Denza Z: Το premium supercar της BYD με ισχύ 1.000 PS «βολτάρει» στο Nurburgring (photos)


Μετά την παρουσίαση του concept, ήρθε η ώρα για την έκδοση παραγωγής του Denza Z να κάνει την πρώτη της εμφάνιση, στοχεύοντας να «χτυπήσει» μοντέλα όπως η Porsche 911 και η νέα ηλεκτρική 718.

  • 22/10/2025

Η Denza, η premium μάρκα του Ομίλου της BYD, έχει ήδη δηλώσει δυναμικό παρών με το Z9 GT, ένα μοντέλο που παραπέμπει αρκετά στην Porsche Taycan και είναι διαθέσιμο είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό με 3 ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 965 PS είτε ως PHEV, με 2λιτρο κινητήρα, 3 ηλεκτρικά μοτέρ και ισχύ 870 PS.

Ωστόσο, η νέα μάρκα έχει ακόμα μεγαλύτερα σχέδια. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης παρουσίασε το concept Denza Z και πλέον έχουμε στη διάθεσή μας τις πρώτες «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες ενός πρωτότυπου να δοκιμάζεται τόσο σε δημόσιους δρόμους γύρω από το Nurburgring όσο και εντός της φημισμένης γερμανικής πίστας.

Το έντονο καμουφλάζ δεν μπορεί να κρύψει την εντυπωσιακή σχεδίαση, που δεν απέχει ιδιαίτερα από το concept. Το εμπρός μέρος του διθέσιου σπορ μοντέλου διαθέτει δύο μεγάλες εισαγωγές αέρα, μια μικρή κεντρική μάσκα, ένα splitter που προεξέχει για να ενισχύσει την αεροδυναμική απόδοση και δύο μικρά πτερύγια κάτω από τον προφυλακτήρα.

Κοιτώντας από το πλάι, θυμίζει αρκετά τη σχεδίαση των μοντέλων Porsche RS, με τις τρεις μικρές «γρίλιες» στους θόλους των εμπρός τροχών. Άλλωστε, στόχος θα είναι τα εντυπωσιακά μοντέλα της γερμανικής φίρμας, όπως η 911 ή η επερχόμενη ηλεκτρική 718. Τα semi-slick ελαστικά GitiSport GTR3, διαστάσεων 275/35 εμπρός και 325/30 πίσω αναδεικνύουν τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του μοντέλου, όπως και η μεγάλη σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος με τον αρκετά «προβεβλημένο» διαχύτη.

Αν και επισήμως δεν υπάρχει ενημέρωση για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Denza Z, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες, όπως το Z9 Gt και θα αξιοποιεί κορυφαίες τεχνολογίες όπως σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire με AI, μαγνητορεολογικά αμορτισέρ και προσαρμοζόμενη ανάρτηση Disus-M, που αναλύει τις συνθήκες του δρόμου μέσω αισθητήρων και προσαρμόζεται ανάλογα μέσα σε 10 milliseconds.

Με δεδομένο ότι πρόκειται για κορυφαία έκδοση επιδόσεων, δεν αποκλείεται η ισχύς του να είναι μεγαλύτερη από αυτή του Z9 GT και να φτάνει στα όρια των 1.000 PS, ωστόσο αυτό μένει να επιβεβαιωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Όσο για το εσωτερικό, δεν υπήρχε δυνατότητα λήψης φωτογραφιών, αλλά αναμένονται μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το concept που παρουσιάστηκε στην Σανγκάη. Έτσι, περιμένουμε ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment και άλλη μία, σαφώς μικρότερη, για το συνοδηγό. Επίσης, αρκετή χρήση Alcantara και δέρμα, για να ενισχυθεί ο premium χαρακτήρας του μοντέλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η νέα πίστα δοκιμών της BYD θυμίζει... Survivor - Μπήκε στο βιβλίο με τα Ρεκόρ Γκίνες (photos)

BYD: Κατασκευάζει τρίτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Σε ποια χώρα κάνει επένδυση «μαμούθ»

Στην Ελλάδα τα ανανεωμένα Tesla Model S και Model X (τιμές)