Σκούτερ υδρογόνου με εναλλάξιμα ρεζερβουάρ


Μετά τις εναλλάξιμες μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα, σειρά έχουν τα σκούτερ υδρογόνου με εναλλάξιμα ρεζερβουάρ.

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/6/2022

Μπορεί να φαίνεται παράδοξο να προωθείται η επιλογή του ρεζερβουάρ υδρογόνου που αντικαθίσταται με ένα γεμάτο όταν αδειάσει, αφού είναι γνωστό ότι ο ταχύτατος ανεφοδιασμός είναι ένα βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με κυψέλες καυσίμου (FCEV), ωστόσο πρόκειται για μία τεχνική επιλογή που βρίσκει πρόσφορο έδαφος στη Γαλλία.

Ο λόγος για το Mob-ion AM1 powered by STOR-H που είχε  κάνει  πρώτη φορά την εμφάνισή του με τη μορφή πρωτοτύπου το καλοκαίρι – χωρίς, όμως, να δοθεί στο θέμα ιδιαίτερη δημοσιότητα – και με τη βοήθεια δύο μικρών ρεζερβουάρ που έχουν το μέγεθος ενός… μπουκαλιού νερού μπορεί να κινηθεί για περίπου 230 χιλιόμετρα μέχρι το «μπουκάλι» αυτό να χρειαστεί αντικατάσταση. Σημειώστε ότι, στην περίπτωση αυτή, δεν έχουμε να κάνουμε με ρεζερβουάρ συμπιεσμένου υπό υψηλή πίεση (300-700 bar) υδρογόνου, αλλά ρεζερβουάρ υδριδίου μετάλλου στο οποίο η πίεση δεν ξεπερνά τα 10 bar.

O ιδιοκτήτης του εν λόγω σκούτερ θα μπορεί να αγοράζει τα δικά του γεμάτα «μπουκάλια» για να συνεχίσει άμεσα την πορεία του. Με αυτόν τον τρόπο δεν απαιτούνται πολλά πρατήρια υδρογόνου, τα οποία λόγω των ιδιαιτέρων τεχνικών απαιτήσεων είναι εξαιρετικά ακριβά, για να κινηθούν οχήματα όπως το Mob-ion AM1 powered by STOR-H. Το γέμισμα των ρεζερβουάρ γίνεται κεντρικά και στη συνέχεια ακολουθεί η διανομή τους -οπότε τα πράγματα απλοποιούνται σημαντικά ως προς τις υποδομές ανεφοδιασμού.

Θυμίζουμε ότι η Γαλλία σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 7 δις ευρώ έως το 2030 (εκ των οποίων τα 2 δις θα δαπανηθούν μέχρι το τέλος του 2022) για την ανάπτυξη περισσότερων επιλογών υδρογόνου όπως αυτή, προωθώντας, μεταξύ άλλων, και την υδρογονοκίνηση των ταξί του Παρισιού.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι τα σκούτερ με εναλλάξιμες μπαταρίες, στα οποία αναφερθήκαμε στην αρχή, δεν είναι απλώς ιδέα – είναι ήδη μια χειροπιαστή πραγματικότητα, καθώς έτσι καταργείται η πολύωρη αναμονή για τη φόρτιση. Στην Ασία η Gogoro ήδη δραστηριοποιείται στον τομέα αυτόν, ενώ εταιρείες, όπως οι Honda, Yamaha, KTM και Piaggio/Vespa, έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για τέτοιου τύπου μπαταρίες, τις οποίες οι ιδιοκτήτες θα τοποθετούν έτοιμες, γεμάτες στα ηλεκτρικά δίκυκλά τους χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν για να χρησιμοποιήσουν και πάλι τα οχήματά τους.