Test drive: Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto


Ανάμεσα σε καταιγίδες με «ονοματεπώνυμο» δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/1/2019

Όταν το πρωτοοδηγήσαμε είδαμε στο νέο Compass την αρχή μιας all-time-classic εκδοχής ενός Jeep με τα σύγχρονα όμως δεδομένα. Δηλαδή ένα σοβαρό σε όψη SUV με όλα τα γονίδια της φίρμας Jeep και επιπλέον καντάρια σημερινής –και αυριανής- τεχνολογίας για την αποφυγή συγκρούσεων τη διόρθωση πορείας και την άνετη κάλυψη πολλών χιλιομέτρων με άνεση.

Έχουμε λοιπόν μπροστά μας έναν άξιο συγγενή των Cherokee και Grand Cherokee σε επίπεδο εμφάνισης παρά το μικρότερο του μεγέθους (μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το Compass βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiat 500X). Αναλόγως δε της έκδοσης έχουμε και εντυπωσιακή όψη με άφθονο χρώμιο που «δένει» σε επίπεδο πολυτέλειας με τις σκούρες αποχρώσεις. Η συναρμογή τυπική για την κατηγορία δεν αγγίζει πιο premium υλοποιήσεις αλλά σε ένα Jeep, premium είναι από μόνο του το όνομα.

Στο εσωτερικό έχουμε ανάμιξη από στοιχεία λιμουζίνας, «εργαλείου» και ιταλικής νοοτροπίας (η τελευταία με το multimedia σύστημα). Η εργονομία δε λογίζεται εύκολη καθώς για παράδειγμα οι διακόπτες στο κάτω μέρος της κονσόλας είναι μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού, οι χώροι για μικροαντικείμενα ή ένα κινητό ελλιπείς ενώ και το multimedia το ίδιο θέλει το χρόνο του. Κατά τα λοιπά, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι επαρκείς και δομημένοι πλουσιοπάροχα για την κατηγορία οχήματος.

Πλουσιοπάροχος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που για την έκδοση Limited της δοκιμής μας εκτός από τα προφανή (δερμάτινο σαλόνι, κλιματισμός κ.ά.) περιλαμβάνει έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας με χρήση κάμερας και ραντάρ, Adaptive Cruise Control που μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το αυτοκίνητο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού αλλά και Blind-spot Monitoring – το οποίο βοηθά τον οδηγό όταν εκείνος αποφασίζει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας.

Σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό πακέτο έχουμε τον «στρωτό» diesel κινητήρα των 140 ίππων οι οποίοι αποδίδονται στις 4.000 rpm και με ροπή στα 350 Nm που έρχονται στις 1.750 rpm με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ZF και περιλαμβάνει πάνω από 40 χαρτογραφήσεις  οι οποίες βελτιστοποιούν την ποιότητα αλλαγής σχέσεων και την οικονομία καυσίμου, την απόδοση και τις επιδόσεις. Στην πράξη αυτό που αντιλαμβάνεσαι είναι οι ομαλές μεταβάσεις από τη μια σχέση στην επόμενη (είτε ανέβασμα είτε κατέβασμα) αλλά πάλι κάποιες φορές νιώθει μια διστακτικότητα στο να πράξει την αλλαγή ιδίως αν ο ρυθμός κίνησης είναι υψηλός.

Παρ’ όλα αυτά τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 9,9 sec κι αυτή είναι μια αξιοπρεπής επίδοσης. Από την άλλη, το δικό μας Compass εξοπλισμένο με Jeep Active Drive (και όχι Jeep Active Drive Low με υποπολλαπλασιασμό), εναλλάσσει την μετάδοση μεταξύ 4x2 και 4x4. Επίσης διατίθεται η επιλογή 4WD lock, (ενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου στον περιστροφικό πολυδιακόπτη ελέγχου του συστήματος Selec Terrain) με την οποία κλειδώνει μόνιμα η τετρακίνηση. Επιπλέον το σύστημα συνεργάζεται και με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC και προσφέρει προγράμματα κίνησης Auto, Snow, Mud, Sand για αυτόματη διαχείριση της τετρακίνησης η χρήση σε χιόνι, λάσπη και άμμο.

Η κίνησή του είναι ένα μείγμα on και off road οχήματος. Το ρελαντί ακούγεται αλλά σε ήπιο ρυθμό ο κινητήρας δεν προδίδει εύκολα τις καταβολές του. Στην άσφαλτο μπορεί να κινηθεί γρήγορα κρατώντας εξαιρετικά μιας και τα Bridgestone Dueler H/P Sport 225/55-R18 εδώ δείχνουν να κρατούν καλά τα σχεδόν 1.700 κιλά του αυτοκινήτου. Οι μέσες υψηλές ωριαίες ταχύτητες είναι κάτι εύκολο για τούτο το αυτοκίνητο όπως εύκολη είναι η διέλευση από κακό ανάγλυφο. Αν μάλιστα επιλέξετε κάποια πιο off-road ελαστικά τότε θα δείτε το αυτοκίνητό σας να… απογειώνεται. Μπορεί να μην έχει την απόσταση από το έδαφος άλλων, κορυφαίων υλοποιήσεων αλλά τα 20,8 cm λίγα δεν τα λες. Αντίθετα μάλλον μικρή είναι η γωνία εισόδου στις 16,8 μοίρες όχι όμως και διαφυγής στις 31,7 μοίρες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
JEEP COMPASS MultiJet2 2.0 4WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ81

Τελικά δε μας έλειψαν οι 30 παραπάνω ίπποι της πιο ισχυρής diesel έκδοσης των 170 ίππων. Μπορεί ο κινητήρας να «τερματίζει» πιο γρήγορα τη μέγιστή του απόδοση όμως έχεις την αίσθηση ότι σου προσφέρεται τόσα αποθέματα όσα συνήθως χρειάζεσαι. Εν τέλει αυτό το Jeep προσφέρει πολλά. Το ειδικό βάρος της φίρμας, πολλή ψηφιακή τεχνολογία, ένα συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου για πολλά οδηγικά σενάρια, τετρακίνηση και όλα αυτά σε ένα πολύ κομψό και ευρύχωρο αυτοκίνητο που ζητά 32.900 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP COMPASS MultiJet2 2.0 4WD 2018   TIMH €32.900   ΤΕΛΗ €168

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.956, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 140 g/km

JEEP COMPASS MultiJet2 2.0 4WD 2018

ΥΠΕΡ ΣΤΙΒΑΡΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ,ΕΓΝΩΣΜΕΝΗ ΑΞΙΑ,ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ,ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ,ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ,ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜH