Test Drive: Porsche Cayenne e-Hybrid 462PS - Δοκιμάζουμε το εμβληματικό σπορ SUV σε plug-in έκδοση


Μετά από 20 χρόνια ιστορίας, η Cayenne συνεχίζει να δείχνει τον δρόμο στα μεγάλα SUV, ακόμα και στη βασική έκδοση στον τιμοκατάλογο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/12/2022

Όσοι έχετε ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών και αγαπάτε τα αυτοκίνητα, πιθανώς θα θυμάστε τον ντόρο που είχε δημιουργηθεί όταν το 2002 η Porsche παρουσίασε την Cayenne. Ένα μεγάλο μέρος του κοινού που αγαπάει την Porsche μέσα από μοντέλα, όπως το 911, είδε αρνητικά την κίνηση. Πολλοί, όμως, από αυτούς βρέθηκαν μέσα στα χρόνια να κατέχουν μια Cayenne αντιλαμβανόμενοι ότι παρά τις μεγάλες διαστάσεις και το υψηλό βάρος, η Cayenne ήταν και παραμένει μια Porsche. Από τότε μέχρι σήμερα εξελίσσεται συνεχώς, δείχνοντας τον δρόμο στην κατηγορία. Το 2011 η πρώτη υβριδική Cayenne βγήκε στην παραγωγή. Τότε, 11 χρόνια πριν ίσως έδειχνε περιττή στην πλούσια γκάμα του μοντέλου. Σήμερα, σε μια εποχή που οι εταιρείες, η μία μετά την άλλη, παρουσιάζουν υβριδικά SUV, η Porsche επιβεβαιώνεται  έχοντας, μάλιστα, πλέον μεγάλη εμπειρία.

Σήμερα διαθέτει την Cayenne σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Τη  βασική E-Hybrid με 462 PS και την εξωφρενική Turbo S E-Hybrid των 680 PS. Εμείς δοκιμάζουμε την E-Hybrid η οποία με βασική τιμή 115.600€ είναι η πιο προσιτή Cayenne που μπορείς να αγοράσεις σήμερα! Ποιος θα το έλεγε πριν λίγα χρόνια  πως μια plug-in υβριδική Cayenne που επιτελεί 0-100 km/h σε 5 sec. και έχει τελική 253 Km/h θα είναι και η πιο προσιτή στην γκάμα, μιας και η απλή Cayenne με 340 PS, 0-100 σε 6,2 sec. και τελική 245 km/h έχει τιμή εκκίνησης στα 122.800€.

Σεβασμός

Η όψη της είναι επιβλητική, όπως σε κάθε Cayenne. Φαρδιά, μακριά, ψηλή, καταφέρνει να επιβάλλεται με την εικόνα της. Οι γραμμές της είναι όμοιες με αυτές μιας ώριμης αλλά ταυτόχρονα αθλητικής κυρίας. Δεν καταφεύγει σε επιφανειακούς εντυπωσιασμούς, με τεράστιους αεραγωγούς, άγρια φωτιστικά και αιχμηρά στοιχεία. Αντιθέτως, καταφέρνει περίτεχνα με τα καλλίγραμμα τονισμένα φτερά, τους μεγάλους τροχούς και τις δύο διπλές εξατμίσεις να σε προϊδεάζει για το δυναμικό της ποιόν. Ταυτόχρονα ξεχωρίζει στον δρόμο ως ένα γνήσιο μέλος της οικογένειας Porsche. Τα χαρακτηριστικά εμπρός φωτιστικά με τα τέσσερα φώτα ημέρας, αλλά και τα μακρόστενα πίσω που θυμίζουν κάτι από τη θρυλική 911 σε βάζουν στο κλίμα.

Ποιότητα σε κάθε σημείο

Κλείνεις την πόρτα και η αίσθηση θυμίζει λιμουζίνα. Βαρύ σφράγισμα με τρομερή αίσθηση στιβαρότητας και μηχανολογικής τελειότητας, που ελάχιστες εταιρείες στον πλανήτη καταφέρνουν σε τέτοιο επίπεδο. Η αίσθηση τελειότητας συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Τα υλικά είναι άριστα, όπως και η γενικότερη εικόνα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή. Χαίρεσαι να παρατηρείς κάθε πτυχή της καμπίνας, χαίρεσαι να αγγίζεις κάθε επένδυση. Το μαλακό δέρμα είναι ο κύριος πρωταγωνιστής, ενώ όπου υπάρχει πλαστικό είναι εξαιρετικής ποιότητας.

Η σχεδίαση είναι σύννομη με την οικογενειακή φιλοσοφία της Porsche. Η κεντρική κονσόλα είναι περιτριγυρισμένη από μπουτόν αφής. Θα θέλαμε, ωστόσο, τα μπουτόν που αφορούν στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του συνεπιβάτη να είναι μέσα στο οπτικό πεδίου του οδηγού. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη πολυμέσων των 12 ‘’, ενώ για εμάς το highlight είναι ο πίνακας οργάνων. Με σαφείς αναφορές στην 911, αποτελεί ένα έργο τέχνης. Στο κέντρο ξεχωρίζει το αναλογικό στροφόμετρο με ενδείξεις έως τις 8000 rpm.

