Test drive: Ηonda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD


Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/12/2018

Από το 1995 που πρωτοπαρουσιάστηκε το CR-V µέχρι και σήµερα έχει επιτύχει να βρίσκεται στο Top 10 των αυτοκινήτων µε τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσµο. Είναι δε το πιο καλοπουληµένο SUV ανεξαρτήτως κατασκευαστή επί σειρά ετών κι αυτό σηµαίνει ότι τόσο πολύς κόσµος που το εµπιστεύτηκε δεν µπορεί να κάνει λάθος.

Στη νέα του γενιά το CR-V έρχεται µε τη συµπλήρωση 70 χρόνων της Honda και κοιτάζει το segment µε άγριες διαθέσεις. Νέο πάτωµα µε 36% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής,τεχνολογίας –όπως το αναφέρει η Honda Advanced Compatibility Engineering, δανεισµένο από το νέο Civic– περισσότεροι χώροι, ποιότητα ενός κανονικού premium προϊόντος –είναι µάλιστα made in Japan– ενσωµάτωση του Honda SENSING στάνταρ για ασφάλεια και υποστήριξη του οδηγού σε κάθε οδηγικό σενάριο µε ραντάρ, κάµερα και πολλά άλλα που θα τα δούµε λίγο αναλυτικότερα.

Αρχοντικό

Έτσι το περιέγραψε αυθόρµητα συνάδελφος. Και µάλλον έχει δίκιο. Κατ’ αρχάς η Honda αισθητική, η ποιότητα συναρµογής και οι πάντα CR-V αναλογίες (για να µην µπερδευτούµε µε τίποτε άλλο). Όµως τώρα έχει πιο αεροδυναµική σχεδίαση, πιο δυναµική και εντούτοις χωρά µέχρι και επτά επιβάτες µε την προαιρετική τρίτη σειρά καθισµάτων σε ένα µεγάλο σκαρί µε 2,67 µέτρα µεταξόνιο, χώρους για αντικείµενα µικρά ή µεγάλα και επιβάτες µικρούς ή µεγάλους µε τροµερή άνεση.

Έχουµε λοιπόν ένα εσωτερικό µε λογική Honda αλλά µαλακά ωραία πλαστικά και κάποιες επιτυχηµένες αποµιµήσεις από ξύλο και γαζιά στο ταµπλό, αίσθηση πλάτους και ευρυχωρία πραγµατική. Συνάµα έχουµε κατανοητή εργονοµία µε ένα πλήρως εξελληνισµένο µενού (µε αργές όµως αντιδράσεις στην αφή) και µια hitech αίσθηση λόγω του virtual cockpit µε τις φουτουριστικές ενδείξεις (καν’το όπως το Civic). Ευχάριστο συνολικά το περιβάλλον «σαν σπίτι µας» µε έναν casual αέρα παρά τα σκούρα χρώµατα του αυτοκινήτου δοκιµής µας.

Όλα τα καλά

Η µηχανολογική υπερεπάρκεια του νέου CRV είναι όπως πάντα Honda. ?ηλαδή ενδελεχής µέχρι τα όρια του…µαζοχισµού. Φροντίδα στην ηχοµόνωση και αεροδυναµική µε άφθονες τσιµούχες και µε ενεργή γρίλια εµπρός, µε ειδικό υποπλαίσιο πίσω ανάρτησης, υδραυλικά σινεµπλόκ εµπρός πίσω στις βάσεις των αναρτήσεων, σύστηµα ενεργής καταστολής θορύβου µε ειδική γεννήτρια ακυρωτικών ήχων από το ηχοσύστηµα και βελτιστοποιηµένη ρύθµιση αναρτήσεων (όλα αυτά στάνταρ).

Σε επίπεδο κίνησης έχουµε ωραία πράγµατα. Βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων turbo µε 173 ίππους και 220 Nm ροπής, µεταβλητό χρονισµό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, µηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων µε κίνηση στους εµπρός ή και τους τέσσερις τροχούς. Και βέβαια το «βαρύ πυροβολικό» της δοκιµής µας. Με –πάλι- 1500άρη turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 193 ίππων και 243 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 5.000 rpm (και µε προίκα από το Type R όπως είναι οι βαλβίδες και τα πιστόνια) µε τετρακίνηση από 80/20 µέχρι 50/50 εµπρός πίσω και στάνταρ CVT κιβώτιο, εξελιγµένο από την ίδια τη Honda, 7 προκαθορισµένων θέσεων. Η τετρακίνηση είναι «µόνιµη» (τα εισαγωγικά έχουν να κάνουν µε το ότι µέχρι 35 km/h και µε λίγο γκάζι η κίνηση δίνεται µόνο στους εµπρός τροχούς).

Υπάρχουν πολλά ακόµη «ψαγµένα» πράγµατα όπως είναι το σύστηµα διεύθυνσης διπλού πινιόν (όπως ακριβώς και στο Civic) µε ηλεκτρική υποβοήθηση για καλύτερη αίσθηση του τιµονιού ακόµη και πέριξ της ευθείας αλλά και αποµόνωση των τάσεων ανάδρασης που φέρνει ένα σύστηµα µονού άξονα. Ή τα SFRD αµορτισέρ της Showa µε µηχανικό σύστηµα µεταβλητής αποσβετικότητας και το κλιµατιστικό µε συµπιεστή µεταβλητής χωρητικότητας για να µην επιβαρύνεται άσκοπα ο κινητήρας. Είπαµε, πολλή ψαγµένη µηχανολογία.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HONDA CR-V CR-V 1.5T 193 PS CVT 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ83

Από τα πρώτα κιόλας µέτρα στο αστικό περιβάλλον αντιλαµβάνεσαι ότι η ποιότητα κύλισης είναι η αρµόζουσα σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας µε στιβαρό πάτηµα χωρίς καθόλου (καθόλου όµως!) τριγµούς και µε τροµερή άνεση. Το µόνο που ακούγεται εδώ και πέριξ των 1.500 rpm είναι ένα ευπρόσδεκτο γουργουρητό «σαν από V8» και συνάµα απόλυτη ησυχία.

Βγείτε πιο έξω από την πόλη και εδώ θα εντυπωσιαστείτε από την ικανότητα του σε χωµατόδροµο µε λάσπη, νεροφαγώµατα και φυτευτές πέτρες όπως αναληφθήκαµε τόσο εµείς όσο και συνάδελφος στο πίσω κάθισµα. Η τετρακίνηση δούλεψε διακριτικά και αποτελεσµατικά µε τα ελαστικά  Dueler της Bridgestone ενώ ανά πάσα στιγµή µπορούσαµε να δούµε την κατανοµή της τετρακίνησης από την οθόνη του πίνακα οργάνων.

Στις µεγάλες καµπές ενός αυτοκινητοδρόµου κρατάει πολύ καλά. ?εν αποφεύγει κάποιες κλίσεις αλλά από την άλλη τα σχεδόν 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και τα 1.600 κιλά δεν κρύβονται. Ίσως ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του νέου CR-V όµως είναι το κιβώτιό του. Άλλες εποχές θα απευχόµασταν το πάντρεµα ενός δυνατού βενζινοκινητήρα µε κιβώτιο συνεχώς µεταβαλλόµενων σχέσεων, όχι όµως εδώ, όχι τώρα. 

Η δύναµη του µοτέρ µπαίνει λοιπόν στην άσφαλτο µε ένα CVT, υπεραποδοτικό και όσο µπορεί ήσυχο. Χάρη και στις προκαθορισµένες θέσεις δίνει κάποια ένταση στο πάτηµα του γκαζιού και στις αλλαγές από τα paddles του τιµονιού οι οποίες γίνονται τάχιστα είτε µιλάµε για ανεβάσµατα είτε για κατεβάσµατα (όλα τα κατεβάσµατα) αλλά και την αίσθηση ότι µπορείς να κινηθείς γρήγορα ή να προσπεράσεις στρωτά χωρίς να νιώσεις ότι «κρεµάει» ή ότι είναι ανεπαρκής. Και τα φρένα όµως αποδείχθηκαν άριστα και ανθεκτικά µε δεδοµένο και τον διττό χαρακτήρα των ελαστικών τα οποία επίσης ευθύνονται για ένα µέρος του θορύβου κύλισης άνω των 130 km/h. ?ύο µόνο σηµεία του αυτοκινήτου έχουν το θέµα τους, η κατανάλωση (δύσκολα πέφτει σε µονοψήφιο νούµερο) και οι εκποµπές ρύπων.

Το νέο CR-V έρχεται µε αξιώσεις σε µια απαιτητική κατηγορία. Με τιµή από 33.650 ευρώ για τη βασική δικίνητη έκδοση και φτάνοντας µέχρι τα 48.650 ευρώ θα µας απασχολήσει πολύ το επόµενο διάστηµα. Για την ώρα απολαµβάνουµε τις µακρινές µας βόλτες και µε «πρόσω ηµιταχώς» δε θέλουµε τίποτε άλλο για τις δύσκολες, οικογενειακές µας αποστολές.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA CR-V CR-V 1.5T 193 PS CVT 2WD 2018   TIMH €45.250   ΤΕΛΗ €556

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 142 (193)/5.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 243/2.000-5.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 200 g/km

HONDA CR-V CR-V 1.5T 193 PS CVT 2WD 2018

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ,ΠΟΙΟΤΗΤΑ,ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.ΤΙΜΗ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.