμε για Civic. To μήκος έχει αυξηθεί κατά 33 mm σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά φτάνοντας πλέον τα 4.551mm, μπαίνοντας πλέον στη μεσαία κατηγορία, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 35 mm, το πλάτος έχει ελάχιστη διαφορά ( 2 mm), ενώ σημαντικά έχει μειωθεί και το ύψος (-26 mm) τονίζοντας τη διακριτική, αλλά δυναμική εικόνα του μοντέλου.

Αλλαγή φιλοσοφίας

Θυμάστε τη φουτουριστική και πολυεπίπεδη σχεδίαση στο εσωτερικό των τελευταίων γενεών Civic; Αυτή η φιλοσοφία αποτελεί παρελθόν. Πέρα από το σήμα της Honda στο τιμόνι, τίποτα δεν θυμίζει τα προηγούμενα Civic. Κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και τα πολύ καλής ποιότητας υλικά. Από τις πρώτες ματιές γίνεται προφανές ότι λείπει κάθε τι περιττό. Στα highlight ανήκουν οι αεραγωγοί σε μοτίβο πλέγματος κατά μήκος όλου του ταμπλό που σύμφωνα με την Honda επιτυγχάνουν μια ευρύτερη ροή αέρα που δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων βρίσκεται στο πάνω μέρος της κονσόλας και έχει διαγώνιο 9 ιντσών. Χαρακτηρίζεται από τα καλά γραφικά και την πληθώρα δυνατοτήτων αν και θα θέλαμε να είναι κάπως περισσότερο «ενταγμένη» στην κονσόλα. 

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda διατίθεται πίνακας οργάνων με πλήρως ψηφιακή οθόνη 10,2 ιντσών. Έχει πολύ καλά γραφικά και δίνει πολλές πληροφορίες στον οδηγό, ωστόσο η δεξιά πλευρά είναι κάπως πιο «φορτωμένη» σε πληροφορίες από το ιδανικό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και υπάρχει αυξημένη αίσθηση ευρυχωρίας για τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες. Μόνο ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι κάπως περιορισμένος, ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με την πανοραμική οροφή. Η ορατότητα είναι πολύ καλή και δεν νιώθεις να πνίγεσαι παρά το σχετικά χαμηλό ύψος του αμαξώματος. Η εργονομία σε γενικές γραμμές είναι καλή. Ωστόσο θα προτιμούσαμε αντί για ξεχωριστά μπουτόν για τον έλεγχο του κιβωτίου στην κεντρική κονσόλα να υπήρχε ένας λεβιές. Τέλος, ο χώρος αποσκευών δεν ξεχωρίζει με τη χωρητικότητα του αλλά η φόρτωση είναι αρκετά εύκολη χάρη στη μεγάλη πίσω πόρτα αλλά και την έξυπνη συρόμενη, κατά τον εγκάρσιο άξονα, εταζέρα.

Μοναδικό

Η εμπειρία οδήγησης είναι μοναδική. Η απουσία κάθε κραδασμού ή ενοχλητικού θορύβου είναι καθολική. Στο αστικό περιβάλλον κινείται περισσότερο ηλεκτρικά, ενώ όταν ανεβούν οι ενεργειακές απαιτήσεις εμπλέκεται και ο θερμικός κινητήρας. Ο τελευταίος είναι εξαιρετικά ηχομονωμένος. Επιπρόσθετα, χάρη στην υψηλή ακαμψία του στροφαλοφόρου άξονα και του δευτερεύοντα αντικραδασμικού άξονα, η λειτουργία του είναι τρομερά ραφιναρισμένη θυμίζοντας περισσότερο έναν καλομελετημένο κινητήρα V6 παρά έναν τετρακύλινδρο εν σειρά. Η πολιτισμένη εικόνα συμπληρώνεται από το άκαμπτο πλαίσιο, αλλά και την ανάρτηση, που παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, καταφέρνει να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Να σημειωθεί πως στον πίσω άξονα η Honda επιλέγει την ακριβή λύση με πολλαπλούς συνδέσμους, αρχιτεκτονική που ωφελεί την άνεση των πίσω επιβατών.

Εκεί, ωστόσο, που μας κέρδισε ακόμα περισσότερο το Civic ήταν στη σβέλτη οδήγηση. Σε αυτό τον τομέα, τα υβριδικά με κιβώτιο τύπου CVT παραδοσιακά υστερούν, μιας και συνήθως αποδεικνύονται θορυβώδη, ωθώντας σε εντέλει στο να αφήσεις το γκάζι και να γυρίσεις στην οικονομική οδήγηση. Η πολύ αποτελεσματική μόνωση και η ωραία χροιά του κινητήρα στην περίπτωση του Civic δημιουργούν ένα ευχάριστο κλίμα που γίνεται ακόμα πιο έντονο στο Sport προφίλ. Εκεί υπάρχει η ψευδαίσθηση αλλαγής σχέσεων σε ένα κιβώτιο με κοντή κλιμάκωση που εντέλει αρέσει. Το κράτημα, ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση, αποδείχθηκε πολύ καλό, με ουσιαστικά απουσία υποστροφής, ενώ στα γλιστερά κομμάτια το πίσω μέρος άνοιγε την τροχιά του με ένα πολύ φιλικό και ευχάριστο τρόπο, τόσο ώστε να σε βοηθήσει να διαγράψεις την ιδανική τροχιά. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τα φρένα με την καλή αίσθηση και αντοχή.

Υβριδικό χωρίς χαμηλά λιπαρά!

Πολλές φορές τα υβριδικά μοντέλα σού αφήνουν για γλυκόπικρη αίσθηση, μιας και είναι αποδοτικά στην οικονομία, αλλά χωλαίνουν όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω, ειδικότερα αν συνοδεύονται από κιβώτιο CVT. Η Honda χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της κατάφερε στο νέο Civic να ανατρέψει αυτή την εικόνα δημιουργώντας ένα αποδοτικό υβριδικό μοντέλο, που, όμως, παραμένει ευχάριστο και στη σβέλτη μετακίνηση. Ταυτόχρονα, εντυπωσιάζει με τη ραφιναρισμένη του λειτουργία με καθολική απουσία κραδασμών, εικόνα που δεν συναντάς ακόμα και σε λιμουζίνες πολλαπλάσιας τιμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA CIVIC e:HEV 2022   TIMH €41.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.993, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135(184)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 315

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,8 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 108 g/km

HONDA CIVIC e:HEV 2022

ΥΠΕΡ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΡΑΦΙΝΑΡΙΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΥΨΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΩΝ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ.