Πώς συνδέεται το σήμα της BMW με τους έλικες αεροπλάνου; Οι Βαυαροί δίνουν την απάντηση


Ο μέχρι τώρα μύθος ήθελε το κεντρικό τμήμα του λογότυπου να αντιπροσωπεύει έλικες αεροπλάνου. Όμως η ίδια η BMW ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για... παρεξήγηση.

  • 27/6/2023

Σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της BMW μαθαίνουμε για πρώτη φορά τι πραγματικά σημαίνουν τα μπλε και άσπρα κουτάκια που βρίσκονται από την ίδρυσή της στο κέντρο του σήματος της εταιρίας.

Η Bayerische Motoren Werke εμφανίστηκε το 1917, έχοντας ως βάση την εταιρία κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών Rapp Motorenwerke με έδρα το Μόναχο. Αν και το όνομα της εταιρίας άλλαξε σε BMW στην ουσία όλα παρέμειναν ίδια, και με κύριο πάντα έργο την παραγωγή κινητήρων για αεροπλάνα. Όταν εμφανίστηκε το όνομα BMW δεν υπήρξε λογότυπο, όμως υπήρξε μία σταδιακή αλλαγή στα ενδιαφέροντα της εταιρίας, που πλέον άρχισε να φτιάχνει κινητήρες και για αυτοκίνητα, αγροτικά μηχανήματα και σκάφη.

Το πρώτο λογότυπο εμφανίστηκε στις 5 Οκτωβρίου του 1917, και διατηρούσε το στρογγυλό σχήμα της Rapp με το εξωτερικό δαχτυλίδι να έχει δύο χρυσές γραμμές μέσα στις οποίες είχε ενσωματωθεί το όνομα BMW. Το εσωτερικό του ήταν χωρισμένο σε τέσσερα ίσα μέρη, τα οποία ήταν -και παραμένουν- στα χρώματα της Βαυαρίας, το άσπρο και το μπλε, τα οποία τοποθετήθηκαν με την αντίθετη φορά του ρολογιού έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με την έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία, καθώς τότε απαγορευόταν οποιαδήποτε απομίμηση του εμβλήματος του κρατιδίου. 

Το «μπέρδεμα» με τους έλικες ενός αεροσκάφους προέκυψε αρκετά αργότερα, το 1929, όταν σε μία διαφήμιση η BMW έμπλεξε το λογότυπό της με τους έλικες ενός αεροπλάνου. Εκείνη την εποχή η BMW κατασκεύαζε έναν νέο κινητήρα κάτω από την άδεια της Pratt & Whitney και η ένθεση του λογότυπου ταίριαξε πολύ καλά με την αίσθηση που δημιουργεί η περιστροφή από τους έλικες ενός τέτοιου μοτέρ.

Η ίδια η BMW ενίσχυσε ακόμα περισσότερο αυτή την ιδέα σε ένα άρθρο του 1942 όπου και πάλι το σήμα της μπερδευόταν σκόπιμα με την κίνηση από τους έλικες ενός αεροσκάφους. Και για πολλά χρόνια από τότε ο μύθος αυτός συνέχιζε να επιβιώνει, καθώς η BMW δεν έκανε και κάποια προσπάθεια να τον «διορθώσει».