Test drive: KIA Sportage 1.6 CRDI 2WD GT-Line


Το Sportage σήκωσε το βάρος της εισόδου της ΚΙΑ στα ευρωπαϊκά σαλόνια. Και τώρα ήρθε η ώρα να δρέψει τους καρπούς της προσπάθειάς του έχοντας ως επιπλέον ατού έναν εξαιρετικό νέο πετρελαιοκινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/2/2019

Είναι ωραία μέσα σε ένα ΚΙΑ τούτων των ημερών. Είναι ωραία πάνω που πάει να μπει η τρίτη δεκαετία του21ου αιώνα να παίζεις ένα χαριτωμένο trivial της ασφάλτου, με οδηγούς να κάνουν στην δεξιά για να περάσει μια νέα άγνωστη Porsche, με ερωτήσεις να σε μπερδεύουν με κάποιο νεοφερμένο Audi, με το ανανεωμένο Sportage (γιατί περί αυτού πρόκειται) να αρέσει, να «γεμίζει» τον δρόμο, να ανοίγει «πόρτες» που μόλις μία δεκαετία πριν έμοιαζαν ερμητικά κλειστές για τους Κορεάτες. Είναι ωραία μέσα σε ένα ΚΙΑ πάνω που μπαίνει το 2019 (σε ένα ακόμα ΚΙΑ μετά το νέο Ceed), ιδίως όταν τους έχεις παρακολουθήσει σε όλη αυτή την προσπάθεια να μπουν στα μεγάλα σαλόνια. 

Και ακόμα περισσότερο όταν βλέπεις ότι με μεθοδικότητα και τις κατάλληλες κινήσεις (μεταγραφές από τα πάνω ράφια των Ευρωπαίων αυτοκινητάδων, η «μαμά» μόλις άρπαξε και την αγωνιστική σημαία της Ευρώπης, την Αυτού Εξοχότητα τον Loeb…) έφθασαν πια να έχουν εξαιρετικά αυτοκίνητα και νούμερα που ευημερούν. Σημαδιακό μοντέλο σε όλη αυτή την πορεία το Sportage. Το πάλαι ποτέ hardcore τετρακίνητο που μεταμορφώθηκε σε SUV ήταν εκείνο που σήκωσε το… μπαϊράκι της ευρωπαϊκής αντεπίθεσης, αυτό ήταν που έδειξε ότι όλα είναι εφικτά ακόμα και στην πιο δύσκολη κατηγορία της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, και είναι και πάλι το Sportage, αυτό εδώ το κόκκινο GT-Line με το νέο 1.600άρη diesel, που έρχεται να δώσει μία ακόμα ώθηση για ακόμα πιο ψηλά στο πεπρωμένο των Κορεατών.

ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ

Στην πράξη δεν μιλάμε για ένα εκτεταμένο facelift αλλά για ένα μικρό «φρεσκάρισμα» με αφορμή την κατάργηση του παλαιού diesel κινητήρα των 1,7 λίτρων και την ενσωμάτωση ενός νέου και πιο συμβατού με τα νέα δεδομένα στα 1,6 λίτρα. Οι αισθητικές επεμβάσεις είναι μεν διακριτικές, παράλληλα όμως είναι και αρκετά «ψαγμένες», έτσι ώστε να δίνουν ένα αέρα φρεσκάδας σε ένα αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως αρέσει και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Υπάρχει νέα γρίλια εμπρός και ακόμα πιο τονισμένα LED φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω έχουν αλλάξει τόσο τα φωτιστικά σώματα όσο και η σχεδίαση του προφυλακτήρα.

Στην έκδοση GTLine που οδηγήσαμε υπάρχουν κάποιες έξτρα νύξεις πολυτέλειας και σπορτίφ πλαστικής χειρουργικής στο αμάξωμα, με το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό να δίνει τον χαρακτήρα στην γρίλια, τα πρόσθετα γύρω από τα φωτιστικά σώματα, τις στιλάτες επενδύσεις στο πλάι να τονίζουν τις όμορφες γραμμές του σχεδίου ενώ στο πίσω μέρος τον τόνο δίνουν οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Οι πολύ όμορφες 19άρες ζάντες με τα 245/45 ελαστικά ολοκληρώνουν ιδανικά ένα πολύ σικάτο αυτοκίνητο που «πατάει» γερά στο συλλογικό αισθητικό κριτήριο, με σχεδόν γερμανική αυτοπεποίθηση και κανένα κραυγαλέο στοιχείο. 

