Test drive: Jeep Renegade 1.3 GSE T4 150 PS


Το Jeep Renegade επαναπροσδιορίζει τη θέση του στην άσφαλτο και το χώμα, με εφαλτήριο την αποδοτικότητα ενός νέου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,3 λίτρου.

  • ΚΕΊΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/2/2019

Η πρόσφατη κίνηση ανανέωσης του Renegade άλλαξε άρδην την γκάμα ενός αυτοκινήτου που έμελλε να αποτελέσει την αρχή μιας νέας εποχής για την Jeep. Όντας το πρώτο πραγματικά προσιτό τετράτροχο της αμερικανικής φίρμας και το πρώτο που παράχθηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο εργοστάσιο της Fiat στην Ιταλία, το μικρό σε διαστάσεις αλλά όχι και σε δυνατότητες Renegade γίνεται σήμερα το μοναδικό μοντέλο της ιταλοαμερικανικής συμμαχίας που εφοδιάζεται με τη νέα, πολλά υποσχόμενη γενιά των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης του FCA Group.

Παρά τα όσα δηλώνουν, λοιπόν, οι περιορισμένες σε έκταση και αριθμό παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, το Renegade «χτίζεται» σε νέα βάση, επενδύοντας σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που του εξασφαλίζει ο νέος κινητήρας βενζίνης των 1.332 cc.

Βρείτε τις διαφορες

Πριν φτάσει κανείς, ωστόσο, στον τρόπο με τον οποίον το τετρακύλινδρο σύνολο κινεί το Renegade των 4,2 μέτρων και των 1.320 κιλών, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι κομίζει η επικαιροποιημένη εκδοχή του αυτοκινήτου. Όπως προαναφέραμε η εικόνα του δεν απέχει από εκείνη που γνωρίσαμε το 2014. Ο χαρακτηριστικός κυβοειδής σχεδιασμός διατηρείται αναλλοίωτος, μαρτυρώντας όχι μόνο την καταγωγή αλλά και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Στις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις, τα φώτα ημέρες τεχνολογίας LED που πλαισιώνουν τους κυκλικούς προβολείς, παραπέμποντας στα περίφημα “angel eyes” της ΒΜW, ορίζουν μια σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο χθες και το σήμερα του Renegade. Βέβαια, όταν πρόκειται για τις εισαγωγικές εκδόσεις (βλέπε Sport και Longitude) τη διαφορά κάνουν(;) οι αλλαγές που με δυσκολία μπορεί κανείς να εντοπίσει στους προφυλακτήρες και την κεντρική εισαγωγή αέρα.

Στην ίδια ακριβώς, λογική, ο θάλαμος επιβατών φαίνεται να μην έχει ωφεληθεί ουσιαστικά από την αναβάθμιση των προδιαγραφών του «μικρού» Jeep. Το «βασικό» σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την οθόνη αφής των πέντε ιντσών και τις περιορισμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας παραμένει ένα βήμα πίσω από τις τάσεις της εποχής, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη αναβάθμισης με το προαιρετικά διαθέσιμο Uconncect των 7 ή των 8,4 ιντσών. Βήματα προόδου, αντιθέτως, έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, καθώς στον βασικό εξοπλισμό του Renegade προστέθηκαν τεχνολογίες όπως το ενεργό σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας και αναγνώρισης οδικής σήμανσης. Και σε αυτήν την περίπτωση, βέβαια, επιλέγοντας την κορυφαία έκδοση (Limited), στις εξοπλιστικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου προστίθεται -μεταξύ άλλων- το σύστημα αποτροπής συγκρούσεων και αυτόνομης πέδησης.

Η κινητήριος δύναμη

Δικαίως, λοιπόν, η συζήτηση επιστρέφει στον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.332 cc, ο οποίος στη σημερινή γκάμα του Renegade προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων. Με αλουμινένιο μπλοκ, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και την τρίτη γενιά του συστήματος ελέγχου βαλβίδων MultiAir, το τετρακύλινδρο σύνολο αποτελεί την τεχνολογική «αιχμή του δόρατος» για το FCA Group - μία από τις απαντήσεις του ομίλου για να αναχαιτίσει τον ανταγωνισμό. Τα πρώτα δείγματα γραφής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα είναι χωρίς αμφιβολία θετικά.

