Test Drive: Τoyota Corolla 1.8 Hybrid 122 PS


Αν μέχρι τώρα η ελληνική αγορά έδειχνε τυφλή εμπιστοσύνη στο μικρομεσαίο Toyota, η επιστροφή του ονόματος Corolla και η ευπρόσδεκτη προσθήκη ενός «fun to drive» χαρακτήρα το εξουσιοδοτεί πλέον εν λευκώ για την απόλυτη εμπορική κυριαρχία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, Φ?ΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/4/2019

Μισός αιώνας ζωή δεν είναι και λίγο  πράγμα για ένα βιομηχανικό προϊόν. Και η Corolla, σ’ αυτές τις πέντε δεκαετίες που βρίσκεται στα λεξικά της αυτοκίνησης, έχει καταφέρει να διαγράψει μία σημαδιακή πορεία, εστιάζοντας κυρίως στην ποιότητα, στην ευκολία στην χρήση και στην παροιμιώδη αξιοπιστία, αξίες παραδοσιακές της ιαπωνικής κουλτούρας και ταυτισμένες με το εταιρικό πεπρωμένο της Toyota. ?εν έγινε ποτέ το fashion icon μιας εφήμερης δόξας, δεν συνέδεσε το όνομά της με τις κοσμογονικές αλλαγές των τελευταίων πέντε δεκαετιών, δεν έγινε ποτέ το αυτοκίνητο που θα το έβαζες αφίσα στο δωμάτιό σου (πλην εποχής Σάινθ...). Όμως παρ’ όλα αυτά υπήρξε με επιμονή και βιομηχανική επίγνωση η σταθερή αξία για τον μέσο καταναλωτή που θέλει ένα ποιοτικό προϊόν που θα διευκόλυνε την ζωή του και θα έκανε πιο απλή την καθημερινότητά του.

Την μοναδική φορά που προσπάθησε να ξεφύγει έστω και λιγάκι απότον ορθό δρόμο ήταν το 2006, όταν το τμήμα marketing αποφάσισε ότι μια αλλαγή ονόματος θα μπορούσε να φέρει μια πιο νεανική εικόνα στο αυτοκίνητο. Όμως το πείραμα του ονόματος Αuris -που χρησιμοποιήθηκε στις εκδόσεις hatchback και station wagon αλλά όχι στη sedan που διατήρησε το όνομα Corolla- αποδείχτηκε μάλλον αποτυχημένο (παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις δεν επηρεάστηκαν) με αποτέλεσμα η Toyota να αποφασίζει ότι η 12η γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της θα επιστρέψει με το όνομα που όλοι γνωρίζουν και όλοι εμπιστεύονται σε όλη την οικογένεια αμαξωμάτων. H νέα Corolla λοιπόν είναι εδώ. Και πέρα από το όνομα και τις σημαντικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη, υπάρχει και μία στροφή σε κάτι που μέχρι τώρα δεν υπήρχε ως προτεραιότητα στην φιλοσοφία της. Στην προσθήκη ενός ευπρόσδεκτου fun to drive στοιχείου, τοοποίο διαφοροποιεί ευχάριστα την ταυτότητα αυτής της νέας γενιάς, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που πέρα από το πατροπαράδοτο «δεν σπάω, δεν χαλάω» προσθέτει και την έννοια «χαίρομαι να οδηγώ».

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΑΝΤΟΥ

Για την επιστροφή του ονόματος Corolla και στο πεντάθυρο αμάξωμα, η Toyota επέλεξε να αλλάξει τα πάντα, ξεκινώντας από το πλαίσιο και φθάνοντας στην εμφάνιση του αμαξώματος και το νέο σαλόνι. Το πλαίσιο είναι ίσως η πιο δομική βελτίωση σ’ αυτή τη νέα γενιά, καθώς πρόκειται για την πλατφόρμα ΤΝGA GA-C η οποία έχει ήδη δείξει εξαιρετικά δείγματα γραφής πάνω στο C-HR αλλά και στο Prius τελευταίας γενιάς. Γύρω από αυτό το πλαίσιο που είναι 60% πιο στιβαρό από το Auris που μας αφήνει, «χτίστηκε» ένα εξαιρετικό μηχανολογικό υπόβαθρο, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις αναρτήσεις που πλέον στο πίσω μέρος είναι μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε άνεση και ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά. Το πλαίσιο αυτό μάλιστα σχεδιάστηκε εξ’ αρχής με την υβριδική διάταξη κατά νου, με αποτέλεσμα το σύστημα της Toyota να εφαρμόζεται πλέον με σωστότερη την κατανομή των μαζών και με χαμηλότερο κέντρο βάρους και άρα καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά. 