Aντίστοιχα μικρές είναι και οι αλλαγές στο σαλόνι, με κάποιες βελτιώσεις στον διάκοσμο, νέο τιμόνι και ελαφρά διαφοροποιημένο πίνακα οργάνων, νέα οθόνη 8 ιντσών χωρίς πλαίσιο στις εκδόσεις με το ακριβό infotainment ενώ έγινε ακόμα πιο πληθωρικό το πακέτο άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνοντας επιπλέον στοιχεία. Το δυνατό χαρτί των χώρων παραμένει αμετάβλητο, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στην διάθεσή τους αρκετό «αέρα» εμπρός από τα πόδια και πάνω από το κεφάλι ενώ και το πορτμπαγκάζ βρίσκεται στον μέσο όρο αυτής της κατηγορίας, ξεκινώντας από τα 467 λίτρα (κόβει λιγάκι το έξτρα ρεζερβουάρ για το AdBlue) και φθάνοντας στα 1.465 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Στην ενδιάμεση αυτή γενιά του Sportage, το σημαντικότερο νέο είναι προφανώς ο καινούργιος κινητήρας diesel των 1.598 cc. Αντικαθιστά τον παλιό των 1,7 λίτρων που έπεσε θύμα των νέων κανονισμών για τους ρύπους και φέρνει αρκετά νέα τεχνολογικά στοιχεία για τα δεδομένα της εταιρίας στην συγκεκριμένη κατηγορία. Ο 1.6 U3 CRDi όπως είναι το πλήρες όνομά του είναι το καθαρότερο diesel μοτέρ που έχει κατασκευάσει ποτέ η ΚΙΑ, με τους ρύπους να ξεκινούν από τα 126 g/km για την έκδοση των 115 ίππων και τα 123 g/km για την έκδοση των 136 ίππων (με βάση το πρότυπο WLTP και αναγωγή στο NEDC). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχαμε την δυνατότερη έκδοση με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής τα οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή αποδίδονται μεταξύ των 2.000-2.250 rpm. H κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων ενώ υπάρχει και η επιλογή για τετρακίνητη διάταξη η οποία συνδυάζεται με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Sportage το πρώτο και κύριο χαρακτηριστικό που εντοπίζεις είναι η απόδοση του κινητήρα. Πρόκειται για ένα από τα πιο «ψυχωμένα» σύνολα της αγοράς σ’ αυτόν τον κυβισμό, με γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά, πληθωρικές μεσαίες και μία μοναδική διάθεση να κινηθεί μέχρι το κόκκινο ή και πέρα από αυτό! Η χροιά του είναι λίγο τραχιά, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό, ενώ παράλληλα είναι και αρκετά οικονομικός, με περίπου 6 l/100 km σε χαλαρό ταξίδι και 1 με 1,5 λίτρο περισσότερο αν ζοριστεί στην πόλη ή σε κάποια πιο πιεσμένη διαδρομή. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε κλιμάκωση και αίσθηση κιβώτιο, το Sportage με το νέο κινητήρα είναι ιδιαίτερα σβέλτο και άκρως ευχάριστο για την κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ παράλληλα μπορεί να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια σε πολύ υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις συνεργάζονται άψογα στην δημιουργία ενός δεμένου συνόλου που ισορροπεί σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τον σωστό έλεγχο του αμαξώματος. Αν και λίγο πιο σφιχτή η ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση GT-Line και παρά τα 45άρια ελαστικά, υπάρχει διάχυτη αυτή η αίσθηση ποιότητας στην κύλιση των ΚΙΑ τελευταίας εσοδείας, με τις λακκούβες να απομονώνονται από την καμπίνα χωρίς περιττές αναπηδήσεις.

Ενώ όταν ο οδηγός το ζητήσει μπορεί να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα χωρίς αισθητές κλίσεις και με το τιμόνι και τα φρένα να έχουν την σωστή αίσθηση και την απαραίτητη ακρίβεια που κάνει ένα αυτοκίνητο all around ευχάριστο και αποτελεσματικό. Εκτός δρόμου, η δικίνητη έκδοση θα περιοριστεί σε μικρές και προσεκτικές αποδράσεις σε απόσταση ασφαλείας από την άσφαλτο, με μόνο εφόδιο τα 172 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και βεβαίως τις ικανότητες (και την σύνεση του οδηγού) ώστε να αποφύγει τις άσκοπες περιπέτειες.

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
KIA SPORTAGE 1.6 CRDI 2WD GT-Line

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ78

Το ανανεωμένο Sportage συνεχίζει να αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία του. Απέναντι στον πολυπληθή ανταγωνισμό, έχει να προσφέρει μία πολύ ιδιαίτερη και ξεχωριστή εμφάνιση και μία αξιοθαύμαστη ισορροπία ανάμεσα στις προδιαγραφές του και την απόδοσή σε πραγματικές συνθήκες. Στα θετικά, πέρα από την εμφάνιση και την γενικότερη αίσθηση ποιότητας, ξεχωρίζει αναμφίβολα ο εξαιρετικός νέος πετρελαιοκινητήρας που κυριολεκτικά «βγάζει μάτια» με την απόδοσή του και την προθυμία του να αναπνέει ελεύθερα σε ένα μεγάλο φάσμα στροφών σε μια εποχή που όλα δείχνουν «φιμωμένα» από τους νέους κανονισμούς.

Η τιμή του , χωρίς να μπορείς να την πεις «ευκαιρία» είναι μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, από τον οποίο μπορεί με άνεση να λοξοκοιτάζει πιο ακριβές και premium κατασκευές. Συνολικά πρόκειται για το καλύτερο ΚΙΑ των ημερών μας, το πιο ολοκληρωμένο και το πιο ξεχωριστό. Και, ναι, το έχουν κερδίσει με το σπαθί τους να μπορείς να λες χωρίς αναστολές και προκαταλήψεις: «Είναι πολύ ωραία μέσα σε ένα ΚΙΑ». 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA SPORTAGE 1.6 CRDI 2WD GT-Line 2019   TIMH €25.990   ΤΕΛΗ €154,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/2.000-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 126 g/km

KIA SPORTAGE 1.6 CRDI 2WD GT-Line 2019

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΧΩΡΟΙ

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΏΝ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΟ, ΧΡΟΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