Test drive: Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip


Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/12/2018

Kαι πώς να αλλάξεις ένα αυτοκίνητο που ό,τι και να κάνει δεν περνά απαρατήρητο; Που έχει βάλει στην τροπαιοθήκη του από το 2016 µέχρι σήµερα δεκάδες βραβείων; Επειδή όµως οι καιροί είναι αµείλικτοι έπρεπε να προχωρήσει το πλάνο της µείωσης εκποµπών ρύπων και κατανάλωσης και ιδού κάπως αθόρυβα το νέο 3008 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 GRIP.

Πριν αναλύσουµε την ιδιότυπη κωδικονοµασία ας σταθούµε στα γνώριµα χαρακτηριστικά/χαρίσµατα. Το λαδί χρώµα του 3008 τείνει να γίνει τόσο άρρηκτα συνδεδεµένο όσο το µαύρο στο Ford Model T. Του ταιριάζει όµως καθώς ο περιπετειώδης χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου µε look SUV και απόσταση από το έδαφος στα 22 εκατοστά ορίζει ένα Look στα όρια του militaire κι αν το αποκτούσαµε τότε κι εµείς (όπως εκατοντάδες άλλοι στην Ελλάδα) στο ίδιο χρώµα θα το παίρναµε. Εδώ ταιριάζει και το άφθονο χρώµιο (παγίδα κηλίδων και σκόνης που χρειάζεται διαρκώς ένα πανάκι από µικροΐνες), οι τεράστιοι θόλοι, το σπορ σβήσιµο της οροφής και βέβαια αυτά τα θεσπέσια πίσω φώτα…

Δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στη συναρµογή και συνολικά έχεις σίγουρα την αίσθηση ενός ποιοτικού προϊόντος. Το εσωτερικό στο οποίο έχει γίνει αντίστοιχα µια στιλιστική επανάσταση συγκρατούµε τον γεωµετρικό, γαλλικά εξωστρεφή τρόπο αποτύπωσης του i-Cockpit µε τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, την όµορφη σχεδίαση, τους επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές αλλά και τις όποιες γαλλικές εργονοµικές «παραφωνίες» όπως είναι το multimedia µενού, η ορατότητα του πίνακα οργάνων και µερικά ακόµη. Αυτά µε τα γνωστά. Κι ας περάσουµε στους…κωδικούς.

Μία νέα αρχή

Το πρόγραµµα Gemini για την συµπαραγωγή κινητήρων diesel ΕURO 6 µε τη Ford που ανακοινώθηκε το 2010 παίρνει σάρκα και οστά στο νέο Focus και τώρα και στα µοντέλα της PSA. Εδώ στο 3008 λοιπόν έχουµε το νέο κινητήρα που συγκριτικά µε τον 1600άρη diesel που αντικαθιστά έχει µείωση της χωρητικότητας από 1.560 cc σε 1.499 cc και 16βάλβιδη πλέον κυλινδροκεφαλή. Νέο σύστηµα καύσης για αύξηση της θερµοδυναµικής απόδοσης και µε αύξηση του λόγου συµπίεσης, νέα µπεκ, πίεση έγχυσης στα 2.000 bar και νέο σύστηµα ψύξης επανακυκλοφορίας καυσαερίων, ειδική αντιτριβική επίστρωση στα έµβολα και τα ελατήρια (η µείωση τριβών επέφερε αλλαγή λιπαντικού σε 0W20 αντί 0W30) και µείωση της µάζας του στρόφαλου, των µπιελών και των εµβόλων για καλύτερη ευστροφία.

Ακόµη έχει πιο συµπαγείς διαστάσεις για άµεση χρήση στις υπάρχουσες και τις µελλοντικές πλατφόρµες του οµίλου. Το σύστηµα διαχείρισης καυσαερίων είναι τύπου µονού δοχείου µε κατακράτηση σωµατιδίων µέχρι 99% και χρήση AdBlue η υποδοχή του οποίου βρίσκεται πλέον δίπλα στην τάπα βενζίνης και µπορεί να συµπληρωθεί εύκολα από τον οδηγό (καθ’ υπόδειξη του λογισµικού του αυτοκινήτου µε σχετικό µήνυµα στον πίνακα οργάνων).

Από την άλλη, εξελιγµένο από την ιαπωνική Aisin, το νέο EAT8 (Efficient Automatic Transmission) 8άρι αυτόµατο κιβώτιο έχει ηλεκτρικό σύστηµα αλλαγών, διαθέτει πρόγραµµα coasting, µειώνει την κατανάλωση κατά 7%, είναι 2 κιλά ελαφρύτερο και έχει σαφώς γρηγορότερους χρόνους αλλαγής σχέσεων από το προηγούµενο αυτόµατο 6άρι (στο µισό χρόνο υπόσχεται η Peugeot). Μας θύµισε πολύ τα κιβώτια µοντέλων της BMW και όχι άδικα µιας και η γερµανική φίρµα κάνει χρήση παραλλαγής του ίδιου κιβωτίου σε µια πλειάδα προσθιοκίνητων µοντέλων της.

