VW Golf 1.6 TDI 105 PS BLUEMOTION DSG 5ΘΥΡΟ


ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ GOLF, ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΟΡΙΖΕΙ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/7/2014

Στις 29 Μαρτίου 1974 το πρώτο Golf βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Wolfsburg, την έδρα της Volkswagen.

Σαράντα χρόνια αργότερα, στις ημέρες μας, το μοντέλο όχι μόνο παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων της μικρομεσαίας κατηγορίας αλλά κατά ένα «περίεργο» (και σαφώς γερμανικό) τρόπο ορίζει σε σημαντικό βαθμό τα δεδομένα αυτής.

Για παράδειγμα, η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 ΤDI των 105 ίππων και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων («DSG»). Στη συγκεκριμένη εκδοχή του ο νέος diesel κινητήρας (κωδικός «ΕΑ288») αποδίδει 105 PS/3.000-4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 250 Nm/1.500-2.750. To αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία «BlueMotion» δηλαδή το αμάξωμα έχει προσθήκες που βελτιώνουν την αεροδυναμική του, τα ελαστικά έχουν μειωμένη αντίσταση κύλισης, ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για οικονομία καυσίμου, το κιβώτιο έχει πιο «μακριές» σχέσεις, ενώ υπάρχουν συστήματα «Start/Stop» και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Με το κιβώτιο «DSG», το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δευτ., η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 192 χλμ./ώρα, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 3,9 λίτρα/100 χλμ. ενώ η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 102 γραμ./χλμ. (ήτοι 91,80 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας).

Η συγκεκριμένη έκδοση του Golf αποδεικνύεται πολύ καλή στην αυτοκινητική καθημερινότητα. Η ευρυχωρία του εσωτερικού, η ευκολία που προσφέρει το κιβώτιο ταχυτήτων, η καλή ποιότητα κύλισης και -συγκεντρωτικά- η ευκολία οδήγησής του το κάνει μια σώφρων επιλογή για κάποιον που έχει τα τουλάχιστον 22.820 ευρώ που κοστίζει, με όφελος απόσυρσης.