Το να είσαι ένας από τους πρωταγωνιστές στα εκτός δρόμου οχήματα σημαίνει ότι έχεις κοπιάσει σκληρά για να φτάσεις στην κορυφή. Όμως, όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, σημαίνει ταυτόχρονα ότι πρέπει να προσπαθήσεις για να παραμείνεις εκεί.
Η Suzuki μοιάζει να έχει βρει τη «χήνα με τα χρυσά αβγά» σε ό,τι αφορά το Grand Vitara. Ένα αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει μια ιδιαίτερη (και αξιοζήλευτη) φήμη μεταξύ των αγοραστών αλλά και των ανταγωνιστριών εταιρειών. Όταν πριν από είκοσι χρόνια παρουσιάστηκε το Vitara, λίγοι ήταν αυτοί που ενδεχομένως μπορούσαν να φανταστούν το θετικό αντίκτυπο που θα είχε στο κοινό αλλά και το πώς θα «μετεξελισσόταν» στο Grand Vitara, όπως το ξέρουμε.
Αρχικά, η αμερικανική αγορά ήταν ο κύριος εμπορικός στόχος των Ιαπώνων, όμως, με το πέρασμα του χρόνου, ακολούθησε και η ευρωπαϊκή (με προεξάρχουσα την ελληνική στη Γηραιά Ήπειρο).Το 2005 παρουσιάστηκε το Grand Vitara δεύτερης «γενιάς» και τα σχόλια ήταν θετικά. Τα δεδομένα είχαν αλλάξει για το αυτοκίνητο αναφορικά με το «χαρακτήρα» του, ο οποίος είχε παραμείνει «σκληρός» μεν, σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου ικανότητα κίνησης, είχε γίνει πιο «πολιτισμένο» δε εντός δρόμου αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με το αναβαθμισμένο επίπεδο του εξοπλισμού. Αρχικά, αυτή η εξέλιξη δημιούργησε σε κάποιους αμηχανία και υποψία για αλλοίωση του «χαρακτήρα» του, ωστόσο αποδείχτηκε ότι οι άνθρωποι της Suzuki ήξεραν τι έκαναν. Άλλωστε, ήταν λογικό να μην πειράξουν το βασικό στοιχείο του, που δεν είναι άλλο από την εικόνα ενός 4x4 οχήματος και όχι ενός SUV, για την οποία έχει διακριθεί και προτιμάται.
Επανασχεδίαση, αλλά και νέος κινητήρας
Έπειτα από τρία χρόνια το μοντέλο επανασχεδιάστηκε. Η πληθώρα των εκτός δρόμου οχημάτων που πλέον υπάρχει στην αγορά (SUV και 4x4) έχει αυξήσει το επίπεδο ανταγωνισμού και οι άνθρωποι της Suzuki έπρεπε να το ανανεώσουν, για να διατηρήσουν την καλή εμπορική πορεία του.
Εξωτερικά οι αισθητικές αλλαγές -κυρίως στα φώτα και τον εμπρός προφυλακτήρα- είναι διακριτικές, ωστόσο δίνουν μια πιο νεανική όψη στο κατά τ’ άλλα σχεδιαστικά «ώριμο» αμάξωμα. Όσοι αγοράσουν το επανασχεδιασμένο Grand Vitara να γνωρίζουν ότι το αυτοκίνητό τους είναι κατά τρία εκατοστά πιο μακρύ σε σχέση με πριν. Αυτό επειδή ο προφυλακτήρας, στον οποίο αναφερθήκαμε, έχει διαφορετική μορφή, ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμού των πεζών, κάτι που αύξησε και το ολικό μήκος του οχήματος (φυσικά, το μεταξόνιο έχει μείνει απαράλλακτο).
Οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αλλάξει σχήμα (έχουν γίνει πιο «αιχμηροί» στην άκρη τους), ενώ έχουν ενσωματωθεί φλας.
Εσωτερικά, το ταμπλό δείχνει να έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά και διαθέτει νέα στοιχεία συγκριτικά με πριν, στα οποία θα αναφερθούμε πιο κάτω.
Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης του τετρακίνητου μοντέλου οι άνθρωποι της εταιρείας από το Hamamatsu βρήκαν και μια καλή αφορμή για να εφοδιάσουν το Grand Vitara με έναν καινούργιο τετρακύλινδρο κινητήρα που δεν υπήρχε ως τώρα στη διαθέσιμη γκάμα. Η χωρητικότητά του είναι 2,4 λίτρα και «καλύπτει το κενό» που υπήρχε μεταξύ της έκδοσης με το δίλιτρο και τον V6 των 3,2 λίτρων της επιμηκυσμένης έκδοσης XL7.
Το νέο μηχανικό σύνολο αποδίδει μέγιστη ισχύ 169 ίππους. Διαθέτει σύστημα «μεταβλητού μήκους» αυλών εισαγωγής. Ουσιαστικά, μια περιστροφική βαλβίδα ανοιγοκλείνει, μεταβάλλοντας την απόσταση που πρέπει να διανύσει ο αέρας πριν εισαχθεί στο θάλαμο καύσης, ανάλογα με το πόσο πιέζει το πεντάλ του γκαζιού ο οδηγός. Επίσης, έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, ενώ έχει τοποθετηθεί και αντικραδασμικός άξονας.
Τι ισχύει πρακτικά;
Όπως είναι αναμενόμενο, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο νέο κινητήρα. Η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 227 νιουτόμετρα στις 3.800 σ.α.λ., αρκετά ψηλά δηλαδή. Βέβαια το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής (ροπή) αποδίδεται από χαμηλά, από περίπου τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Χαμηλότερα από αυτές τις στροφές ο κινητήρας δείχνει ότι χρειαζόταν περισσότερη δουλειά από τη μεριά των μηχανικών. Αυτό όμως δεν είναι σημαντική υστέρηση. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι επαρκέστατος για να μετακινήσει αξιοπρεπέστατα το βάρους τουλάχιστον 1.552 κιλών όχημα. Δεν θα κάνουμε μια εκ των πραγμάτων λανθασμένη αντιπαράθεση επιδόσεων μεταξύ της έκδοσης με το δίλιτρο κινητήρα, ωστόσο δεν θα αποφύγουμε κάποιες συγκρίσεις, ακριβώς για να δώσουμε το στίγμα του Grand Vitara 2.4.
Το επίπεδο θορύβου που φτάνει στα αφτιά των επιβατών είναι κατά τι μικρότερο σε όλες τις περιπτώσεις κίνησης, δηλαδή αστικά, περιαστικά και στο ταξίδι. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στα χαρακτηριστικά κατασκευής του (βάση στροφαλοφόρου άξονα κατασκευασμένη από μίγμα χυτοσιδήρου και μαγνησίου, αντικραδασμικός άξονας, αλυσίδες μετάδοσης της κίνησης σχεδιασμένες να θορυβούν λιγότερο, πλαστικό κάλυμμα κινητήρα) αλλά και στη βελτίωση που έχει συντελεστεί σε επιμέρους τομείς. Για παράδειγμα, τα κρύσταλλα είναι παχύτερα από πριν (φτάνουν τα τέσσερα χιλιοστά από τα 3,5 χλστμ.), ενώ έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερης διαμέτρου «τσιμούχες» στις πόρτες. Όμως, ουσιαστικό κέρδος στη μείωση του θορύβου έχει υπάρξει από το γεγονός ότι η μετάδοση της κίνησης δεν «κοπανάει», όπως συνέβαινε ως τώρα. Οι μεταλλικής χροιάς ήχοι που ακούγονταν τόσο από αυτήν όσο και από το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν περιοριστεί, αναμφισβήτητα μια καλοδεχούμενη βελτίωση.
Το ταμπλό δείχνει ελαφρώς ποιοτικότερο, κι αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι τα πλαστικά δείχνουν ποιοτικότερα, ενώ οι διακόπτες δίνουν «βαρύτερη» αίσθηση κατά το χειρισμό τους. Αναφορικά με τις αλλαγές, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που υπήρχε στην κορυφή της κονσόλας έχει μεταφερθεί στη βάση του ταχύμετρου, ενώ έχει προστεθεί μια κυκλικού σχήματος οθόνη ψηφιακών ενδείξεων των λειτουργιών του αυτόματου κλιματισμού στο σημείο (της κονσόλας) όπου ως τώρα υπήρχε ο πολυδιακόπτης επιλογής των παραμέτρων του κλιματισμού.
