Test Drive: Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 90 PS


ΤΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ SUZUKI SWIFT ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΜΕΝ ΤΟ SPORTIVE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΦΙΡΜΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΙΟ ΦΙΛΙΚΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΣΩΠΟ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/5/2018

Οι περισσότεροι, «παλιοί» αναγνώστες μας σίγουρα θυμάστε την εποχή, που το Suzuki Swift κυκλοφορούσε στους ελληνικούς δρόμους ως ένα γρήγορο αυτοκινητάκι, που... «τα έβαζε» ακόμα και με μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα. Σήμερα θα λέγαμε πως ήταν παλιότερα ένας... φονέας γιγάντων, ωστόσο οι σύγχρονες επιταγές προωθούν περισσότερο έναν πιο οικολογικό χαρακτήρα παρά τη sportive έκδοση ενός αυτοκινήτου. Επομένως, όσοι ετοιμαζόσασταν με τη νέα γενιά του Suzuki Swift να υποδεχθείτε έναν... πύραυλο, σίγουρα απογοητευτήκατε (με εξαίρεση το Swift Sport βεβαίως), αφού το σύγχρονο Swift συνδυάζει το sportive χαρακτήρα με ένα πιο φιλικό απέναντι στο περιβάλλον πρόσωπο.

Πού έγκειται το... πράσινο στοιχείο του μικρού ιαπωνικού μοντέλου; Στο συνδυασμό του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με ένα ήπιο υβριδικό κύκλωμα 12V, το οποίο έχουμε δει ξανά στο Suzuki Ignis. Η ιαπωνική φίρμα αποκαλεί αυτόν το συνδυασμό SHVS, δηλαδή “Smart Hybrid Vehicle (by) Suzuki”. Αυτό το πακέτο, λοιπόν, αποτελείται από έναν εναλλάκτη μέγιστης ισχύος 2,3 kW και ροπής σχεδόν 50 Nm. Με το δυνατό πάτημα του δεξιού πεντάλ, το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου τροφοδοτείται και μετατρέπεται από γεννήτρια σε κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, υποστηρίζεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, βελτιώνεται η απόκριση του γκαζιού και η ροπή, ενώ μειώνεται και η κατανάλωση ειδικά στις εκκινήσεις.

 

Το Swift 1.2 SHVS στο δρόμο...

Πάντως, οδηγώντας δεν καταλαβαίνει κανείς κάποια αισθητή διαφορά ή πότε επεμβαίνει το SHVS εκτός κι αν έχει το βλέμμα του στη μικρή έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων όπου και απεικονίζεται η σχετική λειτουργία. Όπως και να ‘χει, όμως, με αυτό το Swift μπορείς να κάνεις σβέλτες προσπεράσεις, έστω κι αν πρέπει να κατεβάσεις μία ή δύο σχέσεις, χάρη και στην υποστήριξη της ροπής των 120 Nm, η οποία φυσικά και δεν... τρομάζει, αλλά δεν είναι και αμελητέα. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h είναι -σύμφωνα με τους Ιάπωνες- υπόθεση 11,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Φυσικά, οι νομοταγείς οδηγοί δε θα δοκιμάσουν ποτέ να επιβεβαιώσουν τις υποσχέσεις των Ιαπώνων σχετικά με την τελική ταχύτητα, ωστόσο σίγουρα θα βιώσουν συμπαθητικές επιταχύνσεις είτε από στάση είτε εν κινήσει.

Την ίδια στιγμή, οι αλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων γίνονται εύκολα και ευχάριστα, χάρη στην αίσθηση που αφήνει ο επιλογέας. Από την πλευρά τους, τα φρένα ικανοποιούν με την απόδοσή τους και την αμεσότητά τους, καθώς και στους πίσω τροχούς επεμβαίνουν δίσκοι και όχι ταμπούρα. Τέλος, η ανάρτηση εκτελεί μεν σωστά τις αποστολές της, στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος δε ο ήχος της δεν είναι ό,τι καλύτερο έχει φτάσει ποτέ στα αυτιά μας. Αναφερόμενοι στους ήχους, οφείλουμε να τονίσουμε πως ο οδηγός θα πρέπει εξ αρχής να ρυθμίσει/επιλέξει το βαθμό ευαισθησίας του συστήματος Radar Brake Support, το οποίο μπορεί κάλλιστα να σε εκνευρίσει, αν δε μειώσεις την αμεσότητά του. Αν δεν το κάνει αυτό ο οδηγός, κάθε τρεις και λίγο θα ακούει ένα -τουλάχιστον- εκνευριστικό «μπιπ-μπιπ-μπιπ». Επομένως, λάβετε εγκαίρως τα μέτρα σας...

 

Πάμε ταμείο;

Με δεδομένο ότι το προαναφερθέν ζήτημα επιλύεται με τη βοήθεια των παρεχόμενων ρυθμίσεων, θα το περάσουμε στα... ψιλά. Σε συνολικό επίπεδο, πάντως, για το Swift 1.2 των 90 PS με το υβριδικό σύστημα SHVS η Suzuki ζητάει από τους ενδιαφερόμενους 15.230 ευρώ. Η συγκεκριμένη τιμή δεν είναι, βέβαια, η πλέον ελκυστική, ωστόσο δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι αυτό το Swift έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

YΠΕΡ

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ,
  • ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ-ΚΙΝΗΤΗΡΑ,
  • ΧΑΜΗΛΟ ΒΑΡΟΣ

KATA

  • ΗΧΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
  • ΗΧΟΣ RADAR BRAKE SUPPORT

 

 

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                   4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                           ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                   1.242

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                             66(90)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)          120/4.400

ΚΙΝΗΣΗ       ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                                        3.840Χ1.735Χ1.495

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                                 2.450

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                           840

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                            265/947

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                                  37

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                                        11,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                     180

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                4,5/3,7

ΜEΙΚΤΗ*                                                             4,0

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                           6,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                 90

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)               15.230

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)                               0

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ      8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ       8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ           7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ  7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ        8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ       8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ    9

VALUE FOR MONEY     7

ΣΥΝΟΛΟ                   78

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

MINI-SUPER MINI

JOIN US