TEST DRIVE - Land Rover Defender 110 P400e: Δοκιμάζουμε το εμβληματικό SUV με τις κορυφαίες all terrain δυνατότητες


Μία και μόνο λέξη είναι αρκετή για να εκφράσει τα συναισθήματα που σου προκαλεί τούτο το εντυπωσιακό και πανέμορφο τετρακίνητο. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/12/2022

Και αυτά τα συναισθήματα δεν έχουν να κάνουν τόσο ή μόνο με τον όγκο του αυτοκινήτου, ούτε με τους θηριώδεις τροχούς  ούτε και με τα 29 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, αλλά ούτε και με τους 404 ίππους του υβριδικού Land Rover. Αρκεί μόνο να διαβάσεις την εμβληματική επιγραφή DEFENDER στο εμπρός καπό. Εντυπωσιακό! Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι όταν βλέπεις το νέο, plug-in υβριδικό Land Rover Defender P400e. Είναι ο διάδοχος ενός θρύλου70 περίπου ετών, ενός αυτοκινήτου που ταυτίστηκε με την έννοια του σκληροτράχηλου 4X4, ενός οχήματος που το έχουμε δει επανειλημμένως σε ταινίες και φωτογραφίες ως όχημα του Βρετανικού Στρατού, ενός αυτοκινήτου που πρωταγωνίστησε και πρωταγωνιστεί σε διάφορα Rally 4X4, ενός αυτοκινήτου πού οι λάτρεις των off-road εξερευνήσεων θεωρούν ως το ιδανικό όχημα για αυτήν ακριβώς την αποστολή.

Σχεδίαση που σε κερδίζει

Στη σύγχρονη εκδοχή του, λοιπόν, το υβριδικό Defender καταφέρνει να δένει το παρελθόν με το μέλλον με έναν απλώς εξαιρετικό τρόπο. Κοιτώντας το, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να υποβληθείς στο design αυτού του τεράστιου ομολογουμένως αυτοκινήτου, του οποίου το μήκος  μαζί με την κρεμασμένη στην πίσω πόρτα “fullsize” ρεζέρβα ξεπερνά σαφώς τα 5,0 m, το πλάτος του τα 2,0 m, ενώ το ύψος του είναι άνω του 1,90 m. Είναι δίχως αμφιβολία ένα μεγάλο αυτοκίνητο – όμως, δεν είναι αυτό το στοιχείο, το μέγεθος, που σε εντυπωσιάζει. Είναι το design που το κάνει να δείχνει κομψό γιατί εντέλει αυτά τα 5 m τα καταλαβαίνεις όταν επιχειρήσεις να παρκάρεις το αυτοκίνητο!

Με αυτές τις πρώτες θετικές εντυπώσεις μπαίνεις στη θέση του οδηγού για να αισθανθείς ακόμα καλύτερα. Είναι από εκείνες τις λίγες φορές που απλώς νιώθεις εξαιρετικά ευχάριστα, αφού διαπιστώνεις ότι το εσωτερικό είναι εντέλει πιο… όμορφο από το εξωτερικό. Απέναντί σου βρίσκεται ένα ταμπλώ με φοβερή σχεδίαση– με διχρωμία στη δική μας περίπτωση –,   το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που περιμένει κανείς από ένα «παραδοσιακό» τετρακίνητο, με άπειρα ραφάκια και χειρολαβές, με πάμπολλες μικρές και μεγάλες θέσεις για μικροπράγματα και με ένα όμορφα τακτοποιημένο εσωτερικό που εντέλει σου φτιάχνει τη διάθεση «με το καλημέρα». Αλλά και με ένα πλήθος κουμπιών και διακοπτών – καθώς και με μια εντυπωσιακή οθόνη infotainment να παραπέμπουν σε ένα πλήθος υψηλής τεχνολογίας συστημάτων άνεσης και ασφάλειας.

Οι χώροι δεν θα μπορούσαν παρά να είναι τεράστιοι μπρος-πίσω - και πραγματικά πίσω μπορείς να κάτσεις ακόμα και σταυροπόδι, όσο ψηλός και αν είσαι. Το εμβαδόν των μαξιλαριών της βάσης των καθισμάτων θα το θέλαμε ένα κλικ μεγαλύτερο, αν και θα μπορούσε κανείς να πει ότι αυτό είναι ένα στοιχείο που εντάσσεται στη λογική του original τετρακίνητου. Εκεί που τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλά είναι στο πορτμπαγκάζ, που φιλοξενώντας κάτω από το πάτωμά του την μπαταρία του υβριδικού συστήματος, βρίσκεται να μην προσφέρει μία αντίστοιχη των εξωτερικών διαστάσεων του Defender χωρητικότητα – τουλάχιστον αν επιχειρήσεις να το φορτώσεις μέχρι το ύψος της μαλακής εταζέρας.

Ακαταμάχητο στο χώμα, φιλικό στην άσφαλτο

Βάζοντας τώρα μπρος και ξεκινώντας, δεν αργείς να καταλάβεις ότι έχεις να κάνεις με μία εξαιρετικά «δεμένη» κατασκευή. O χρόνος κύλησε, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει τους δικούς της ρυθμούς και το παραδοσιακό πλαίσιο τύπου σκάλας που χαρακτήριζε το Defender επί δεκαετίες έχει παραχωρήσει τη θέση του σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο αυτοφερόμενο αμάξωμα. Και αυτό είναι κάτι που νιώθεις ακόμα καλύτερα όταν έρθει η ώρα να δοκιμάσεις το αυτοκίνητο σε μία εκτός δρόμου διαδρομή – και όσο πιο extreme είναι αυτή η διαδρομή, τόσο πιο έντονα αναδεικνύεται το προσόν της ακαμψίας.

Από την άλλη, η στάνταρ στο plug- in Hybrid Defender P400e ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση είναι απλώς μαγική –ιδιαίτερα εκτός δρόμου– λειτουργώντας ως οδοστρωτήρας, ενώ επιπλέον προσφέρει το μέγιστο πλεονέκτημα της ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος μεταξύ 227 mm και 291 mm, επιτρέποντάς σου να περάσεις από σημεία όπου με ένα αυτοκίνητο με συμβατική ανάρτηση και σταθερή απόσταση από το έδαφος κάτι τέτοιο θα ήταν απλώς αδιανόητο. Προσθέστε σε αυτό και τα εντυπωσιακά γεωμετρικά χαρακτηριστικά των γωνιών προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης (37,5° / 27,8° και 40,0°, αντίστοιχα) και έχετε ήδη μπροστά σας off road προδιαγραφές που δύσκολα θα βρείτε ανταγωνιστικά μοντέλα να μπορούν να τις αντιμετωπίσουν.

Δεν τελειώσαμε, όμως, με το χώμα: Μέγας σύμμαχος στις εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, που υλοποιείται με τη βοήθεια τριών διαφορικών και ενισχύεται από τη  δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων. Όταν όλα αυτά τα μηχανικά μέρη είναι και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, υποστηριζόμενα από αντίστοιχα οδηγικά προφίλ δεν μένουν και πολλά να ζητήσεις... Και αν τα ελαστικά Continental Crosscontact σάς φανούν λίγο… υπερβολικά με τις 22άρες ζάντες σκεφτείτε ότι με το πλάτος τους να φτάνει στα 275 mm έχουμε εντέλει ένα υπολογίσιμο σε ύψος προφίλ – και ας παραπέμπει η διάσταση 275/45-R22 σε κάτι «χαμηλό». Και παρ’ όλο που δεν είναι καθαρόαιμα οff road (σημειώστε ότι έχουμε να κάνουμε με δείκτη ταχύτητας W) τα συγκεκριμένα λάστιχα, η ένδειξη M S (Mud&Snow) στο πλαϊνό τους αποτελεί εγγύηση για σωστή συμπεριφορά και στο χώμα.

Θετικές εντυπώσεις αφήνει το Defender P400e και στην άσφαλτο. Εδώ, πέραν του γεγονότος ότι έχεις 404 ολόκληρους ίππους στη διάθεσή σου και μπορείς να απολαμβάνεις μία αβίαστη επιτάχυνση (0-100 km/h σε μόλις 5,6  sec), η οποία σε «μπάζει» σαφώς στα χωράφια των σπορ αυτοκινήτων, ανακαλύπτεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί με άνεση σε κάθε τύπου δρόμο, διαχειριζόμενο με επιτυχία και τον όγκο, και το βάρος του που ξεπερνά τους 2,5 τόνους.

Ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης

Τη δική του συνεισφορά στον τρόπο που το P400e επιταχύνει, έχει βέβαια ο ηλεκτροκινητήρας των 105 kW (περίπου 143 PS) που έρχεται να υποστηρίζει τον δίλιτρο, 4-κύλινδρο, υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα “Ingenium” των 300 PS. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πριν το σύστημα μετάδοσης (πριν, δηλαδή, και από το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF), μαζί με τον βενζινοκινητήρα, οπότε δεν μπορείς να πεις ότι νιώθεις ποτέ την αμεσότητα της παρέμβασής του όταν πατάς το γκάζι, όπως σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, αφού πρέπει να περιμένεις να εμπλακεί η αντίστοιχη σχέση στο κιβώτιο (και αυτή η υστέρηση γίνεται αντιληπτή κάποιες φορές κατά την εκκίνηση). Ωστόσο, η παρουσία του είναι αισθητή – παρόλο που δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη ενέργεια από τον οδηγό – και στις επιδόσεις, και στην κατανάλωση.

Γιατί ακόμα και με την μπαταρία άδεια (με όση ενέργεια μπορεί να «μαζεύει» το σύστημα εν κινήσει κατά την αναγεννητική πέδηση), η κατανάλωση κυμαίνεται στα επίπεδα των 12,0 L/100 km. Και αυτό το αποτέλεσμα δεν πρέπει ούτε να μας εκπλήσσει ούτε να μας τρομάζει – το αντίθετο μάλιστα (θυμηθείτε το βάρος…). Πολύ δε περισσότερο που με την μπαταρία των 19,2 kWh μπορείς να κινηθείς αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα (θεωρητικά) για 43 km, αναπτύσσοντας ταχύτητα ως 140 km/h. Υπολογίζοντας –στην πράξη– καμιά δεκαριά χιλιόμετρα παρακάτω και φροντίζοντας να φορτίζεις τακτικά την μπαταρία αυτήν, μπορείς ακόμα και να μηδενίσεις την κατανάλωση στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Πολύ περισσότερο που υπάρχει και δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) στα 50 kW, οπότε βρίσκεσαι με το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα σε μισή ώρα. Ενώ με σύνδεση σε κοινό wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και φόρτιση στα 7kW έχεις την ίδια ποσότητα ενέργειας σε δύο ώρες (όσο ενδεχομένως διαρκή μια επαγγελματική συνάντηση ή τα… ψώνια σου!).

Το αν θα κινηθείς αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα (λειτουργία EV – ενεργοποιείται με τον ειδικό διακόπτη κάτω από την κεντρική οθόνη του infotainment) ή θα χρησιμοποιήσεις την ενέργεια της μπαταρίας για «υποστήριξη» του Ingenium (λειτουργία Hybrid –ενεργοποιείται αυτόματα, κατά την εκκίνηση) είναι κάτι που αφήνεται στη διακριτική σου ευχέρεια. Ενώ με τη λειτουργία “Save” μπορείς να κρατήσεις την μπαταρία γεμάτη, ώστε να κινηθείς με μηδενικούς ρύπους σε ελεγχόμενες ζώνες.

Κατά τ’ άλλα,  το τιμόνι μπορεί να μην είναι γρήγορο (δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να είναι σε ένα τέτοιου τύπου τετρακίνητο), αλλά προσφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, ο οποίος αντιμετωπίζει μια προοδευτική και ελεγχόμενη συμπεριφορά στις στροφές, που σε καμιά περίπτωση δεν τον προβληματίζει. Ενώ στον ανοιχτό δρόμο απολαμβάνει και την άνεση και την ευστάθεια που χαρακτηρίζει το Defender P400e. Και εντέλει το μόνο που μπορεί να τον ξενίσει είναι το γεγονός ότι τα θηριώδη φρένα (δίσκοι 380 mm με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός / 365 mm πίσω) είναι μεν αποτελεσματικά, απαιτούν, ωστόσο, μια εξοικείωση, καθώς χρειάζεται να πατάς πιο αποφασιστικά – και με μεγαλύτερη δύναμη– το σχετικό πεντάλ (στο πρώτο άγγιγμα νομίζεις ότι το σύστημα πέδησης δεν θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις σου). Σημειώνουμε τέλος ότι για τον οδηγό που θα θελήσει κάτι παραπάνω σε επίπεδο ελέγχου του Land Rover, προσφέρεται η δυνατότητα χειροκίνητων/σειριακών αλλαγών ταχυτήτων με τη βοήθεια του επιλογέα τύπου joystick στο ταμπλώ.

Για συνειδητοποιημένους

Εντυπωσιακό ναι, τέλειο όχι. Πρόταση που απαιτεί συνειδητοποιημένο χρήστη ναι, αυτοκίνητο επίδειξης όχι. Με την τιμή του να ξεπερνά κατά πολύ τις 100.000 € (το Land Rover Defender 2.0 LT/C 404 PS Petrol PHEV AWD 5 Door Auto X της δοκιμής μας κοστίζει 136.462 €) είναι παραπάνω από σαφές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που δεν απευθύνεται σε οποιονδήποτε. Από την άλλη μεριά, είναι, επίσης, βέβαιο ότι ακόμα και αν ανήκεις στους τυχερούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, δεν είναι βέβαιο ότι το υβριδικό Defender είναι για σένα.

Το να παραβλέψεις κάποιες αστείες εργονομικές ατέλειες, όπως το τοποθετημένο σε λάθος πλευρά στο χερούλι κουμπί που ανοίγει την πόρτα ή το γεγονός ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών (που, σημειώστε, ανοίγει με τον κλασικό τρόπο ως πόρτα και όχι προς τα πάνω) είναι αρκετά βαριά ή το ότι το κουμπί των “alarm” είναι τοποθετημένο ψηλά στο ταμπλώ και χρειάζεται να σχεδόν να σκύψεις για να το φτάσεις ή ακόμα και το ότι το μενού του εντυπωσιακού κατά τ’ άλλα infotainment επιδέχεται βελτίωσης, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί. Υπό ποια προϋπόθεση; Μα φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι είσαι έτοιμος να πάρεις τα βουνά! Όχι για… πάντα βέβαια – και σίγουρα όχι σε καθημερινή βάση. Αλλά πρέπει να υπάρχουν στο ετήσιο πρόγραμμά σου κάποιες αποδράσεις που σου δώσουν την ευκαιρία να απολαύσεις και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, και τις ομορφιές της ελληνικής φύσης. Και τότε θα ξέρεις ότι έχεις επενδύσει σωστά τα χρήματά σου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LAND ROVER DEFENDER 110 P400e 2022   TIMH €93.712   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.997, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 297(404)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 640/1.500-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,6 sec, τελική 191 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,9 L/100km, 74 g/km

LAND ROVER DEFENDER 110 P400e 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΦΙΛΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ, ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕ ΠΛΗΡΩΣ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΜΕΤΡΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.