Test Drive: νέο 2018 Honda CR-V 1.5 VTEC


Έπειτα από την αρχική παρουσίασή του πριν από λίγα χρόνια, η Honda επεμβαίνει στο CR-V και το εξοπλίζει με ένα νέο κινητήρα βενζίνης 1,5.

  • 15/7/2018

Με αφετηρία το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Honda ανανεώνει το CR-V, το οποίο έχει πλέον βελτιωμένη ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, μεγαλύτερους χώρους και παρέχει στον αγοραστή του τη δυνατότητα επιλογής 6ης και 7ης θέσης. Σχεδιαστικά, οι μπροστινές κολώνες του ιαπωνικού SUV είναι πιο λεπτές, ώστε να παρέχεται καλύτερη ορατότητα στον οδηγό, ενώ στο αυτοκίνητο έχουν τοποθετηθεί επίσης ενεργές γρίλιες, οι οποίες βελτιώνουν την κατανάλωση του καυσίμου.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Honda είναι παγκοσμίως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων εσωτερικής καύσης και ότι παράγει μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα, αλλά και κινητήρες για σκάφη σε τεράστιες ποσότητες. Την περσινή χρονιά το εργοστάσιο κατασκεύασε 29 εκατομμύρια κινητήρες! Ποιος είναι ο λόγος της μεγάλης ζήτησης; Το μικρό μέγεθός τους και η άρτια λειτουργία τους.

Από το λανσάρισμα της 1ης γενιάς του CR-V το 1995, το ιαπωνικό SUV κατέληξε στη σύγχρονη εποχή να είναι το μοντέλο στην κατηγορία του με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως! Παρ’ όλα αυτά, οι Ασιάτες αποφάσισαν να το ανανεώσουν και να το εξοπλίσουν με μία σειρά εξεζητημένων τεχνολογιών. Το Honda CR-V διαθέτει ανανεωμένη σχεδίαση, ενώ βελτιωμένη είναι και η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να το παραγγείλει ως και 7θέσιο (στα AWD μοντέλα βενζίνης)!

Το αναβαθμισμένο CR-V έχει ελαφρώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, μεγαλύτερο μεταξόνιο και, συνεπώς, είναι πιο άνετο από πλευράς χώρων εσωτερικό. Πιο ευρύχωρος είναι πλέον και ο χώρος των αποσκευών, ενώ το πάτωμά του είναι αποσπώμενο, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να φιλοξενεί πιο άνετα μεγαλύτερου όγκου αποσκευές. Ο όγκος του χώρου των αποσκευών κυμαίνεται από τα 561 έως τα 1.756 λίτρα! Αναφερόμενοι σε αυτόν το χώρο, αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος του ανοίγματος της πόρτας του μπορεί να ρυθμιστεί εκ των προτέρων, ώστε να αποφεύγονται οι -πάντα δυσάρεστες- επαφές με τις χαμηλές οροφές των χώρων, που βρίσκεται το αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, το ανανεωμένο CR-V εφοδιάζεται με μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ώστε αυτός να αποφεύγει τελικά τις όποιες δυσάρεστες επιπτώσεις προκύψουν από την οποιαδήποτε επαφή, χάρη στη χρήση radar, αλλά και καμερών. Ο οδηγός έχει πλέον στη διάθεσή του μία TFT-LCD οθόνη 7 ιντσών, το Driver Information Interface (DII), με άλλα λόγια τον πίνακα οργάνων, ο οποίος τον ενημερώνει για πολλές και διάφορες πληροφορίες, όπως η θερμοκρασία, η αυτονομία καυσίμου, το ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Μέσω του DII μπορεί ο οδηγός να επιλέξει και το αγαπημένο «κομμάτι» από το infotainment, ανάμεσα στα οποία είναι το σύστημα πλοήγησης, η λήψη SMS και e-mail (που συμπεριλαμβάνουν ακόμα και απόκριση στα μηνύματα μέσω φωνητικών εντολών), πληροφορίες για τη μουσική από το ηχοσύστημα, οι επαφές του smartphone, αλλά και το status του συστήματος AWD.

 

