Test Drive: Ηonda Jazz Dynamic 1.5 i-VTEC 130 PS


Ο συνδυασµός των λέξεων Honda και Dynamic σε ένα µοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας δηµιουργεί προσδοκίες και, τρόπον τινά, εξάπτει τη φαντασία. Θεωρητικά, κάτι καλό µπορεί να υπάρχει από αυτή τη σύµπραξη. ?στόσο, ποιο είναι το έµπρακτο αποτέλεσµα;

  • 8/10/2018

Μην περιµένετε σπορ επιδόσεις και χαρακτήρα από αυτό το Jazz. Το διευκρινίζουµε εξαρχής αφενός για να διαλυθούν τυχόν πλασµατικές εντυπώσεις και αφετέρου για να επιβεβαιώσουµε την πραγµατικότητα που το Jazz έχει δηµιουργήσει (και η οποία προσδιορίζει, επίσης). Τι είναι, λοιπόν, το Jazz Dynamic; Μια πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή του απαράµιλλου σε ευρυχωρία και πρακτικότητα µοντέλου, ενδιαφέρουσα σε ό,τι αφορά τον κινητήρα και τη σφιχτότερη σε αίσθηση ανάρτηση.

Προφανώς, δεν µπορεί να προσδιοριστεί ως σπορ, βάσει των δεδοµένων µε τα οποία µας έχει συνηθίσει η Honda όταν πρόκειται γι’ αυτόν τον χαρακτηρισµό, ούτε να υποβιβαστεί απλώς σε «µία ακόµα» εξοπλιστική έκδοση αυτού. Το Jazz Dynamic είναι µια σκοπίµως συγκρατηµένη σε έκταση επίδειξη των δυνατοτήτων που έχουν στην ιαπωνική εταιρεία, µια υλοποίηση που έχει σκοπό να προσελκύει, όχι να συναρπάζει.

 

Τα προσδιοριστικά στοιχεία του

Καταρχάς, ο νέος, ατµοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου. Με τεχνολογία μεταβαλλόµενου χρονισµού όλων των βαλβίδων και µεταβαλλόµενου βυθίσµατος των βαλβίδων εισαγωγής, µε σύστηµα άµεσου ψεκασµού, µε ειδικά σχεδιασµένους αυλούς εισαγωγής (για τη µέγιστη εισροή αέρα, κάθε φορά) και θάλαµο καύσης καθώς και µε ιδιαίτερη σπουδή στη µείωση των τριβών και του βάρους, είναι ένας από τους πιο προηγµένους ατµοσφαιρικούς που υπάρχουν. Μάλιστα, κατασκευάζεται στην Ιαπωνία για να θεωρείται αµιγώς προϊόν της ασιατικής χώρας. Κατά δεύτερον, οι ρυθµίσεις στην ανάρτηση.

Στο Jazz Dynamic, τοποθετήθηκαν αλουµινένιοι βραχίονες για µείωση του βάρους και άλλα αµορτισέρ, συγκριτικά µε αυτά που υπάρχουν στις απλούστερες εκδόσεις του µοντέλου. Επίσης, βελτιώθηκε η αίσθηση του τιµονιού (έγινε βαρύτερη, συγκριτικά). Η παρούσα γενιά του Jazz (τρίτη κατά σειρά) έχει εξελιχθεί επί µακρώ στη Γηραιά ήπειρο σε ό,τι αφορά την οδική συµπεριφορά του, κάτι που σηµαίνει ότι η ανάρτησή του ούτως ή άλλως είχε ρυθµιστεί για να ικανοποιεί τις προτιµήσεις των Ευρωπαίων σε αυτό τον τοµέα. Στην προκειµένη περίπτωση, η ρύθµισή της είναι λίγο σφιχτότερη αλλά τόσο όσο χρειάζεται ώστε να σε «υποβάλλει» στο ύφος της έκδοσης.

 

Η οδήγηση

Αισθητικά, καταλαβαίνεις ότι αυτό το Jazz πρέπει να είναι πιο γρήγορο από τα υπόλοιπα και η αρχική αίσθηση επιβεβαιώνεται από τους αριθµούς, σχετικά όµως. Η «κοντή» κλιµάκωση του κιβωτίου -στις τέσσερις πρώτες σχέσεις- και η αντίστοιχα «κοντή» τελική σχέση µετάδοσης κάνουν τον οδηγό να θεωρεί το Jazz Dynamic ταχύτερο απ’ ό,τι είναι τελικά.

Σε αυτό συµβάλλει και ο ήχος του κινητήρα ο οποίος είναι έντονος αλλά όχι ενοχλητικός. Η λειτουργία του είναι γραµµική σε όλο το εύρος των rpm και σε εντυπωσιάζει ο τρόπος που εξακολουθεί να επιταχύνει ακόµα και στις 6.000 rpm! Για µία ακόµα φορά, στη Honda επιβεβαιώνουν την ικανότητά τους στη δηµιουργία κινητήρων. Και αυτό το επισηµαίνουµε όχι µόνο για τα συγκεκριµένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αλλά και για την οικονοµία καυσίµου. Παρά την κοντή κλιµάκωση του κιβωτίου, η κατανάλωσή του είναι σχετικά χαµηλή.

Το Jazz Dynamic είναι καλά εξοπλισµένο και η ποιότητα των υλικών δείχνει καλή. Το µαύρο χρώµα που κυριαρχεί εντός του διασπάται από τις κόκκινες ραφές σε τιµόνι, µοχλό ταχυτήτων και καθίσµατα. Τα τελευταία είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση ενώ το πίσω κάθισµα χωρά τρεις ενηλίκους. Φυσικά, η δυνατότητα διαµόρφωσής του εσωτερικού στο πίσω µέρος και η πρακτικότητά του είναι ασυναγώνιστη.

Επιλογικά, το Jazz Dynamic δεν θα το επιλέξεις για τη σπορ οδική συµπεριφορά του -υπάρχουν άλλα supermini γι’ αυτό. Όµως, δεν υπάρχουν άλλα  supermini που να προσφέρουν σε τόσο µεγάλο βαθµό όλα τα υπόλοιπα πλεονεκτήµατα του Honda. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA JAZZ Dynamic 1.5 i-VTEC 130 PS 2018   TIMH €20.250   ΤΕΛΗ €159,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498 cc, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/6.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 155/4.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km

HONDA JAZZ Dynamic 1.5 i-VTEC 130 PS 2018

ΥΠΕΡ XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΚΟΝΤΗ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