* Δύο αποχωρήσεις: Παραμονές του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, είχαμε την ανακοίνωση με διαφορά λίγων ημερών, δύο ηχηρών αρνητικών νέων για το WRC. Δεν είναι οποιεσδήποτε αποχωρήσεις. Τόσο η αποχώρηση της Hyundaiστα τέλη του 2026, όσο και η αποχώρηση του Kalle Rovanperaστο τέλος αυτής της χρονιάς, θα καταστήσουν το WRC φτωχότερο. Ναι, και παλιότερα είχαμε αποχωρήσεις, ο θεσμός επιβίωσε, και γενικότερα τα ράλι επιβιώνουν γιατί όποιος και να φύγει, αυτός που δεν φεύγει ποτέ, είναι ο κόσμος και η αγάπη που έχει στο WRC και στα ράλι γενικότερα.
Επί του πρακτέου, η Hyundai σε άκομψη γλώσσα, στην εξέλιξη της πορείας αποδείχθηκε κάτι σαν ρίψασπις, αφού φεύγει με το κεφάλι κάτω, χάνοντας από την Toyota στα ίσα στις μεταξύ τους κόντρες εδώ και πολλά χρόνια, σε επίπεδο αριθμών. Το γιατί οι Κορεάτες αποφάσισαν να φύγουν από το WRC ενώ οικονομικά δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα και ενώ -ειδικά φέτος- έχουν μία τριάδα οδηγών που μπορεί να στεφθεί άνετα πρωταθλητής ο καθένας τους, είναι σημείο που κάποτε ίσως μάθουμε. Και λέω μάθουμε στην πράξη και όχι μέσα από έντεχνα γραμμένα στην διπλωματική γλώσσα Δελτία Τύπου…
Η απουσία του Rovanera θα αφαιρέσει τον νεανικό του ενθουσιασμό και θα επαναφέρει τον ηλικιακό μέσο όρο των διεκδικητών των τίτλων οδηγών, στα όσα έχουμε μάθει μέχρι σήμερα, δηλαδή κοντά στα 30… Ήταν ο μόνος εδώ και πολλά χρόνια που έσπασε αυτή την συνθήκη και το ενθουσιώδες οδήγημά του θα μας λείψει. Προφανώς και καλά κάνει και πάει να δοκιμάσει την τύχη του και τις ικανότητές του στις πίστες. Μας ενοχλεί μεν, αλλά από την άλλη κάθε νέο παιδί πρέπει να κάνει τα βήματα που αισθάνεται.
Και όπως λένε οι σοφοί, «καλύτερα να μετανιώνεις για κάτι που έκανες, παρά για κάτι που δεν έκανες»…
* WRC: Έχουμε πρωταθλητή. Η Toyota, σε μία χρονιά ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο, κέρδισε σχεδόν κάθε αγώνα του ημερολογίου μέχρι τώρα και λογικάστέφθηκε πρωταθλήτρια.Ναι. Σε αντίθεση με το περυσινό πρωτάθλημα που κρίθηκε κυριολεκτικά στον τελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία, φέτος είχαμε έναν «τουρισμό» της Toyota που απήλαυσε την μονοκρατορία της. Τούτου λεχθέντος, σημαίνει ότι το πρωτάθλημα φέτος ήταν βαρετό; Όχι, δεν θα το έλεγα εύκολα αυτό, αφού μέχρι το Ακρόπολις περιμέναμε να αντιδράσει η Hyundai. Η οποία δεν αντέδρασε ποτέ και έτσι τα Yaris έκαναν πάρτι στα βάθρα των αγώνων… Του χρόνου, μένει να δούμε αν αλλάξει κάτι, αν δηλαδή η Hyundai αποφασίσει να δώσει πόρους για να ασχοληθεί σοβαρά με την συμμετοχή της στο WRC την τελευταία χρονιά της σε αυτό. Πράγμα δύσκολο, οπότε εκεί στην Φινλανδία, στην έδρα της TGR, ας ετοιμάζουν παραπάνω ράφια για τα τρόπαια…
* Toyota: Και επίσημα πρωταθλήτρια κατασκευαστών «σβηστά» θα λέγαμε… Η ομάδα της Toyota, η «αγωνιστικά» ονομαζόμενη επίσημα TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) κατέκτησε τον πέμπτο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA με την νίκη της στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, όπου ο Kalle Rovanpera κατέκτησε μια πολύτιμη νίκη στη μάχη για τον αντίστοιχο τίτλο των οδηγών. Ο Elfyn Evans ολοκλήρωσε το 1-2 τερματίζοντας δεύτερος στην γενική κατάταξη του αγώνα, ανακτώντας την πρωτοπορία του πρωταθλήματος οδηγών και η διέλευση της γραμμής τερματισμού από τον Ουαλό ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει το στέμμα των κατασκευαστών στην TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, ενώ απομένουν δύο γύροι. Αυτός, είναι ο ένατος τίτλος κατασκευαστών WRC που κατακτά συνολικά η Toyota, μόλις έναν λιγότερο από το ρεκόρ που έχει σημειώσει και κρατάει η Lancia. Για την ιστορία, η νίκη των Rovanpera-Halttunen είναι η 11η νίκη σε 12 γύρους μέχρι στιγμής φέτος για το αυτοκίνητο GR YARIS Rally1! Άντε γειά δηλαδή…
* Hyundai: Η Hyundai είχε αποφασίσει να φύγει από το WRC πέρυσι πριν το τέλος της χρονιάς. Οι αποφάσεις λήφθηκαν με γνώμονα την επένδυση που έκανε η μάρκα στην εξέλιξη του Magma-Genesis που θα την εκπροσωπήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Ωστόσο όταν λέγεσαι Hyundai, ανήκεις σε έναν κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας και διαλαλείς ότι ο στόχος σου είναι να γίνεις ο πρώτος Ασιάτης κατασκευαστής αυτοκινήτου έως το 2030, αλλά δεν μπορείς να παρακολουθήσεις τι κάνει ο βασικός σου ανταγωνιστής στο τοπίο αυτό (λέγε με Toyota) τότε κάτι δεν πάει καλά. Τώρα αυτές οι δηλώσεις περί μη σαφήνειας των κανονισμών για το 2027, και κουραφέξαλα, μόνο υποτίμηση της νοημοσύνης μας επιχειρούν, όπως και μείωση του εκτοπίσματος της μάρκας. Δηλαδή η Toyota βρήκε μια χαρά τους κανονισμούς και ήδη βρίσκεται σε προχωρημένη διαδικασία κατασκευής του νέου της αυτοκινήτου, ενώ οι υπερμηχανικοί, το αφαν γκατέ της μηχανολογίας, οι παχυλά αμειβόμενοι chief engineers της Hyundai αποφάνθηκαν ότι υπάρχει έλλειμα σαφήνειας στους κανονισμούς…
Είναι για γέλια όλο αυτό. Εν πάση περιπτώσει, η επιλογή της να αφήσει το WRC για να μεταβεί στα σαλόνια του WEC θα δούμε εάν θα ανταμειφθεί. Για την ιστορία θυμίζουμε ότι ο τελευταίος κατασκευαστής που άφησε το WRC για την Formula 1, ήταν η Toyota η οποία μετά από ξόδεμα πακτωλού χρημάτων, και χωρίς να κερδίσει ούτε μία νίκη, επέστρεψε στα ράλι και δοξάζεται.
Γιατί δεν έφυγε στην αρχή της χρονιάς η Hyundai από το WRC; Η απάντηση βρίσκεται περισσότερο στην πιθανή διατάραξη σχέσεων με την FIA με την οποία είχε δεσμευτεί για παρουσία της στον θεσμό έως το 2026, και λιγότερο στο τι θα έκανε με τα συμβόλαια των οδηγών της και την διαχείρισή τους… Έτσι μου είπαν, έτσι σας λέω…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σοκαριστικό ατύχημα σε ανάβαση: Σμπαράλια το αυτοκίνητο, βγήκε σώος και αβλαβής ο οδηγός (video)
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Από ποιες περιοχές θα περνάει - Γιατί επιλέχθηκε το Λουτράκι
WRC 2027: Η Hyundai ανοίγει τα χαρτιά της - Πιθανή η συμμετοχή με Rally2