CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
2018 HONDA CR-V TEST DRIVE

Test drive: Ηonda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD 26/12/2018

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Από το 1995 που πρωτοπαρουσιάστηκε το CR-V µέχρι και σήµερα έχει επιτύχει να βρίσκεται στο Top 10 των αυτοκινήτων µε τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσµο. Είναι δε το πιο καλοπουληµένο SUV ανεξαρτήτως κατασκευαστή επί σειρά ετών κι αυτό σηµαίνει ότι τόσο πολύς κόσµος που το εµπιστεύτηκε δεν µπορεί να κάνει λάθος.

Στη νέα του γενιά το CR-V έρχεται µε τη συµπλήρωση 70 χρόνων της Honda και κοιτάζει το segment µε άγριες διαθέσεις. Νέο πάτωµα µε 36% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής,τεχνολογίας –όπως το αναφέρει η Honda Advanced Compatibility Engineering, δανεισµένο από το νέο Civic– περισσότεροι χώροι, ποιότητα ενός κανονικού premium προϊόντος –είναι µάλιστα made in Japan– ενσωµάτωση του Honda SENSING στάνταρ για ασφάλεια και υποστήριξη του οδηγού σε κάθε οδηγικό σενάριο µε ραντάρ, κάµερα και πολλά άλλα που θα τα δούµε λίγο αναλυτικότερα.

Αρχοντικό

Έτσι το περιέγραψε αυθόρµητα συνάδελφος. Και µάλλον έχει δίκιο. Κατ’ αρχάς η Honda αισθητική, η ποιότητα συναρµογής και οι πάντα CR-V αναλογίες (για να µην µπερδευτούµε µε τίποτε άλλο). Όµως τώρα έχει πιο αεροδυναµική σχεδίαση, πιο δυναµική και εντούτοις χωρά µέχρι και επτά επιβάτες µε την προαιρετική τρίτη σειρά καθισµάτων σε ένα µεγάλο σκαρί µε 2,67 µέτρα µεταξόνιο, χώρους για αντικείµενα µικρά ή µεγάλα και επιβάτες µικρούς ή µεγάλους µε τροµερή άνεση.

Έχουµε λοιπόν ένα εσωτερικό µε λογική Honda αλλά µαλακά ωραία πλαστικά και κάποιες επιτυχηµένες αποµιµήσεις από ξύλο και γαζιά στο ταµπλό, αίσθηση πλάτους και ευρυχωρία πραγµατική. Συνάµα έχουµε κατανοητή εργονοµία µε ένα πλήρως εξελληνισµένο µενού (µε αργές όµως αντιδράσεις στην αφή) και µια hitech αίσθηση λόγω του virtual cockpit µε τις φουτουριστικές ενδείξεις (καν’το όπως το Civic). Ευχάριστο συνολικά το περιβάλλον «σαν σπίτι µας» µε έναν casual αέρα παρά τα σκούρα χρώµατα του αυτοκινήτου δοκιµής µας.

Όλα τα καλά

Η µηχανολογική υπερεπάρκεια του νέου CRV είναι όπως πάντα Honda. ?ηλαδή ενδελεχής µέχρι τα όρια του…µαζοχισµού. Φροντίδα στην ηχοµόνωση και αεροδυναµική µε άφθονες τσιµούχες και µε ενεργή γρίλια εµπρός, µε ειδικό υποπλαίσιο πίσω ανάρτησης, υδραυλικά σινεµπλόκ εµπρός πίσω στις βάσεις των αναρτήσεων, σύστηµα ενεργής καταστολής θορύβου µε ειδική γεννήτρια ακυρωτικών ήχων από το ηχοσύστηµα και βελτιστοποιηµένη ρύθµιση αναρτήσεων (όλα αυτά στάνταρ).

Σε επίπεδο κίνησης έχουµε ωραία πράγµατα. Βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων turbo µε 173 ίππους και 220 Nm ροπής, µεταβλητό χρονισµό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, µηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων µε κίνηση στους εµπρός ή και τους τέσσερις τροχούς. Και βέβαια το «βαρύ πυροβολικό» της δοκιµής µας. Με –πάλι- 1500άρη turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 193 ίππων και 243 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 5.000 rpm (και µε προίκα από το Type R όπως είναι οι βαλβίδες και τα πιστόνια) µε τετρακίνηση από 80/20 µέχρι 50/50 εµπρός πίσω και στάνταρ CVT κιβώτιο, εξελιγµένο από την ίδια τη Honda, 7 προκαθορισµένων θέσεων. Η τετρακίνηση είναι «µόνιµη» (τα εισαγωγικά έχουν να κάνουν µε το ότι µέχρι 35 km/h και µε λίγο γκάζι η κίνηση δίνεται µόνο στους εµπρός τροχούς).