Στις δύο του πλευρές υπάρχουν δύο οθόνες των 7 ’’. Εκεί οι ενδείξεις μπορούν να μεταβληθούν ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού, προσφέροντάς του έτσι τις πληροφορίες που επιθυμεί. Την όμορφη οπτική του οδηγού συμπληρώνει το τριάκτινο τιμόνι που θα μπορούσε, με τη σειρά του, να βρίσκεται σε ένα από τα supercar της μάρκας. Εκτός από το υπέροχο σχήμα, θα βρείτε και ένα περιστροφικό διακόπτη από τον οποίο μπορείτε να επιλέξετε το οδηγικό πρόγραμμα που επιθυμείτε. Ωστόσο, αν το εσωτερικό δείχνει τεχνολογικά προηγμένο… δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που κρύβεται κάτω από τις λαμαρίνες!

Κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά

Κάτω από τις όμορφες δερμάτινες επενδύσεις και τις γυαλιστερές λαμαρίνες κρύβονται κορυφαία μηχανικά μέρη από μια εταιρεία που ξέρει να εξελίσσει τα μοντέλα της σε πίστες και δρόμους με μοναδική τέχνη. Κύρια πηγή ενέργειας ο θερμικός κινητήρας των 3,0 lt. σε διάταξη V6. Με την αρωγή ενός twin scroll turbo αποδίδει 340 PS. Στη  συνέχεια και πριν το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 136 PS. Η συνδυαστική ισχύς είναι 462 PS και η συνολική ροπή φτάνει στα 700 Nm. Ειδικά το νούμερο της ροπής σοκάρει. Υπάρχει η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης με ταχύτητες έως 135 km/h και για 48 Km. Το δοκιμάσαμε και η βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν είναι εμφανής. Αν η εργασίας σας βρίσκεται σε μια ακτίνα τέτοιας απόστασης και με τη δυνατότητα φόρτισης εκεί, πρακτικά μπορείτε να κινήστε καθημερινά χωρίς την ανάγκη κατανάλωσης βενζίνης!

Πολυτάλαντη

H Porsche ξέρει πολύ καλά πώς να συνδυάζει πολλά οδηγικά προφίλ κάτω από ίδιο αμάξωμα. Στην Cayenne της δοκιμής το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο από το παρελθόν. Αρχικά σε εντυπωσιάζει η άνεση. Η ανάρτηση ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις. Ακόμα και στην πιο σκληρή ρύθμιση, όμως, δεν μεταφέρονται κραδασμοί στο εσωτερικό και η άνεση παραμένει κορυφαία, παρά τα ελαστικά πολύ χαμηλού προφίλ (285/35/22-εμπρός και 315/30/22-πίσω). Το επόμενο που σε εντυπωσιάζει είναι ο ανάλαφρος τρόπος με τον οποίο αλλάζει κατεύθυνση, παρά τους 2,3 τόνους βάρους.

Λες και ζυγίζει τα μισά κιλά οι εντολές αλλαγής κατεύθυνσης στο εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης μεταφράζονται με εντυπωσιακή ακρίβεια και ταχύτητα. Το DNA της Porsche λάμπει οδηγικά. Στα πιο δυναμικά προφίλ οδήγησης (Sport και Sport Plus)  όλα γίνονται πιο άμεσα. Χαίρεσαι να την οδηγείς και το μόνο που πρέπει να θυμάσαι είναι οι μεγάλες διαστάσεις της, γιατί μπορεί να παρασυρθείς και να βρεθείς να πιέζεις σε στενό επαρχιακό δρόμο! Οι αντιδράσεις είναι πάντα φιλικές, ακόμα και όταν το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του (με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα). Η Porsche διδάσκει πώς ένα SUV μπορεί να είναι διασκεδαστικό με βάρος 2,3 τόνους.

Το μηχανικό σύνολο εντυπωσιάζει. Έχεις τη  δυνατότητα ηλεκτρικής λειτουργίας, υβριδικής, αλλά και εντυπωσιακή δύναμη, όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι. Κερασάκι ο υπέροχος ήχος του V6 κινητήρα που αποδίδει δυνατά μέχρι το όριο των 6500 rpm. Τα φρένα με τις εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τις τετραπίστονες πίσω είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά, ωστόσο η αίσθησή τους στο απαλό πάτημα δεν αποφεύγει το αποκομμένο του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Όλα σε ένα

Καλύτερα από ποτέ αυτή η Cayenne συνδυάζει πολλά διαφορετικά οδηγικά προφίλ. Πρόκειται για ένα SUV με πολύ καλούς χώρους για 5 άτομα και τις αποσκευές τους και εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Το πρωί μπορείτε να πηγαίνετε στη  δουλειά αμιγώς ηλεκτρικά. Στις μεγάλες αποστάσεις η υβριδική τεχνολογία κρατά την κατανάλωση χαμηλά, ενώ όταν το αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα θα ανταποκριθεί με εντυπωσιακό τρόπο θυμίζοντας σπορ κατασκευή. Εντέλει, οι νέες τεχνολογίες μπορούν να έχουν μόνο πλεονεκτήματα χωρίς συμβιβασμούς!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PORSCHE CAYENNE e-Hybrid 462PS 2022   TIMH €115.600   ΤΕΛΗ €152

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.995, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 6 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 340(462)/5.250-6.400  ΡΟΠΗ Nm/rpm 700/1.000-3.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5 sec, τελική 253 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,1 L/100km, 71 g/km

PORSCHE CAYENNE e-Hybrid 462PS 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΩΡΟΙ.

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