EKO Acropolis Rally 2022: Οι ομάδες, οι οδηγοί και το πρόγραμμα - Χάρτες και ωράρια ε.δ.


Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις του 2022 είναι εδώ, με 12 συμμετοχές αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας και συνολικά 69 πληρώματα να βροντοφωνάζουν «παρών». Μάθετε τα πάντα για να απολαύσετε τον εθνικό μας αγώνα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΟ: WWW.ACROPOLISRALLY.GR, ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/9/2022

Το Ακρόπολις των ρεκόρ. Έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο φετινός αγώνας, καθώς για πρώτη φορά στην –ομολογουμένως σύντομη- υβριδική εποχή του WRC, 12 αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα δώσουν το «παρών» στον «εθνικό μας αγώνα», από τις 8 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου.

Το brand name «Ακρόπολις» αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τη σημασία που έχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, καθώς όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί της διοργάνωσης θα βρεθούν και φέτος στη χώρα μας για να αγωνιστούν στο «Ακρόπολις».

Φυσικά αυτός που ξεχωρίζει είναι ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Loeb, ο οποίος επιστρέφει έπειτα από μία δεκαετία στο «Ακρόπολις», προκειμένου να διεκδικήσει την τέταρτη νίκη του επί ελληνικού εδάφους, αυτή τη φορά με συνοδηγό την Isabelle Galmiche στο απαστράπτον Ford Puma Rally1. Όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα στο Πρωτάθλημα, δεν αποκλείεται επί ελληνικού εδάφους ο Rovanperδ να «σφραγίσει» και τον φετινό τίτλο, όπερ σημαίνει πως θα γίνει ο νεότερος σε ηλικία Παγκόσμιος Πρωταθλητής, λίγες εβδομάδες πριν τα 22α γενέθλιά του την 1η Οκτωβρίου. Και να συντρίψει, παράλληλα, το ρεκόρ του αείμνηστου Colin McRae, ο οποίος ήταν 27 ετών και 109 ημερών όταν στέφθηκε πρωταθλητής το 1995.

Ο ΑΓΩΝΑΣ

Το «Ακρόπολις» του 2021 ήταν μια τρανή απόδειξη της «δίψας» των Ελλήνων φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να δουν από κοντά τα «θηρία» του WRC και όχι μόνο! Εικόνες όπως αυτή στο «Ελευθεροχώρι», με δεκάδες χιλιάδες θεατών να… στριμώχνονται στα σημεία όπου μπορούσαν με ασφάλεια να σταθούν για να δουν τον αγώνα, είναι ενδεικτικές του «πάθους» που διακατέχει τους φίλους του WRC στη χώρα μας.

Όμως σε όλα πρέπει να υπάρχει μέτρο. Η επιστροφή του Ολυμπιακού Σταδίου στο πρόγραμμα με την EKO Super Special Stage @ OAKA, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία σε περισσότερους από 65.000 θεατές να θαυμάσουν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε έναν χώρο εμβληματικό για τον ελληνικό αθλητισμό.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να γίνουν… εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας, ειδικά από τους ίδιους τους θεατές. Η άρτια διεξαγωγή του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις και κατ’ επέκταση η μονιμοποίηση της θέσης του στο ημερολόγιο του Πρωταθλήματος, αποτελεί υπόθεση όλων μας!

Τρεις ώρες νωρίτερα

Οι ειδικές διαδρομές θα κλείνουν τρεις ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Φροντίστε να είστε εγκαίρως στην ειδική διαδρομή, και παρκάρετε έτσι ώστε να μην εμποδίζεται πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος, με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται αναστροφή και μόνο στη μία πλευρά του δρόμου

Με τα νέα συστήματα ελέγχου ασφαλείας της FIA, το κέντρο του αγώνα, εντός 5 δευτερολέπτων από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας, αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, λαμβάνει εικόνα υψηλής ανάλυσης και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι.

Αν κριθεί πως η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί ακόμα και η καθυστέρηση μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο ή η ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

Για κανένα λόγο μην καθίσετε σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες. Μην κάθεστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή και συνδυασμό των δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και σ’ εσάς να μετακινηθείτε.

Δεν είναι επικίνδυνη μόνο η εξωτερική πλευρά μίας στροφής. Ακόμα και στην ευθεία ένα αυτοκίνητο μπορεί να βγει εκτός ελέγχου, και με ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα.

Επιλέξτε για τις θέσεις απ’ όπου θα παρακολουθήσετε τον αγώνα, όσο το δυνατόν πιο υπερυψωμένο σημείο και σίγουρα μακριά από το δρόμο. Πέτρες μπορεί εύκολα να εκτιναχθούν σε μεγάλη απόσταση.

Όταν περνάει το αυτοκίνητο του Εκπροσώπου Ασφαλείας της FIA δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να κινείστε μέσα στη διαδρομή. Ο σκοπός αυτής της διέλευσης είναι ο οριστικός έλεγχος των θέσεων των κριτών και των θεατών πριν το τελικό «Ο.Κ.» για να ξεκινήσει η ειδική διαδρομή. Η Εκπροσώπος της FIA συνεργάζεται με το ελικόπτερο ασφαλείας, από το οποίο επιβεβαιώνεται ότι όποιες ενδεχόμενες υποδείξεις ασφαλείας έγιναν από εκείνη έχουν τακτοποιηθεί και είναι όλα είναι έτοιμα λίγο πριν εκκινήσει το 1ο αυτοκίνητο.

Μη φύγετε από τη θέση σας πριν περάσει το ουραγό αυτοκίνητο με την καρό σημαία. Ακόμα και μετά το τελευταίο νούμερο στις συμμετοχές μπορεί να υπάρχει αγωνιστικό αυτοκίνητο που καθυστέρησε από μικρή έξοδο ή από μηχανική βλάβη και να συνεχίζει κανονικά τον αγώνα!

Σκληρό, απαιτητικό, αληθινό Ακρόπολις!

Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις παραδοσιακά έχει τη φήμη του σκληρού αγώνα, ο οποίος υποβάλλει σε μεγάλες δοκιμασίες αγωνιζόμενους και αυτοκίνητα. Και φυσικά ο φετινός αγώνας δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει την… πεπατημένη.

Συγκριτικά με το 2021, οι αλλαγές που έγιναν ήταν στοχευμένες, προκειμένου το θέαμα να είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό και οι θεατές να έχουν εύκολες προσβάσεις στις Ειδικές Διαδρομές.

Το περυσινό εγχείρημα της υπερειδικής στο κέντρο της Αθήνας ήταν απόλυτα επιτυχημένο, όμως η Motorsport Greece φέτος έβγαλε… άσσο από το μανίκι της, καθώς επέλεξε την επιστροφή στο Ολυμπιακό Στάδιο, 16 χρόνια έπειτα από την τελευταία φορά που τα αυτοκίνητα του WRC βρέθηκαν στο κορυφαίο στάδιο της χώρας.

Μετά το shakedown της Πέμπτης, τα αυτοκίνητα θα φορτωθούν στις αυτοκινητάμαξες και θα μεταφερθούν στην Αθήνα, όπου στις 8.08 μ.μ. τα πρώτα δύο πληρώματα θα ξεκινήσουν τις προσπάθειές τους στην παράλληλη διαδρομή των σχεδόν δύο χιλιομέτρων.

Η πρώτη διανυκτέρευση των 70 πληρωμάτων θα γίνει στο Λουτράκι, προκειμένου οι συμμετέχοντες να είναι κοντά στο σημείο απ’ όπου θα ξεκινήσει η πρώτη και πιο απαιτητική αγωνιστική ημέρα του φετινού «Ακρόπολις».

Η Παρασκευή, λοιπόν, περιλαμβάνει συνολικά έξι ειδικές, συνολικού μήκους 108,3 χιλιομέτρων. Το ξεκίνημα θα γίνει από το «Λουτράκι», μια ειδική που υπήρχε και στο περυσινό πρόγραμμα, όμως φέτος θα διεξαχθεί με αντίθετη φορά. Ακολουθεί το «Χαρβάτι» και μετά από το δεύτερο πέρασμα από το «Λουτράκι», οι συμμετέχοντες θα κατευθυνθούν προς τη «Δάφνη», μια καινούρια ειδική κοντά στις Ερυθρές, η οποία θυμίζει έντονα Πορτογαλία και Σαρδηνία, καθώς τα αγωνιστικά θα περάσουν από ένα σημείο στο οποίο υπάρχουν ανεμογεννήτριες. Πέμπτη ειδική της Παρασκευής είναι η «Λιβαδειά», μια επίσης νέα ειδική κοντά στην πρωτεύουσα της Βοιωτίας, για να ολοκληρωθεί το πρώτο σκέλος με τους διάσημους «Βωξίτες», οι οποίοι το 2021 ήταν κομμάτι του δεύτερου σκέλους του αγώνα. Το αρχικό πλάνο των διοργανωτών ήταν οι «Βωξίτες» να διεξαχθούν βράδυ, με τα αγωνιστικά να κάνουν τη νύχτα… μέρα με τους πανίσχυρους προβολείς τους. Όμως μετά τα πολλά προβλήματα στο Ράλι Κένυας, με τη σκόνη και τα θέματα ασφαλείας που προέκυψαν από τις ομάδες και τους αγωνιζόμενους, ο promoter ζήτησε τη διεξαγωγή της ειδικής υπό το φως της ημέρας. Από το πρόγραμμα της Παρασκευής απουσιάζει η «Θήβα», ενώ οι «Άγιοι Θεόδωροι» αντικαταστάθηκαν από το «Χαρβάτι».

Σε αντίθεση με ό,τι συνέβη το 2021, οι ειδικές «Ταρζάν», και «Πύργος» δεν θα διεξαχθούν την τελευταία ημέρα του αγώνα, αλλά το Σάββατο. Το πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας, λοιπόν, περιλαμβάνει δύο περάσματα από τον «Πύργο», το «Περιβόλι» και τον θρυλικό «Ταρζάν». Το «Περιβόλι» είναι μια νέα ειδική, η οποία ξεκινά έξω από το ομώνυμο χωριό και ολοκληρώνεται κοντά στη Φτέρη. Το Σάββατο είναι και η πιο επίπονη ημέρα, καθώς τα πληρώματα θα κληθούν να καλύψουν 148 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με τις απλές να είναι περισσότερα από 300 χιλιόμετρα.

Τέλος, την Κυριακή το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις ειδικές. Ο λόγος για το «Ελευθεροχώρι», το οποίο θα διεξαχθεί δύο φορές, με τη δεύτερη να είναι και η power stage του αγώνα, και την ειδική «Ελάτεια-Ρεγγίνι», η οποία δεν έχει σχέση με την περυσινή «Ελάτεια». Όπως γίνεται αντιληπτό, εκτός προγράμματος έμεινε φέτος η «Παύλιανη», αλλά και η «Γραβιά». Συνολικά το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις του 2022 περιλαμβάνει 16 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 303,30 χιλιομέτρων, με τις απλές να είναι 88.07 χιλιόμετρα, όπερ σημαίνει πως το συνολικό μήκος του αγώνα θα είναι 1189,42 χιλιόμετρα. Με λίγα λόγια, το 25,5% είναι Ειδικές!

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου

08.01  Shakedown – Λαμία

20.08  ΕΔ1 «EKO SSS ΟΑΚΑ»

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου

07.53  ΕΔ2 «Λουτράκι 1»   17,95 χλμ.

08.46  ΕΔ3 «Χαρβάτι»                     14,42 χλμ.

