Test drive: Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi 120PS


Σε μια εξωστρεφή κίνηση αναβάθμισης του ρόλου της Hyundai στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, τα σχεδιαστικά τμήματα της κορεατικής φίρμας πήραν νότες από αρχέγονα, premium σχήματα για να δώσουν μια γερή δόση πολυτέλειας στις καθημερινές μας μετακινήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/8/2018

Θα πρέπει να πάει κανείς τέσσερις δεκαετίες πίσω για να δει τις ρίζες του αυτοκινήτου της δοκιμή μας. Ήταν το 1974 όταν μια ομάδα βρετανών μηχανικών με προϋπηρεσία στην Austin Morris, υπό την αιγίδα του Giorgetto Giugiaro έφτιαξαν το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai, το Pony ένα πεντάθυρο σε στιλ fastback αυτοκίνητο. Τότε.

Σήμερα η Hyundai ανήκει στο top 4 της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και όπως όλα δείχνουν το «παιχνίδι» τώρα αρχίζει με αυτοκίνητα όπως το i30 Fastback. Όλα αυτά δεν είναι τυχαία. Ο «πολύς» Thomas Bürkle με θητεία στη BMW και τώρα Chief Designer στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της Hyundai έχει εκπαιδεύσει τα πενάκια του να κινούνται σε συγκεκριμένες γραμμές, ξεκινώντας μάλιστα στην περίπτωση του i30 Fastback από λευκό χαρτί.

Είναι δε σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αυτό το αυτοκίνητο εκείνο που θα αλλάξει τη σχεδιαστική εικόνα της Hyundai. Πολύ σημαντική η δήλωση αυτή και την κρατάμε ως παρακαταθήκη για το μέλλον της φίρμας και του μοντέλου που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε δοκιμάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, ερχόμενο να συμπληρώσει τα i30 hatchback, i30N και station wagon.

 

Μοναδικό

 
 

Δε μοιάζει με κανένα «me-too» οικογενειακό αυτοκίνητο καθώς δε βασίζεται στις γραμμές της πεπατημένης των μικρομεσαίων hatchbacks. Κρυφοκοιτάζει προς κάποια διάσημα Grand Tourers με τη μορφή ενός καλλίγραμμου fastback αμαξώματος όπου από τη μέση και πίσω υπάρχει μια όμορφη ουρά σπορτίβικη και αρκετά ελιτίστικη σε όψη, «όσο-τόσο» για να λογίζεται το αυτοκίνητο mainstream. Συνάμα η 5θυρη λογική του και η εκμετάλλευση των χώρων είναι πρώτης τάξεως, τόσο μάλιστα που για όποιον βρίσκει ένα station wagon πολύ ανέραστο κι ένα crossover ιδιαιτέρως πομπώδες, τότε το i30 Fastback δείχνει ένας πραγματικός χρηστικός μονόδρομος.

 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI i30 FASTBACK 1.0 T-GDi 120PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

 
Λεπτομέρειες στους όγκους και όχι στις…λεπτομέρειες κάνουν τη σχεδίαση του i30 Fastback, ιδιαίτερη και ελκυστική. Το μακρύ, σφηνοειδές καπό λες και φιλοξενεί 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα (όχι, φιλοξενεί ακριβώς τους μισούς κυλίνδρους κι αυτούς βαλμένους εγκάρσια). Η γρίλια είναι η νέα, ανάστροφου τραπέζιου και τα φωτιστικά με ενθέσεις από λεντοταινίες δείχνουν απόλυτα επικαιροποιημένες. Η συνέχεια ανήκει στη χαμηλά τοποθετημένη οροφή που σβήνει κομψά προς τα πίσω χαρίζοντας μια αίσθηση κουπέ, απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεφύγει η εμφάνιση από αυτήν ενός hatchback αλλά με πεντάθυρη πρακτικότητα.
 
 

Έτσι έχουμε 11,5 cm πιο μακρύ και 25 mm χαμηλότερο αμάξωμα από το i30 hatchback. Σε αυτά προσθέστε ακόμη 5mm από το χαμήλωμα της ανάρτησης για να πάρετε μια ιδέα των αναλογιών του νέου μοντέλου. Και μιας και αναφερθήκαμε στις αναρτήσεις να κάνουμε εδώ μια μικρή παρένθεση σημειώνοντας ότι το αυτοκίνητο έχει και 15% πιο σφικτή ανάρτηση, δοκιμασμένη και εξελιγμένη στην «Πράσινη Κόλαση» του Nürburgring. Σίγουρα μια καθόλου συμβατική εξέλιξη για ένα καθόλου συμβατικό αυτοκίνητο με συνολικό ύψος στα 1,425 m.

 

Στο εσωτερικό 

η σχεδίαση είναι πιο… προσγειωμένη, ένα στάνταρ πρακτικό, casual αυτοκίνητο φτιαγμένο να κάνει τη ζωή οδηγού και επιβατών εύκολη. Πως; Μα με την ποιότητα, την εργονομία και την πρακτικότητα κορυφαίου επιπέδου. Η αισθητική από την άλλη, γνώριμή μας και από το i30 είναι εύπεπτη και βγάζει κάτι αναβαθμισμένο, όπου όμως υπάρχει ακόμη χώρος βελτίωσης όπως είναι το πάντρεμα μερικών υλικών. Εντούτοις και μαλακά πλαστικά υπάρχουν και αλουμίνιο και δέρμα σε ικανές δόσεις για να βγάλουν το κάτι παραπάνω και η όμορφη αλά tablet οθόνη για το Infotainment.

