ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Οι έξι στιγμές που το σημάδεψαν


Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία ως ένας αγώνας με θέαμα, φώτα, δράση και ιστορικές στιγμές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ / ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL, ACROPOLIS MEDIA
  • 12/9/2022
  • Το υπερθέαμα της υπερειδικής στο ΟΑΚΑ

Το 2005 -ιδίως- και το 2006, το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας έζησε μεγάλες στιγμές με την υπερειδική του Ράλλυ Ακρόπολις. Έπρεπε να περάσουν 16 χρόνια για να επαναληφθεί αυτό το εγχείρημα, και ομολογουμένως στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Το Car and Driver βρέθηκε εκεί, και έζησε την εμπειρία ενός κατάμεστου σταδίου, που τόσο έχει συνδεθεί με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και σπουδαίες αθλητικές στιγμές της Ελλάδας, να δονείται από τους θηριώδεις κινητήρες των rallycars. Μία εμπειρία που όποιος την έζησε θα τη θυμάται για πάντα. 

Η Ελλάδα ακούστηκε απ' άκρη σ' άκρη του πλανήτη, κι οι οδηγοί δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τον κόσμο, την ίδια τη διαδρομή και την ατμόσφαιρα. Αρκεί να δει (και να ακούσει) κανείς τι έγινε όταν ο Sebastien Loeb βγήκε από το Puma Rally1 για να χαιρετήσει τα πλήθη...

  • Η αξιοπιστία (και το ενδοοικογενιακό «φάγωμα») της Hyundai

Το -με διαφορά- πιο αναξιόπιστο και επιρρεπές σε αστοχίες Rally1 της φετινής σεζόν, έφτασε να κάνει το 1-2-3 στον πιο απαιτητικό και σκληροτράχηλο αγώνα του WRC. Ο λόγος για το Hyundai i20 N Rally1, και τους Neuville, Tanak και Sordo που κατέλαβαν με τη σημαία της Νοτίου Κορέας το βάθρο στον εθνικό μας αγώνα. 

Την ώρα που Ford και Toyota έβλεπαν τα αυτοκίνητά τους να αντιμετωπίζουν προβλήματα ή τους οδηγούς τους να κάνουν μοιραία λάθη, οι Κορεάτες δεν πτοήθηκαν στιγμή, τα μικρολαθάκια δεν τους επηρέασαν καθόλου, και με εξαίρεση την αστοχία του υβριδικού συστήματος στο αυτοκίνητο του Tanak, όλα κύλησαν ομαλά.

Φυσικά, σε επίπεδο... επικοινωνίας, η κόντρα Tanak-Neuville συνεχίστηκε, καθώς ο Εσθονός μίλησε μετά το τέλος του ράλλυ, λέγοντας πως «αν θες να παλέψεις για το πρωτάθλημα η απόφαση της ομάδας είναι λάθος, από την πλευρά των δημοσίων σχέσεων είναι σωστή. Εγώ θέλω να παλέψω για το πρωτάθλημα,» ως απάντηση στο team order της ομάδας να μείνουν στις θέσεις τους ως το φινάλε.

  • Η ταχύτητα του Loeb

Κύριος ετών 48 εθεάθη στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας να τρομοκρατεί κόσμο με ισχυρό θόρυβο. Προσοχή, δεν είναι επικίνδυνος, απλώς... θρυλικός.

Ο λόγος για τον Sebastien Loeb, που 10 χρόνια μετά από την τελευταία του νίκη στον ιστορικό αγώνα, βρέθηκε στην πρωτοπορία του αγώνα για αρκετή ώρα κατά την πρώτη πλήρως αγωνιστική μέρα, την Παρασκευή, ενώ το Σάββατο κατάφερε να κρατηθεί εκεί, προτού εγκαταλείψει με πρόβλημα στον εναλλάκτη.

Άδοξο τέλος σε μία παρουσία αντάξια του ονόματος και των επιτυχιών του 9κις παγκόσμου πρωταθλητή, που όλοι εύχονται να δουν ξανά στα ελληνικά χώματα και το 2023.

  • Τρίτος στην WRC2 o Τσουλόφτας - Πρώτος Έλληνας ο Αθανασσούλας

Ράλλυ Ακρόπολις σημαίνει και ενδιαφέρον για τους Έλληνες συμμετέχοντας. Πρώτα, όμως, αξίζει αναφοράς η μαρτυρική νήσος.

Ο Κύπριος Αλέξανδρος Τσουλόφτας, με τον Ross Whittock στο δεξί bucket, κατάφεραν να έρθουν τρίτοι στην WRC2 και 9οι γενικής, μετά την εγκατάλειψη του Yohan Rossel στην powerstage, οδηγώντας μεστά καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Πρώτο ελληνικό πλήρωμα ήταν αυτό των Λάμπρου Αθανασσούλα-Νίκου Ζακχαίου, με Hyundai i20 N Rally2, με την 16η θέση της γενικής κατάταξης και 9ος στην WRC2.

Δεύτεροι εκ των Ελλήνων οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, Skοda Fabia Rally2 evo, με την 14η θέση στην κατάταξη της WRC2.

Τέλος, οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με Ford Fiesta Rally3 πήραν την 3η θέση στην κατηγορία τους, ανεβαίνοντας στο βάθρο.

  • Επιστροφή για την οικογένεια Στεφανή

Το ελληνικό πλήρωμα που έφυγε νωρίς από τον αγώνα ήταν αυτό των Μάνου και Κώστα Στεφανή. Πατήρ και υιός επέστρεψαν στους αγώνες ως πλήρωμα με το Hyundai i20 N Rally2, αλλά δυστυχώς μετά την SS3, οδηγήθηκαν σε εγκατάλειψη, εξατίας σπασμένου ψαλιδιού, που τους έφερε μετά από λίγα αγωνιστικά χιλιόμετρα εκτός αγώνα.

Ως τότε, βρίσκονταν στην 47η θέση της γενικής κατάταξης. 

Μακάρι να τους δούμε ξανά του χρόνου στα βουνά.

  • Ο κόσμος χρειάζεται να... παιδευτεί

Για ακόμα μία χρονιά, δεν έλειψε ο απαίδευτος θεατής από το βουνό.

Όπως είδαμε σε βίντεο που ανάρτησε η ίδια η διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις, θεατές μπήκαν σε ειδική διαδρομή το πρωί της Παρασκευής, την ώρα που ακόμα ήταν εν εξελίξει, θέτοντας σε κίνδυνο τους ίδιους, αλλά και τα διερχόμενα πληρώματα.

Η παιδεία δεν εκλείπει από το κοινό που πάει να δει τους αγώνες στα βουνά, είναι γενίκευση να πει κανείς κάτι τέτοιο. Το ζήτημα είναι οι λίγοι, εκείνοι που δε γνωρίζουν ή γνωρίζουν κι αγνοούν επιδεικτικά, να ακούν (ή να αρχίσουν να ακούν) κριτές και άλλους θεατές, και να μην δρουν με τρόπο εγωιστικό και επικίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα.