CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS

Test Drive: Seat Leon Cupra ST (300 PS) 6/7

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

 
Το Leon Cupra ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα μία ιδιάζουσα περίπτωση για τα δεδομένα των δυνατών hatchbacks. Από τη μια πρόκρινε μία χαμηλών τόνων εμφάνιση, με λελογισμένη χρήση των όποιων σπορτίφ αναφορών. Και από την άλλη, σε ό,τι έχει να κάνει με την μηχανολογική του υπόσταση αλλά και την οδική του συμπεριφορά, είχε όλα τα εφόδια να αποτελεί ένα driver's car, εστιασμένο στην απόλαυση του απαιτητικού οδηγού.
 
Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι κατάφερνε να είναι ένα "κλικ" πιο πάνω από τις αντίστοιχες προτάσεις του γκρουπ VW (βλέπε Golf GTi) σε ό,τι αφορά την ακρίβεια και την συμμετοχικότητα στην σπορ οδήγηση, χωρίς από την άλλη να γίνεται ένα hardcore και κουραστικό αυτοκίνητο στα καθημερινά του καθήκοντα. Μιλάμε δηλαδή για την χρυσή τομή της κατηγορίας, η οποία μάλιστα συνοδευόταν πάντα και από ένα ακόμα άκρως ελκυστικό στοιχείο: την προσιτή τιμή, που το καθιστούσε σχεδόν πάντα την πιο συμφέρουσα αναλογία ίππων προς ευρώ.
 

 
Η τελευταία γενιά του μοντέλου, αυτή με τους 300 ίππους από τον δίλιτρο TFSI, διατηρεί όλα αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά, επιτυγχάνοντας παράλληλα και κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό: Να τονίσει ακόμα περισσότερο τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και να "λειάνει" εκείνες τις "γωνίες" που θα μπορούσε κανείς να σταθεί σε ότι αφορά τον χαρακτήρα του. Εμφανισιακά πάντως παραμένει πιστό στην σχολή που έχει υιοθετήσει, όντας αρκετά συγκρατημένο, κάτι που αρκετοί θα το βρουν θετικό και θα εκτιμήσουν την διακριτικότητα που το χαρακτηρίζει.
 

 
Οι μόνες ενδείξεις ότι βρίσκεσαι σε ένα διαφορετικό Leon εστιάζονται στους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες, η κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο Cupra, και οι διπλές εξατμίσεις με τον διαχύτη στο πίσω μέρος. Το ίδιο συγκρατημένη είναι και η εικόνα στο σαλόνι, αν και εδώ οι επενδύσεις από αλκαντάρα στα καθίσματα και τις πόρτες, μαζί με κάποιες "πινελιές" από carbon στον διάκοσμο, δίνουν την αίσθηση του διαφορετικού σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα.
 

 
Από την υπόλοιπη γκάμα πάντως διατηρεί την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την άψογη εργονομία και τους επαρκέστατους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (στα 380 λίτρα το πορτ-μπαγκάζ). Μαζί με όλα αυτά διατίθεται και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και άνεσης, με όλα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το Front Assist με Traffic Jam Assist, Traffic Sing Recognition, Adaptive Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης λωρίδας, προστασία πεζών, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.λπ. 
< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 HONDA CR-V 15/7

    Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda CR-V 1.5 VTEC

    Έπειτα από την αρχική παρουσίασή του πριν από λίγα χρόνια, η Honda επεμβαίνει στο CR-V και το εξοπλίζει με ένα νέο κινητήρα βενζίνης 1,5.

  • 2018 KIA SRORTAGE 13/7

    Οδηγούμε το αναβαθμισμένο KIA Sportage

    Η επανασχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού στο KIA Sportage είναι το προφανές. Το ζητούμενο είναι η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα και οι νέοι κινητήρες της εταιρείας φροντίζουν γι' αυτό.

  • 2018 FORD FOCUS 11/7

    Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Ford Focus

    Σε μια Γαλλία που παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα την προσπάθεια των τρικολόρ να ανεβεί στην κορυφή του κόσμου, εμείς οδηγούσαμε το εντελώς νέο Ford Focus που έχει ακριβώς τον ίδιο στόχο.