Επίσης διαθέτει και πρόγραµµα παραµετροποίησης sport µε το οποίο -όπως µας πληροφορεί η φίρµα- καθυστερεί µόνο η αλλαγή σχέσεων (1.000 rpm υψηλότερα) για απόδοση και της τελευταίας ικµάδας του κινητήρα, ο οποίος στο ίδιο πρόγραµµα δεν αυξάνει µε κάποιο τρικ την απόδοσή του. Υπάρχουν επίσης και paddles στο τιµόνι για πιο συµµετοχική οδήγηση στο manual πρόγραµµα (στις 4.500 rpm πραγµατοποιεί αλλαγή αυτόµατα) όµως είναι µικρά και διευκολύνουν µόνο πέριξ της ευθείας. Αυτές είναι ίσως και οι πιο ευπρόσδεκτες αλλαγές στο «πακέτο».

Για τη βελτίωση που αναφέρει η φίρµα,οι µετρήσεις που πραγµατοποιήσαµε κατέδειξαν ότι µπορεί το νέο 3008 BlueHDi 130 από στάση να έχει σχεδόν ταυτόσηµες επιδόσεις µε το παλιό 1600άρι diesel 3008 των 120 ίππων αλλά οι ρεπρίζ είναι σαφώς βελτιωµένες. Για το πρώτο γεγονός η εξήγηση είναι ότι ο κινητήρας αν και ισχυρότερος κατά 10 ίππους δείχνει να έχει µια πιο «στρογγυλεµένη» απόδοση, µε µεγαλύτερο ωφέλιµο εύρος ροπής συγκριτικά µε πριν (ταυτόσηµης όµως απόδοσης στα 300 Nm) και συνάµα δείχνει λίγο συγκρατηµένος, απόρροια -κατά την άποψή µας- της διαχείρισης του µε λογισµικό που να φέρνει το σύνολο στις πιο αυστηρές νόρµες εκποµπών ρύπων.

Κατά τα λοιπά το 3008 διατηρεί το όµορφο, αρχοντικό του πάτηµα που παρά την ύπαρξη ελαστικών Mud Snow της Continental κρατά εξαιρετικά καλά στην άσφαλτο και µε χαµηλό επίπεδο θορύβου κύλισης, από τα καλύτερα στην κατηγορία (ακούγεται µόνο ο κινητήρας µε την τραχιά του ντιζελάτη φύση στο ρελαντί). Φρενάρει τυπικά για αυτοκίνητο τέτοιου όγκου και µπορεί ακόµη και λίγο παραπέρα να πάει σε ένα «πατηµένο» χωµάτινο στίβο µε το Advanced Grip Control σύστηµα που περιλαµβάνει προγράµµατα διαχείρισης της πρόσφυσης για χιόνι, λάσπη, άµµο ή αυτοκινητόδροµο ενώ υπάρχει και έξτρα λειτουργία ελεγχόµενου ρυθµού κατάβασης µε το ανάλογο µπουτόν. Άλλωστε ας µην ξεχνάµε ότι ο αυτοκίνητο είναι αυστηρά προσθιοκίνητο.

Εν κατακλείδι

το «νέο» Peugeot 3008 προσφέρει την πατίνα ενός ποιοτικού αυτοκινήτου µε άφθονους χώρους, ικανότητες κίνησης µιας λιµουζίνας και τώρα πλέον µε πιο «πράσινο» αποτύπωµα, καλύτερο κιβώτιο ταχυτήτων και έναν κινητήρα ρυθµισµένο για οικονοµική οδήγηση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 3008 1.5 BLUEHDI 130

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ82

Ο εξοπλισµός του αυτοκινήτου δοκιµής µας είναι πλουσιότατος µε πολλά συστήµατα ασφαλείας τελευταίας γενιάς και στην περίπτωσή µας, στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση µπορεί να σε…κακοµάθει.

Με αυτά και µ’ εκείνα, το 3008 µε τον νέο κινητήρα διατίθεται από 32.200 ευρώ ενώ µε το EAT8 κιβώτιο ξεκινά από τα 34.200 ευρώ, τιµές αν µη τι άλλο «αλµυρές» που εξαργυρώνουν ένα εξαιρετικό look αλλά –όχι ακόµη- το ειδικό βάρος άλλων υλοποιήσεων µε ταυτόσηµες µάλιστα τιµές. Προτείνεται ανεπιφύλακτα ως αντίδοτο στα γερµανικά µοντέλα αλλά µε µια πιο εξορθολογισµένη τιµολογιακή προσέγγιση θα γινόταν το από-λυτο best-seller της κατηγορίας του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 3008 1.5 BLUEHDI 130 2019   TIMH €32.200   ΤΕΛΗ €105,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,6 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 108 g/km

PEUGEOT 3008 1.5 BLUEHDI 130 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