Επίσημο: Υβριδικό και με οικολογικά καύσιμα μέλλον του WRC!


Μπορεί το βλέμμα όλων να είναι στραμμένος στον εθνικό μας αγώνα, το EKO Acropolis Rally όμως στο πλαίσιο της Έκθεσης ΙΑΑ Mobility που γίνεται αυτές τις ημέρες στο Μόναχο δόθηκαν πολλές λεπτομέρειες για το μέλλον του θεσμού WRC. 

  • 8/9/2021

Έτσι, η Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), το διοικητικό σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ο promoter του WRC, αποκάλυψαν νέες πληροφορίες σχετικά με τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1, τα 100% βιώσιμα καύσιμα και τα ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας που θα παρουσιαστούν το 2022. Ο διευθυντής της FIA Yves Matton, ο τεχνικός διευθυντής της FIA Xavier Mestelan Pinon, ο διευθύνων σύμβουλος της WRC Promoter Jona Siebel και τα ανώτερα διοικητικά στελέχη της Hyundai Motorsport, M-Sport Ford World Rally Team και Toyota Gazoo Racing παρευρέθηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην έκθεση IAA Mobility. Άλλοι προσκεκλημένοι ομιλητές ήταν ο διευθυντής μάρκετινγκ της FIA, Alexandre Gueschir, καθώς και ο Martin Popilka, Διευθύνων Σύμβουλος της P1 Racing Fuels και ο Pierre-Olivier Calendini, Διευθυντής του Κέντρου Ερευνών Καυσίμων στην Aramco, οι οποίοι ανακοίνωσαν τη συνεργασία για την προμήθεια συνθετικών υγρών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα για τα αυτοκίνητα του WRC. Ο Gueschir σκιαγράφησε την ευθύνη της FIA να οδηγήσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και να συμβάλει σε έναν πιο πράσινο πλανήτη. Στο πλαίσιο του κινήματος PurposeDriven, η FIA υιοθετεί μια νέα προσέγγιση για βιώσιμο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ένας στόχος είναι να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα έως το 2030. Ο Siebel τόνισε τη δέσμευση του WRC Promoter να υποστηρίξει ένα βιώσιμο μέλλον τόσο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα όσο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC), για το οποίο πρόσφατα απονεμήθηκαν τα εμπορικά δικαιώματα σε μια πολυετή συμφωνία που ξεκίνησε το 2022. Το WRC έχει αναθεωρήσει θεμελιωδώς τους τεχνικούς κανονισμούς του από την επόμενη σεζόν. Η κορυφαία κατηγορία Rally1 για ομάδες κατασκευαστών θα φέρει σημαντική αύξηση για την ασφάλεια των πληρωμάτων, καθώς και περισσότερη ισότητα μεταξύ των ομάδων, λόγω μιας νέας σχεδιαστικής προσέγγισης. Μια ακόμη μεγαλύτερη επανάσταση αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης, με υβριδική τεχνολογία, υποχρεωτική για τα αυτοκίνητα Rally1. Η plug-in υβριδική μονάδα που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα και λογισμικό θα είναι κοινή, με δυνατότητα για περισσότερη ελευθερία ανάπτυξης το 2024.

Στα πρώτα υβριδικά αυτοκίνητα του WRC, ένας ηλεκτρικός κινητήρας θα λειτουργεί μαζί με τον turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων. Τα αυτοκίνητα Rally1 θα έχουν επιπλέον ισχύ 100kW (136PS) σε συγκεκριμένες συνθήκες. Το σύστημα θα παρέχει επίσης την ευκαιρία να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων μέσω αμιγούς ηλεκτρικής οδήγησης σε κατοικημένες περιοχές. Το νέο υβριδικό σύστημα Rally1 έχει τρεις κύριες λειτουργίες: Full Electric Mode στην οποία τα αυτοκίνητα θα έχουν πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, Stage Start Mode όταν θα είναι διαθέσιμη η πλήρης ισχύς του συστήματος και Stage Mode στην οποία ομάδες και οδηγοί θα μπορούν να δημιουργούν έως και τρεις εξατομικευμένες «χαρτογραφήσεις» του συστήματος για την απόδοση της υβριδικής ισχύος. Η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας ήταν ένα βασικό μέρος για να διασφαλιστεί ότι η Toyota, η Hyundai και η M-Sport Ford είναι αφοσιωμένες στο WRC από το 2022 έως το 2024. Και οι τρεις ομάδες δοκιμάζουν ήδη τα νέα τους αυτοκίνητα, τα οποία θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο Rallye Monte Carlo, τον πρώτο γύρο της σεζόν 2022 στις 20 - 23 Ιανουαρίου. Ένα άλλο ορόσημο είναι η εισαγωγή 100 % βιώσιμων καυσίμων για κάθε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA. Μέρος της στρατηγικής της FIA για αγώνες δρόμου είναι η εφαρμογή βιώσιμων πηγών ενέργειας σε όλους τους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού για τη μείωση των εκπομπών CO2. Το ανανεώσιμο καύσιμο από τα P1 Racing Fuels είναι ένα μείγμα συνθετικών και βιολογικών συστατικών. Το πράσινο καύσιμο θα είναι υποχρεωτικό για όλους στο WRC. Στην ανάπτυξή του, η P1 Racing Fuels θα συνεργαστεί με τους ειδικούς σε θέματα ενέργειας και χημικών της Aramco για τη σύνθεση βιοκαυσίμων προηγμένης γενιάς και βιώσιμων συνθετικών καυσίμων που προέρχονται από δεσμευμένο CO2 και υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα.