CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS

Test Drive: Seat Leon Cupra ST (300 PS) 6/7

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

 
Το Leon Cupra ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα μία ιδιάζουσα περίπτωση για τα δεδομένα των δυνατών hatchbacks. Από τη μια πρόκρινε μία χαμηλών τόνων εμφάνιση, με λελογισμένη χρήση των όποιων σπορτίφ αναφορών. Και από την άλλη, σε ό,τι έχει να κάνει με την μηχανολογική του υπόσταση αλλά και την οδική του συμπεριφορά, είχε όλα τα εφόδια να αποτελεί ένα driver's car, εστιασμένο στην απόλαυση του απαιτητικού οδηγού.
 
Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι κατάφερνε να είναι ένα "κλικ" πιο πάνω από τις αντίστοιχες προτάσεις του γκρουπ VW (βλέπε Golf GTi) σε ό,τι αφορά την ακρίβεια και την συμμετοχικότητα στην σπορ οδήγηση, χωρίς από την άλλη να γίνεται ένα hardcore και κουραστικό αυτοκίνητο στα καθημερινά του καθήκοντα. Μιλάμε δηλαδή για την χρυσή τομή της κατηγορίας, η οποία μάλιστα συνοδευόταν πάντα και από ένα ακόμα άκρως ελκυστικό στοιχείο: την προσιτή τιμή, που το καθιστούσε σχεδόν πάντα την πιο συμφέρουσα αναλογία ίππων προς ευρώ.
 

 
Η τελευταία γενιά του μοντέλου, αυτή με τους 300 ίππους από τον δίλιτρο TFSI, διατηρεί όλα αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά, επιτυγχάνοντας παράλληλα και κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό: Να τονίσει ακόμα περισσότερο τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και να "λειάνει" εκείνες τις "γωνίες" που θα μπορούσε κανείς να σταθεί σε ότι αφορά τον χαρακτήρα του. Εμφανισιακά πάντως παραμένει πιστό στην σχολή που έχει υιοθετήσει, όντας αρκετά συγκρατημένο, κάτι που αρκετοί θα το βρουν θετικό και θα εκτιμήσουν την διακριτικότητα που το χαρακτηρίζει.
 

 
Οι μόνες ενδείξεις ότι βρίσκεσαι σε ένα διαφορετικό Leon εστιάζονται στους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες, η κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο Cupra, και οι διπλές εξατμίσεις με τον διαχύτη στο πίσω μέρος. Το ίδιο συγκρατημένη είναι και η εικόνα στο σαλόνι, αν και εδώ οι επενδύσεις από αλκαντάρα στα καθίσματα και τις πόρτες, μαζί με κάποιες "πινελιές" από carbon στον διάκοσμο, δίνουν την αίσθηση του διαφορετικού σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα.
 

 
Από την υπόλοιπη γκάμα πάντως διατηρεί την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την άψογη εργονομία και τους επαρκέστατους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (στα 380 λίτρα το πορτ-μπαγκάζ). Μαζί με όλα αυτά διατίθεται και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και άνεσης, με όλα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το Front Assist με Traffic Jam Assist, Traffic Sing Recognition, Adaptive Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης λωρίδας, προστασία πεζών, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.λπ. 
< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 BMW I3 REX TUSCANY 8/8

    ESCAPE: Ταξιδεύοντας στην Τοσκάνη με BMW i3 REX (Video)

    H Tοσκάνη της Αναγέννησης, και το ΒΜW i3 REX της αναγέννησης της αυτοκίνησης συναντώνται σε ένα ταξιδιωτικό 2.000 χιλιομέτρων και 15 χρόνων μετά, αναζητώντας ανάμεσα στο 'range anxiety' και την ασφάλεια μιας πρίζας, την υψηλή τάση των Νέων Καιρών.

  • 2018 ΗYUNDAI I30 FASTBACK 1.0 T-GDI 120PS 5/8

    Δοκιμάζουμε: Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi 120PS

    Σε μια εξωστρεφή κίνηση αναβάθμισης του ρόλου της Hyundai στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, τα σχεδιαστικά τμήματα της κορεατικής φίρμας πήραν νότες από αρχέγονα, premium σχήματα για να δώσουν μια γερή δόση πολυτέλειας στις καθημερινές μας μετακινήσεις.  ...

  • 2018 VOLVO S90 D4 190 PS 4/8

    Δοκιμάζουμε: Volvo S90 D4 190 PS

    Είστε φίλοι των αυτοκινήτων της μεγάλο-μεσαίας κατηγορίας; Δε φτάνουν τα οικονομικά σας για να αγοράσετε ένα Audi A6, μία BMW Σειρά 5 ή μία Mercedes-Benz E-Class; Η Volvo σας έχει έτοιμη τη λύση: S90, το οποίο εμείς δοκιμάζουμε στην diesel εκδοχή D4, με το 2λιτρο κινητήρα των...

  • 2018 SEAT IBIZA 1.0 TSI 116 PS DSG 3/8

    Δοκιμάζουμε: Seat Ibiza 1.0 TSI DSG 116 PS

    Το σχετικά πρόσφατο λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς του SEAT Ibiza φέρνει στο προσκήνιο τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα του που μας κάνουν να συμπεράνουμε ότι θα μπορούσε να είναι ένα αυτοκίνητο ακόμα και της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας!

  • 2018 MERCEDES-BENZ E 200 CABRIO 184 PS 1/8

    Δοκιμάζουμε: Mercedes-Benz E 200 Cabrio 184 PS

    Αναμφίβολα, ένα από τα πιο γοητευτικά αυτοκίνητα της γκάμας της Mercedes-Benz είναι το μεγάλο 4θέσιο cabriolet της. Παλιότερα, το γνωρίζαμε ως “CLK Cabrio”, σήμερα αυτό φιλοξενεί το λογότυπο της E-Class. Ποιες είναι οι εντυπώσεις μας από τη βασική έκδοση E 200 Cabrio...

  • 2018 DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 DCI 90 PS 31/7

    Δοκιμάζουμε το Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 PS

    Με απόσταση 173 mm από το έδαφος, αδρή αλλά κομψότερη από πριν σχεδίαση και ύφος crossover το Sandero Stepway παραμένει ένα από τα προσιτότερα supermini οχήματα έτοιμα για το 'κάτι παραπάνω' εκτός ασφάλτου.

  • 2018 BMW X2 XDRIVE 25D 231 PS STEPTRONIC 29/7

    Test Drive: BMW X2 xDrive 25d 231 PS STEPTRONIC

    Αντιμετωπίστηκε με θετικό τρόπο από τον παγκόσμιο Τύπο και με σχόλια που αφορούν στο νεωτεριστικό στοιχείο που προσέδωσε στη BMW αναφορικά με τη σχεδίαση του αμαξώματός της. Ως αναμενόμενο, η X2 εφοδιάζεται με πολλά από τα τεχνολογικά επιτεύγματα που έχει στη 'φαρέτρα»...

  • HONDA CIVIC 1.6 I-DTEC 26/7

    Test Drive: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS

    Η Honda παρουσιάζει την diesel εκδοχή του σύγχρονου Civic, η οποία εφοδιάζεται με έναν turbo κινητήρα 1,6 λίτρου. Πόσο καλή είναι αυτή η έκδοση, που οδηγήσαμε από την Αθήνα έως τη Λίμνη Βουλιαγμένης ή Ηραίου κοντά στο Λουτράκι;

  • 2018 FIAT 500L 1.6 MT 120PS MIRROR 24/7

    Δοκιμάζουμε το FIAT 500L 1.6 MTJ 120 PS Mirror

    Ακούγοντας κανείς και μόνο το όνομα '500', πριν λίγα χρόνια ερχόταν στο μυαλό του ένα... λιλιπούτειο 3θυρο μοντέλο και τίποτε άλλο. Τώρα πλέον στη Fiat με ένα τμήμα marketing που "πετάει φωτιές" σε ό,τι αφορά το στυλ, ο αριθμός 500 είναι το "επίθετο"...

  • HYUNDAI KONA 2018 19/7

    Δοκιμάζουμε το 2018 Hyundai Kona 1.6 CRDi 136ps

    H αναγεννημένη Hyundai ολοκληρώνει τη γκάμα του νεότευκτου Κona με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 CRDi απόδοσης 115 ή 136 ίππων και με τετρακίκηση

  • 2018 HONDA CR-V 15/7

    Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda CR-V 1.5 VTEC

    Έπειτα από την αρχική παρουσίασή του πριν από λίγα χρόνια, η Honda επεμβαίνει στο CR-V και το εξοπλίζει με ένα νέο κινητήρα βενζίνης 1,5.

  • 2018 KIA SRORTAGE 13/7

    Οδηγούμε το αναβαθμισμένο KIA Sportage

    Η επανασχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού στο KIA Sportage είναι το προφανές. Το ζητούμενο είναι η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα και οι νέοι κινητήρες της εταιρείας φροντίζουν γι' αυτό.

  • 2018 FORD FOCUS 11/7

    Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Ford Focus

    Σε μια Γαλλία που παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα την προσπάθεια των τρικολόρ να ανεβεί στην κορυφή του κόσμου, εμείς οδηγούσαμε το εντελώς νέο Ford Focus που έχει ακριβώς τον ίδιο στόχο.

  • NISSAN MICRA 1.0 71 PS 8/7

    Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1.0 71 PS

    Αν πιστεύατε ότι η έκδοση 'εισόδου' στην γκάμα του Nissan Micra είναι αυτή με τον κινητήρα των 900 cc, απατάσθε... Γιατί η επίσημη ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Νικ. Ι. Θεοχαράκης) έφερε στη χώρα μας και το μοντέλο, που εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό...

  • 2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS 6/7

    Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra ST (300 PS)

    Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον 'Cupra' οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.