Ferrari: Βρήκαν λύση για τραχύ «ήχο εξάτμισης» στα ηλεκτρικά τους μοντέλα (photos)


Η Ferrari κάνει ακόμα ένα βήμα πιο κοντά προς την κυκλοφορία του πρώτου της EV, αφού έχει ήδη προνοήσει για το σύστημα «εξάτμισης» που θα το συνοδεύει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: USPTO
  • 26/1/2023

Αναπόφευκτα, και η Ferrari θα μπει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα χωρίς να θυσιάσει τίποτα από τον γνωστό εκκωφαντικό ήχο των supercar της. Οι Ιταλοί γνωρίζουν ότι το «τραγούδι» των κινητήρων τους αποτελεί μέρος της κληρονομιάς τους, αλλά και της οδηγικής ικανοποίησης που προσφέρεται μέσω των μοντέλων τους.

Γι αυτό, η Ferrari σκοπεύει να εξοπλίσει τα μελλοντικά της EV με ένα σύστημα που θα προσομοιώνει τον ήχο μιας εξάτμισης ενός συμβατικού supercar με ΜΕΚ, όπως δηλαδή έχουν συνηθίσει οι πελάτες της. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη υποβάλλει την αντίστοιχη πατέντα στο αρμόδιο Γραφείο Πατεντών των ΗΠΑ, μιλώντας για ένα «όχημα εξοπλισμένο με συσκευή αναπαραγωγής ήχου που μπορεί να συσχετιστεί με έναν ηλεκτροκινητήρα».

Μέσω του συστήματος αυτού, η εταιρεία θα ενισχύσει τον ήχο ενός ή περισσότερων ηλεκτροκινητήρων του οχήματος, πριν αυτός καταλήξει να παράγεται από την εξάτμισή του στο πίσω μέρος του. Τα σκίτσα της πατέντας παρουσιάζουν μία «συσκευή που αναπαράγει ήχο», που μάλλον πρόκειται για ένα ηχείο, το οποίο θα είναι τοποθετημένο κοντά ή πάνω στον πίσω άξονα

Οι δοκιμές του συστήματος έχουν ήδη γίνει, όπως παρουσιάζουν οι υπόλοιπες εικόνες της πατέντας, όμως βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό επίπεδο, κι η Ferrari δείχνει να έχει πειραματιστεί ήδη σε πολλούς διαφορετικούς ήχους, ανάλογα με την ταχύτητα που αναπτύσσει ο κινητήρας.

Η Ferrari κατανοεί τη σημαντικότητα του ήχου ενός supercar, και μάλιστα αναφέρει στα αρχεία της ότι «ο ήχος που παράγεται από τον κινητήρα επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν ένα άμεσο δείγμα των συνθηκών του οχήματος, αλλά και του τι πρέπει να κάνει προκειμένου να φτάσει στις επιθυμητές επιδόσεις.»

Πολλές εταιρείες είναι έτοιμες να κάνουν το συγκεκριμένο βήμα σε αυτόν τον τομέα, κάνοντας τα EV τους να «τραγουδούν», προκειμένου να τα κάνουν πιο ελκυστικά στους μελλοντικούς τους πελάτες. Σε ένα αντίστοιχο εγχείρημα έχει προβεί και η Dodge με το Charger Daytona SRT EV Concept, το οποίο έφερε ένα σύστημα «εξάτμισης» παρόμοιο με αυτό που κατασκευάζει η Ferrari.