  • NISSAN MICRA 1.0 71 PS 8/7

    Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1.0 71 PS

    Αν πιστεύατε ότι η έκδοση 'εισόδου' στην γκάμα του Nissan Micra είναι αυτή με τον κινητήρα των 900 cc, απατάσθε... Γιατί η επίσημη ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Νικ. Ι. Θεοχαράκης) έφερε στη χώρα μας και το μοντέλο, που εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό...

  • 2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS 6/7

    Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra ST (300 PS)

    Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον 'Cupra' οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.

  • 2018 MINI COOPER D CLUBMAN 2.0 150 PS AUTOMATIC 4/7

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper D Clubman 2.0 150 PS Automatic

    To Clubman δημιουργήθηκε για να είναι μια πιο πρακτική εκδοχή του ΜΙΝΙ. Ωστόσο, το στυλ και η ακόμα περισσότερο ιδιότυπη σχεδίασή του είναι αυτά για τα οποία διακρίνεται.

  • 2018 MINI CLUBMAN ONE D STEPTRONIC 116 PS 2/7

    Δοκιμάζουμε το νέο MINI Clubman One D Steptronic 116 PS

    Η έκδοση Clubman απευθύνεται περισσότερο στους οικογενειάρχες φίλους της MINI, καθώς διαθέτει έναν πιο οικογενειακού τύπου χαρακτήρα Σε όλους τους τομείς, αλλά και μεγαλύτερους χώρους...

  • 2018 PEUGEOT 308 1.6 «BLUEHDI» 120 PS «EAT6» 1/7

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6

    Η αλλαγή στο αμάξωμα του 308 δεν είναι η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot έγινε ανταγωνιστικότερο σε καίριους τομείς του, κάτι που χρειαζόταν.

  • 2018 AUDI A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC 30/6

    Δοκιμάζουμε το Audi A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC

    Είναι κρίμα που διανύουμε την εποχή των SUV και των crossover με τόση ένταση και αποδοχή. Κρίμα γιατί την ίδια στιγμή υπάρχουν καλλίγραμμες λιμουζίνες έτοιμες να σε πάνε μακρύτερα και ανετότερα, όπως τούτο το Audi και μάλιστα με έναν ήπιο, σοφιστικές χαρακτήρα.

  • 2018 MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC TURBO 163 PS CVT 27/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 163 PS CVT

    Η Mitsubishi εισάγει στην Ελλάδα το νέο Eclipse Cross, ένα SUV με coupe σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Εμείς δοκιμάσαμε την τετρακίνητη έκδοση με το CVT κιβώτιο και τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 163 PS.

  • 2018 NISSAN LEAF 26/6

    Δοκιμάζουμε το 2018 Nissan LEAF

    Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η δεύτερη γενιά του τόσο καλή, ώστε να απομακρύνει από το μυαλό του ενδιαφερόμενου αγοραστή σκέψεις για την αγορά ενός Tesla Model 3;

  • 2018 MERCEDES-BENZ EQ 25/6

    Συνοδηγούμε στην Ισπανία το νέο EQC

    Το πρωτότυπο επιταχύνει στην έξοδο της στροφής με... αυτοπεποίθηση, τους μπροστινούς τροχούς να... τσιρίζουν, ενώ από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γίνεται αισθητός και ένας ήχος υψηλών συχνοτήτων. Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, που φαίνεται να καταφθάνει βιαστικά.

  • 2018 KIA CEED 21/6

    Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Ceed

    Τεχνολογική αναβάθμιση, αποπομπή της αποστρόφου από την ονομασία του, αποδοτικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες, αισθητική ανανέωση αλλά διατήρηση της σχεδιαστικής γραμμής του αμαξώματος. Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του καινούργιου KIA Ceed.

  • 2018 MERCEDES-BENZ C-CLASS 20/6

    Test Drive: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class

    Η πιο δημοφιλής και αναγνωρίσιμη Mercedes, το αυτοκίνητο που επί πολλά χρόνια έχει φέρει πελάτες και χρήμα στη φίρμα από τη Στουτγάρδη, ανανεώθηκε με ό,τι χρειαζόταν για να δείχνει και να είναι μια...baby S-Class.

  • 2018 RENAULT KADJAR 1.6 DCI 4WD 17/6

    Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD

    Τη δική της διάσταση στην δημοφιλή κατηγορία των SUV βάζει η Renault με το Kadjar, προσθέτοντας στα ήδη γνωστά, το know-how για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι χρηστικό.