Μηχανικά μέρη

Ο νέος turbo βενζινοκινητήρας έχει ισχύ 173 PS (193 στην AWD έκδοση με το κιβώτιο CVT), ενώ η ροπή του φτάνει τα 220 Nm (243 στην AWD έκδοση με το κιβώτιο CVT), τιμές, οι οποίες είναι υψηλές για τα δεδομένα του κυβισμού του. Ταυτόχρονα, η Honda ανακοίνωσε και διάφορες αναβαθμίσεις στο μοντέλο της. Για παράδειγμα, οι τριβές στους κυλίνδρους έχουν μειωθεί περαιτέρω, τα πιστόνια είναι καινούργια, ελαφρύτερα και ισχυρότερα, με αποτέλεσμα την πιο εύρυθμη και πολιτισμένη λειτουργία του μηχανικού συνόλου. Για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h απαιτούνται 9,2 με 9,3 sec, 9,8 sec στην AWD έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων και 10 sec στην AWD έκδοση με το CVT κιβώτιο. Το τελευταίο έχει σχεδιαστεί εκ νέου, ώστε να συνδυάζεται πιο αρμονικά με τους τελευταίους VTEC turbo κινητήρες. Διαθέτει ένα διπλό αποσβεστήρα τουρμπίνας για το μετατροπέα ροπής, ο οποίος βελτιώνει τη... φινέτσα και την ευκολία της οδήγησης, βοηθώντας την εξομάλυνση της αρχικής επιτάχυνσης. Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά CVT κιβώτια, τα οποία παρουσιάζονται σαν... λάστιχο, που τεντώνεται κατά την επιτάχυνση, αυτό της Honda εμφανίζεται πιο άμεσης απόκρισης και πιο οικείας αίσθησης της μετάδοσης της ταχύτητας του κινητήρα. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το όλο σκηνικό θυμίζει αρκετά σε αμεσότητα τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη! Τέλος, μπορούμε να προσθέσουμε για το CVT ότι διαθέτει το σύστημα EDDB (early downshift during braking), με τη βοήθεια του οποίου υποβοηθάται ο οδηγός κατά το φρενάρισμα με το κατέβασμα μίας ή περισσότερων σχέσεων. Έτσι, είναι εφικτή μία γρήγορη νέα επιτάχυνση μετά από την επιβράδυνση λόγω ενός εμποδίου ή μίας στροφής.

Νέα δεδομένα ισχύουν και στον τομέα της ανάρτησης, ενώ και το πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο. Χάρη, επίσης, στους μεγαλύτερους τροχούς και τις αυξημένες διαστάσεις των ελαστικών, έχει βελτιωθεί και η σταθερότητα, παρότι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 35 mm. Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αξίζει η αναφορά στο AHA, το Agile Handling Assist, το οποίο τοποθετείται στο CR-V για 1η φορά. Στην ουσία πρόκειται για το ESP της Honda, το οποίο είναι ρυθμισμένο ειδικά για τις ευρωπαϊκές αγορές, προκειμένου να λειτουργεί άριστα στη δική μας άσφαλτο, αλλά και με το δικό μας οδηγικό στιλ. Η συμπεριφορά του είναι, πάντως, διακριτική, παρέχοντας κυρίως πιο προβλέψιμη οδική συμπεριφορά με οποιαδήποτε ταχύτητα.

 

Με το νέο Honda CR-V στο δρόμο

Η οδηγική εμπειρία μας με τη νέα γενιά του CR-V περιλάμβανε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις. Η τετρακίνητη με το κιβώτιο CVT μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Με αυτό το κιβώτιο οι αλλαγές γίνονται πραγματικά ανεπαίσθητα, ενώ δεν παρατηρείται σε κανένα σημείο το γνωστό φαινόμενο του θορυβώδους γεμίσματος και το… «τέντωμα» του κινητήρα. Ο οποιοσδήποτε θα νόμιζε ότι πρόκειται για ένα normal αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αφού είναι ιδιαίτερα άμεσης απόκρισης. Ωστόσο, είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και κάνει τη δουλειά του άριστα. Από πλευράς ανάρτησης, το νέο CR-V εμφανίζει ένα σύγχρονο πρόσωπο, καθώς είναι σε θέση να παρέχει στους επιβάτες την πάντα ζητούμενη άνεση. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει πως κατά την οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα θα γέρνει. Το δε τιμόνι είναι... Honda. Ακριβέστατο και αμεσότατο, θα το ζήλευαν πολλά αυτοκίνητα ακόμη. Σε 2ο επίπεδο αξίζει να γίνει αναφορά και στην προσθιοκινητη έκδοση με την οποία ήρθαμε σε επαφή. Αρχικά το κιβώτιο λειτουργεί θαυμάσια, όντας απολύτως σαφές.

Κλείνοντας την αναφορά μας στο σκέλος της οδήγησης, αξίζει να σημειωθεί ότι το SUV της Honda θα είναι διαθέσιμο σε 5θεσιες, αλλά και 7θεσιες εκδόσεις. Περισσότερες λεπτομέρειες, μαζί -φυσικα- με τιμές των διαφόρων εκδόσεών του θα μάθετε τον ερχόμενο Οκτώβριο, όταν το CR-V θα ξεκινήσει να πωλείται στην Ελλάδα.Σε κάθε περίπτωση, αυτή η τονωτική ένεση αναμένεται να δώσει ώθηση στην εμπορική πορεία του Honda CR-V. Ο χρόνος θα το δείξει...

 

TECH INFO                                                       

 

                                                 HONDACR-V 1.5 TURBO 6MT         1.5 TURBOCVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                                         ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                                 1.498

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                                  127(173)/5.600

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                       220/1.900-5.000

ΑΜΑΞΩΜA

ΜXΠXY (mm)                                                       4.600x2.117x1.679-1.689**

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                                        2.662-2.663**

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                 1.501-1.523                    1.598-1.705

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                             9,3                                  10,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                           211                                   200

ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)                6,3                                    7,1

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)                              143                                    162

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

** Οι τιμές αναφέρονται στην AWDέκδοση με το CVTκιβώτιο.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ                        

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)      ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