Steer-by-Wire: Πότε έρχεται το καινοτόμο σύστημα στα μοντέλα της Mercedes


Η Mercedes-Benz γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, ανακοινώνοντας ότι θα λανσάρει το πρώτο της μοντέλο παραγωγής με τεχνολογία Steer-by-Wire σύντομα, καθιστώντας την πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που φέρνει τη συγκεκριμένη καινοτομία στο δρόμο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ - ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ AG
  • 26/4/2025

Πρόκειται για μια επανάσταση στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς καταργείται η μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών. Η μετάδοση των εντολών του οδηγού γίνεται πλέον αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικών σημάτων – εξ ου και ο όρος 'by wire'.

Το νέο σύστημα προσφέρει μια πρωτόγνωρη αίσθηση οδήγησης, με αυξημένη ευελιξία στην πόλη και βελτιωμένη απόκριση στον αυτοκινητόδρομο. Το παρκάρισμα γίνεται πιο εύκολο από ποτέ, χωρίς την ανάγκη για επαναλαμβανόμενο γύρισμα του τιμονιού. Ταυτόχρονα, η συνεργασία με το πίσω σύστημα διεύθυνσης, που επιτρέπει γωνία έως και 10 μοίρες, εξασφαλίζει ανώτερη σταθερότητα και ευελιξία.

Οι κραδασμοί από κακοτεχνίες του δρόμου, που στο παρελθόν μεταφέρονταν στο τιμόνι, πλέον εξαλείφονται σχεδόν πλήρως χάρη στο ηλεκτρονικό φιλτράρισμα. Η αίσθηση του τιμονιού παραμένει αυθεντική, καθώς το Steering Feedback Unit (SFU) αναπαράγει τα χαρακτηριστικά οδήγησης της Mercedes-Benz με τη βοήθεια υπολογιστικών μοντέλων.

Ελευθερία στον σχεδιασμό και την εμπειρία χρήσης

Το Steer-by-Wire ανοίγει νέους δρόμους στο σχεδιασμό του εσωτερικού. Το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα της οθόνης και ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το όχημα. Επιπλέον, επιτρέπει τη διαμόρφωση πιο ευρύχωρων καμπινών, αλλά και την υιοθέτηση νέων ψυχαγωγικών δυνατοτήτων, όπως immersive gaming όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.

Το σύστημα είναι απόλυτα παραμετροποιήσιμο: οι μηχανικοί της Mercedes μπορούν να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά του τιμονιού σε κάθε μοντέλο ή ακόμα και σε ατομικές προτιμήσεις του οδηγού.

Ασφάλεια χωρίς συμβιβασμούς

Η τεχνολογία έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών, τόσο σε ειδικά test benches όσο και σε πραγματικές συνθήκες. Για τη Mercedes-Benz, η ασφάλεια παραμένει αδιαπραγμάτευτη: το σύστημα διαθέτει διπλή διαδρομή σημάτων, διπλά ενεργοποιητές, ανεξάρτητη παροχή ενέργειας και συστήματα εφεδρείας. Ακόμα και σε ακραίο ενδεχόμενο ολικής αστοχίας, το όχημα μπορεί να παραμείνει ελεγχόμενο μέσω της πίσω ενεργής διεύθυνσης και των στοχευμένων επεμβάσεων πέδησης μέσω ESP.

Όπως δήλωσε και ο Markus Schafer, CTO της Mercedes-Benz«Το Steer-by-Wire είναι ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τη μετακίνηση του αύριο. Δεν πρόκειται μόνο για τεχνολογία διεύθυνσης, αλλά για μια εντελώς νέα εμπειρία που συνδέεται άμεσα με την αυτόνομη οδήγηση και την ψυχαγωγία μέσα στο όχημα.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έτσι θα μοιάζει η νέα Mercedes GLC που ετοιμάζεται για παρουσίαση (photos)

Mercedes: Όλες οι πληροφορίες για τη νέα 'Baby' G-Class που έρχεται

Mercedes-AMG: Νέες εντυπωσιακές εκδόσεις «Limited Edition» για τις CLE Coupe & Cabriolet (photos)