Michael Schumacher: Οι 5 κορυφαίες νίκες του με τη Ferrari


Με αφορμή τη συμπλήρωση 16 ετών από την τελευταία νίκη του Michael Schumacher στη Formula 1, κάνουμε μία αναδρομή στις πέντε κορυφαίες του όντας στα κόκκινα της Ferrari.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FERRARI MEDIA
  • 1/10/2022
  • Μαλαισία 2000

Η συνεργασία Ferrari-Schumacher μετρούσε ήδη 4 πλήρεις σεζόν, και δύο μεγάλες χαμένες ευκαιρίες για την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος οδηγών. Το «ρόδι» με τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών έσπασε το 1999, όμως στη Μαλαισία του 2000, ήρθε και το επόμενο, σπουδαίο επίτευγμα.

Στις 22 Οκτωβρίου 2000, ο Michael Schumacher πανηγύρισε την 9η νίκη της σεζόν και την καθοριστική για τον τίτλο των κατασκευαστών, καθώς η Scuderia επέστρεψε στην κορυφή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Η μάχη που είχε με τον David Coulthard καθ' όλη τη διάρκεια του GP έκανε την πρωτιά ακόμα πιο «γλυκιά», καθώς κατάφερε να τερματίσει μπροστά του για μόλις 7 δέκατα του δευτερολέπτου. 

Κι οι πανηγυρισμοί με τις κόκκινες περούκες είναι ακόμα χαραγμένες στις μνήμες των tifosi. 

  • Γαλλία 2002

Ένα παιχνίδι στρατηγικής έλαβε χώρα στις 21 Ιουλίου του 2002 στην πίστα του Magny-Cours sτη Γαλλία, όταν Ferrari και Michael Schumacher συνεργάστηκαν άψογα για να αρπάξουν τη νίκη από τα χέρια του Kimi Raikkonen, ενώ όλα έμοιαζαν ότι ο Φινλανδός θα κατάφερνε να κερδίσει για πρώτη φορά έναν αγώνα της Formula 1.

Ο κινητήρας του Allan McNish παρέδωσε πνεύμα, σκορπώντας λάδια στην επιφάνεια της πίστας, με τον Raikkonen να είναι ο πρώτος που συνάντησε το λαβωμένο μονοθέσιο του Βρετανού, κάνοντας τετακέ, δίνοντας στον Schumacher την ευκαιρία να τον προσπεράσει, σε μία πίστα που τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ακατόρθωτα.

Ο Michael Schumacher πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και είδε την καρό σημαία πρώτος, κερδίζοντας το 5ο πρωτάθλημα της καριέρας του, και βάζοντας το όνομά του δίπλα σε αυτό του Juan-Manuel Fangio, ισοφαρίζοντας τον Αργεντίνο πρωταθλητή στους παγκόσμιους τίτλους.

Ο Γερμανός έσπασε ακόμα ένα ρεκόρ, εξασφαλίζοντας βαθμολογικά το πρωτάθλημα των οδηγών νωρίτερα από ποτέ, ημερολογιακά, ένα ρεκόρ που φυσικά κρατά μέχρι και σήμερα.

  • Σαν Μαρίνο 2006

Το 2006, στην πίστα της Ίμολα συνεχίστηκε μία μάχη που είχε αρχίσει έναν χρόνο νωρίτερα. Michael Schumacher και Fernando Alonso τα έδωσαν όλα το 2005, με τον Ισπανό να κατακτά τότε τη νίκη μέσα στην έδρα της Ferrari, καθ' οδόν για τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. 

Το 2006, ο Schumacher έχει το μονοθέσιο να παλέψει επί ίσοις όροις με τον νεαρό αντίπαλό του, και το κάνει. Ξεκίνησε από την pole position, ξεπερνώτας τον Ayrton Senna στη σχετική λίστα με 66 poles, αλλά μετά τα μισά του αγώνα άρχισε να αντιμετωπίζει θέματα με τη φθορά των ελαστικών του, που έφεραν τον 2o Alonso σε απόσταση αναπνοής. 

Οι δυο τους μονομάχησαν, αλλά ο κακός γύρος εξόδου του Alonso από τα pit μετά τη δεύτερη στάση του έφεραν τον Schumacher ξανά σε θέση ισχύος, και τελικά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Αυτή ήταν η 5η του νίκη σε 6 χρονιές στην Ίμολα. 

  • Ιταλία 2006

Όλοι είχαν καταλάβει πως το Ιταλικό Grand Prix του 2006 θα ήταν ξεχωριστό. Λίγοι γνώριζαν ότι θα ήταν και το τελευταίο του Schumacher με τα χρώματα της Ferrari.

Πρόκειται για την 90η νίκη της καριέρας του, την 190η της Scuderia, την τελευταία του μεγάλη παράσταση μπροστά που τον λάτρεψε σαν θεό για μία δεκαετία.

Ήταν μία νίκη στρατηγικής, καθώς με overcut μπόρεσε ο σπουδαίος Γερμανός να υπερσκελίσει τον Kimi Raikkonen, αλλά αυτό που θα συνέβαινε μετά το πέσιμο της καρώ σημαίας ήταν το πιο σημαντικό.

Η ανακοίνωση της αποχώρησής του από την ενεργό δράση με το τέλος του 2006 έφερε συγκίνηση, λύπη, αλλά και νοσταλγία και ευγνωμοσύνη για όσα είδαν κι έζησαν όσοι πρόλαβαν να τον δουν να αγωνίζεται. 

Θα επέστρεφε, ασφαλώς, το 2010, αλλά τίποτα πια δεν θα ήταν όπως πρώτα.

  • Κίνα 2006

Το 2006 ήταν ομολογουμένως μία εξαιρετική σεζόν για τον Michael Schumacher, παρόλο που δε στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής εκείνη τη χρονιά. Η 91η και τελευταία νίκη του μεγάλου Schumi ήρθε σαν σήμερα το 2006 στην Κίνα, μία όχι και τόσο εύκολη νίκη, που σφράγισε τη λαμπερή καριέρα του 7κις παγκόσμιου πρωταθλητή. 

Με τη βροχή να σφυροκοπά την πίστα λίγο πριν την εκκίνηση, οι οδηγοί που είχαν επιλέξει ελαστικά της Bridgestone, ανάμεσά τους και ο Schumacher, βρισκόταν σε μειονεκτική θέση, έναντι όσων είχαν επιλέξει τη Michelin. Ο Fernando Alonso ξεκίνησε τον αγώνα από την pole position «φορώντας» Michelin, και όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά, αφού είχε δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη διαφορά από τον Michael, ο οποίος ξεκινούσε 6ος.

Ο καιρός όμως, δεν έκανε τη χάρη στον Ισπανό, και η πίστα άρχισε να στεγνώνει γρήγορα. Ο Alonso άλλαξε μόνο τα εμπρός ελαστικά του, θεωρώντας ότι αυτό θα τον κρατούσε σε πλεονεκτική θέση, όμως συνέβη το ακριβώς αντίθετο: Τα ελαστικά δε λειτούργησαν όπως περίμενε, με αποτέλεσμα η διαφορά του από τον 7κις, που είχε φτάσει στην τρίτη θέση, να εξαφανιστεί.

Στο επόμενο pit stop, επέλεξε ένα φρέσκο σετ στεγνών ελαστικών, όμως ένα πρόβλημα στο αερόκλειδο καθυστέρησε την αλλαγή, με τον Alonso να περνά 19 δευτερόλεπτα υπό στάση. Αυτό τον έκανε να χάσει πολύτιμο χρόνο και να πέσει τέταρτος, την ίδια ώρα που ο Schumacher περνούσε τον Fisichella για την πρωτοπορία του αγώνα, κατακτώντας τη τελευταία νίκη της καριέρας του.