Η ευρυχωρία είναι από τα πλεονεκτήματα του Grand Vitara. Οι επιβάτες έχουν αρκετό ωφέλιμο χώρο στη διάθεσή τους, τόσο γι’ αυτούς όσο και για τις αποσκευές τους. Τα καθίσματα είναι σχετικά μεγάλα, σκληρά σε αίσθηση, αλλά δεν κουράζουν. Βέβαια, θα θέλαμε η θέση του οδηγού να έχει καλύτερης σχεδίασης έδρανο, ώστε να συγκρατεί καλύτερα το κάτω μέρος του σώματος, ενώ το τιμόνι θα έπρεπε να ρυθμίζεται και ως προς την απόσταση από το σώμα και όχι μόνο ως προς το ύψος. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή, ο μοχλός ταχυτήτων καλός σε αίσθηση, ενώ τα φρένα αποτελεσματικά. Να σημειώσουμε ότι στην έκδοση με τον κινητήρα των 2,4 λίτρων στον πίσω άξονα έχουν τοποθετηθεί αεριζόμενα δισκόφρενα (πλέον τοποθετούνται και στη δίλιτρη έκδοση), κάτι που συμβάλλει στην αμεσότερη επιβράδυνση του οχήματος. Τέλος, η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, όταν το αυτοκίνητο κινείται στην άσφαλτο. Σε αυτή την περίπτωση η οδική συμπεριφορά του είναι καλή. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης εξασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση κάθε φορά. Όταν ο οδηγός προσπαθεί να κινηθεί γρήγορα σε δρόμο με στροφές, τότε εμφανίζεται τάση υποστροφής ?η αναμενόμενη αντίδραση από ένα τέτοιο όχημα? και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (προαιρετικό στη φτηνότερη τρίθυρη και πεντάθυρη έκδοση με τους κινητήρες των 1,6 και 2,0 λίτρων) περιορίζει την ορμή του οδηγού. Η ανάρτηση έχει σχετικά σκληρές ρυθμίσεις, αλλά τα αμορτισέρ απορροφούν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου.
Φυσικά το Grand Vitara βρίσκεται στο στοιχείο του εκτός δρόμου. Το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης («LSD») που υπάρχει στο κέντρο μπορεί να «κλειδώσει», ενώ υπάρχει και βοηθητικό κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων («κοντό»). Θεωρητικά οι δυνατότητες κίνησης του Grand Vitara σε δύσβατο έδαφος είναι σημαντικές, κάτι που διαπιστώνεις και στην πράξη. Οι ικανοποιητικές για το μήκος του γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής και η δυνατότητα άρθρωσης της ανάρτησης το καθιστούν ικανό να ανέβει σε σημεία όπου αρχικά αμφιβάλλεις ότι θα τα καταφέρει. Στην περίπτωση του τετρακίνητου οχήματος της Suzuki συνήθως πρώτα θα «κιοτέψει» ο οδηγός, ενώ το αυτοκίνητο κάλλιστα μπορεί να πάει εκεί που αυτός θεωρεί ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει.
Επιπλέον «κρίκος»
Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων είναι μια ακόμα επιλογή που προσφέρει η Suzuki στους υποψήφιους αγοραστές του μοντέλου και όχι μόνο. Όπως είναι αναμενόμενο, οι επιδόσεις του οχήματος είναι καλύτερες (στην υποθετική περίπτωση που θελήσουμε να κάνουμε «σύγκριση» με τη δίλιτρη έκδοση), ενώ και η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν ελαφρώς μικρότερη.Το Grand Vitara δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς, στην ελληνική αγορά τουλάχιστον, η έξωθεν καλή μαρτυρία του κοινού είναι η καλύτερη εμπορική «προώθηση». Μπορεί οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας να έβαλαν λίγο «νερό στο κρασί τους», όταν το 2005 παρουσίασαν ένα όχημα, το αμάξωμα του οποίου παρέπεμπε σε SUV, όμως δεν το παράκαναν, κι έτσι κάτω από αυτό υπάρχει ένα «καθαρόαιμο» 4x4 σε ό,τι αφορά τη διάταξη των μηχανικών μερών και την ικανότητα εκτός δρόμου κίνησης. Διαθέτει καλό επίπεδο εξοπλισμού και έχει συγκεκριμένα, ισχυρά πλεονεκτήματα για να το προτιμήσει κάποιος.