Υπάρχουν πολλά ακόµη «ψαγµένα» πράγµατα όπως είναι το σύστηµα διεύθυνσης διπλού πινιόν (όπως ακριβώς και στο Civic) µε ηλεκτρική υποβοήθηση για καλύτερη αίσθηση του τιµονιού ακόµη και πέριξ της ευθείας αλλά και αποµόνωση των τάσεων ανάδρασης που φέρνει ένα σύστηµα µονού άξονα. Ή τα SFRD αµορτισέρ της Showa µε µηχανικό σύστηµα µεταβλητής αποσβετικότητας και το κλιµατιστικό µε συµπιεστή µεταβλητής χωρητικότητας για να µην επιβαρύνεται άσκοπα ο κινητήρας. Είπαµε, πολλή ψαγµένη µηχανολογία.

Από τα πρώτα κιόλας µέτρα στο αστικό περιβάλλον αντιλαµβάνεσαι ότι η ποιότητα κύλισης είναι η αρµόζουσα σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας µε στιβαρό πάτηµα χωρίς καθόλου (καθόλου όµως!) τριγµούς και µε τροµερή άνεση. Το µόνο που ακούγεται εδώ και πέριξ των 1.500 rpm είναι ένα ευπρόσδεκτο γουργουρητό «σαν από V8» και συνάµα απόλυτη ησυχία.

Βγείτε πιο έξω από την πόλη και εδώ θα εντυπωσιαστείτε από την ικανότητα του σε χωµατόδροµο µε λάσπη, νεροφαγώµατα και φυτευτές πέτρες όπως αναληφθήκαµε τόσο εµείς όσο και συνάδελφος στο πίσω κάθισµα. Η τετρακίνηση δούλεψε διακριτικά και αποτελεσµατικά µε τα ελαστικά  Dueler της Bridgestone ενώ ανά πάσα στιγµή µπορούσαµε να δούµε την κατανοµή της τετρακίνησης από την οθόνη του πίνακα οργάνων.

Στις µεγάλες καµπές ενός αυτοκινητοδρόµου κρατάει πολύ καλά. ?εν αποφεύγει κάποιες κλίσεις αλλά από την άλλη τα σχεδόν 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και τα 1.600 κιλά δεν κρύβονται. Ίσως ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του νέου CR-V όµως είναι το κιβώτιό του. Άλλες εποχές θα απευχόµασταν το πάντρεµα ενός δυνατού βενζινοκινητήρα µε κιβώτιο συνεχώς µεταβαλλόµενων σχέσεων, όχι όµως εδώ, όχι τώρα. 

Η δύναµη του µοτέρ µπαίνει λοιπόν στην άσφαλτο µε ένα CVT, υπεραποδοτικό και όσο µπορεί ήσυχο. Χάρη και στις προκαθορισµένες θέσεις δίνει κάποια ένταση στο πάτηµα του γκαζιού και στις αλλαγές από τα paddles του τιµονιού οι οποίες γίνονται τάχιστα είτε µιλάµε για ανεβάσµατα είτε για κατεβάσµατα (όλα τα κατεβάσµατα) αλλά και την αίσθηση ότι µπορείς να κινηθείς γρήγορα ή να προσπεράσεις στρωτά χωρίς να νιώσεις ότι «κρεµάει» ή ότι είναι ανεπαρκής. Και τα φρένα όµως αποδείχθηκαν άριστα και ανθεκτικά µε δεδοµένο και τον διττό χαρακτήρα των ελαστικών τα οποία επίσης ευθύνονται για ένα µέρος του θορύβου κύλισης άνω των 130 km/h. ?ύο µόνο σηµεία του αυτοκινήτου έχουν το θέµα τους, η κατανάλωση (δύσκολα πέφτει σε µονοψήφιο νούµερο) και οι εκποµπές ρύπων.

Το νέο CR-V έρχεται µε αξιώσεις σε µια απαιτητική κατηγορία. Με τιµή από 33.650 ευρώ για τη βασική δικίνητη έκδοση και φτάνοντας µέχρι τα 48.650 ευρώ θα µας απασχολήσει πολύ το επόµενο διάστηµα. Για την ώρα απολαµβάνουµε τις µακρινές µας βόλτες και µε «πρόσω ηµιταχώς» δε θέλουµε τίποτε άλλο για τις δύσκολες, οικογενειακές µας αποστολές.

ΥΠΕΡ

ΣΧΕΔΙΑΣΗ,
ΠΟΙΟΤΗΤΑ,
ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ,

ΚΑΤΑ

ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.
ΤΙΜΗ,
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

 

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.498
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 142 (193)/5.600
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 243/2.000-5.000
ΚΙΒΩΤΙΟ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, 
7 ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ TΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ(ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)

ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/
ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ
EΛΑΣΤΙΚA BRIDGESTONE DUELER H/L
ΔΙΑΣΤΑΣΗ 225/60-R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 4.600x1.855x1.689
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.663
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.598
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 561/1.756
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 57

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 200

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «SPORT» (s)
0-80 km/h 6,5
0-100 km/h 9,2
0-120 km/h 12,7
0-400 m 16,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «SPORT» (s)

50-80 km/h 3,7
70-100 km/h 4,3
80-120 km/h 6,8
90-120 km/h 5,4

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (M)

90-0 km/h 30,2
120-0 km/h 52,2

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100KM)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 8,6/6,2
ΜEΙΚΤΗ* 7,1
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 10,8
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 162

ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (DBA)

90 km/h 62
110 km/h 65
130 km/h 67

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 38.550

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 396,9

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ 83

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.