CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE

Test drive: Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip 31/12/2018

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Kαι πώς να αλλάξεις ένα αυτοκίνητο που ό,τι και να κάνει δεν περνά απαρατήρητο; Που έχει βάλει στην τροπαιοθήκη του από το 2016 µέχρι σήµερα δεκάδες βραβείων; Επειδή όµως οι καιροί είναι αµείλικτοι έπρεπε να προχωρήσει το πλάνο της µείωσης εκποµπών ρύπων και κατανάλωσης και ιδού κάπως αθόρυβα το νέο 3008 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 GRIP.

Πριν αναλύσουµε την ιδιότυπη κωδικονοµασία ας σταθούµε στα γνώριµα χαρακτηριστικά/χαρίσµατα. Το λαδί χρώµα του 3008 τείνει να γίνει τόσο άρρηκτα συνδεδεµένο όσο το µαύρο στο Ford Model T. Του ταιριάζει όµως καθώς ο περιπετειώδης χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου µε look SUV και απόσταση από το έδαφος στα 22 εκατοστά ορίζει ένα Look στα όρια του militaire κι αν το αποκτούσαµε τότε κι εµείς (όπως εκατοντάδες άλλοι στην Ελλάδα) στο ίδιο χρώµα θα το παίρναµε. Εδώ ταιριάζει και το άφθονο χρώµιο (παγίδα κηλίδων και σκόνης που χρειάζεται διαρκώς ένα πανάκι από µικροΐνες), οι τεράστιοι θόλοι, το σπορ σβήσιµο της οροφής και βέβαια αυτά τα θεσπέσια πίσω φώτα…

Δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στη συναρµογή και συνολικά έχεις σίγουρα την αίσθηση ενός ποιοτικού προϊόντος. Το εσωτερικό στο οποίο έχει γίνει αντίστοιχα µια στιλιστική επανάσταση συγκρατούµε τον γεωµετρικό, γαλλικά εξωστρεφή τρόπο αποτύπωσης του i-Cockpit µε τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, την όµορφη σχεδίαση, τους επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές αλλά και τις όποιες γαλλικές εργονοµικές «παραφωνίες» όπως είναι το multimedia µενού, η ορατότητα του πίνακα οργάνων και µερικά ακόµη. Αυτά µε τα γνωστά. Κι ας περάσουµε στους…κωδικούς.

Μία νέα αρχή

Το πρόγραµµα Gemini για την συµπαραγωγή κινητήρων diesel ΕURO 6 µε τη Ford που ανακοινώθηκε το 2010 παίρνει σάρκα και οστά στο νέο Focus και τώρα και στα µοντέλα της PSA. Εδώ στο 3008 λοιπόν έχουµε το νέο κινητήρα που συγκριτικά µε τον 1600άρη diesel που αντικαθιστά έχει µείωση της χωρητικότητας από 1.560 cc σε 1.499 cc και 16βάλβιδη πλέον κυλινδροκεφαλή. Νέο σύστηµα καύσης για αύξηση της θερµοδυναµικής απόδοσης και µε αύξηση του λόγου συµπίεσης, νέα µπεκ, πίεση έγχυσης στα 2.000 bar και νέο σύστηµα ψύξης επανακυκλοφορίας καυσαερίων, ειδική αντιτριβική επίστρωση στα έµβολα και τα ελατήρια (η µείωση τριβών επέφερε αλλαγή λιπαντικού σε 0W20 αντί 0W30) και µείωση της µάζας του στρόφαλου, των µπιελών και των εµβόλων για καλύτερη ευστροφία.

Ακόµη έχει πιο συµπαγείς διαστάσεις για άµεση χρήση στις υπάρχουσες και τις µελλοντικές πλατφόρµες του οµίλου. Το σύστηµα διαχείρισης καυσαερίων είναι τύπου µονού δοχείου µε κατακράτηση σωµατιδίων µέχρι 99% και χρήση AdBlue η υποδοχή του οποίου βρίσκεται πλέον δίπλα στην τάπα βενζίνης και µπορεί να συµπληρωθεί εύκολα από τον οδηγό (καθ’ υπόδειξη του λογισµικού του αυτοκινήτου µε σχετικό µήνυµα στον πίνακα οργάνων).

Από την άλλη, εξελιγµένο από την ιαπωνική Aisin, το νέο EAT8 (Efficient Automatic Transmission) 8άρι αυτόµατο κιβώτιο έχει ηλεκτρικό σύστηµα αλλαγών, διαθέτει πρόγραµµα coasting, µειώνει την κατανάλωση κατά 7%, είναι 2 κιλά ελαφρύτερο και έχει σαφώς γρηγορότερους χρόνους αλλαγής σχέσεων από το προηγούµενο αυτόµατο 6άρι (στο µισό χρόνο υπόσχεται η Peugeot). Μας θύµισε πολύ τα κιβώτια µοντέλων της BMW και όχι άδικα µιας και η γερµανική φίρµα κάνει χρήση παραλλαγής του ίδιου κιβωτίου σε µια πλειάδα προσθιοκίνητων µοντέλων της.