11.29  ΕΔ4 «Λουτράκι 2»   17,95 χλμ.

13.12  ΕΔ5 «Δάφνη»                       13,99 χλμ.

15.15  ΕΔ6 «Λιβαδειά»                   21,03 χλμ.

17.53  ΕΔ7 «Βωξίτες»                     22,97 χλμ.

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου

08.33  ΕΔ8 «Πύργος 1»      33,20 χλμ.

09.34  ΕΔ9 «Περιβόλι 1»    17,42 χλμ.

11.08  ΕΔ10 «Ταρζάν 1»     23,37 χλμ.

14.33  ΕΔ11 «Πύργος 2»    33,20 χλμ.

15.34  ΕΔ12 «Περιβόλι 2»  17,42 χλμ.

17.08  ΕΔ13 «Ταρζάν 2»     23,37 χλμ.

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου

09.08  ΕΔ14 «Ελευθεροχώρι 1»    16,90 χλμ.

10.11  ΕΔ15 «Ελάτεια-Ρεγγίνι»                 11,26 χλμ.

13.18  ΕΔ16 «Ελευθεροχώρι 2»    16,90 χλμ.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΟΜΑΔΕΣ

Το 2022 είναι χρονιά μεγάλων αλλαγών στην κορυφαία κατηγορία του WRC, αφού τα αυτοκίνητα απέκτησαν υβριδικά κινητήρια σύνολα και κινούνται με 100% βιώσιμα καύσιμα.

M-Sport Ford World Rally Team

Ford: Με πέντε Puma στο «Ακρόπολις»!

Για τη συμμετοχή στη «νέα σελίδα» του θεσμού, η M-Sport Ford δημιούργησε το Puma Rally1. Το πρώτο αγωνιστικό SUV της M-Sport Ford στο WRC συνδυάζει, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων Ecoboost που αποδίδει ισχύ άνω των 380 ίππων, με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 ίπποι). Η συνδυαστική ισχύς του στις ειδικές διαδρομές, μπορεί να ξεπερνά κατά περίπτωση τους 500 ίππους.

Μέσω της διαδικασίας πέδησης, το υβριδικό σύστημα του Plug-in Hybrid αυτοκινήτου, αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh, η οποία επαναφορτίζεται σε περίπου 25 λεπτά, στο σέρβις παρκ του εκάστοτε αγώνα. Ακόμη, το εντυπωσιακό Ford Puma Rally1 Hybrid είναι τετρακίνητο και εφοδιάζεται με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ η επιτάχυνσή του 0-100 km/h., υπολογίζεται περί τα 3,2 δευτερόλεπτα!

Στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, η M-Sport Ford συμμετέχει με πέντε υβριδικά αυτοκίνητα.

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ FORD ΣΤΟ EKO ACROPOLIS RALLY

42.       Craig Breen – Paul Nagle

19.       Sebastien Loeb – Isabelle Galmiche

44.       Gus Greensmith – Jonas Anderson

7.         Pierre-Louis Loubet – Vincent Landais

9.         Ιορδάνης Σερδερίδης – Frederic Miclotte

TOYOTA GAZOO RACING WORLD RALLY TEAM

Toyota: Με στόχο την επιστροφή στις νίκες

Το Toyota GR Yaris Rally1 είναι ένα αυτοκίνητο Rally1 που κατασκευάστηκε από την Toyota Gazoo Racing WRT και συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2022. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο βασίζεται στο αυτοκίνητο παραγωγής GR Yaris.

Στο «Ακρόπολις» η ιαπωνική ομάδα θα συμμετάσχει με τέσσερα πληρώματα. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, στοχεύει στην επιστροφή στις νίκες, έπειτα από την εγκατάλειψη στον αγώνα του Βελγίου, ενώ για πρώτη φορά στην καριέρα του δεν θα βρεθεί στην χώρα μας ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Ogier, ο οποίος φέτος κάνει επιλεγμένους αγώνες, μοιραζόμενος το GR Yaris με τον Esapekka Lappi.

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ TOYOTA ΣΤΟ EKO ACROPOLIS RALLY

69.       Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen

33.       Elfyn Evans – Scott Martin

18.       Takamoto Katsuta – Aaron Johnston

4.         Esapekka Lappi – Janne Ferm

HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM

 Hyundai: Γιατο «3 στα

Ο Αύγουστος ήταν ο μήνας της… Hyundai, με τις δύο νίκες των Ott Tanak – Martin Jarveoja σε Φινλανδία και Βέλγιο. Προφανώς ο στόχος της κορεάτικης ομάδας είναι να… τριτώσει το καλό γι’ αυτούς, με ακόμα μία νίκη, αυτή τη φορά επί ελληνικού εδάφους.

Πέραν των Tanak – Jarveoja και Neuville – Wydaeghe, η Hyundai θα συμμετάσχει και με τους Dani Sordo – Candido Carrera, οι οποίοι λατρεύουν το «Ακρόπολις» και επέλεξαν να αγωνιστούν στα σκληρά ελληνικά χώματα. Αντιθέτως, εκτός έμεινε αυτή τη φορά ο (τέταρτος του Ράλι Βελγίου) Oliver Solberg.

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ HYUNDAI ΣΤΟ EKO ACROPOLIS RALLY

8.         Ott Tanak – Martin Jarveoja

11.       Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe

6.         Dani Sordo – Candido Carrera

35 αυτοκίνητα Rally2 με 11 ελληνικές συμμετοχές!

Μπορεί τα υβριδικά αυτοκίνητα να κλέβουν την παράσταση, ωστόσο συνολικά 35 συμμετοχές στο WRC2 με αυτοκίνητα τεσσάρων διαφορετικών κατασκευαστών αναμένεται επίσης να χαρίσουν μοναδικό θέαμα.

Ανάμεσά τους οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen και Emil Lindholm-Reeta Hamalainen με Skoda Fabia Rally2 Evo, καθώς και οι περυσινοί Πρωταθλητές στο WRC3, Yohan Rossel-Valentin Sarreaud με Citroen C3 Rally2.

Στην ίδια κατηγορία θα συμμετάσχουν οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), Marco Bulacia-Diego Vallejo (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo).

Απέναντί τους, 11 ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα δώσουν τη δική τους μάχη για το καλύτερο. Πρόκειται για τους Γιώργο Κεχαγιά-Δημήτρη Σαΐνη (Skoda Fabia Rally2 Evo), Λάμπρο Αθανασούλα-Νίκο Ζακχαίο (Hyundai i20 N Rally2), Μάνο Στεφανή-Κώστα Στεφανή (Hyundai i20 N Rally2), Αλέξανδρο Τσουλόφτα-Ross Whittock (Volkswagen Polo GTI), Παναγιώτη Ρουστέμη- Χρήστο Μπακλώρη (Skoda Fabia Rally2 Evo), Χρυσόστομο Καρέλλη-Λεωνίδα Μαχαίρα (Citroen C3 Rally2), Βασίλης Βελάνη-Γιάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo), Θέμη Χαλκιά-Ανδρέα Βίγκο (Skoda Fabia Rally2 Evo), Διονύση Σπανό-Σωτήρη Γκοτοβό (Skoda Fabia Rally2 Evo), Γιώργο Αθανασόπουλο-Σπύρο Μπαρδάκη (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Γιώργο Βασιλάκη-Κώστα Σούκουλη (Ford Fiesta Rally2).

«Αυλαία» για το Junior WRC

Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις θα αποτελέσει τον καταληκτικό γύρο του Πρωταθλήματος Junior WRC, όπου οι συμμετέχοντες οδηγούν τα τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3. Μέχρι αυτήν τη στιγμή τον τίτλο διεκδικούν οι Sami Pajari-Enni Malkonen, Jon Armstrong-Brian Hoy, Robert Virves-Julia Thulin και Lauri Joona-Mikael Korhonen, με μόλις 5 βαθμούς να χωρίζουν τον πρώτο από τον τέταρτο στη βαθμολογία! Με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά χωρίς να προσμετρούν στο θεσμό, θα δούμε τους Νώντα Καρανικόλα-Γιώργο Κακαβά και Παναγιώτη Ισμαήλο-Allan Harryman.

Οι… δικίνητοι!

Στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4, το «παρών» θα δηλώσουν ακόμα έξι πληρώματα, ήτοι οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος, Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου, Θεόδωρος Καλαμαράς-Βασιλική Ψαράκη, Αναστάσιος Κανελλόπουλος-Κωνσταντίνος Κοφινάς και Λοΐζος Παπαγεωργίου-Βασίλης Κούγιας (όλοι με Peugeot 208 Rally4), ενώ με Ford Fiesta Rally4 θα συμμετάσχουν οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος-Γιώργος Κότσαλης. Φυσικά από τη λίστα των συμμετοχών δε θα μπορούσε να λείπει ο Χάρης Καλτσούνης, o οποίος με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη θα εκκινήσει στο 39ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του, οδηγώντας ένα Opel Corsa Rally4.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Μισέλ Μουτόν: «Το Ακρόπολις πρέπει να είναι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα»

Πρόκειται για μία από τις πλέον εμβληματικές μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και δη των αγώνων ράλι. Πρώην επικεφαλής του προγράμματος «Women in motorsports», η Michele Mouton παραμένει στη θέση της επικεφαλής του τομέα ασφαλείας του WRC. Στην πραγματικότητα είναι ο άνθρωπος που ελέγχει εάν όλα είναι εντάξει προκειμένου να ξεκινήσει οποιαδήποτε ειδική. Κι αν δεν δώσει το «Ο.Κ.», τότε μπορεί η ειδική ακόμα και να ματαιωθεί.

Μάλιστα με τα σύγχρονα μέσα που διαθέτει, έχει τη δυνατότητα να δει σε σχεδόν πραγματικό χρόνο ακόμα με τα πρόσωπα των θεατών που δεν βρίσκονται σε ασφαλές σημείο. Δεν είναι λίγες οι φορές, άλλωστε, που η ίδια έχει σταματήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας, προκειμένου να κάνει συστάσεις στους θεατές!

Η αγάπη της Mouton για την Ελλάδα είναι μεγάλη. Δεν είναι μόνον η νίκη που πανηγύρισε στο «Ακρόπολις» το 1982, έχοντας στο δεξί μπάκετ του Audi Quattro τη Fabrizia Pons. Είναι οι στενοί δεσμοί φιλίας και αλληλοεκτίμησης που έχει με σπουδαίες προσωπικότητες της διοργάνωσης του «Ακρόπολις», όπως την Ανίτα Πασαλή.

«Για μένα, το Ακρόπολις είναι συνώνυμο της λέξης δυσκολία. Σημαίνει έναν φανταστικό κόσμο. Πραγματικά. Πάντα λάτρευα την υποδοχή, ακόμα κι αν δεν καταλαβαίναμε τη γλώσσα την εποχή μου. Δεν μιλούσαν πολλοί άνθρωποι αγγλικά, αλλά και πάλι, μπορείς να νιώσεις τη θερμή υποδοχή που είχαμε παντού. Και ξέρετε, μου αρέσουν οι δρόμοι εδώ. Λατρεύω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζαμε για να ταξιδέψουμε σε όλες τις όμορφες περιοχές της χώρας σας. Ήταν μια φανταστική στιγμή. Νομίζω ότι οι γυναίκες, είμαστε πιο ανθεκτικές στις δυσκολίες. Όλα αυτά τα δύσκολα ράλι ήταν τα αγαπημένα μου ράλι, όπως το Σαφάρι. Μου άρεσε όταν ήταν πραγματικά δύσκολος ένας αγώνας. Ξέρετε, την εποχή εκείνη οδηγούσαμε για μια εβδομάδα νυχθημερόν. Οπότε είναι πραγματικά πολύ ωραίες αναμνήσεις» μας είπε η Mouton.

Και προσέθεσε: «Πρέπει να είναι δύσκολος αγώνας. Όπως η Κένυα, έτσι και η Ελλάδα. Πρώτα απ' όλα, πρέπει να είναι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Είναι πραγματικά, ξεχωριστές ειδικές και ξεχωριστές δυσκολίες, γιατί ακόμα και οι απλές διαδρομές είναι ιδιαίτερες. Είναι πραγματικά είναι ένα φανταστικό ράλι. Μας αρέσει ιδιαίτερα. Είναι ένα εμβληματικό ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος».

Όσο για τις διαφορές σε σύγκριση με τη δική της εποχή, η Γαλλίδα Πρωταθλήτρια τόνισε πως «οι χωματόδρομοι είναι κάτι που πρέπει να το μάθεις καλά και μπορείς να καταλάβεις ότι σε κάποια σημεία θέλεις να βελτιώσεις το δρόμο. Όμως είναι αλήθεια ότι δεν βρήκα όλους τους δρόμους αντιπροσωπευτικούς του χαρακτήρα του αγώνα. Δεν είναι όπως παλιά, κυρίως γιατί κάποιοι από αυτούς έχουν πραγματικά ανακατασκευαστεί και έχουν γίνει πιο φαρδείς και επίπεδοι. Έχει μειωθεί ο βαθμός δυσκολίας. Ποτέ δεν ερχόμασταν στην Ελλάδα για να βρούμε δρόμους όπως αυτοί της Φινλανδία. Ειδικά οι νέοι οδηγοί περιμένουν να συναντήσουν δύσκολους δρόμους. Όταν απομακρύνεις τις δυσκολίες από τον δρόμο, όπως τις πέτρες, κάνεις το έργο των οδηγών πιο εύκολο. Έτσι ο ανταγωνισμός μειώνεται. Φρενάρεις, επιταχύνεις, στρίβεις, δεν σκέφτεσαι τίποτα άλλο. Το να οδηγείς υπό δύσκολες συνθήκες σε κάνει να είσαι προσεκτικός, ώστε να μην έχεις κλατάρισμα. Αυξάνει την αγωνία του συναγωνισμού».

Αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας στους σύγχρονους αγώνες ράλι, η Michele Mouton τόνισε: «Θα ήθελα πραγματικά, να δώσω κάποιες συμβουλές στους θεατές. Σήμερα οι διαδρομές έχουν αλλάξει για τον θεατή που έρχεται να παρακολουθήσει τα αυτοκίνητα, επειδή είναι πραγματικά απολύτως flat out παντού. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι πολύ ισχυρά, έχουν πολλή πρόσφυση και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου είναι απίστευτη. Αυτά που μπορούν να κάνουν οι οδηγοί με το αυτοκίνητο είναι εξωπραγματικά. Οι θεατές πρέπει πραγματικά να μάθουν να στέκονται πολύ μακριά από το δρόμο, επειδή οι εκτοξεύσεις πετρών, ειδικά εδώ όπου έχετε αρκετό «χαλαρό» χώμα, δεν μπορείτε να φανταστείτε που μπορούν να φτάσουν. Σε αργή κίνηση, η πέτρα μπορεί να εκτοξευτεί πάνω από 20 μέτρα από τον δρόμο. Και έτσι οι θεατές θα πρέπει να το σεβαστούν αυτό, να φτάσουν 30 λεπτά πριν στη θέση τους, ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε όλη την ασφάλεια. Φυσικά να μην στέκονται ποτέ στην εξωτερική πλευρά των στροφών και να σέβονται τις ζώνες που θα δημιουργηθούν. Η οργάνωση εργάζεται πολύ σκληρά για να δημιουργήσει όλες αυτές τις ζώνες. Πρέπει να σέβονται την πράσινη ζώνη, να γνωρίζουν πού να στέκονται. Αυτό που είναι επίσης διαφορετικό είναι ότι πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει ένας και αναπληρωτής εκπρόσωπος ασφαλείας στο κέντρο ελέγχου του αγώνα. Έχουμε όλες τις οθόνες μπροστά μας και παρακολουθούμε όλα τα ζωντανά πλάνα από την ειδική. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και ο άμεσος συνεργάτης μου ξέρει το μέρος όπου έχουμε θεατές. Επικοινωνούμε με τους κριτές και μπορούμε να μετακινήσουμε τους θεατές που δεν στέκονται σε ασφαλές σημείο. Μπορούμε ακόμα και να τους αναγνωρίσουμε ζουμάροντας στις εικόνες. Πρέπει οι ειδικές να είναι ασφαλείς. Ποτέ δεν θα έδινα το ΟΚ για να διεξαχθεί μια ειδική, εάν δεν είναι ασφαλής. Η ειδική μπορεί να ακυρωθεί αν οι θεατές δεν σέβονται τους κανόνες. Θέλουμε να απολαμβάνουν το σόου, αλλά να μην τραυματίζονται. Η FIA είναι πολύ αυστηρή και αυτή είναι η βασική προτεραιότητά μας: η ασφάλεια».

