Όταν ο Loeb οδηγούσε την υβριδική Citroen C4 HYmotion4 WRC το 2008!


Την περασμένη Κυριακή ο Sebastien Loeb έγινε ο πρώτος νικητής αγώνα του WRC τη νέα, υβριδική εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Όμως δεν ήταν η πρώτη φορά που ο εννιάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής οδηγούσε ένα υβριδικό rallycar.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 26/1/2022

Το 2008 η Citroen είχε παρουσιάσει το C4 WRC HYmotion4. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ράλι WRC που εξοπλιζόταν με υβριδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή του συστήματος HYmotion4 αποτελείτο από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2 λίτρων με απόδοση 320hp, ο οποίος συνδυαζόταν με έναν ηλεκτροκινητήρα 167hp (125kW) που έδινε ισχύ στον πίσω άξονα.

Μάλιστα, δεδομένης της ποικιλομορφίας της χρήσης ενός αυτοκινήοτυ ράλι σε κάθε ειδική, υπήρχαν πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτό το ευέλικτο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Ο οδηγός μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόνο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον κινητήρας εσωτερικής καύσης με αναγεννητική πέδηση για βελτιωμένη δύναμη φρεναρίσματος, αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για τις απλές διαδρομές και λειτουργία boost που επέτρεπε στον οδηγό να αξιοποιήσει ένα επιπλέον απόθεμα 300 Nm ροπής από το ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα για παραπάνω δύναμη όπου την χρειαζόταν.

Η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία περιοριζόταν σε αυτονομία περίπου 40 χιλιομέτρων. Η μπαταρία του συστήματος ήταν ιόντων λιθίου 400 volt.