Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά σε κανονικό αγώνα το σύστημα των εικονικών σικέιν (virtual chicanes). Σε άλλα πρωταθλήματα ράλλυ έχει ήδη εφαρμοστεί αυτή η λύση, όπως στο ERC στο Ράλλυ Ρώμης.
Στο WRC η αρχή θα γίνει στο Ράλλυ Φινλανδίας που ξεκινά το βράδυ της Πέμπτης, σε έναν από τους πιο γρήγορους αγώνες στο καλεντάρι.
Με το σύστημα των virtual chicanes, που θα εφαρμοστεί στην θρυλική Ουνινπόγια (ΕΔ13 και 16), οι οδηγοί θα πρέπει να μειώσουν την ταχύτητά τους στα 60 km/h, σε προκαθορισμένες από τους διοργανωτές περιοχές, χωρίς να τοποθετηθούν αχυρόμπαλες στη μέση.
Ο βασικός λόγος υιοθέτησης αυτού του μέτρου είναι η ασφάλεια. Χωρίς αχυρόμπαλες ή άλλα φυσικά εμπόδια, η επιβράδυνση των οδηγών μπορεί να γίνει χωρίς τον κίνδυνο πρόσκρουσης με κάποιο αντικείμενο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος της ασφαλέστερης διέλευσης από τη διαδρομή.
Οι οδηγοί ανησυχούν
Σε όλο αυτό, οι οδηγοί διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για τα... ανύπαρκτα σικέιν, τα οποία δοκίμασαν για πρώτη φορά στο πρωινό shakedown.
Ερωτηθείς για αυτό το θέμα, ο οδηγός της Hyundai Esapekka Lappi φάνηκε κάθετα αντίθετος με την εφαρμογή του νέου μέτρου, εξηγώντας πως πρόκειται να θέσει ζητήματα ασφαλείας αντί να τα λύσει:
Το σύστημα που έχουν σχεδιάσει είναι πολύ κακό. Η FIA θα μπορούσαν να κάνουν το όλο σύστημα πολύ πιο ασφαλές και αποδοτικό, αλλά δεν θέλουν.
Πρέπει να μην κοιτάω τον δρόμο και να κοιτάω ένα πράσινο φως. Στο shakedown είναι εντάξει γιατί είσαι σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά στην Ουνινπόγια θα φτάνεις εκεί με 185 km/h, δεν θέλω να μην κοιτάζω τον δρόμο. Είναι απλώς ένα κακοσχεδιασμένο σύστημα.
Στο ίδιο μήκος κύματος κι οι δηλώσεις του Elfyn Evans, που είπε:
Δεν πιστεύω πως είναι αρκετά σταθερό και συνεπές αυτό το σύστημα. Και αυτό που παρατήρησα είναι πως δεν έχεις καθόλου τον νου σου στον δρόμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Preview και πρόγραμμα Ράλλυ Φινλανδίας: Στις 1.000 λίμνες!
Επίσημο: Με 14 αγώνες το καλεντάρι του WRC το 2025 - Πότε θα γίνει το Ράλλυ Ακρόπολις