YΠΕΡ
Εκτός δρόμου ικανότητα κίνησης.
Εσωτερικός χώρος.
Φήμη.
ΚΑΤΑ
Ροπή ως τις 2.000 σ.α.λ.
Τριγμοί από την εταζέρα.
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ // 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ // ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.) // 2.393
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ [KW (PS)/Σ.Α.Λ.] // 124 (169)/6.000
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.) // 227/3.800
ΚΙΒΩΤΙΟ // ΜΗΧΑΝΙΚΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ // γονατα mcpherson
me ψαλιδια βασησ,
ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ // ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ
ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
YΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ // ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ
ΦΡΕΝΑ
(ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) // ΑΕΡ. ΔΙΣΚΟΙ/ ΑΕΡ. ΔΙΣΚΟΙ
EΛΑΣΤΙΚΑ
TΥΠΟΣ // Bridgestone Dueler H/T 687
ΔΙΑΣΤΑΣΗ // 225/65 - 17
ΑΜΑΞΩΜΑ
ΜXΠXΎ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) // 4.500x1.810x1.695
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ) // 398
ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) // 1.552
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ) // 185
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (ΔΕΥΤ.)
0-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 7,2
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 10,5
0-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 15,1
0-400 ΜΕΤΡΑ // 17,4
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (ΔΕΥΤ.)
MΕ 3η
50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 4,0
MΕ 4η
70-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 8,8
MΕ 5η
80-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 17,7
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (ΜΕΤΡΑ)
50-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 10,7
90-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 34,7
120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 64,9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ/ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ //12,4/9,0
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ) // 66
ΘΟΡΥΒΟΣ (DBA)
ΜΕ 50 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3η) // 61
ΜΕ 90 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4η) // 67
ΜΕ 120 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5η) // 70
ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚ. ΔΟΚΙΜΗΣ // €32.900
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ // €29.900
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΟΔΗΓΟΥ, ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ, ΠΛΕΥΡΙΚΟΙ, ΤΥΠΟΥ «ΚΟΥΡΤΙΝΑΣ», ΣΥΣΤΗΜΑ ABS ΜΕ EBD ΚΑΙ Brake Assist, ΣΥΣΤΗΜΑ ESP ΜΕ TCS, ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΡΑΔΙΟ-CD ΜΕ mp3 ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΜΟΝΙΜΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ 4 ΕΠΙΛΟΓΩΝ, ΗΛ. ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΕΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ, ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΜΕ ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΜΟ, ΗΛ. ΡΥΘΜ. ΚΑΙ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΛΕΙΔΙ, cruise control, ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ ΕΜΠΡΟΣ, ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ 17’’, ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ, ΡΑΓΕΣ ΟΡΟΦΗΣ, ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΗΡΕΣ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, ISOFIX, IMMOBILIZER.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΟΚΙΜΗΣ
ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΣΑΛΟΝΙ, ΗΛΙΟΡΟΦΗ, ΦΩΤΑ ΑΕΡΙΟΥ ΞΕΝΟΥ, ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΩΝ, ΣΚΟΥΡΑ ΦΙΜΕ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ ΠΙΣΩ
ΘΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΑ ΓΙΑΤΙ...
... ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΟΧΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΩΝ 2,4 ΛΙΤΡΩΝ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ. Κ.Ζ.
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΑ ΓΙΑΤΙ...
... Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΥΚΑΤΑΦΡΟΝΗΤΟ ΠΟΣΟ. Κ.Ζ.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ




_77761_468005_type13129.jpg)
-1170x780_77761_475446_type13129.jpg)