Η ποιότητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του αναδεικνύει το βάθος της εξέλιξης που έχει δεχθεί, την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν δώσει οι Ιταλοί μετά και το πισωγύρισμα του δικύλινδρου TwinAir κινητήρα βενζίνης με την τραχιά λειτουργία. Τα νούμερα των επιδόσεων έρχονται με τη σειρά τους να επιβεβαιώσουν την αρχική αίσθηση ότι μπορείς να βασίζεσαι στους 150 ίππους και τα 270 Nm ροπής που «απλώνονται» σε σχεδόν όλο το εύρος λειτουργίας του, «γεμίζοντας» ακόμα και τα κενά που παρουσιάζει το εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο έρχεται αυτούσιο από το παρελθόν και ενώ στη χειροκίνητη διαμόρφωσή δεν σου δίνει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα της απόκρισής του, στην αυτόματη λειτουργία δίνει την εντύπωση του αναποφάσιστου και του «εύθραυστου».

Ακόμα και έτσι, πάντως, η απόσταση που χωρίζει το σημερινό Renegade από το απερχόμενη έκδοση των 1.368 cc και των 140 ίππων είναι μεγάλη. Είναι τέτοια που σε οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν έχεις να κάνεις μόνο με έναν ταχύτερο και αποδοτικότερο συνδυασμό, αλλά με μια πρόταση που ωρίμασε και ταυτόχρονα βελτιώθηκε σημαντικά στους περισσότερους από τους μετρήσιμους τομείς της.

Εντός και εκτός

Κατά τ’ άλλα, το μικρότερο σε διαστάσεις και πιο προσιτό σε προδιαγραφές Jeep διατηρεί τις γνώριμες δεξιότητές του σε άσφαλτο και χώμα, αντισταθμίζοντας, στην προκειμένη περίπτωση, την απουσία του συστήματος τετρακίνησης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
JEEP RENEGADE 1.3 GSE T4 150 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ77

Πατώντας σε τροχούς 16 ιντσών και σε ελαστικά που ευνοούν την κίνησή του στην άσφαλτο, δεν πρόκειται να προκαλέσει το αμήχανο αίσθημα της ανασφάλειας στον οδηγό του. Υπό κανονικές συνθήκες, λοιπόν, έχεις τον απαραίτητο χρόνο ώστε να προσαρμοστείς στις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τη φυσική ροπή του Renegade να ακροβατεί μεταξύ των εντός και εκτός δρόμου υποχρεώσεών του, μετατρέποντας σε πλεονέκτημα ακόμα και εκείνα τα χαρακτηριστικά που σε πρώτη ανάγνωση στοιχειοθετούν έναν ισχυρό αντίλογο.

Σίγουρα η θέση οδήγησης θα μπορούσε να είναι καλύτερη, το πέρασμα πάνω από τις κακοτεχνίες της ασφάλτου λιγότερο άτσαλο, το σύστημα πέδησης αποτελεσματικότερο και το Renegade ένα ακόμα crossover, «άοσμο» και ανήμπορο να κάνει πράξη όσα o περιπετειώδης χαρακτήρας του υπόσχεται.

Αντ’ αυτού, έχεις να κάνεις με ένα αρχετυπικό SUV που ακόμα και στις δικίνητες εκδόσεις του θα «τιμήσει» και με το παραπάνω την εμπιστοσύνη που θα του δείξει ο οδηγός του, αξιοποιώντας με την πρώτη ευκαιρία κάθε ένα από τα 175 mm που το χωρίζουν από το έδαφος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP RENEGADE 1.3 GSE T4 150 PS 2019   TIMH €21.900   ΤΕΛΗ €160,25

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.850

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 141 g/km

JEEP RENEGADE 1.3 GSE T4 150 PS 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ/ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

ΚΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ.