Test Drive - Mercedes-EQ EQA 250: Δοκιμάζουμε το ενισχυμένο αμιγώς ηλεκτρικό SUV


Μπορεί να δείχνει σαν μία ακόμα EQA, ωστόσο, χωρίς να είναι η φθηνότερη ή η ισχυρότερη, είναι αυτή που αξίζει κανείς να αποκτήσει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/4/2023

Η EQA ήταν η αρχή μιας νέας εποχής για τη φίρμα με το αστέρι, μιας και ήταν η πρώτη πρόταση της γερμανικής εταιρείας που απευθύνθηκε στους πολλούς (μετά την ελιτίστικη και μεγαλύτερη EQC η οποία και χρονικά προηγήθηκε). Δοκιμάσαμε και εξήραμε τις επιμέρους ποιότητες της EQA250 190 PS, την έξτρα χρηστικότητα της τετρακίνητης EQA 300 4MATIC 228 PS και είμαστε σίγουροι ότι και η 350 4MATIC των 292 PS θα είναι εξαιρετική. Όμως, όλες οι προαναφερόμενες πάσχουν λίγο έως πολύ από την έλλειψη αρκετών ηλεκτρονίων για μια καλή αυτονομία, μιας και βασίζονται όλες στην ίδια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου με ακριβώς την ίδια χωρητικότητα: 66,5 kWh.

Κι όμως, υπάρχει μία έκδοση η οποία φέρνει δύο μεγάλα «συν». Ο λόγος για την EQA 250 η οποία φέρει μπαταρία μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας στα 70,5 kWh και αυξημένη αυτονομία η οποία σπάει (και μάλιστα άνετα) το φράγμα των 500 km αυτονομίας δηλώνοντας μια μέγιστη απόσταση που μπορεί να καλύψει η οποία αγγίζει τα 540 km πριν την ποτίσετε… ρεύμα. Αυτή την έκδοση βλέπετε εδώ και αυτή δοκιμάζουμε στο λευκό της χρώμα (βοηθά το καλοκαίρι στο να διατηρείται η καμπίνα όσο γίνεται πιο δροσερή, προτιμήστε την έτσι για να μη ζορίζετε το κλιματιστικό και την αυτονομία). Είναι απλοϊκή στην όψη, αλλά Mercedes σε κάθε της λεπτομέρεια, αφού βασίζεται όχι μόνο στον σχεδιαστικό κώδικα, αλλά και στο πάτωμα της GLA.

To ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, όπου ακόμα έχουμε την εικόνα MBUX που αρχίζει να ξεπερνιέται από τις μεγάλες Merc και συντίθεται από δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και αισθητικής (απόντων, όμως, των ελληνικών από τα menu). Εδώ θα βρείτε και το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα μίνι track pads που βοηθούν (;) στο χειρισμό πλείστων όσων λειτουργιών. Θα βρούμε, επίσης, προγράμματα παραμετροποίησης της κίνησης, αλλά και paddles στο τιμόνι, όχι για τις αλλαγές ταχυτήτων, μιας και η μετάδοση γίνεται με μια σχέση προς τους εμπρός τροχούς, αλλά για την ένταση της αναγεννητικής πέδησης.

Ο διάκοσμος είναι ο γνωστός της φίρμας και χάρμα ιδέσθαι το βράδυ με το παιχνίδισμα του κρυφού φωτισμού ανάμεσά στους αλά τουρμπίνα αεροσκάφους αεραγωγούς. Γενικά, η ποιότητα και η επιλογή υλικών είναι αναφοράς. Η συνέχεια, επίσης, είναι ευγενική προς τους επιβάτες με πληθώρα χώρων (και οι πίσω μια χαρά θα κάτσουν), ενώ οι ευκολίες διασύνδεσης είναι του σήμερα και όχι του χθες. Το σχεδόν δύο τόνων σύνολο βασίζεται σε γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και μια τετράδα ελαστικών Bridgestone Turanza διαστάσεων 235/55-R18 (χρυσή διάσταση ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα) φροντίζει για τη μετακίνηση σας.

Πάει πιο μακριά

Κι ερχόμαστε στο «διά ταύτα», καθώς διαβάζουμε ότι εκτός της μεγαλύτερης μπαταρίας υπάρχει και επαναρύθμιση του τρόπου απόδοσης της ισχύος με ένα τρυκ: Στην απλή EQA 250 η μέγιστη ισχύς είναι 140 kW (ή 190 PS) και η συνεχής αποδιδόμενη είναι 111 kW ( 151 PS). Στην περίπτωση της EQA 250 η μέγιστη ισχύς είναι –και πάλι– 190 PS, όμως η συνεχής είναι μειωμένη στα 95 kW (129 PS).

Αυτό βοηθά συνολικά το αυτοκίνητο να διαχειριστεί καλύτερα τις μπαταρίες σε επίπεδο αποφόρτισης και θερμοκρασίας διατηρώντας έναν ηπιότερο τρόπο κίνησης με σταθερό «γκάζι» και έχοντας μειωμένη κατανάλωση ρεύματος.

Εννοείται πως, αν της ζητηθεί, η EQA 250 πετυχαίνει το ίδιο 0-100 km/h με την απλή EQA 250. Με αυτά και μ’ εκείνα, η 250 είναι ένα αυτοκίνητο που βγάζει από πάνω σου το άγχος της αυτονομίας, μιας και είναι δρομέας μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Είδαμε όντως την υποσχόμενη αυτονομία των 540 km να είναι εφικτή, και μάλιστα η αστική αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 678 km, τη στιγμή που για την απλή 250 αυτές οι τιμές είναι 492 km και 622 km αντίστοιχα. Τέλεια! Με εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού και τις άριστες ποιότητες που διακρίνουν τη σειρά EQA η 250 ζητά 2.000 € περισσότερα προσφέροντας επιπλέον της έξτρα μπαταρίας και προηγμένο σύστημα κλιματισμού. Για πολλούς μπορεί να είναι υπερβολική διαφορά για άλλους, όμως, τα περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας είναι ευλογία. Αλληλούια!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-EQ EQA 250+ 2023   TIMH €52.100   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 385

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,6 kWh/100km, 0

MERCEDES-EQ EQA 250+ 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΒΑΡΟΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΝΟΥ.