TEST DRIVE - Mercedes-EQ EQE 350 : Δοκιμάζουμε τη νέα ηλεκτρική luxury λιμουζίνα


Οδηγούμε την EQE 350 και αντιλαμβανόμαστε ότι το ηλεκτρικό παιχνίδι της μάρκας με το αστέρι άλλαξε κλάση και απέκτησε ηλεκτρική λάμψη.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/9/2022

Κι αυτό γιατί μέχρι σήμερα έχουμε οδηγήσει μόνον SUV ηλεκτρικά μοντέλα της φίρμας, (τα EQC, EQA και EQB), ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι αν μιλάμε για πολυτέλεια και αυτοκίνηση, μόνον τα sedan αυτοκίνητα δικαιούνται διά να… ομιλούν. Να, λοιπόν, ένα εξωτικό σκαρί, ο δισέγγονος της E-Class που ήρθε από το μέλλον και η πρώτη ημέρα της ηλεκτροκίνησης για την εταιρεία με το αστέρι στις κατηγορίες που ξέρει καλύτερα από τον καθέναν: τις λιμουζίνες. Και μάλιστα, εδώ έχουμε τη βασική, πισωκίνητη έκδοση, EQE (όπως αρμόζει με βάση το… πρωτόκολλο) σε μια Mercedes με ισχύ στα 215 kW (βλέπε 292 PS). 

H πρώτη εικόνα είναι αυτή της Mercedes-Beta έκδοσης, μιας νέας αρχής που παίζει με τις αναλογίες και όχι με σχεδιαστικά τρικ. Δείτε την. Φαίνεται σαν να είναι σμιλεμένη από τον άνεμο, με τη γραμμή οροφής να «σβήνει» γλυκά προς τα πίσω και τα οποία ανοίγματα στη μάσκα, πολύ απλά, να υπάρχουν στο απόλυτο ελάχιστο. Καπό δεν ανοίγει πλέον. Όχι από εσάς. Υπάρχει η σχετική προειδοποίηση ότι αυτό γίνεται μόνο από εξουσιοδοτημένο επισκευαστή. Για τους υαλοκαθαριστήρες, πολύ απλά, ανοίξτε το μικρό πορτάκι στο φτερό από την πλευρά του οδηγού και φουλάρετε (σαν να βάζεις μαλακτικό σε… πλυντήριο).

Το εσωτερικό της ΕQE 350 το ορίζει η ίδια η εταιρεία ως ‘’Electric Art’’. Αμέσως γίνονται αντιληπτά τα γονίδια της φίρμας, με υλικά υψηλής ποιότητας, και μια σχεδίαση που ξεπερνά τον σκόπελο της υπέρμετρης πληροφορίας.

Με μεγάλες οθόνες και λιγοστούς, αλλά κρίσιμα εύχρηστους διακόπτες στη βάση της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης 11,9 ‘’ με απτική πίεση για την επιλογή των πάμπολλων ελληνικών μενού.

Ώρες ώρες, βέβαια, νιώθεις ότι θα χρειαστείς τα γυαλιά σου για να διαβάσεις το τάδε μήνυμα ή τη δείνα ειδοποίηση, είτε σε αυτή την οθόνη είτε στη μικρότερη των 10,25 ‘’ που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων.

Πολλά γνήσια υλικά, πολύ αλουμίνιο, που μπορεί να σε κάψει μια ηλιόλουστη ημέρα.

Ελλείψει επιλογέα, υπάρχει χώρος για πολλά αντικείμενα, ενώ το τιμόνι έχει paddles μέσω των οποίων ορίζεται η μη ανάκτηση, η μέτρια και η έντονη ανάκτηση ενέργειας πολύ κοντά στην αίσθηση του one pedal braking. Οι χώροι είναι στα μέτρα της E-Class, με ένα εξαιρετικό μεταξόνιο και με πόρτες χωρίς πλαίσια που θυμίζουν AMG GT (την πεντάπορτη). Αλλά, από την άλλη, υπάρχει και πολύ άσχημη ορατότητα πίσω, λόγω του στενού κρυστάλλου. Επίσης, τα πίσω καθίσματα που έρχονται με ανεξάρτητο κλιματισμό έχουν μάλλον στενά έδρανα για μεγάλους σωματότυπους.

Ήταν ημέρα όταν παραλάβαμε τη σκουρόχρωμη EQE, αλλά περιμέναμε να νυχτώσει για καλά, μιας και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός είναι «άλλο πράγμα». Μια λεντοταινία που διατρέχει το ταμπλώ παιχνιδίζει με διάφορα ρυθμικά και χρωματικά μοτίβα, ενημερώνοντας για την κατάσταση κίνησης του αυτοκινήτου ή επικείμενους κινδύνους. Η αλήθεια είναι ότι είναι μια λίγο υπερβολική επίδειξη τεχνογνωσίας και μάλιστα κοντά στο κρίσιμο οπτικό πεδίο του οδηγού, οπότε αν σας «χαλάει», απενεργοποιείστε την. Επιπλέον, ο σπορ χαρακτήρας της EQE 350 εδώ τονίζεται με το εξοπλιστικό πακέτο AMG Line, με ανάλογες επεμβάσεις αισθητικής, ζαντών και ελαστικών.

Με μια λέξη, μπορεί να περιγραφεί το ταξίδι με αυτό το αυτοκίνητο: Αρχοντιά. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δίνει αυτή την αίσθηση Mercedes και μόνον σε δύο περιπτώσεις νιώθεις ότι το πλαίσιο έρχεται στο όριο: όταν πέσετε σε κάποιο καπάκι αποχέτευσης, κάτι που οφείλεται στα ελαστικά διαστάσεων 255/45-R19, και σε αναπηδήσεις-κυματισμούς της ασφάλτου, όπου φαίνεται, από το rebound των αναρτήσεων, η μεγάλη μάζα του αυτοκινήτου. Όμως, ο ένας και μοναδικός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη στον πίσω άξονα αποδίδει 292 PS και πλούσια ροπή 565 Nm που προσφέρει αξιοπρόσεκτα καλές επιδόσεις, οι οποίες «δένουν» με τις κόκκινες ζώνες ασφαλείας του πακέτου AMG.

Και, από την άλλη, στρίβει καλά και δύσκολα θα χάσεις το στίγμα της σε μία στροφή κι ας μη φορά ενεργητική τετραδιεύθυνση. Επίσης, εξαιρετικά δύσκολα θα «σπάσει» την πρόσφυση της. Η μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν στις 20,1 kWh/100 km, ενώ η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 740 km σε αστικό περιβάλλον. H EQE είναι μια limo Mercedes που συνάμα είναι ηλεκτρική. Αυτή η σύνθεση διαφορετικών πραγμάτων έρχεται για πρώτη φορά από τη φίρμα από τη Στουτγάρδη και είναι καλοδεχούμενη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-EQ EQE 350+ 2022   TIMH €86.050   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 215(292)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 565

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,4 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,9 kWh/100km, 0

MERCEDES-EQ EQE 350+ 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΠΟΔΟΣΗ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ «ΞΕΡΗ» ΑΝΑΡΤΗΣΗ.