Test Drive: VW Taigo 1.5 TSI 150PS 7DSG - Δοκιμάζουμε το δυνατό coupe SUV


Μπήκε στην αυτοκινητική μας πραγματικότητα από την πίσω πόρτα, καθώς πρωτοεμφανίστηκε στη Λατινική Αμερική, θέλοντας να δώσει μια νότα νεανικής και σπορ προδιάθεσης στα ευρωπαϊκά compact SUV και crossover. Μια χαρά τα κατάφερε, το Taigo.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/2/2024

Και τώρα, δεν έχουμε μπροστά μας μόνο μια νεανική νότα, αλλά επιπλέον μια σπορ προδιάθεση οδηγώντας το συμπαγές (όσο μπορεί, με μήκος 4,266 m) coupé μοντέλο της Volkswagen, με το διαμαντάκι των 1,5 L και τους 150 PS. Αυτό είναι το Taigo που βλέπετε, και το οποίο, στο κόκκινο χρώμα (όχι ότι βελτιώνει τις επιδόσεις!) γίνεται ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο και νιώθεις ότι μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις.

Είναι, βλέπετε, το σβήσιμο της οροφής πίσω και το σφηνοειδές εμπρός μέρος που προσφέρει κάτι από δυναμισμό. Μπορεί να μην είναι τόσο αυθεντικό όσο το best-seller T-ROC, αλλά το Taigo θέλει να νιώθει λίιιγο πιο μικρό (χωρίς να είναι!). Στο εσωτερικό, το περιβάλλον δεν έχει κάτι ρηξικέλευθο, αλλά ποιότητα, εργονομία και εξοπλισμό σε σωστές αναλογίες.

Ξεχωρίζουμε το Digital Cockpit, το πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles αλλαγής σχέσεων, τα συστήματα Infotainment MIB3 και πολλά ακόμα  στοιχεία, όπως 4 θύρες USB, τα σπορ καθίσματα της έκδοσης Style, τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό Air Care Climatronic, τον άριστο φωτισμό που βοηθά στην οδήγηση το βράδυ και, βέβαια, μια πλούσια σουίτα ADAS.

Οι χώροι εμπρός είναι επαρκείς, πίσω μέτριοι για τα κεφάλια των πίσω επιβατών αλλά με τέτοιο σχήμα αυτή είναι η θυσία. Πιο πίσω, όμως, τα 440 L του χώρου αποσκευών δεν κάνουν καμία θυσία στην πρακτικότητα.

Μηχανολογικά

Σφιχτό σαν… βραχάκι βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 όλων των συμπαγών μοντέλων του VW Group, σκληρό όσο πρέπει πατώντας σε ελαστικά 205/55-R17 Goodyear EfficientGrip Performance, με καλό κράτημα στην άσφαλτο και όσο, τόσο δυνατότητες στο χώμα (για λάσπη ή χορτάρι, ούτε λόγος), το Taigo μπορεί να είναι διασκεδαστικό, αλλά μάλλον δεν το θέλει.

Και είπαμε ότι έχουμε ένα ισχυρό σύνολο που φέρνει ένα… συγκινησιακό 0-100 km/h σε μόλις 8,3 sec, αλλά αρκεί το μοτέρ να δώσει όλη του τη ρώμη μαζί με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο σε μια απαιτητική διαδρομή;

Η απάντηση είναι «ναι», αλλά υπό προϋποθέσεις. Βλέπετε, το τετρακύλινδρο turbo σύνολο των 1,5 L μπορεί να αποδίδει 150 PS και 250 Nm ροπής, όμως είναι ρυθμισμένο, μαζί με σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων να κινείται οικονομικά και όχι να… γαζώνει. Επίσης, χωρίς παραμετροποίηση λειτουργίας κινητήρα, επαφίεσαι στη ρύθμιση Sport του κιβωτίου, η οποία, όμως, αργεί λιγάκι σε ανεβάσματα και κατεβάσματα. Επομένως, το fun factor είναι περιορισμένο. Περιορισμένη, όμως, είναι και η κατανάλωση των 7,5 L/100 km που είδαμε τις ημέρες της δοκιμής μας.

Είναι διακριτικά όμορφο, όσο μπορεί πρακτικό και ποιοτικό (αχ! αυτά τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλώ!), ευέλικτο και υπό προϋποθέσεις, αρκεί να ξέρετε τα τερτίπια του κιβωτίου. Με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, το Taigo δεν είναι καθόλου, μα καθόλου φτηνό (όσο γράφονταν τούτες οι αράδες, το Tiguan ήταν φτηνότερο!) κι αυτό είναι, ίσως, ο μόνος λόγος για να γκρινιάξουμε σε ένα κατά τα άλλα συγκροτημένο SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Taigo 1.5 TSI 150PS 7DSG 2024   TIMH €30.250   ΤΕΛΗ €84,48

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 212 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 132 g/km

VOLKSWAGEN Taigo 1.5 TSI 150PS 7DSG 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟΥ, ΤΙΜΗ.