Toyota Supra 2019: Η επιστροφή


Η Toyota επαναφέρει τις επιδόσεις και δη τις υψηλές στο λεξιλόγιό της, αποκαλύπτοντας επί αμερικανικού εδάφους την έκδοση παραγωγής της θρυλικής Supra.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/5/2019

Ήταν Αύγουστος του 2002 όταν η Toyota αποφάσισε να διακόψει οριστικώς και αμετακλήτως την παραγωγή της Supra, βάζοντας τους τίτλους τέλους σε μια πορεία σχεδόν 25 ετών - γκρεμίζοντας εν μία νυκτί τα όνειρα κάθε... υποψιασμένου εφήβου. 

Νωρίτερα, το εμβληματικό sportscar είχε αποσυρθεί από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη, εξαιτίας της φθίνουσας εμπορικής πορείας του αλλά και των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων που έθεταν εκτός... νόμου τις ισχυρότερες-υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις του.

 Δεκαεπτά χρόνια μετά, η είδηση ότι η Toyota Supra επιστρέφει στη γραμμή παραγωγής δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητους τους απανταχού petrolheads. Η ιαπωνική φίρμα επέλεξε τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής για την «επίσημη πρώτη» της σύγχρονης εκδοχής του θρυλικού coupe.

«Ταξίδεψε» έως το Detroit και τη σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτου των Η.Π.Α., για να αποκαλύψει τις άγνωστες πτυχές ενός ακόμα γνήσιου σπορ αυτοκινήτου. Ενός τετράτροχου που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW και θα κατασκευάζεται στην «καρδιά» της Ευρώπης από την αυστριακή Magna-Steyer, υιοθετώντας όχι μόνο το πλαίσιο αλλά και τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της νέας BMW Z4 Roadster.

Πριν φτάσει κανείς βέβαια στις τεχνικές προδιαγραφές της Supra A90 αξίζει να σταθεί στον απόκοσμο σχεδιασμό και τις εξωτικές αναλογίες του αμαξώματός της. Αν κάτι μπορεί συνδεθεί με το παρελθόν του αυτοκινήτου τότε αυτό είναι οι προβολείς του μπροστινού τμήματος.

Είναι το χαρακτηριστικά μακρύ ρύγχος που αποτίει τον δικό του φόρο τιμής στο αρχετυπικό Toyota 2000GT. Το ιαπωνικό sportscar φτάνει σε μήκος τα 4,38 μέτρα όντας 14 εκατοστά πιο «κοντό» από τον  πρόγονό του. Αντιθέτως, το μεταξόνιο έχει «χάσει» μόλις 3 εκατοστά σε σχέση με το παρελθόν, φτάνοντας τα 2,47 μέτρα.

Σύμφωνα με τον Ben Haushalter, product manager της Toyota GR Supra (όπως είναι η νέα, πλήρης ονομασία με το GR να αποτελούν τα αρχικά της Gazoo Racing), πρωταρχικός στόχος στην εξέλιξη του αυτοκινήτου αποτέλεσε η επίτευξη της ιδανικής-ισόποσης κατανομής του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες. Για την επίτευξη, λοιπόν, της απόλυτης ισορροπίας, ο αποκλειστικά διθέσιος θάλαμος επιβατών μετακινήθηκε προς τα πίσω. Την ίδια πορεία ακολούθησε ωστόσο και η μπαταρία, καταλήγοντας στον χώρο αποσκευών.

Αν μη τι άλλο προφανή είναι και τα αεροδυναμικά οφέλη που προκύπτουν από την ενσωματωμένη στο πίσω καπό αεροτομή. Ποιος δεν θα ήθελε λίγη παραπάνω κάθετη δύναμη να πιέζει τους πίσω-κινητήριους τροχούς στην άσφαλτο τη στιγμή που οι 340 ίπποι και τα 500 Nm ροπής του εξακύλινδρου turbo κινητήρα των 3,0 λίτρων θα μάχονται για να υπερνικήσουν την αδυσώπητη φυγόκεντρο; Ποιος δεν θα ήθελε ένα αυτοκίνητο που να ξεχωρίζει, αφήνοντας το σχεδιαστικό του στίγμα σε κάθε του πέρασμα;

«Με τον Tetsuya Tada, επικεφαλής μηχανικό της Supra, να αποζητά την οδηγική απόλαυση, γνώριζα ότι η αποστολή μου ήταν να δημιουργήσω ένα σχήμα που θα ήταν εξίσου συναρπαστικό για τους οπαδούς των σπορ αυτοκινήτων. Αξιοποιώντας, λοιπόν, τη διάταξη με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα τοποθετημένο στο μπροστινό τμήμα και τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς -κάτι που σπανίζει στις ημέρες μας- μου δόθηκε η δυνατότητα να υπερβώ τα όρια που θέτει η ίδια Toyota», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδίασης της νέας Supra, Nobuo Nakamura, αναδεικνύοντας τη συνειδητή επιλογή της ιαπωνικής φίρμας να υπερβεί τα σχεδιαστικά εσκαμμένα.

Χάρη σε αυτήν την υπέρβαση, άλλωστε, το ιαπωνικό sportscar εξασφαλίζει τις απαραίτητες αποστάσεις από το βαυαρικό roadster με το οποίο μοιράζονται «σώμα και πνεύμα». Αν λοιπόν σας θυμίζει κάτι το εσωτερικό της νέας Supra, αυτό είναι το cockpit της Z4, με το περιστροφικό πολυχειριστήριο του iDrive να καταλαμβάνει μέρος της κεντρικής κονσόλας, τον  επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου να βρίσκεται τοποθετημένος στη σωστή-φυσική του θέση και την έγχρωμη οθόνη αφής των 8,8 ιντσών να «ακροβατεί» αρκετά εκατοστά ψηλότερα, μεταφέροντας όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Αντιστοίχως, πλαίσιο και κινητήρας προέρχονται από το υπερσύγχρονο οπλοστάσιο των Γερμανών.  Η Supra δανείζεται το δάπεδο (Cluster Architecture) πάνω στο οποίο η BMW έχει «χτίσει» τα περισσότερα από τα πισωκίνητα μοντέλα της, αντλώντας τους 340 ίππους και τα 500 Nm ροπής από το επίσης γνώριμο στους φίλους της βαυαρικής φίρμας εξακύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 3,0 λίτρων.

Από εκεί και πέρα η σκυτάλη περνά στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF, ωστόσο, τον τελευταίο λόγο, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στη μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς, έχει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Στο μέλλον θα πρέπει να περιμένουμε και δίλιτρες-τετρακύλινδρες διαμορφώσεις. Εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ενδεχομένως σημαντικά χαμηλότερη τιμή από εκείνη που ανακοίνωσε η Toyota στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού (50.000 δολάρια).