Lamborghini Diablo: 7 συν 1 πράγματα που δεν ξέρατε


Κάνουμε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο και θυμόμαστε την Diablo, την Lamborghini που διαδέχθηκε την Countach το 1990. Δείτε τα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζατε μέχρι σήμερα.

  • 21/3/2022

Η Lamborghini Diablo παραγόταν από την ιταλική εταιρεία από το 1990 έως το 2001, όταν και αντικαταστάθηκε από τη Murcielago. Η εξέλιξή της ξεκίνησε το 1985 με τον κωδικό Project 132 και η παραγωγή της Diablo έφτασε συνολικά τις 2.884 μονάδες. Το highlight του ιταλικού υπεραυτοκινήτου ήταν ότι επρόκειτο για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της φίρμας από τη Sant’ Agata που μπορούσε να «πιάσει» τα 320 km/h τελικής ταχύτητας.   

Υπάρχουν όμως οκτώ πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την Diablo και την εξέλιξή της που ίσως δεν γνωρίζατε μέχρι σήμερα. Πάμε να δούμε ποια είναι αυτά.

1. Η Diablo ήταν η πρώτη που έφερε ξανά την έκδοση SV

Με την Countach να μένει στο προσκήνιο 16 ολόκληρα χρόνια, με τόσες αναβαθμίσεις και ειδικές εκδόσεις, δεν υπήρξε μία φορά που να είδαμε τα γράμματα SV. Η αναβίωση της Super Veloce έγινε με την Diablo να επιστρέφει στην πίσω κίνηση, να ανεβάζει την ισχύ της από τους 485 στους 510 ίππους με την απαραίτητη συνοδεία μεγαλύτερων εμπρός φρένων, αλλά χωρίς κανένα ABS.

2. Χωρίς ABS έως το 1999

Οι 485 ίπποι από τον V12 έκαναν απαραίτητο το σύστημα τετρακίνησης AWD στην Diablo VT. Ένας λόγος παραπάνω ήταν ότι δεν υπήρχε ίχνος συστήματος ασφαλείας και συγκεκριμένα του ABS, μέχρι το 1999 που ανέλαβε την τύχη της Lamborghini η Audi. Μάλιστα, μέχρι το 1993 απουσίαζε παντελώς και η οποιαδήποτε υποβοήθηση στο τιμόνι.

3. Ο οδηγός αγώνων που βοήθησε στην εξέλιξή της

Όχι ένας οποιοσδήποτε οδηγός, αλλά ο Sandro Munari, που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) το 1977 με την Lancia Stratos HF ήταν επίσημα δοκιμαστής οδηγός της Lamborghini τη δεκαετία του 1980 και έβαλε το λιθαράκι του στην δυναμική συμπεριφορά της Diablo.

4. Το καπάκι δείχνει τη σειρά έναυσης του V12

O θαυμάσιος όσο και πανίσχυρος V12 είχε ένα μοναδικό χαρακτηριστικό. Πάνω στο μεταλλικό του καπάκι αναγραφόταν η πλήρης σειρά έναυσης όλων των κυλίνδρων του. Κάτι που πέρα από τη μοναδική αισθητική είχε και χρηστική σημασία, αφού ήταν πάντα ορατή για κάθε ενδεχόμενη επισκευή.

5. Ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο στο αυθεντικό Need for Speed

Το πρώτο και για πολλούς το αυθεντικό Need for Speed που κυκλοφόρησε το 1995 είχε την αφρόκρεμα των σπορ αυτοκινήτων. Mazda RX-7, Honda NSX, Toyota Supra, Porsche 993 Carrera, Corvette ZR-1, Dodge Viper και Ferrari 512 TR ήταν μερικά από αυτά που έκλεψαν τις καρδιές και πολλές ώρες μπροστά από το βιντεοπαιχνίδι της εποχής. Ακόμα και μέσα σε αυτά τα τετράτροχα θηρία, η μαύρη Diablo VT ήταν αυτή που ξεχώριζε.

6. Σχεδιασμένη από τον Marcello Gandini

Η επιγραφή “Disegno Marcello Gandini” στο πίσω δεξί φτερό της Diablo αποκαλύπτει τη μισή αλήθεια. Όταν η Chrysler ανέλαβε τις τύχες της Lamborghini στα τέλη της δεκαετίας του 1980 ο Tom Gale από το τμήμα σχεδιασμού της αμερικάνικης εταιρείας έδωσε τη μορφή στη Diablo που όλοι ξέρουμε. Αργότερα, όταν η Audi απέκτησε την Lamborghini, το μοντέλο με την επανασχεδίαση του 1999 ανήκε στον Luc Donckerwolke.

7. Το προαιρετικό ρολόι της… Breguet

Μία επιλογή στον εξτρά εξοπλισμό με κόστος περί των 10.000 δολαρίων όταν αγόραζες μία καινούρια Diablo ήταν το ρολόι της ελβετικής Breguet. Ο οίκος υψηλής ωρολογοποιίας έφτιαξε ένα τόσο σπάνιο μηχανικό και κουρδιστό ρολόι για το ταμπλό της Diablo που μέχρι σήμερα είναι δύσκολο να βρεθεί ακόμα και σε… φωτογραφία στο site της Lamborghini. Δεν προκαλεί εντύπωση που το επέλεξαν (και το πλήρωσαν) μόνο 50 πελάτες.

8. Το σύστημα AWD της Diablo VT προερχόταν από το LM002

Το σχετικά άγνωστο LM002 ήταν ένα off-road όχημα της Lamborghini που παράχθηκε σε μόλις 300 αντίτυπα και δάνεισε το σύστημα τετρακίνησης του στην Diablo VT. Το σύστημα μπορούσε να δώσει έως και το 25% της δύναμης στους εμπρός τροχούς όταν απαιτούνταν και φυσικά ήταν κατάλληλα τροποποιημένο για να περάσει από ένα εκτός δρόμου όχημα σε ένα υπεραυτοκίνητο 485 ίππων.