Lancia: 40 χρόνια από τον 5ο Παγκόσμιο τίτλο με τη θρυλική Rally 037 (photos)


Η πισωκίνητη Lancia Rally 037 όχι μόνο κοίταξε στα μάτια τους τετρακίνητους αντιπάλους της, αλλά τους κατατρόπωσε και κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

  • ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 7/10/2023

Η 7η Οκτωβρίου 1983 αντιπροσωπεύει μια αξέχαστη ημερομηνία για τη Lancia: Η Lancia Rally 037 θριαμβεύει στο Ράλλυ του Sanremo και εξασφαλίζει τον πέμπτο τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Η κατάκτηση ήρθε με επιβλητικό τρόπο, καθώς η ιταλική φίρμα είναι είχε τέσσερα αυτοκίνητα στις πέντε πρώτες θέσεις, με τους Markku Alen, Walter Rohrl και Attilio Bettega, αλλά και το νεαρό Miki Biasion να τερματίζει πέμπτος πίσω από το τιμόνι μιας Lancia Rally 037 - Jolly Club.

«Η Lancia Rally 037 ενσαρκώνει πλήρως το πνεύμα της μάρκας, που αποτελείται από ριζοσπαστικά γεωμετρικά σχήματα, σε συνδυασμό με κομψό και αποκλειστικό σχεδιασμό, δίνοντας ζωή σε ένα αυτοκίνητο πάντα έτοιμο να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο.

Η νίκη που επιτεύχθηκε ακριβώς πριν από 40 χρόνια παραμένει σήμερα μια ιστορική στιγμή για τα Ράλλυ και τοποθέτησε το μοντέλο στο πάνθεον των ‘αθάνατων’ παγκόσμιων αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο ότι η Lancia Rally 037 είναι ένα από τα εννέα αυτοκίνητα που ενέπνευσαν τη σχεδίαση των μελλοντικών μας μοντέλων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lancia, Luca Napolitano.

Έχοντας απέναντί της ισχυρούς τετρακίνητους αντιπάλους, όπως το Audi Quattro, με το οποίο ο Hannu Mikkola αναδείχθηκε πρωταθλητής στους οδηγούς εκείνη τη χρονιά, η Lancia Rally 037 έδειξε ότι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς δεν έχει να ζηλέψει τίποτα.

Εκτός από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών με τον Walter Rohrl, ενώ κατέκτησε τον τίτλο στο Ευρωπαϊκό και το Ιταλικό Πρωτάθλημα με τον Miki Biasion, ο οποίος λίγο αργότερα αγωνίστηκε με την επίσημη ομάδα Lancia Martini.

Το επίσημο ντεμπούτο της 037 έγινε το 1982, στην 59η έκδοση του Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο με την έκδοση δρόμου. Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας απέδιδε 205 ίππους, ενώ ήταν δεδομένο ότι είχε σχεδιαστεί εν αναμονή της εισόδου της στον κόσμο των Ράλλυ. Παρήχθησαν 200 μονάδες συνολικά, για να λάβει έγκριση τύπου ως αγωνιστικό αυτοκίνητο του Group B.

Η Lancia Rally, περισσότερο γνωστή με τη σχεδιαστική της ονομασία «037», ήταν στην πραγματικότητα ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο με κάθε λεπτομέρεια. Βασίστηκε στην Beta Montecarlo, ένα συμπαγές κεντρομήχανο coupe με σπορ «πινελιές», χαρακτηριστικό της δεκαετίας του '70. Έχοντας αυτή τη βάση ως σημείο εκκίνησης, τα πάντα σχετικά με τη Lancia Rally 037 συνέβαλαν στο σπορ πνεύμα της. Το μινιμαλιστικό και ορθολογικό εσωτερικό ήταν εναρμονισμένο στις απαιτήσεις των αγώνων, ενώ ορισμένα από τα αεροδυναμικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της εντυπωσιακής πίσω αεροτομής, αύξησαν ακόμη περισσότερο την απόδοσή της.

Για μέγιστη αποτελεσματικότητα, από τα βασικά υλικά κατασκευής ήταν ο πολυεστέρας με ενισχύσεις από υαλοβάμβακα, ενώ τα δύο ελαφριά καπό, πάνω από τον κινητήρα και το πίσω μέρος, μπορούσαν να αποσυναρμολογηθούν πλήρως.

Η ιδιαίτερη και ισορροπημένη κατασκευή της έκανε τη Lancia Rally 037 ένα από τα εννέα εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της ιταλικής φίρμας που έχουν εμπνεύσει μελλοντικά μοντέλα, ξεκινώντας από το Lancia Pu&Ra HPE, το «μανιφέστο» της Lancia για τα επόμενα 10 χρόνια.

Στο 100% ηλεκτρικό concept car, που ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας για το μέλλον, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι η σχεδίαση διαθέτει μια συνεχή αλληλεπίδραση μεταξύ καθαρότητας και ριζοσπαστικότητας, που θυμίζει έντονα την ουσία της Lancia Rally 037.