«Βαφτίσια» που εξελίχθηκαν σε φιάσκο - Όταν η Toyota Corolla έγινε Auris και το Hyundai Tucson ix35


Οι μάρκες αυτοκινήτων που τα έκαναν... μαντάρα αλλάζοντας χωρίς προφανή λόγο τα ονόματα γνωστών μοντέλων τους και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν μετά από χρόνια στα αρχικά!

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ / ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/10/2025

Το όνομα ενός διαχρονικά δημοφιλούς προϊόντος δεν αλλάζει εύκολα, εκτός και αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι. Αυτό ισχύει και στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η αναγνωρισιμότητα ενός μοντέλου εγγυάται -υπό προϋποθέσεις- την επιτυχία των διαδόχων του.

Κάποιες φορές, όμως, βλέπουμε μεγάλες εταιρείες του χώρου να βαφτίζουν εντελώς διαφορετικά το μοντέλο επόμενης γενιάς ενός best seller τους, επειδή πιστεύουν ότι θα τονίσουν με αυτόν τον τρόπο τις μεγάλες αλλαγές του σε σχέση με σχέση με τον επιτυχημένο πρόγονο του. Συνήθως, το μόνο που πετυχαίνουν, είναι να μπερδέψουν το αγοραστικό κοινό, οπότε επιστρέφουν αρκετές φορές πάλι στην αρχική ονομασία, αφού τα έχουν κάνει ενδιάμεσα σαλάτα. Δείτε ορισμένες τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

Toyota Corolla και Auris

Η Corolla αποτελούσε επί δεκαετίες το δημοφιλέστερο compact μοντέλο ιαπωνικής προέλευσης, όμως η Toyota αποφάσισε ξαφνικά να την μετονομάσει σε… Auris και να διατηρήσει την εμβληματική ονομασία μόνο η έκδοση sedan. Αυτό προκάλεσε σύγχυση στους πελάτες της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, λειτούργησε αρνητικά για το ίδιο το αυτοκίνητο και το Auris έγινε δώδεκα χρόνια αργότερα και πάλι Corolla.

Hyundai Tucson και ix35

Πρώτα Tucson, μετά ix35 και μετά πάλι Tucson. Η αλλαγή ονόματος από Tucson σε ix35 έγινε το 2009 με το σκεπτικό, ότι ταίριαζε καλύτερα στην ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της Hyundai. Γρήγορα αποδείχθηκε, ότι επρόκειτο για λάθος, αφού οι φίλοι του κορεάτικου SUV προτιμούσαν σαφέστατα την ονομασία Tucson από έναν συνδυασμό γραμμάτων και αριθμών και έτσι επανήλθε το 2015 το αρχικό όνομα.

Renault Laguna και Talisman

H Renault προσπαθούσε από τα μέσα της δεκαετίας του 90 να καθιερωθεί στη μεσαία κατηγορία, δυσκολευόταν όμως να το πετύχει με μοντέλα, όπως η Laguna. Οι Γάλλοι θεώρησαν, ότι θα βοηθούσε ενδεχομένως μια αλλαγή ονόματος, την οποία και έκαναν το 2015, οπότε έγινε η νέα LagunaTalisman. Ούτε όμως αυτό απέδωσε, οπότε διακόπηκε το 2022 η παραγωγή του Talisman, χωρίς να λανσαριστεί κάποιο διάδοχο μοντέλο.

VW Golf Plus και Sportsvan

Το Golf Plus ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στις μεγαλύτερες ηλικίες λόγω της ευρυχωρίας του και της εύκολης πρόσβασης στο εσωτερικό του. Η Volkswagen θέλησε όμως να προσελκύσει με ένα διαφορετικό όνομα ένα νεότερο αγοραστικό κοινό, οπότε βάφτισε το 2014 το μοντέλο της επόμενης γενιάς Sportsvan. Η συνταγή ήταν η ίδια, όμως το συγκεκριμένο μοντέλο έπεσε θύμα της επέλασης των SUV και έμεινε τελικά χωρίς διάδοχο.

Alfa Romeo Giulia και Giulietta

H εμβληματική Alfa Romeo Giulia της δεκαετίας του 60 και του 70 έγινε αρχικά Giulietta και ακολούθησε μια σειρά μοντέλων με νούμερα αντί ονομάτων (75, 155, 156, 159). Το 2010 είχαμε την επιστροφή του ονόματος Giulietta, που διατηρήθηκε έως το 2020, όμως από το 2016 και μετά υπάρχει στον στόλο της Alfa Romeo μια πανέμορφη μπερλίνα με την ονομασία Giulia.

BMW 8 και 6

Το 1975 λανσάρισε η BMW την πολυτελή σπορ Σειρά 6 πρώτης γενιάς, την οποία διαδέχθηκε η Σειρά 8. Μετά επανήλθε η ονομασία '6', για να αντικατασταθεί το 2018 από την επόμενη «Οκτάρα».

Fiat Panda και Gingo

Το Panda πρώτης γενιάς είδε το φως την άνοιξη του 1980 και κατασκευαζόταν μέχρι το 2003, οπότε επρόκειτο να αντικατασταθεί από το…Gingo. Οι Ιταλοί αναγκάστηκαν να το αλλάξουν σε Nuova Panda, επειδή η Renault θεώρησε ότι η ονομασία Gingo θα μπέρδευε τους πελάτες του…Twingo και απείλησε τη Fiat με μηνύσεις. Σήμερα κυκλοφορεί το Fiat Panda τέταρτης γενιάς ως Pandina και -στη μεγαλύτερη και πολυτελέστερη εκδοχή του- ως Grande Panda!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

5 εξωτικά αυτοκίνητα από εταιρείες που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν (photos)

Ford Capri: Το αυτοκίνητο που έφερε το αμερικανικό όνειρο στους ευρωπαϊκούς δρόμους

Concept Cars 2025 - 5 πρωτότυπα που μας δείχνουν το αύριο της αυτοκίνησης