Test Ride: Nέο Mercedes-Benz EQC


ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΜΕ... ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ ΝΑ... ΤΣΙΡΙΖΟΥΝ, ΕΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΙΣΘΗΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΗΧΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΦΘΑΝΕΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ.

  • 5/9/2018

Καθόμαστε στη θέση του συνοδηγού του Mercedes-Benz EQC, του πρώτου μοντέλου της θυγατρικής της μεγάλης γερμανικής φίρμας, της EQ, που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στα νότια της Ισπανίας, κοντά στην Almeria, ο project manager Martin Hermsen επιβλέπει τις τελικές δοκιμές του SUV, το οποίο είναι καμουφλαρισμένο ακόμη, θέτοντας ερωτήσεις-κλειδιά τόσο στον εαυτό του όσο και σε εμάς: «Θα έπρεπε να ακούγεται ο κινητήρας και όλα τα ηλεκτρονικά υπό πλήρες φορτίο ή όχι; Πόση πολλή δύναμη θα έπρεπε να φθάνει στον μπροστινό άξονα;».

Σε αυτό το στάδιο, οι μηχανικοί συνεχίζουν να πραγματοποιούν τις τελικές ρυθμίσεις στο νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Επιπλέον, γίνονται οι δοκιμές αντοχής του αυτοκινήτου στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Την ημέρα οι θερμοκρασίες φθάνουν σε σχεδόν τροπικά επίπεδα. Κι αν οι μπαταρίες μισούν κάτι, αυτό είναι το κρύο ή η ζέστη σε ακραίο βαθμό. Ωστόσο, ο Hermsen είναι ήσυχος, καθώς το EQC πιάνει τους στόχους του.

Το Mercedes-Benz EQC δεν είναι απλώς καλυμμένο, αφού «φορά» τρισδιάστατα panel, που κρύβουν το σχήμα του. Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η μεταμφίεση είναι το πόσο κοντά βρίσκεται σχεδιαστικά το EQC στην Mercedes-Benz GLC. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια βάση πλατφόρμας -το μεταξόνιό τους είναι ίδιο-, αλλά και πολλά στοιχεία ακόμη.

Το EQC έχει το δικό του στιλ, με την -ξεχωριστή για τη νέα φίρμα- γρίλια και τους προβολείς, έχει επίσης στρογγυλούς ώμους, ενώ ο πίσω πρόβολος είναι κατά σχεδόν 10 cm μακρύτερος. Το πίσω μέρος της οροφής παραπέμπει σε coupe και μια λαμπερή, οριζόντια ζώνη φωτός δίνει σε αυτό το μέρος του αυτοκινήτου μία φουτουριστική πινελιά. Συνολικά δείχνει πολύ κοντά στο πρωτότυπο Generation EQ, το οποίο μας είχε δώσει μία πρόγευση αυτού του καινούργιου αυτοκινήτου.

Πάντως, όσο μπορούσαμε να δούμε, το εσωτερικό είναι πολύ οικείο. Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα σε αυτό το πρωτότυπο προέρχονται απευθείας από την GLC, κάτι που ισχύει και για τα καθίσματα. Ωστόσο, ο πίνακας οργάνων είναι κατά πολύ πιο μοντέρνος, αφού το EQC «δανείζεται» τα τελευταία καλούδια, που γνωρίσαμε στη νέα A-Class, όπως την touchpad βάση στην κεντρική κονσόλα. Οι αεραγωγοί και άλλες διακοσμητικές... βελονιές είναι ροζ και χρυσού χρώματος, ενώ η κορυφή του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών καλύπτονται από ύφασμα με μεταλλική υφή.

Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ένα συμβατικού τύπου... κολωνάκι. Αρκεί να το τραβήξεις και να το φέρεις στη θέση “D” και να πατήσεις το γκάζι. Η συνδυαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι κάτι ελάχιστα παραπάνω από 407 PS, με το 50% να προέρχεται από τον μπροστινό κινητήρα και το υπόλοιπο από τον πίσω. Αυτή η ισχύς είναι αρκετή για να επιταχύνει το EQC από στάση έως τα 100 km/h σε 5,1 sec! Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε επίσης ότι η τελική ταχύτητα θα κυμαίνεται μεταξύ 177 και 201 km/h. Αυτές οι τιμές ίσως δεν ακούγονται απόλυτα ταιριαστές με την ισχύ του αυτοκινήτου, ωστόσο η Mercedes-Benz θέλει η τελική ταχύτητα του EQC να διατηρείται για μία μακρά χρονική περίοδο.

Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h είναι δυνατόν να επαναλαμβάνεται 10 φορές στη σειρά. Πάροχος ισχύος είναι μία μπαταρία 70,0 kWh, η οποία προβλέπεται να παρέχει αυτονομία περίπου 400 km. Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους του, το EQC στέκεται εντυπωσιακά στο δρόμο, έστω κι αν η οδική συμπεριφορά του σαφώς επηρεάζεται από το τεράστιο βάρος που ξεπερνά τους 2 τόνους. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εκτός δρόμου μοντέλο, καθώς η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι μικρότερη ακόμα και αυτής μιας E-Class.

Η Mercedes-Benz  EQC θα έρθει αντιμέτωπη με την Jaguar I-Pace, το αναμενόμενο Audi e-tron, καθώς και με το «βασικό» Tesla Model X.