Σίγουρα πάντως εκεί που διαπρέπει το αυτοκίνητο είναι στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Πάμπολλες οι θέσεις για μικροαντικείμενα, ικανός χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών παρά το χαμηλό της οροφής και βέβαια αυτός ο κορυφαίος χώρος αποσκευών. Σε ένα αυτοκίνητο με την ταυτότητα του i30 Fastback θα ήταν τουλάχιστον περιττό να ασχοληθεί κανείς με την πρακτικότητα. Κι όμως εδώ είναι αυτή η πτυχή του αυτοκινήτου θεμελιώδης.

Το μεγάλο πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 460 λίτρων έχει διπλό πάτωμα με πλαστική θήκη με πορτάκια για μικροαντικείμενα και με ευκολία στην αποθήκευση επιμήκων αντικειμένων χάρη στον τρόπο αναδίπλωσης του διαιρούμενου πίσω καθίσματος. Αν βγάλετε την πλαστική θήκη-πολυχώρο και με τις πλάτες πεσμένες θα έχετε έναν τεράστιο μονόχωρο πορτμπαγκάζ 1.351 λίτρων. Εδώ οι ενστάσεις έχουν να κάνουν με το ότι επιβάτες  μετρίου αναστήματος δε φτάνουν στο βάθος του χώρου αποσκευών λόγω μήκους, ενώ και το πάτωμα δε στηρίζεται όταν θέλουμε να αποθηκεύσουμε πράγματα κάτω από αυτόν.

 

Ασφάλεια

 

Άλλος ένας τομέας που κάνει το i30 Fastback ασυναγώνιστο είναι αυτός της ασφάλειας, υπό το σχήμα SmartSense με την παλέτα συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων. Αποτελείται από το Forward Collision-Avoidance Assist που προειδοποιεί τον οδηγό και παρεμβαίνει σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το πάντα χρήσιμο Driver Attention Warning, την έξυπνη σκάλα φώτων High Beam Assist και το ενεργό και σοφά ρυθμισμένο Lane Keeping Assist που διατηρεί την πορεία του αυτοκινήτου αυτόματα εντός της διαγράμμισης για ταχύτητες άνω των 60 km/h. Βέβαια υπάρχει το έξυπνο Cruise Control με Stop & Go για ταχύτητες μέχρι 180 km/h, η προειδοποίηση νεκρής οπτικής γωνίας, η προειδοποίηση Rear Cross-Traffic Collision και η ενημέρωση για τις οδικές πινακίδες ορίων ταχύτητας.

Συνάμα, ο χάλυβας υπερυψηλής αντοχής καμωμένος από την ίδια τη Hyundai, η σωστή σχεδίαση και οι 7 αερόσακοι μαζί με την πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, έφεραν και τα 5 αστέρια στα test πρόσκρουσης του EuroNCAP και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται το αυτοκίνητο να γίνει…τανκ αφού με 1.242 κιλά έχουμε κι ένα αυτοκίνητο σχετικά ελαφρύ, έτοιμο να κινηθεί αλλά και να φρενάρει αποδοτικότατα και με οικονομία καθώς η μέση κατανάλωση στα 7,2 l/100km είναι μια αξιοσημείωτη επίδοση.

 

Ο κινητήρας 

 
 

των 998 cc δεν κρύβει το downsizing καθώς αρέσκεται να λειτουργεί από τις 2.200 και πάνω μέχρι τις 6.500 rpm, όμως κρύβει επιτυχημένα την τρικύλινδρη φύση του. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι ακριβές στα ανεβάσματα αλλά κατά τι δυσανεκτικό στα κατεβάσματα αφού μια δυο φορές δεν επιτέλεσε το έργο του άμεσα. Αντίθετα άμεσα επιτελεί το έργο του το σύστημα διεύθυνσης που ενώ είναι μάλλον ελαφρύ κινεί το εμπρός μέρος και τελικά το όλον του αυτοκινήτου με σβελτάδα καλοδεχούμενη.

Μπορεί υπό πίεση να γείρει κάπως (λιγότερο από το hatchback) όμως εκεί που άλλοι κατασκευαστές κάνουν εκπτώσεις η Hyundai δε λυπάται κόστος και εξοπλίζει και το i30 Fastback με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οπότε το κράτημα και η κατευθυντικότητα σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είναι αξιοσημείωτα. Όπως αξιοσημείωτη είναι και η συνολική ποιότητα κύλισης μέρος της οποίας έρχεται από τα νέα και ήσυχα Hankook Kinergy Eco² «σοφής» διάστασης 205/55-R16.

 

Κάτι διαφορετικό

 

Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Hyundai να μπει στα σαλόνια της εκλεπτυσμένης αισθητικής στέφεται από επιτυχία. Το i30 Fastback είναι ένα smart casual αυτοκίνητο προικισμένο με μια λεπτοφυή αρχοντιά, έναν αέρα διαφορετικότητας σε μια κατηγορία που δύσκολα «σπάει καλούπια». Είναι άνετο όπως περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της πιο πάνω κατηγορίας, πρακτικό και easy living και όλα αυτά τα κάνει αβίαστα, άνετα και με οδική συμπεριφορά που έρχεται ως bonus.

Στην εξίσωση βάζουμε το κορυφαίο πακέτο ασφάλειας που προσφέρεται δωρεάν από τη νέα, ελληνική αντιπροσωπεία και βέβαια την πλήρη 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο μοναδικό όπως και η εμφάνισή του και που προτείνεται ανεπιφύλακτα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i30 FASTBACK 1.0 T-GDi 120PS 2018   TIMH €17.650   ΤΕΛΗ €117,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 171/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,6 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 120 g/km

HYUNDAI i30 FASTBACK 1.0 T-GDi 120PS 2018

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MULTIMEDIA ΜΕΝΟΥ