SebastienLoeb: «Πάντοτε απολάμβανα τη συμμετοχή μου στο Ακρόπολις»

Δεν χωρά αμφιβολία πως η επιστροφή του Sebastien Loeb στο «Ακρόπολις» αποτελεί το μεγάλο γεγονός του φετινού αγώνα. Ο εννέα φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής επέλεξε τον «δικό μας» αγώνα για να κάνει μία από τις φετινές του εμφανίσεις με το Ford Puma Rally1, επιστρέφοντας στην Ελλάδα για αγώνα έπειτα από δέκα χρόνια.

«Νομίζω ότι υπάρχουν μόνο δύο ειδικές στο φετινό πρόγραμμα στις οποίες έχω οδηγήσει πριν από 10 χρόνια. Οπότε η μνήμη μου δεν είναι καλή», δήλωσε ο 48άχρονος Loeb. Και προσέθεσε «Θα πρέπει να ξεκινήσω ξανά από το μηδέν, κάτι που είναι πάντα περίπλοκο. Νομίζω ότι από φέτος υπάρχουν αρκετές νέες ειδικές, κάτι που θα μας επηρεάσει όλους εξίσου».

Ο Αλσατός κέρδισε το «Ακρόπολις» το 2005, το 2008 και το 2012 και όπως λέει ο ίδιος «επέλεξα να συμμετάσχω στην Ελλάδα, καθώς είναι ένα ωραίο χωμάτινο ράλι, το οποίο πάντα απολάμβανα. Φαίνεται καλύτερο τώρα και όχι τόσο τραχύ όσο την τελευταία φορά που συμμετείχα».

Όσον αφορά στις προηγούμενες συμμετοχές του στο «Ακρόπολις», ο Loeb υπογραμμίζει πως «είχα κάποιες καλές και πιο δύσκολες στιγμές. Για παράδειγμα, είχα τη μεγαλύτερη έξοδό μου στην Ελλάδα. Είχα επίσης ένα λάθος με την επιλογή των ελαστικών, επιλέγοντας τα μαλακά, καθώς περιμέναμε καταιγίδα, αλλά, τελικά, είχε 40 βαθμούς Κελσίου!»

«Είναι δύσκολο να προσδιορίσω τους στόχους μου για αυτό το ράλι. Θα προσπαθήσω να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ όσον αφορά στην προετοιμασία κι ελπίζω ότι θα μπορέσω να μπω στο ρυθμό όπως έγινε στην Κένυα και την Πορτογαλία. Ελπίζω να τα πάμε λίγο καλύτερα χωρίς λάθη και προβλήματα, που είναι και ο βασικός στόχος».