Επίσης διαθέτει και πρόγραµµα παραµετροποίησης sport µε το οποίο -όπως µας πληροφορεί η φίρµα- καθυστερεί µόνο η αλλαγή σχέσεων (1.000 rpm υψηλότερα) για απόδοση και της τελευταίας ικµάδας του κινητήρα, ο οποίος στο ίδιο πρόγραµµα δεν αυξάνει µε κάποιο τρικ την απόδοσή του. Υπάρχουν επίσης και paddles στο τιµόνι για πιο συµµετοχική οδήγηση στο manual πρόγραµµα (στις 4.500 rpm πραγµατοποιεί αλλαγή αυτόµατα) όµως είναι µικρά και διευκολύνουν µόνο πέριξ της ευθείας. Αυτές είναι ίσως και οι πιο ευπρόσδεκτες αλλαγές στο «πακέτο».

Για τη βελτίωση που αναφέρει η φίρµα,οι µετρήσεις που πραγµατοποιήσαµε κατέδειξαν ότι µπορεί το νέο 3008 BlueHDi 130 από στάση να έχει σχεδόν ταυτόσηµες επιδόσεις µε το παλιό 1600άρι diesel 3008 των 120 ίππων αλλά οι ρεπρίζ είναι σαφώς βελτιωµένες. Για το πρώτο γεγονός η εξήγηση είναι ότι ο κινητήρας αν και ισχυρότερος κατά 10 ίππους δείχνει να έχει µια πιο «στρογγυλεµένη» απόδοση, µε µεγαλύτερο ωφέλιµο εύρος ροπής συγκριτικά µε πριν (ταυτόσηµης όµως απόδοσης στα 300 Nm) και συνάµα δείχνει λίγο συγκρατηµένος, απόρροια -κατά την άποψή µας- της διαχείρισης του µε λογισµικό που να φέρνει το σύνολο στις πιο αυστηρές νόρµες εκποµπών ρύπων.

Κατά τα λοιπά το 3008 διατηρεί το όµορφο, αρχοντικό του πάτηµα που παρά την ύπαρξη ελαστικών Mud Snow της Continental κρατά εξαιρετικά καλά στην άσφαλτο και µε χαµηλό επίπεδο θορύβου κύλισης, από τα καλύτερα στην κατηγορία (ακούγεται µόνο ο κινητήρας µε την τραχιά του ντιζελάτη φύση στο ρελαντί). Φρενάρει τυπικά για αυτοκίνητο τέτοιου όγκου και µπορεί ακόµη και λίγο παραπέρα να πάει σε ένα «πατηµένο» χωµάτινο στίβο µε το Advanced Grip Control σύστηµα που περιλαµβάνει προγράµµατα διαχείρισης της πρόσφυσης για χιόνι, λάσπη, άµµο ή αυτοκινητόδροµο ενώ υπάρχει και έξτρα λειτουργία ελεγχόµενου ρυθµού κατάβασης µε το ανάλογο µπουτόν. Άλλωστε ας µην ξεχνάµε ότι ο αυτοκίνητο είναι αυστηρά προσθιοκίνητο.

Εν κατακλείδι

το «νέο» Peugeot 3008 προσφέρει την πατίνα ενός ποιοτικού αυτοκινήτου µε άφθονους χώρους, ικανότητες κίνησης µιας λιµουζίνας και τώρα πλέον µε πιο «πράσινο» αποτύπωµα, καλύτερο κιβώτιο ταχυτήτων και έναν κινητήρα ρυθµισµένο για οικονοµική οδήγηση. Ο εξοπλισµός του αυτοκινήτου δοκιµής µας είναι πλουσιότατος µε πολλά συστήµατα ασφαλείας τελευταίας γενιάς και στην περίπτωσή µας, στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση µπορεί να σε…κακοµάθει.

Με αυτά και µ’ εκείνα, το 3008 µε τον νέο κινητήρα διατίθεται από 32.200 ευρώ ενώ µε το EAT8 κιβώτιο ξεκινά από τα 34.200 ευρώ, τιµές αν µη τι άλλο «αλµυρές» που εξαργυρώνουν ένα εξαιρετικό look αλλά –όχι ακόµη- το ειδικό βάρος άλλων υλοποιήσεων µε ταυτόσηµες µάλιστα τιµές. Προτείνεται ανεπιφύλακτα ως αντίδοτο στα γερµανικά µοντέλα αλλά µε µια πιο εξορθολογισµένη τιµολογιακή προσέγγιση θα γινόταν το από-λυτο best-seller της κατηγορίας του.

ΥΠΕΡ

ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ

ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ

ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.

ΚΑΤΑ

ΤΙΜΗ.

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.499

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 96(130)/3.750

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 300/1.750

ΚΙΒΩΤΙΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΩ?Ν

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)

ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ

/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

EΛΑΣΤΙΚA CONTINENTAL CONTICROSSCONTACT LX2

ΔΙΑΣΤΑΣΗ 225/55-R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 4.447x1.841x1.620

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.675

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.430

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 520/1.670

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 53

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 192

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «SPORT» (s)

0-80 km/h 7,9

0-100 km/h 11,6

0-120 km/h 16,7

0-400 m 18,0

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «SPORT» (s)

50-80 km/h 4,0

70-100 km/h 5,1

80-120 km/h 8,7

90-120 km/h 6,8

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (M)

90-0 km/h 29,7

120-0 km/h 52,3

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100KM)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 4,4/3,9

ΜEΙΚΤΗ* 4,1

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 7,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 108

ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (DBA)

90 km/h 59

110 km/h 62

130 km/h 64

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 32.200

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 105,8

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ 82

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.