Toyota Aygo 1.0: Upgrade


Με πιο έντονο χαρακτήρα και όλα εκείνα τα στοιχεία που ορίζουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης, το νέο Aygo επέστρεψε συνολικά βελτιωμένο.

  • 24/12/2014

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, αυτοκίνητα όπως το Aygo μόνο ως... λύση ανάγκης θα λαμβάνονταν υπόψη, εξ ου και η σχετικά περιορισμένη διαθεσιμότητά τους.

Και για του λόγου το αληθές το 2005, όταν παρουσιάστηκε το ιαπωνικό μικρό, είχε μόνο 9 ανταγωνιστές, ενώ τώρα, στη δεύτερη... νιότη του, θα βρει απέναντί του 20 νεότευκτα αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας

Το γεγονός αυτό δείχνει μια τάση της αγοράς, όχι μόνο της πολύπαθης ελληνικής, αλλά της ευρωπαϊκής γενικότερα, για κάτι μικρό, αξιοπρεπές, οικονομικό σε κατανάλωση και σε κόστος χρήσης. Και το Aygo σε αυτό το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο, έχοντας βελτιώσει κατά πολύ την εικόνα του αλλά και το τεχνολογικό του υπόβαθρο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Το οδηγήσαμε τον στην Ολλανδία, το δοκιμάσαμε εκτενώς εν Ελλάδι και ομολογούμε πως το νέο Aygo θυμίζει ελάχιστα τον προκάτοχό του, τόσο σε επίπεδο image και χαρακτήρα όσο και οδηγικά, μια και οι Ιάπωνες φρόντισαν να διορθώσουν τα τρωτά σημεία του αυτοκινήτου.

Πιο ευχάριστο οδηγικά, πολύ πιο ασφαλές καθώς στρίβει και φρενάρει καλύτερα, μα κυρίως με πιο νεανικό χαρακτήρα. Ουσιαστικά, αυτές είναι οι βασικές διαφορές του νέου Aygo...

Τhe X-Factor

Με το στιλιστικό στοιχείο Χ στη μάσκα (υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής σε διαφορετικούς χρωματισμούς), το νέο Aygo δείχνει πιο επιθετικό και σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο. Το αμάξωμά του, που διατηρεί τις ίδιες περίπου διαστάσεις (με το μήκος να είναι αυξημένο κατά 25 χλστ., φθάνοντας τα 3,455 μέτρα, το ύψος μειώθηκε κατά 5 χλστ., αγγίζοντας τα 1,460 μέτρα, ενώ το πλάτος ανέρχεται στα 1,615 μέτρα), είναι καλοσχεδιασμένο, με απλές καθαρές γραμμές. Το εσωτερικό έχει κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota και σε κάθε περίπτωση ξεχωρίζει για τη βελτιωμένη ποιότητα και συναρμογή. Σε συνδυασμό με τον πλουσιότερο εξοπλισμό δίνει την αίσθηση ενός πιο premium αυτοκινήτου, με σημείο αναφοράς φυσικά την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων και την κάμερα οπισθοπορίας.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους, αυτοί είναι βελτιωμένοι για τους πίσω επιβάτες, ενώ καλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών κατά 29 λίτρα, ανερχόμενος στα 168 λίτρα συνολικά. Τα καθίσματα προσφέρουν βέλτιστη στήριξη, είναι πιο άνετα, ενώ και η γενική εικόνα του νέου Aygo είναι σαφέστατα καλύτερη.

Ωστόσο, εκεί που αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά είναι από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα το οδηγήσεις, καθώς δείχνει πιο στιβαρό, πιο ασφαλές και γενικά εμπνέει περισσότερο. Η μαλακή ανάρτηση απορροφά σωστά το ανάγλυφο, με τη μόνη παρατήρηση να αφορά την κάπως ξερή απόκριση του πίσω ημιάκαμπτου.

Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1 λίτρου, με τους 69 ίππους και τα 95 Nm ροπής, μπορεί να προέρχεται από την προηγούμενη γενιά, εντούτοις έχει αναβαθμιστεί στα σημεία, ενώ μπορεί να συνδυαστεί είτε με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής) είτε με το αυτόματο «x-shift» με επιπλέον χρέωση 925 ευρώ.

Αναφορικά με τις επιδόσεις, το 15,6 δευτ. που έδειξε το V-Box για το «0-100 χλμ./ώρα» είναι μια καλή επίδοση για την κατηγορία, με τη ζωντάνια του μοτέρ να βγαίνει στις μεσαίες στροφές και ειδικά στις ρεπρίζ με 3η σχέση στο αρκετά καλό σε αίσθηση κιβώτιο. Θεωρούμε ότι με μικρότερες διαστάσεις ελαστικών και όχι 15άρες ζάντες το Aygo θα τα κατάφερνε καλύτερα στον τομέα των επιδόσεων...

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του μικρού της Toyota είναι η κατανάλωση, η οποία στα δικά μας χέρια κατά μέσο όρο κυμάνθηκε στα 5,2 λίτρα/100 χλμ., αποτέλεσμα φυσικά και της ελαφριάς κατασκευής του (840 κιλά).

Συνοπτικά, το Aygo είναι ένα γνήσιο τέκνο της πόλης, στην οποία θα κινηθεί πολύ σβέλτα και οικονομικά, είναι ευκολοοδήγητο, παρκάρει παντού, χάρη στις μικρές διαστάσεις, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και τον μικρό κύκλο στροφής του τιμονιού, ενώ στη σύγχρονη εκδοχή του προσφέρει ποιοτικότερα χαρακτηριστικά και είναι πολύ πιο ασφαλές.

Είναι διαθέσιμο σε πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις, έχοντας από τη βασική έξι αερόσακους, ABS, VSC/TRC, hill assist, έλεγχο πίεσης ελαστικών, air condition, LED φώτα ημέρας, ηχοσύστημα με σύνδεση USB και AUX. Η έκδοση x-play touch αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής, καθώς περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα στην τιμή των 10.914 ευρώ με απόσυρση, προσφέροντας πάντα τη δυνατότητα της εξατομίκευσης με trendy εξοπλιστικά στοιχεία.