Στη σχεδίαση του αμαξώματος η ιαπωνική εταιρία επέλεξε να ακολουθήσει μια πιο ασφαλή οδό. Κράτησε τις τυπικές αναλογίες του πεντάθυρου hatchback της, όμως οι αλλαγές στην μάσκα και το πίσω μέρος είναι σημαντικές, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο αρκετά πιο σύγχρονο και σαφώς πιο ελκυστικό από το απερχόμενο Auris. Η σχεδιαστική αντίληψη δανείζεται πολλά στοιχεία από την επιτυχημένη συνταγή του C-HR, με έμφαση στα πολύ ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και τις αδρές γραμμές στην μάσκα και το πίσω μέρος. Παράλληλα τα μεγαλύτερα μετατρόχια αλλά και η χαμηλωμένη οροφή σε συνδυασμό με την σχεδίαση του πλαϊνού τμήματος δημιουργούν μία πολύ πιο σπορτίφ εικόνα και ένα σύνολο σαφώς λιγότερο συντηρητικό από την μέχρι τώρα παρουσία της εταιρίας στην κατηγορία. Το μήκος των 4,37 μέτρων την φέρνει στο πάνω όριο της κατηγορίας, ενώ ανέβηκε και 4 εκατοστά το μεταξόνιο σε σχέση με το Auris φθάνοντας πλέον στα 2,64 μέτρα. Αρκετή προσπάθεια έγινε και στην αεροδυναμική μελέτη, με τον συντελεστή να βρίσκεται στο 0,30, κάτι που αντανακλάται και σε πραγματικές συνθήκες με τον μειωμένο αεροδυναμικό θόρυβο που φθάνει στους επιβάτες.

ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ 

Στο σαλόνι υπάρχει μία γενικότερη αναβάθμιση, με νέα πιο δυναμική σχεδίαση και έμφαση στην ποιότητα των υλικών που είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Toyota στην γκάμα της. Το επιβλητικό αλλά όχι «βαρύ» ταμπλό καλπτεται από μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, η κεντρική κονσόλα είναι πληθωρική σε διαστάσεις (αν και θα μπορούσε να έχει κάποιες θέσεις περισσότερες για μικροαντικείμενα) ενώ και η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί σημαντικά, καθώς είναι τοποθετημένη χαμηλότερα και πιο «μέσα» στο αυτοκίνητο, διαθέτοντας παράλληλα και πολύ καλά καθίσματα για τους δύο εμπρός επιβάτες. Οι χώροι δεν είναι το δυνατό χαρτί της νέας Corolla, είτε αυτό αφορά τους πίσω επιβάτες και τον διαθέσιμο «αέρα» για τα γόνατά τους, είτε τον χώρο αποσκευών που φθάνει στα 361 λίτρα, τιμή στο κάτω όριο της κατηγορίας. Τουλάχιστον έχει μεγάλο άνοιγμα και κανονικό σχήμα, οπότε μετριάζεται ελαφρώς αυτή η υστέρηση στην χωρητικότητα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, η Toyota ακολουθεί μία μαξιμαλιστική λογική, προσφέροντας ένα υπερπλήρες πακέτο από την βασική κιόλας έκδοση, και προσθέτοντας επιμέρους στοιχεία όσο ο τιμοκατάλογος κλιμακώνεται προς τα πάνω. Πάντως η βασική έκδοση Live έχει τα στάνταρ όλης της γκάμας (επτά αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες και το Toyota Safety Sense II που περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη μεγάλη σκάλα στους προβολείς κ.λπ.). Από εκεί και πάνω προστίθενται ανάλογα με την έκδοση η οθόνη αφής των 8 ιντσών (το μόνο βασικό στοιχείο που δεν υπάρχει στην έκδοση Live), κάμερα οπισθοπορείας και διζωνικός κλιματισμός για την έκδοση Active της δοκιμής μας, ενώ πιο πάνω συναντάμε διάφορα έξτρα στοιχεία όπως ζάντες 17 ή 18 ιντσών, φώτα Bi-LED, Head Up Display, σπορ καθίσματα καθώς και δυνατότητα επιλογής διχρωμίας μεταξύ αμαξώματος και οροφής.

ΕΠΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΥΒΡΙΔΙΚΑ

Για τη νέα Corolla η Toyota ακολουθεί την αναμενόμενη οδό: επιμονή στις υβριδικές λύσεις, αποκλεισμός του diesel, και μία έκδοση στα 1.2 λίτρα, με turbo για τις σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης (υπάρχει και μία έκδοση 1.6 λίτρων βενζίνης για κάποιες συγκεκριμένες αγορές, όπως η Ρωσία). Για την πρώτη γνωριμία μας επί ελληνικού εδάφους είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την «μικρή» υβριδική έκδοση, με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων και τους 122 ίππους της συνδυασμένης απόδοσης με τον ηλεκτροκινητήρα.

Πρόκειται για την κλασική συνταγή της Toyota η οποία εξελίσσεται με αργά και σταθερά βήματα, έχοντας πλέον φθάσει σε ένα κορυφαίο επίπεδο απόδοσης και απρόσκοπτης λειτουργίας. Στη νέα εκδοχή του συγκεκριμένου κινητήρα έχουν μειωθεί οι τριβές κατά την λειτουργία του, έχει βελτιωθεί η απόδοσή του (επανασχεδίαση των αυλών εισαγωγής και επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, καλύτερος στροβιλισμός αέρα στον θάλαμο καύσης και νέα διαμόρφωση της κυλινδροκεφαλής) και έχει βελτιωθεί το σύστημα ψύξης του κινητήρα και του υβριδικού συστήματος. Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα ελαστικό σύνολο, με δύναμη από τις χαμηλές στροφές και «απλωμένη» ροπή σε ένα αρκετά μεγάλο εύρος στροφών. 

Όμως η επιμονή στο κιβώτιο τύπου CVT από την πλευρά της Toyota βάζει αρκετά προσκόμματα στην λειτουργία του κινητήρα. Τα εγγενή χαρακτηριστικά της λειτουργίας του, με το τυπικό «πατινάρισμα» μέχρι να ανέβουν οι στροφές, υποχρεώνουν τον κινητήρα να λειτουργεί σε υψηλές στροφές στις απότομες επιταχύνσεις με αποτέλεσμα να περνά αρκετός θόρυβος στο σαλόνι είτε σε προσπεράσεις είτε σε full γκάζι στην κίνηση της πόλης. Από την άλλη, αν εξοικειωθείς μαζί του και… πας με τα νερά του, αποδεικνύεται το κρυφό όπλο στην επίτευξη εξαιρετικά χαμηλών τιμών κατανάλωσης, στην περιοχή των 5,5 l/100 km. Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο ότι η κατανάλωση, με «υβριδική» προσέγγιση στην οδήγηση είναι ακόμα χαμηλότερη μέσα στην πόλη, όπου το σύστημα της Corolla φαίνεται να είναι περισσότερο ανταποδοτικό.

