Facebook-Meta: Τι είναι το Metaverse και πώς θέλει να αλλάξει τη ζωή μας


Νέα εποχή για το Facebook με rebranding ανακοίνωσε ο Mark Zuckerberg στη δίνη σκανδάλων για fake news και διαρροή προσωπικών δεδομένων. Τεχνολογική εξέλιξη ή αλλαγή ατζέντας;

  • Φωτ.: Gettyimages, Google, ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/10/2021

Ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg (Μαρκ Ζάκερμπεργκ), γυρίζει σελίδα στο μέλλον του τεχνολογικού κολοσσού που καθημερινά επιλέγουν εκατομμύρια χρηστών για την ενημέρωση-διασκέδασή τους. Επιλέγοντας την ελληνική λέξη Meta (Μετά) για την… μετονομασία της Facebook, ο Zuckerberg επιχειρεί να δείξει την στροφή της εταιρείας του, όπως άλλωστε επισήμανε κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης Connect, στην εικονική πραγματικότητα.

Meta: Η μετα…στροφή της Facebook

«Για να αποτυπώσουμε ποιοι είμαστε και ποιοι φιλοδοξούμε να χτίσουμε, είμαι στην ευτυχή θέση να ανακοινώσω πως από σήμερα, η εταιρείας μας είναι πλέον η Meta», δήλωσε ο Zuckerberg, τονίζοντας πώς «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν! Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα, είναι πλέον καιρός να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».

Ο ιδρυτής της Facebook επί μιάμισση ώρα παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» όπως μπορούμε να αποδώσουμε στα ελληνικά, που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

Πραγματική ανάγκη η αλλαγή ονόματος ή επικοινωνιακό τρικ;

Το timing που επιλέχθηκε για την ανακοίνωση όλων αυτών των αλλαγών δεν πέρασε ασχολίαστο από μη κυβερνητικές οργανώσεις και χρήστες των social, οι οποίοι θεώρησαν ως αντιπερισπασμό την αλλαγή ονομασίας του Facebook, απέναντι στα σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.

Να σημειωθεί πώς ο Mark Zuckerberg έχει δηλώσει πώς το metaverse θα είναι προϊόν νέων επενδύσεων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη.

Τι είναι το Metaverse

Το Metaverse είναι ένας συλλογικός εικονικός κοινόχρηστος χώρος, στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να παίζουν, να εργάζονται και να επικοινωνούν, χρησιμοποιώντας headsets εικονικής πραγματικότητας. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ το έχει χαρακτηρίσει ως ένα «ενσωματωμένο internet όπου αντί απλά να βλέπεις το περιεχόμενο, ζεις μέσα σε αυτό».

Την ακριβή περιγραφή δίνει με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό:

«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες.

Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική – ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε» συνέχισε. «Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας».