Ο ανταγωνισμός στα compact SUV ποτέ δεν υπήρξε χαμηλός, όμως τα τελευταία χρόνια αποκτά νέο χαρακτήρα. Η τεχνολογία δεν αποτελεί πλέον ένα πρόσθετο στοιχείο, αλλά κεντρικό πυλώνα στην εξέλιξη κάθε νέου μοντέλου. Στο παιχνίδι αυτό, η Mazda συμμετέχει με το ανανεωμένο CX-5, ένα αυτοκίνητο που επιχειρεί να συνδυάσει την παραδοσιακή της φιλοσοφία με μια πιο σύγχρονη, ψηφιακά προσανατολισμένη κατεύθυνση.
Η σημαντικότερη είδηση γύρω από το νέο CX-5 δεν αφορά τον σχεδιασμό του, όσο την τεχνολογική βάση στην οποία στηρίζεται. Το μοντέλο είναι το πρώτο της Mazda που υιοθετεί την αρχιτεκτονική EEA+, μια πλατφόρμα που συγκεντρώνει σε ενιαίο σύστημα όλες τις ηλεκτρονικές μονάδες, το λογισμικό και τα δίκτυα επικοινωνίας του οχήματος. Η μετάβαση αυτή επιτρέπει ασύρματες ενημερώσεις σε βάθος χρόνου, αλλά και την εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης χωρίς να απαιτούνται σημαντικές επεμβάσεις σε μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το πρώτο βήμα προς τα μελλοντικά software-defined μοντέλα της εταιρείας, τα οποία θα βασίζονται περισσότερο στο λογισμικό και λιγότερο σε παραδοσιακές μηχανολογικές λύσεις. Αν και η Mazda έχει ήδη ανακοινώσει την ανάπτυξη νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων, το CX-5 λειτουργεί ως προπομπός αυτής της στρατηγικής.
Εσωτερικό με έμφαση στην εργονομία και τη διασύνδεση
Στο ταμπλό κυριαρχεί μια νέα ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Η Mazda αποφεύγει την υπερβολή, διατηρώντας φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πληροφορίας συγκεντρώνεται σε δύο νέες οθόνες: μία 12,9 ιντσών στάνταρ και μία 15,6 ιντσών για τις ανώτερες εκδόσεις.
Και οι δύο είναι οριζόντιες, πλήρως παραμετροποιήσιμες και σχεδιασμένες έτσι ώστε να μειώνουν τις άσκοπες μετακινήσεις του βλέμματος. Η μεγάλη αλλαγή ωστόσο έρχεται από τη συνεργασία με την Google. Το νέο CX-5 ενσωματώνει Google Maps, Google Assistant και Google Play, με δωρεάν δοκιμαστική περίοδο πριν την καθιέρωση συνδρομητικής υπηρεσίας. Ο φωνητικός βοηθός, που ήδη λειτουργεί με φυσική γλώσσα για απλές ρυθμίσεις όπως ο κλιματισμός ή η πλοήγηση, θα αναβαθμιστεί μέσω ενημέρωσης στο Google Gemini, διευρύνοντας τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης.
Παρά τις τεχνολογικές προσθήκες, η Mazda επιλέγει έναν πιο παραδοσιακό δρόμο όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα. Το CX-5 2026 διατίθεται με δύο παραλλαγές του ίδιου 2,5L τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης, αμφότερες με ήπια υβριδική (MHEV) τεχνολογία και μέγιστη ισχύ 141 PS. Η διαφορά ανάμεσα στις εκδόσεις αφορά αποκλειστικά τη μετάδοση, με επιλογή χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων, καθώς και την παρουσία κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mazda εξηγεί γιατί το νέο CX-5 δεν έχει φυσικούς διακόπτες
Επίσημο: Ένα βήμα πριν την επιστροφή του Mazda RX-7 - Έρχεται με ρότορα και 370 PS
Mazda EZ-60: H ιαπωνική «απάντηση» στο Tesla Model Y (photos)



_77761_475005_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_475005_type13129.jpg)