ΠΑΛΑΙΟ ΟΝΟΜΑ, ΝΕΑ ΗΘΗ

Το ξεκαθάρισαν εξ’ αρχής και το έκαναν πράξη. Η νέα Corolla έπρεπε να είναι και ένα ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο πέρα από τις κλασικές αξίες του ονόματος. Και από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις ξεκάθαρα με την πιο οδηγοκεντρική γενιά του μοντέλου σ’ αυτές τις πέντε δεκαετίες που υπάρχει ως όνομα στην αγορά. Το νέο στιβαρό πλαίσιο, οι καινούργιες αναρτήσεις αλλά και ένα πιο «ζωντανό» τιμόνι, δημιουργούν για πρώτη φορά μία Corolla μέσα στην οποία πιάνεις τον εαυτό σου να διασκεδάζει και να χαίρεται που την οδηγεί. Έχει αποκτήσει χαρακτήρα και ένα ευπρόσδεκτο τσαγανό και αυτό δεν κρύβεται ακόμα και σε διαδρομές με στροφές, όπου πλέον νιώθεις να συμμετέχεις σε όσα γίνονται, χωρίς εκείνη την αποκομμένη αίσθηση των Auris που σε κρατούσε πίσω και στο τέλος σε προσγείωνε στην πραγματικότητα ενός αδιάφορου μεταφορικού μέσου. 

Στην σπορ ρύθμιση μάλιστα, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα, με το πολύ καλό τιμόνι να βαραίνει ευχάριστα (χωρίς πάντως να φέρνει περισσότερη πληροφόρηση) και το σύνολο να αποκτά μια απρόσμενη -για Corolla- ζωντάνια στις εναλλαγές πορείας και στις πιεσμένες στροφές σε τέτοιο βαθμό που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μικρομεσαίο Toyota. Σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας σ’ αυτή το νέο χαρακτήρα της Corolla είναι η εμμονή των μηχανικών της εταιρίας με το κιβώτιο E-CVT, το οποίο παρά την εμφανή βελτίωσή του, παραμένει ο αδύναμος κρίκος της γενικότερης παρουσίας του αυτοκινήτου. Χρειάζεται εξοικείωση και αρκετή υπομονή ώστε να μάθει κανείς να ζει μαζί του, αν και ποτέ δεν θα φθάσει στα επίπεδα ενός από τα διπλόδισκα αυτόματα κιβώτια του ανταγωνισμού (στην δίλιτρη έκδοση πάντως έχει προεπιλεγμένες σχέσεις και paddles στο τιμόνι, που μετριάζουν αισθητά το φαινόμενο).

Από εκεί και πέρα, έχουμε την κλασική «all around» προσέγγιση της Toyota στο μικρομεσαίο μοντέλο της, με εκείνη την μοναδική ευκολία της Corolla να προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη. Και πάλι βέβαια υπάρχει σημαντική βελτίωση σε όλους τους επιμέρους τομείς, με έμφαση στην άνεση και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση, δημιουργούν ένα σύνολο που διαπρέπει στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όντας άνετο και πολιτισμένο σε βαθμό που να θυμίζει αρκετά ακριβότερο μοντέλο. Η λειτουργία του CVT μένει εδώ συχνότερα στο παρασκήνιο και δεν απασχολεί τόσο έντονα τον οδηγό, ιδίως αν ο τελευταίος φροντίσει να έχει μία «ροή» στην κίνησή του και αποφεύγει τις όποιες βεβιασμένες ενέργειες. 

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Συνοψίζοντας η νέα Corolla είναι πέρα από κάθε αμφιβολία η καλύτερη που κατασκεύασε ποτέ η εταιρία εδώ και 5 δεκαετίες. Αδιαπραγμάτευτη ως προς τις κλασικές ιαπωνικές της αξίες της ποιότητας και της αξιοπιστίας,είναι όμορφη και αρέσει πολύ, ενώ αυτή τη φορά προστίθεται και ένα ανήσυχο οδηγικό πνεύμα, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν σχεδόν ιδανικό συνδυασμό. Η επιμονή στις υβριδικές λύσεις φαίνεται να αποδίδει καρπούς για την Toyota με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων να την δικαιώνουν απόλυτα, ενώ και ο τιμοκατάλογος είναι πλήρης εκδόσεων και αρκετά ανταγωνιστικός. Τα πράγματα, εν κατακλείδι, είναι πολύ απλά. Αν μέχρι τώρα είχε κανείς δεκάδες λόγους να αγοράσει μία Corolla, από εδώ και στο εξής έχει έναν ακόμα, ίσως και τον πιο σημαντικό. To ότι θα έχει ένα αυτοκίνητο που θα χαίρεται να το οδηγεί. Εν λευκώ Corolla; Aυτή τη φορά το αξίζει και με το παραπάνω